motoroute.ro Posted Tuesday at 05:39 PM Share Posted Tuesday at 05:39 PM Acum două luni când am testat Tracer-ul 9GT+ , vă spuneam că personal mă așteptăm ca Yamaha să introducă noul sistem de cutie automată Y-AMT prima oară pe Tracer 9 și m-a luat prin surprindere atunci când a fost folosit MT-09 pentru premiera mondială. Tot atunci făceam niște predicții, cum că Tracer 9 GT+, fiind flagship-ul japonezilor în materie de tehnologie, trebuie să primească neapărat și Y-AMT, într-o formă evoluată/combinată cu toate nebuniile de sisteme pe care le avea deja Tracer 9GT+ și despre care aflați în clipul de mai jos, pe surse, vehiculandu-se că varianta cu Y-AMT va fi standard în cazul GT+. [embedded content]Iată că nu a trecut mult timp și avem confirmarea, pentru 2025, întreaga gamă Tracer9 primind o serie de „optimizări tehnologice”. Mai jos aveți comunicatul de presă al celor de la Yamaha : Propulsată de palpitantul motor CP3 cu trei cilindri de 890 cmc, gama de trei motociclete TRACER 9 din 2025 redefinește așteptările din clasa Touring de categorie mijlocie. Noile modele prezintă inovatoarea Yamaha Y-AMT (Yamaha Automatic Manual Transmission – transmisie manuală automată de la Yamaha) și tehnologii de adaptare de ultimă oră, inclusiv suspensii electronice, cruise control și un prim far cu LED Matrix – specificații dincolo de normele categoriei. TRACER 9 s-a străduit întotdeauna să ofere o combinație perfectă între sport și deplasarea pe distanțe lungi, iar trioul de motociclete 2025 nu este diferit. Cadrul ușor Deltabox din aluminiu CF turnat sub presiune deține ADN-ul sportiv al Yamaha, fiind în continuare echipat pentru a transporta confortabil un pasager și echipamentele sale în sistemul opțional de bagaje format din trei cutii rigide. Modelele TRACER 9 mai beneficiază și de o caroserie nouă suplă și de un parbriz mai mare, reglabil, proiectat pentru a crește protecția împotriva vântului, rămânând în același timp elegant, compact și sportiv în abordarea sa. Toate modelele din gama TRACER 9 beneficiază de un panou de bord TFT de 7″ cu specificații înalte, care poate fi setat să afișeze una dintre cele trei teme distinctive, în timp ce TRACER GT beneficiază în plus de suspensie electronică, un parbriz reglabil electric, mânere de ghidon încălzite, sistem cu cheie inteligentă, regulator de viteză și farul inovator Matrix LED de la Yamaha. Modelul vârf de gamă TRACER 9 GT+ beneficiază de întreaga suită de sisteme de asistență cu radar, oferind o reglare adaptivă a vitezei, detectarea unghiului mort și avertizare în caz de coliziune frontală, pe lângă controlul menținerii vehiculului, sistemul de frânare unificat și un sistem de monitorizare a presiunii din anvelope – redefinind cu adevărat așteptările legate de ceea ce ar trebui să fie o motocicletă de capacitate medie. Y-AMT este echipamentul standard pe TRACER 9 GT+ și echipament opțional atât pentru TRACER 9, cât și pentru TRACER 9 GT. Adăugarea Y-AMT consolidează poziția TRACER 9 ca motocicletă supremă cu roluri multiple, creând un vehicul și mai flexibil, capabil să facă față oricărui rol de care pilotul său are nevoie și pe care dorește să și-l asume. Fie că taie munţii prin defileuri sau îşi dovedesc calităţile pe autostradă sau fac față navetelor zilnice, TRACER 9, TRACER 9 GT și TRACER 9 GT+ de la Yamaha din 2025 sunt companionii perfecți cu care să abordezi drumurile vieții. Gama Yamaha TRACER 9 2025 – Caracteristici cheie ale modelului Vă prezentăm cel mai avansat sistem de faruri de motocicletă din lume Toate versiunile modelului TRACER 9 2025 sunt dotate cu un sistem de faruri ce se adaptează în viraje și, în premieră mondială, Yamaha aduce în lumea motocicletelor tehnologia sofisticată de faruri adaptive Matrix LED pentru modelele TRACER 9 GT și TRACER 9 GT+. Compusă din o matrice de LED-uri multiple cu fază scurtă și lungă conectate la o cameră integrată în partea superioară a ansamblului farului, tehnologia detectează automat traficul din jurul său, sursele naturale de lumină și condițiile meteo. Luând aceste informații la bord, reglează dinamic luminozitatea și distribuția luminii pentru a oferi în orice moment iluminare optimă. Sistemul sporește încrederea pilotului pe timp de