Jump to content

Yamaha XSR 900 GP, o perspectivă modernă asupra epocii de aur a motociclismului sportiv


Motobikes

Recommended Posts

Yamaha a lansat așteptata versiune sportivă a XSR 900, anticipată de prototipul XSR 900 DB40, prezentat în vară la Goodwood Festival of Speed.

2024_YAM_XS850GP_EU_SW_ACT_004_03_previe

Botezată XSR 900 GP, motocicleta respecta filosofia Faster Sons, cea de a se inspira din trecut și de a crea o mașinărie mai bună pentru riderii de azi.

Scopul Yamaha nu a fost de a crea o replică, ci de a lansa doar un model care omagiază trecutul ci și o motocicletă performantă, care să încorporeze cele mai moderne tehnologii.

2024_YAM_XS850GP_EU_SW_ACT_003_03_previe

Din punct de vedere estetic, motocicletele de Grand Prix au evoluat semnificativ în anii `80, trecând de la carenaje cu linii curbate ale anilor `70 la un design mai „pătrățos” văzut de la mijlocul anilor 80 încolo. Acest  tip de carenaj va stabili tendința pentru următorul deceniu nu numai la nivel de Grand Prix, ci și la motocicletele de serie.

2024_YAM_XS850GP_EU_SW_STA_001_03_previe

Pentru a menține aspectul de motocicletă de circuit, farul rotund cu LED al lui XSR900 este înlocuit cu un modul compact de lentile, ascuns în carenajul frontal.  Astfel din foarte multe unghiuri, motocicleta pare a avea un carenaj exclusiv pentru circut, dar iluminatul rămâne excelent, spune Yamaha.

2024_YAM_XS850GP_EU_SW_DET_001_03_previe

Carenajul este fixat de cadru cu o structură tubulară, la fel ca în anii ’80, iar suporturile drepte care susțin bordul TFT crează o atmosferă vintage pentru rider. De altfel, pentru a sublinia senzația de cockpit clasic, suportul superior al carenajului este susținut de o structură identică cu cea folosită pentru modelul origianl TZ250 original. În adevărat stil de racing, această structură este fixată cu un știft beta, aceasta fiind prima dată când Yamaha recurge la această soluție pentru un model de producție de serie, folosit pe drumurile publice.

2024_YAM_XS850GP_EU_SW_DET_002_03_previe

Motivul trecerii de la carenele curbate din anii `70 la stilul mai pătrat din anii `80 a fost atât de a îmbunătăți eficiența aerodinamică, cât și de a proteja pilotul de curentul provocat de vitezele mai ridicate. Acest lucru nu este diferit la XSR900 GP. Puterea și rapoartele de transmisie ale propulsorului CP3 de 890 cmc sunt identice cu cele ale lui XSR900, dar structura carenajului frontal al XSR900 GP crește atât accelerația, cât și viteza maximă. Conductele de pe carenajele laterale descarcă eficient căldura din radiator pentru a maximiza răcirea.

2024_YAM_XS850GP_EU_SW_DET_004_03_previe

Culorile amintesc de anii Rainey

XSR900 GP beneficiază de una dintre cele mai emblematice culori Yamaha Grand Prix din toate timpurile, inspirându-se după motocicletele pilotate de staruri precum Wayne Rainey la clasa 500 cmc, în Grand Prix-urile din anii 1980 și începutul anilor 1990. Panouri galbene pentru numere completează acest look, găsindu-se atât pe carenale laterale cât și pe carenajul frontal.

2024_YAM_XS850GP_EU_SW_DET_006_03_previe

Cadrul Deltabox și bascula sunt finisate argintiu pentru a evoca mai bine era prototipurilor anilor 1980. Dar, argintiul subliniază mai bine și caracterul cadrului tip Deltabox.

Experiența sportivă de la bordul noii Yamaha XSR 900 GP este accentuată de semi-ghidoane, acestea făcând ca pilotul să se plaseze mult mai spre înainte, încărcând roata față. Totuși, poziția nu este exagerată, pentru ca motocicleta să poată fi utilizată și pe stradă. Scărițele sunt ajustabile pe două poziții.

2024_YAM_XS850GP_EU_SW_DET_005_03_previe

Cadrul și subcadrul beneficiază de ranforsări suplimentare față de XSR 900. Pentru a respecta intențiile de a îmbina clasicul cu modernul, XSR 900 GP beneficiază de frâne și supensii cât se poate de performante dar și de sisteme electronice la zi. Astfel, furca KYB inversată, de 41 mm este complet reglabilă, pentru a se găsi setările perfecte pentru roata față. Și amortizorul KYB este complet reglabil, iar de frânare pentru roata față se ocupă un cilindru master radial de la Brembo, conductele de frână fiind pregătite să facă față forțelor mai mari, caracteristice pilotajului sportiv.

2024_YAM_XS850GP_EU_SW_DET_011_03_previe

Yamaha Ride Control înseamnă trei moduri de pilotaj, Sport, Street și Rain și două customizabile de către pilot ,inclusiv prin aplicația MyRide.

Ecranul TFT color de 5 inch cu conectivitate smartphone pune la dispoziție patru moduri de afișaj, dintre care unul este cu ceasuri clasice. Un nou comutator ergonomic permite riderului să opereze cu ușurință variatele funcții ale XSR 900 GP.

2024_YAM_XS850GP_EU_SW_DET_009_03_previe

Butonul de semnalizare acționat ușor are efect pentru doar trei secunde, util pentru schimbarea benzii, în schimb acționat complet semnalizarea funcționează 15 secunde și motocicleta parcurge 150 de metri. Există și funcția Emergency Stop Signal, care pune luminile de avarie atunci când se frânează puternic.

2024_YAM_XS850GP_EU_SW_STA_007_03_previe

Nu în ultimul, rând, noul XSR 900 GP devine primul model Sport Heritage care este echipat cu un quickshifter/autoblipper a treia generație,care permite retrogradari fără ambreiaj în timp ce se accelerează dar și schimbări în treaptă superioară în decelerare.

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...