Jump to content

Yamaha MT-09 ajunge la a treia generație: agresivă ca aspect, complexă ca și ergonomie și electronică


Motobikes

Recommended Posts

La zece ani de la lansarea MT-09, Yamaha prezintă a treia generație a popularului naked. Rupând-o cu designul japonez clasic, agresiva MT-09 a devenit rapid una dintre cele mai de succes motociclete din istoria Yamaha.

2024_YAM_MT09_EU_DBNM8_STA_002_03_previe

Pentru aniversarea unui deceniu de producție, MT-09 a fost complet restilizat, aspectul inspirându-se nici mai mult și nici mai puțin decât din cel al crosserelor YZ.

2024_YAM_MT09_EU_DBNM8_STU_004_03_previe

Dar, pentru că MT-09 a fost întotdeauna o motocicletă pentru care funcționalitatea a contat cel mai mult, ea nu se dezminte nici acum, scopul acestei abordări fiind cel de-a permite riderului o mai mare libertate de mișcare. La fel ca pe un motor de cross. Tot în acest scop, șaua pilotului a fost separată de cea a pasagerului.

2024_YAM_MT09_EU_DBNM8_STU_005_03_previe

Triunghiul ghidon – șa – scărițe a fost modificat și el, ghidonul fiind plasat mai jos și ajustabil pe două poziții, unghiul de bracaj crescând ușor, inclusiv grație noului rezervor. Scărițele sunt cu 30.6 mm mai în spate și cu 9.5 mm mai sus, fiind și ele ajustabile pe două poziții.

2024_YAM_MT09_EU_DBNM8_DET_015_03_previe

Desigur, pedala de frână – acum din aluminiu forjat – și pedala de  – schimbător – cu un vârf mai plat, pentru a reduce mișcarea gleznei  – au fost reproiectate, existând în continuare un quickshifter, dar și acesta ajunga la a treia generație.

2024_YAM_MT09_EU_DBNM8_DET_016_03_previe

Rezultatul este că acum pilotul poate adopta o varietate de stiluri atunci când se dă cu MT-09, roata față rămânând însă permanent încărcată.

2024_YAM_MT09_EU_DBNM8_ACT_011_03_previe

Revenind la latura estetică, farul LED a fost reproiectat, existând o mai mare continuitate între acesta și rezervor, care și el este complet nou. Formele sale agresive sunt posibile doar printr-o nou procedeu de presare. Desigur și codița motocicletei este mai agresivă, la pachet cu un nou stop.

2024_YAM_MT09_EU_DBNM8_DET_004_03_previe

Pe rezervor poate fi găsită o atenție pentru rider și anume o grilă de amplificare acustică, care îmbogățește tonalitatea sonoră caracteristică lui MT-09.

2024_YAM_MT09_EU_DBNM8_DET_005_03_previe

Nu a fost lăsată deoparte nici partea de „comunicare” cu cel sau cea din șa, ecranul TFT color  de  5 inch este nou, cu conectivitate smartphone standard. Există și un nou buton de control pentru navigarea prin meniu, sistemul fiind bazat pe cel regăsit pe Tracer 9 GT+. A propos de Tracer, MT-09 are chiar și cruise control.

2024_YAM_MT09_EU_DBNM8_DET_010_03_previe

Tot la capitolul noutăți caracteristice noii generații, unitatea de măsurare inerțială a fost îmbunătățită, există un sistem Back Slip Regulator – care oferă asistență atunci când roata spate tinde să se blocheze pe frânările de motor puternice, plus două moduri de condus customizabile, pe lângă Sport, Street Și Rain.

2024_YAM_MT09_EU_DBNM8_DET_012_03_previe

Cilindrul de frână de la Brembo este radial, iar roțile Yamaha SpinForged sunt încălțate cu noile cauciucuri Bridgestone Battlax Hypersport S23 M.

Culorile? Midnight Cyan, Icon Blue and Tech Black.

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...