noapte, distribuind lumina astfel încât să încerce să nu orbească ceilalți participanți la trafic, reglând în același timp zona iluminată pentru pilot. Gama de faruri Matrix LED funcționează cu IMU pe șase axe pentru a regla fasciculul de lumină când este detectat un unghi de înclinare de cel puțin șapte grade, creând o experiență de pilotare mai confortabilă. În timp ce farurile adaptive sunt complet automate, pilotul poate alege dintre trei niveluri de sensibilitate, având, în același timp, posibilitatea de a interveni manual oricând, în timpul pilotării. Propulsat de CP3 Apreciatul motor CP3 nu are nevoie de prea multe prezentări. Cunoscută pentru caracteristicile sale de cuplu ridicat și pentru accelerația incredibilă în gama medie, cea mai recentă versiune cu specificații Eu5+, a motorului cu trei cilindri de 890 cc, oferă o putere de 119 ps la 10.000 rpm, cu un cuplu de 93 Nm la 7.000 rpm. Desigur, cifrele spun doar o parte din poveste și nu transmit experiența de pilotaj care a făcut din TRACER 9 una dintre cele mai vândute motociclete de turism sportiv din Europa. Versiunea din 2025, cu cel mai echilibrat model TRACER 9 de până acum, oferă o experiență de pilotare excepțional de captivantă, grație renumitului cuplu liniar la turații joase spre medii. Cu rapoarte de transmisie optimizate și un sunet distinctiv de la sistemul de evacuare dublu și admisia special reglată, TRACER 9 oferă o călătorie captivantă, care pune un zâmbet pe fața pilotului de fiecare dată când accelerează. Pentru toată agilitatea lui TRACER 9, CP3 reprezintă bucuria călătoriei, cu combinația perfectă de agilitate sportivă și confort touring. Combinat cu modurile de pilotaj reglabile Yamaha și ambreiajul de tip „asistență și anti-hopping”, TRACER 9 este o motocicletă foarte lină și versatilă, capabilă să se adapteze la nevoile individuale ale pilotului. Șasiu ușor din aluminiu CF, turnat sub presiune Completând perfect motorul CP3, cadrul Deltabox din aluminiu de la Yamaha oferă niveluri ridicate de rigiditate pentru a asigura o călătorie antrenantă și sportivă. Acesta este fabricat utilizând procesul Yamaha CF (umplere controlată) de turnare sub presiune, care permite construcția unui cadru extrem de ușor și de puternic, cu grosimi diferite ale pereților, permițând un design reglat fin cu rigiditate optimizată pentru a oferi manevrabilitate de clasă superioară. O abordare holistică a designului combină cadrul Deltabox cu un braț oscilant extins, din aluminiu și un cadru inferior din oțel, mai lung și totuși mai ușor ca până acum, pentru a oferi pilotului și pasagerului mai mult spațiu. Combinația contribuie la o motocicletă cu stabilitate remarcabilă la viteze mari și cu capacitatea de transport necesară unei motociclete dezvoltate pentru a transporta două persoane și bagajele lor cu stil și confort. Împreună cu roțile ușoare și suspensia KYB cu specificații înalte, TRACER 9 2025 oferă o experiență de pilotaj agilă și sigură, fără compromisuri. Posibilitate de instalare a 3 portbagaje rigide de mărime normală Modelul TRACER 9 2025 este echipat pregătit pentru bagaje, permițând opțiunea de montare cu ușurință a cutiilor panniere dure de 30 litri detașabile (echipament standard pe TRACER 9 GT și GT+) și/sau alegerea unei cutii de bagaje de 34 sau 45 litri din gama de accesorii oficiale Yamaha. Portbagajul rigid original de la Yamaha este proiectat pentru a fi complet integrat în motocicletă și se operează ușor folosind tehnologia cu cheie inteligentă de pe TRACER 9 GT și TRACER 9 GT+. TRACER 9 a fost conceput pentru a transporta până la 193 kg, permițând pilotului și pasagerului să efectueze un tur fără compromisuri și subliniind abilitățile modelului ca o sportivă versatilă pentru turism. De asemenea, un aspect nou pentru modelele TRACER 9 2025, compartimentul de depozitare integrat, amplasat în partea dreaptă a rezervorului, care conține o priză USB și oferă un compartiment mic de depozitare, ușor de accesat, pentru portofele, documente și alte articole mici, care sunt esențiale pentru călătoriile mai lungi. Moduri de rulare integrate Toate modelele TRACER 9 beneficiază de cinci moduri de pilotare (trei presetate și două personalizabile), care sunt complet integrate cu