Jump to content

Noi informații despre Y-AMT, sistemul de schimbare automată a treptelor de viteză pregătit de Yamaha


Recommended Posts

Așa cum anunțam încă din luna mai, Yamaha deschide un nou capitol, cel al transmisiei automate. Schimbarea automată a vitezelor va aduce o nouă dimensiune în pilotarea sportivă a motocicletelor,ne asigură japonezii.

2024_YAM_YAMT_EU_NA_PTW_001_03_preview.j

Sistemul Y-AMT va permite motocicliștilor și motociclistelor să se bucure pe deplin de performanțele unei motociclete sport, oferind schimbări de trepte precise și liniare. Experiența de pilotaj va fi mai captivantă, putându-se alegere între schimbarea treptelor cu degetul sau o transmisie complet automată cu două moduri  de funcționare.

 Schimbări rapide și precise prin simpla atingere a unui buton

Cu o conexiune mai rapidă și mai complexă cu creierul decât picioarele, mâinile sunt unul dintre cele mai tactile și puternice instrumente de care dispune corpul uman.

Schimbarea doar cu mâna, spre deosebire de coordonarea între picior și mână, nu este doar mai rapidă, dar necesită și mai puțină procesare mentală, permițând celui sau celei din șa să se concentreze asupra acționării accelerației și a frânei, a unghiului de înclinare, a aderenței,  pentru o experiență mai captivantă pe două roți.

2024_YAM_YAMT_EU_NA_PTW_004_03_preview.j

Din acest motiv, modelele Y-AMT nu vor avea pârghie de schimbător. Pilotul nu trebuie să-și miște piciorul stâng de pe scăriță, în schimb se va putea concentra pe deplin pe poziția corpului și distribuția greutății în scărițe, pentru a spori controlul motocicletei, în special în viraje.

Sistemul Y-AMT permite diferite reglaje pentru a satisface preferințele riderului și diferitele condiții de drum, cu posibilitatea de a se alege între o schimbare manuală acţionată cu degetul, „MT” sau „AT” complet automat.

2024_YAM_YAMT_EU_NA_PTW_007_03_preview.j

Folosind transmisia manuală (MT), schimbarea unei trepte de viteză necesită doar apăsarea unui buton, fără a se acționa manual o pârghie de ambreiaj. Schimbările sunt controlate cu degetul arătător și cu degetul mare, prin intermediul a două butoane, „Plus” și „Minus” pentru schimbarea treptelor de viteză. Pentru un control și mai ridicat, atunci când se merge sportiv, butonul „Plus” poate fi tras pentru a schimba treapta în sus, dar și împins pentru a se schimba în treaptă inferioară, doar cu degetul arătător. Astfel, degetul mare poate rămâne pe manșon. Mărimea, poziția și cursa butoanelor au fost concepute pentru  purtarea de mănuși moto, ceea ce înseamnă că este necesar doar un minim de mișcare a degetelor pentru a se efectua schimbările de treaptă.

2024_YAM_YAMT_EU_NA_PTW_002_03_preview.j

Acționarea ambreiajului este foarte progresivă, oferind pilotului o senzație complet naturală în toate treptele de viteză. Sistemul Y-AMT maximizează caracteristicile de putere ale motocicletelor propulsate de motoare cu tehnologie crossplane, fiind anume dezvoltat pentru a amplifica factorul „fun”, atunci când se merge sportiv.

2024_YAM_YAMT_EU_NA_PTW_003_03_preview.j

Rapiditatea și precizia schimbărilor treptelor bat orice quickshifter spune Yamaha, producând și mai multă adrenalină.  Transmisia complet automată (AT) oferă  două opțiuni. , „D+” schimbă sportiv, mai „sus” în intervalul de turații, în timp ce modul „D” lucrează la o turație mai scăzută, fiind potrivit pentru mediul urban sau pentru cei care nu pun viteza în prima plan. Dar, în orice moment se pot folosi butoanele pentru schimbarea manuală, după bunul plac.

2024_YAM_YAMT_EU_NA_PTW_005_03_preview.j

Nu trebuie uitat că în urmă cu aproape două decenii, Yamaha a dezvoltat sistemul YCC-S (Yamaha Chip Controlled Shift) pentru sport-tourerul FJR1300.

Această motocicletă dispunea de un sistem de acționare automată a ambreiajului hidraulic, care permitea pilotului să schimbe manual treapta de viteză. Spre deosebire de sistemul YCC-S, actionat hidraulic, Y-AMT utilizează două dispozitive de acționare electrice pentru a prelua funcțiile îndeplinite în mod tradițional de mâna și de piciorul stâng.

Sistemul cântărește doar 2,8 kg și a fost proiectat pentru a permite o instalare facilă, șasiul rămânând compact. Motoarele care vor beneficia de acest sistem vor păstra un aspect convențional și nu vor avea un aspect mai lat.

Totodată, sistemul va lucra împreună cu sistemul de control al accelerației „ride-by-wire” (YCC-T), cu modurile de rulare și cu funcțiile de control a vitezei de croazieră. Dacă transmisiile similare erau de obicei destinate motocicletelor de touring, Y-AMT a fost anume dezvoltat pentru a spori senzațiile pilotajului sportiv.

2024_YAM_YAMT_EU_NA_PTW_008_03_preview.j

Sursa de inspirație: Jin-Ki Kanno

Y-AMT este un efect al filozofiei Jin-Ki Kanno a Yamaha, axată pe conexiunea om- mașină. Motocicletele echipate cu Y-AMT vor marca o schimbare în percepția asupra modului în care sunt conduse motocicletele, rezultând o experiență de condus și mai antrenată și generând acel „Kando”, un termen japonez care exprimă sentimentul de satisfacție profundă și emoție intensă, experimentat atunci când întâlnești un produs de valoare excepțională.

Yamaha va introduce Y-AMT pe mai multe modele sport, touring și urbane în viitorul apropiat. Noi ne gândim deja la Trace, MT și R7.

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...