IMU pe șase axe și alte tehnologii, precum gama cuprinzătoare de sisteme de asistență pentru pilot sensibile la înclinare, regulatorul de viteză, suspensia electronică și, în cazurile aplicabile, transmisia Y-AMT. Aceste moduri de pilotare, „Sport”, „Stradă”, „Ploaie”, „Custom 1” și „Custom 2” pot fi schimbate din mers cu ajutorul unui control al comutatorului nou proiectat din dreapta. Modurile din fabrică sunt presetate cu diferite niveluri de intervenție, pentru a se adapta diferitelor condiții, în timp ce opțiunea „Personalizare” permite pilotului să regleze parametrii individuali din meniul YRC al afișajului TFT sau utilizând aplicația. Când se utilizează aplicația, toate setările YRC personalizate vor fi încărcate și disponibile pentru pilot, pentru a fi selectate data viitoare când aplicația este conectată la motocicletă. Tablou de bord TFT complet color, de 7″, cu specificații înalte Toate versiunile TRACER 9 sunt echipate cu același tablou de bord cuprinzător TFT de 7″. Afișajul dispune de trei teme diferite pentru a se potrivi preferințelor pilotului și stilului său de pilotare, cu configurații suplimentare pentru navigare, muzică și apeluri. Fiecare temă este concepută să evidențieze diferitele laturi ale caracterului TRACER 9, de la un design sportiv, redus la esențial, la o configurație plină de informații pentru stilul touring și un ecran mai degajat, axat pe aspect, care afișează detalii esențiale într-o temă vizuală inspirată de filozofia de dezvoltare Jin-Ki Kanno de la Yamaha. Tabloul de bord TFT a fost dezvoltat pentru a încorpora aplicația Motorize de la Garmin, care include un abonament pentru servicii complete de navigare ca standard (TRACER 9 GT și TRACER 9 GT+), oferind o experiență de navigare pe hărți mari în timp real. Tabloul de bord este, de asemenea, complet integrat cu toate caracteristicile standard și accesorii ale TRACER 9, precum modurile de pilotare YRC (sistemul Yamaha de control al deplasării), sistemele de monitorizare a presiunii din anvelope și accesoriile încălzite. Roți spinForged ușoare și anvelope Bridgestone dedicate Fabricate utilizând tehnologia SpinForge exclusivă de la Yamaha, roțile TRACER 9 sunt mai ușoare și mai rezistente decât cele produse utilizând procese mai tradiționale, oferind o reducere semnificativă a inerției pentru un plus de agilitate și o economie îmbunătățită de combustibil. În plus, TRACER 9 2025 beneficiază de o schimbare a grosimii jantei pe roata din spate, optimizând rigiditatea. Roțile sunt asortate cu anvelope Bridgestone BATTLAX SPORT TOURING T32, care au fost dezvoltate special pentru TRACER 9. Structura internă a anvelopelor a fost proiectată pentru a completa și optimiza caracteristicile de manevrabilitate ale TRACER 9, reducând de obicei greutatea ansamblului roții față cu aproximativ 200 g, cu o economie de 300 g în partea din spate. Împreună, pachetul contribuie la o greutate umedă redusă de 212 kg și la optimizarea manevrelor într-o varietate de condiții. Suspensie KYB de înaltă calitate, complet reglabilă – semi-activă pe modelele GT Toate modelele din gama TRACER 9 2025 beneficiază de unități de suspensie față și spate, care permit pilotului să regleze setările și să găsească cea mai bună configurare pentru nevoile și preferințele individuale. Modelele GT mai beneficiază de unități de suspensie cu reglare electronică, care au fost dezvoltate special pentru TRACER 9 în colaborare cu KYB. Denumit KADS (KYB Actimatic Damper System), este cel mai avansat sistem de suspensie care se găsește pe o motocicletă de serie Yamaha. Acest sistem „semi-activ” este integrat în sistemele electronice ale motocicletei și reglează dinamic amortizarea și experiența de pilotare, utilizând date în timp real detectate de IMU pe șase axe, precum unghiul de înclinare, sarcina, accelerația, precum și nivelul și viteza cursei suspensiei, oferind o călătorie care poate asigura o deplasare sportivă fără a compromite confortul. Pilotul are posibilitatea de a alege între diferite moduri prin atingerea unui buton, iar dinamica este stabilită în continuare de modul de pilotare YRC selectat, oferind o setare mai fermă și mai sportivă în modul Sport, în timp ce modurile „Street” și „Rain” sunt axate pe confort. KADS este integrată în continuare în alte sisteme avansate și de comoditate, precum controlul frânei, controlul adaptabil al vitezei și sistemul unificat de frânare. Rezultatul este o pilotare care inspiră încredere, care se adaptează la gama largă de medii în care această motocicletă versatilă a fost proiectată să fie pilotată. Ergonomie mai confortabilă Cu accentul pe confort îmbunătățit pentru deplasare pe distanțe lungi, o schimbare semnificativă a gamei TRACER 9 2025 este conferită de ergonomia revizuită, în care aranjarea ghidonului, a suportului pentru picioare și a șeii a fost modificată, pentru a crea o experiență de pilotare mai confortabilă atât pentru pilot, cât și pentru pasager, fără a compromite caracteristicile sportive ale motocicletei. În ciuda faptului că este cu 150 g mai ușor, noul cadru inferior este cu 50 mm mai lung decât cel din generația anterioară a TRACER 9, ceea ce permite o zonă mai generoasă pentru zona șeii Pillion. Scaunul pilotului a fost remodelat și este acum mai plat, cu mai multă căptușeală pentru confort sporit. În ciuda fișei de specificații care prezintă o înălțime crescută minimă a șeii, de 845 mm, pentru majoritatea piloților, modelul TRACER 9 2025 ar trebui să fie mai accesibil deoarece distanța de la sol la șa a fost, de fapt, redusă prin subțierea și remodelarea zonei frontale a șeii, ceea ce înseamnă o experiență mai confortabilă și care inspiră mai multă încredere, în special pentru piloții mai scunzi. Șaua are două setări de înălțime, permițând piloților să optimizeze ergonomia pentru a se potrivi cel mai bine cu fizicul și preferințele personale. Acest lucru permite ca șaua să fie ridicată cu 15 mm, fără a fi nevoie de unelte, în timp ce șaua încălzită este disponibilă ca opțiune din gama de accesorii originale Yamaha. Y-AMT- Transmisia manuală automatizată Yamaha Fiind echipare standard pe TRACER 9 GT+, oferită împreună cu o cutie de viteze manuală tradițională pentru modelele TRACER 9 și TRACER 9 GT, transmisia Y-AMT (transmisia manuală automatizată Yamaha) inovatoare de la Yamaha oferă o experiență de pilotaj complet nouă, oferindu-i clientului TRACER 9 posibilitatea de a alege între un sistem de transmisie complet automat și un schimbător manual acționat cu ajutorul degetelor, cu ambreiaj automat controlat electronic. Transmisia manuală (MT) Y-AMT oferă un mod complet nou de a experimenta senzațiile aclamatului motor CP3 de la Yamaha. Deoarece conexiunile cerebrale ale mâinilor sunt mai strânse și mai rafinate decât cele ale picioarelor, mâinile sunt instrumentele tactile cele mai puternice de care dispune corpul omenesc. Schimbarea vitezelor exclusiv manuală, spre deosebire de combinația picior-mână, nu este doar mai rapidă, ci necesită și un timp de gândire mai scurt, permițând pilotului să se concentreze intens asupra accelerării și frânării, unghiului de înclinare, poziției corpului și nivelurilor de aderență ale anvelopelor, pentru deplasări mai palpitante în special la viraje. Gama MT a fost dezvoltată cu gândul la o deplasare sportivă și pentru cazurile în care pilotul dorește să mențină controlul asupra treptelor de viteză. Permite schimbări mai rapide și mai consecvente, pe măsură ce pilotul se bucură de fiecare grad de performanță. Schimbările de viteze sunt activate printr-un comutator tactil oscilant, amplasat convenabil la vârfurile degetelor din stânga ale pilotului. Utilizatorii pot folosi degetul mare și degetul arătător pentru a urca treptele de viteză cu maneta plus și pentru a coborî treptele de viteză cu maneta minus sau pot opta pentru o funcționare cu un singur deget pentru o utilizare mai sportivă, folosind doar degetul arătător pentru a schimba treptele de viteză, trăgând de maneta plus pentru a urca treptele de viteză și împingând-o pentru a coborî treptele de viteză pentru o utilizare sportivă supremă. Neavând nevoie să acționeze ambreiajul, pilotul își poate cronometra mai ușor schimbările de viteze în timp ce se concentrează asupra benzilor, frânării și a altor comenzi. Fără pedala de schimb montată în mod tradițional, motociclistul poate, de asemenea, să-și poziționeze mai bine partea inferioară a corpului în viraje – beneficiind de o stabilitate excelentă în viraje și creând o conexiune și mai liniștitoare cu motocicleta. La staționare și la viteze mici, sistemul Y-AMT controlează funcționarea ambreiajului și a cutiei de viteze, facilitând controlul motocicletei la plecare, la efectuarea manevrelor și în trafic intens. Sistemul preia complet funcțiile de schimbare a vitezelor atunci când este utilizat unul dintre cele două moduri AT, dar poate fi înlocuit cu ajutorul manetei oscilante. Funcționând împreună cu sistemul electronic de accelerație (YCC-T) de la Yamaha și cu modurile sale comutabile de pilotaj, Y-AMT oferă o călătorie palpitantă, permițând pilotului să se concentreze mai bine asupra drumului și să se bucure, în același timp, de schimbări rapide și consecvente ale treptelor de viteză, pentru a maximiza performanța. Ideal pentru navetă și pentru deplasările în care pilotul dorește să relaxeze, modul D oferă o schimbare complet automată a treptelor de viteză, mai lină și care inspiră mai multă încredere, pentru a facilita deplasarea la viteze mici și în mediul urban. Modul „D+” menține fiecare treaptă de viteză pentru mai mult timp, oferind o frânare de motor mai îndelungată, când este necesar, o accelerație mai puternică și o experiență de pilotaj mai revigorantă. Pilotul poate să comute fără probleme între cele două moduri de pilotare, apăsând butonul de pe panoul de comutare din dreapta cu ajutorul degetului mare, în timp ce sistemul Yamaha de control al deplasării personalizează și mai mult experiența de pilotare conform preferințelor individuale, permițând personalizarea pe trei trepte de putere și cu suita de setări de control al stabilității. Comutarea între modurile MT și AT este ușoară și se poate face în mișcare prin activarea butonului de pe comutatorul din dreapta, permițând pilotului să transforme natura TRACER 9 într-o clipită. Conectivitate nouă pentru smartphone Toate versiunile modelului TRACER 9 2025 sunt echipate cu un panou de bord TFT de 7″, evoluat, în timp ce modelele GT și GT+ au conectivitate completă pentru smartphone ca dotare standard. Fiind conștienți de numărul din ce în ce mai mare de clienți care își utilizează dispozitivele pentru a-și optimiza experiența de pilotare, TRACER 9 este echipat acum cu o zonă de depozitare integrată în partea dreaptă a rezervorului de combustibil. Aceasta este dotată cu un port de încărcare USB, ceea ce înseamnă că dispozitivul poate fi conectat în timpul pilotării. Piloții își pot conecta smartphone-ul la motocicletă utilizând aplicația gratuită MyRide de la Yamaha. Conexiunea se poate face prin USB, Wi-Fi sau Bluetooth®, iar, odată conectat, pilotul poate vizualiza informații despre apelurile, e-mailurile și mesajele primite, în timp ce atât piloții, cât și pasagerii pot și să asculte muzică sau să răspundă la apeluri cu ajutorul unor căști conectate prin Bluetooth® (care nu sunt furnizate). Smartphone-ul se integrează perfect cu afișajul și comutatoarele de pe TRACER 9. Pilotul poate vizualiza meniurile și controla funcțiile dispozitivului folosind comenzile nou proiectate din partea stângă a ghidonului. În plus, când sunt conectați la motocicletă, piloții pot adapta modurile personalizate ale sistemului Yamaha de control al deplasării, setând nivelul de putere livrată, frânarea de motor și nivelurile de intervenție preferate ale numeroaselor sisteme de asistență electronică pentru pilot ale TRACER 9. Concept și design de generație următoare TRACER 9 este întruchiparea perfectă a conceptului Sport Touring, oferind echipei de design Yamaha provocarea de a crea un carenaj cu un confort de tourer dedicat, rămânând în același timp compact și sportiv prin natura sa. Noul carenaj păstrează imaginea compactă a caroseriei TRACER 9 din generația anterioară, dar este cu totul nou, fiind dezvoltat în tunelul aerodinamic pentru a optimiza fluxul de aer din jurul pilotului și al pasagerului. Modelul standard dispune de un parbriz reglabil manual, care oferă o reglare de 50 mm în 10 trepte, în timp ce variantele GT și GT+ utilizează un parbriz operat electronic, cu o reglare totală de 100 mm, care poate fi realizată prin atingerea unui buton în timpul pilotării. Gama superioară de parbrize electrice oferă o înălțime suplimentară de 25 mm, pentru o protecție sporită împotriva vântului, precum și o setare cu 25 mm mai joasă pentru pilotare pe timp de vară sau la viteze reduse. Forma parbrizului a fost proiectată pentru a gestiona cu atenție fluxul de aer, reducând turbulența și presiunea vântului în partea de jos a corpului pilotului, în timp ce parbrizul de pe GT și GT+ prezintă un spoiler suplimentar în partea de jos a parbrizului, pentru o protecție sporită împotriva vântului. Carenajul, proiectat în funcție de noul pachet de șasiu, asigură îmbunătățirea manevrabilității la viteză redusă, grație unui suport revizuit pentru furca față, care crește unghiul de direcție al ghidonului, reducând raza minimă de virare de la 3,1 m la 2,9 m. Lanț cu întreținere redusă TRACER 9 GT+ este dotat, de asemenea, cu cel mai recent lanț cu întreținere redusă de la DID. Acesta dispune de role cu acoperire pe bază de carbon cu caracteristici asemănătoare diamantului (DLC), pentru durabilitate excelentă și rezistență redusă. Prin urmare durata de viață a lanțului a crescut, iar necesitatea reglării a fost redusă; în plus, motocicleta este mai ușor de împins. O altă modificare mică, dar practică, a fost efectuată la senzorul pompei de combustibil, care a fost optimizat pentru a permite o citire și mai exactă prin intermediul panoului de bord TFT. Sisteme de asistență pentru pilot bazate pe radar cu unde milimetrice Așa cum regulatorul de viteză adaptiv și sistemul unificat de frânare și sistemul de avertizare în caz de coliziune frontală folosesc radarul cu unde milimetrice, și TRACER 9 GT+ este echipat cu un sistem de radar spate cu unde milimetrice, care asigură detectarea unghiului mort. Toate aceste sisteme folosesc date de la radarele față și spate cu unde milimetrice, care detectează distanța și prezența vehiculelor în jurul motocicletei. Cântărind numai 200 g, unitățile radar compacte sunt amplasate în spatele capacelor integrate din partea din față și spate a TRACER 9 GT+. Regulator de viteză adaptiv (ACC) TRACER 9 GT+ este echipat cu regulator de viteză adaptiv (Adaptive Cruise Control – ACC), iar acest sistem avansat oferă toate avantajele regulatorului de viteză, împreună cu posibilitatea de a menține automat o distanță fixă față de vehiculul aflat în față. Funcționând împreună cu Y-AMT, regulatorul de viteză adaptiv reduce considerabil oboseala călătoriilor pe distanțe lungi atunci când este cuplat. Radarul frontal integrat cu unde milimetrice măsoară constant distanța de la vehiculul din fața TRACER 9 GT+ și transmite semnale către ACC, care controlează automat viteza de croazieră, decelerarea și accelerația, pentru a se potrivi condițiilor de drum pe măsură ce acestea evoluează. ACC este reglabil, iar atunci când motocicleta se află în mișcare, pilotul poate selecta una dintre cele patru opțiuni privind distanța de urmărire, în funcție de preferințele individuale, reprezentate cu o bară pentru cea mai scurtă distanță de urmărire și cu patru bare pentru cea mai lungă. ACC oferă numeroase avantaje, inclusiv reducerea oboselii pilotului deoarece necesită mai puține acțiuni din partea pilotului și, de asemenea, asigură un pilotaj de calitate superioară prin menținerea unei distanțe de urmărire constante și susține fluidizarea fluxului traficului. Când sistemul ACC este activ, pe panoul de bord TFT este afișată o pictogramă verde (cu gri pentru starea de inactivitate), iar sub pictograma unui vehicul apar între unu și patru bare albe care confirmă distanța de urmărire selectată. Atunci când ACC stabilește că pilotul este prea aproape de vehiculul aflat în față sau dacă detectează că starea actuală de accelerare/decelerare a motocicletei va duce în curând la o distanță prea apropiată, pe panoul de bord apare pictograma de solicitare a intervenției pilotului pentru a-l notifica pe acesta că trebuie să acționeze în mod corespunzător pentru a evita o distanță de urmărire periculoasă. ACC funcționează între 30 km/h și 160 km/h – în treapta întâi și a doua de la 30 km/h, în treapta a treia și a patra de la 40 km/h, iar în treapta a cincea și a șasea de la 50 km/h. Viteza poate fi mărită și redusă în pași de 1 km/h sau de 10 km/h, apăsând o dată pe butonul de reglare sau ținându-l apăsat. ACC este dezactivat prin frânarea sau prin rularea în față a mânerului de accelerație, dincolo de punctul de oprire al accelerației. Această stare ușor de înțeles a ACC este afișată în toate modurile de ecran, inclusiv în modul de navigare, și oferă un sistem de asistență suplimentar pentru pilot, conceput să îmbunătățească experiența de pilotare, în special pe autostrăzile aglomerate. Funcțiile suplimentare ale ACC Funcția de „asistență la depășire” a ACC accelerează TRACER 9 GT+ mai lin decât în mod normal atunci când detectează că semnalizatorul de direcție este activat și motocicleta efectuează o manevră de depășire. De asemenea, ACC este integrat în motor, frânare și suspensia electronică, așadar, pentru a menține distanța preselectată față de vehiculul aflat înainte și pentru a încetini motocicleta, acesta activează frânarea de motor și apoi frânele, în această ordine. În același timp, forța de amortizare a suspensiei electronice este reglată pentru a reduce înclinarea excesivă în momentul aplicării frânelor, pentru a contribui la menținerea stabilității șasiului. Datorită capacității sale de a interveni automat și de a regla nivelurile de viteză, deschiderea clapetei de accelerație, frâna de motor, frânarea și suspensia în momentul urmăririi unui vehicul, precum și în viraje și la accelerare, sistemul ACC sofisticat asigură o experiență de pilotare naturală și lină. Utilizată pentru prima dată la o motocicletă Yamaha, această tehnologie electronică de top din clasa sa duce confortul pe autostradă la un nivel complet nou. Sistemul ACC ușor de utilizat reduce efortul mental și fizic al pilotului și oferă confort și comoditate sporite pentru o pilotare de calitate imbatabilă, ceea ce face din TRACER 9 GT+ de la Yamaha modelul Sport Tourer suprem. Sistem de frânare unificat, asistat față/spate, conectat la radar Ca model de top din gama Sport Touring de la Yamaha, TRACER 9 GT+ utilizează, de asemenea, sistemul de frânare unificat, conectat la radar (UBS). Noul sistem are un design activ, care oferă un nivel sporit de control datorită utilizării datelor de la radarul cu unde milimetrice și de la IMU (unitatea de măsurare inerțială) pe șase axe, pentru a asista și regla forțele de frânare față și spate prin intermediul unității de alimentare hidraulice Bosch care optimizează controlul și tendințele sistemului de frânare. Sistemul de frânare unificat, conectat la radar funcționează suplimentar față de funcția de control al frânării care se găsește pe alte specificații ale TRACER 9. Datorită radarului care verifică permanent împrejurimile, acesta oferă avantajul suplimentar de siguranță a intervenției când sistemul detectează că motocicleta este prea aproape de un vehicul din față. Sistemul de frânare unificat, conectat la radar, analizează în mod constant datele privind distanța de urmărire furnizate de radarul cu unde milimetrice. În cazul în care sistemul calculează că efortul de frânare al pilotului nu este suficient pentru a împiedica o coliziune cu vehiculul din față, acesta va crește presiunea frânei asupra roților față și spate pentru a ajuta motocicleta TRACER 9 GT+ să încetinească. Când este activat, sistemul ACC va încetini automat modelul TRACER 9 GT+ atunci când se atinge o distanță de urmărire preselectată. De îndată însă ce pilotul aplică manual frânele, sistemul ACC este dezactivat și, în acest moment, intervine sistemul de frânare unificat (Unified Braking System) conectat la radar, pentru cazul în care efortul de frânare al pilotului nu este suficient pentru a împiedica o coliziune. Sistemul oferă asistență suplimentară la frânare și va interveni numai atunci când este activată avertizarea în caz de coliziune frontală și pilotul frânează – nu este un sistem de evitare a coliziunilor și poate fi anulat de pilot. Al doilea element este sistemul de frânare unificat, asistat față/spate, conectat la radar, care reglează distribuția forței de frânare față/spate. Atunci când pilotul folosește doar frâna față, unitatea hidraulică aplică automat forța de frânare asupra roții spate, cu un nivel de intervenție calculat folosind datele de la IMU referitoare la modificarea accelerației și a unghiului de înclinare. Atunci când este utilizată numai frâna spate, sistemul va aplica uneori, dar nu întotdeauna, o forță de frânare suplimentară asupra roții față prin intermediul unității hidraulice, în funcție de acțiunea asupra pedalei de frână și de datele de la IMU referitoare la comportamentul motocicletei. Al treilea element este controlul frânării în viraje. Acesta este, de fapt, un sistem de „control al frânării în viraje”, care ia în considerare datele privind funcționarea motocicletei de la IMU și reglează instantaneu forțele de frânare aplicate de pilot pentru a inhiba patinarea anvelopei. Sistemul de frânare unificat, conectat la radar este, de asemenea, conectat la suspensia electronică, și, pe lângă asistarea și reglarea forțelor de frânare față și spate, reglează amortizarea suspensiei față și spate, pentru a ajuta sistemul ABS să funcționeze întotdeauna, indiferent dacă BC (controlul frânării) este activat sau oprit. Detectarea unghiului mort Utilizând radarul spate cu unde milimetrice, motociclistul va fi notificat prin indicatoarele integrate în oglinzile retrovizoare dacă există un vehicul prezent în „unghiul mort” al motocicletei. Radarul va monitoriza vehiculele care se apropie din spate și va decide dacă acestea rămân în zone care nu sunt vizibile clar pentru motociclist; în acest caz, indicatorul din oglindă va fi lumina intermitent drept avertizare. În timp ce această funcție „verifică” zona din jurul motocicletei, aceasta este doar o caracteristică de asistență și necesită, totuși, ca motociclistul să verifice manual în timp ce pilotează. Cheie inteligentă și sistem de blocare centrală TRACER 9 GT/Y-AMT și GT sunt echipate cu un sistem Smart Key, care permite operarea fără cheie a pornirii, a capacului de alimentare cu combustibil și a blocării direcției. În plus, sistemul controlează sistemul de blocare a portbagajelor laterale dotate ca standard și a portbagajului superior opțional. Un modul de control al caroseriei (BCM) primește date de la Smart Key, permițând detașarea sau deschiderea/deblocarea portbagajelor. Pentru a maximiza confortul, acestea funcționează cu o sursă de alimentare wireless, fără a fi nevoie de montarea sau demontarea de prize sau cabluri. Prezentare generală a modelului TRACER 9 2025 de la YAMAHA TRACER 9 Modelul sport touring de categorie mijlocie de referință beneficiază de noul tablou de bord TFT de 7″ și de comutatoare optimizate pentru 2025, alături de noul stil al familiei și de alte actualizări ale specificațiilor. Compartimentul de depozitare integrat conține un punct de încărcare USB, în timp ce farurile duble, mai luminoase, cu fază scurtă și fază lungă, plus farurile care se adaptează în viraje și introducerea unui sistem de oprire de urgență, care activează automat luminile de avarie când se detectează o frânare rapidă bruscă, sunt sisteme de asistență avansate, suplimentare. Opțiunile de accesorii includ sisteme de trei portbagaje, schimbătorul rapid de viteze Yamaha de a treia generație și sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope. Versiunea TRACER 9 echipată cu Y-AMT beneficiază și de semnalizatoare de direcție cu anulare automată și mânere de ghidon încălzite. Mânerele oferă 10 niveluri de căldură și posibilitatea de a fi programate cu ușurință de utilizator cu trei moduri presetate. Mânerele sunt optimizate pentru a asigura o încălzire rapidă și o distribuire uniformă a căldurii și pot funcționa împreună cu șaua încălzită pentru pilot, care este disponibilă ca accesoriu Yamaha original. TRACER 9 GT Dispunând de un nivel de echipare mai ridicat decât TRACER 9 de bază, versiunea GT dispune pentru prima dată de tehnologia farurilor Matrix LED de la Yamaha și beneficiază de o serie de componente de ultimă generație, inclusiv suspensia controlată electronic KADS, parbrizul reglabil electric, mânerele încălzite, cheia inteligentă și conectivitatea. TRACER 9 GT dispune și de schimbătorul rapid de viteze din a treia generație de la Yamaha și de semnalizatoare de direcție cu anulare automată ca echipare standard, în timp ce versiunea echipată cu Y-AMT dispune și de controlul menținerii vehiculului și sistemul de frânare unificat. TRACER 9 GT+ TRACER 9 GT+ este modelul sport touring de referință de la Yamaha. Echipat cu întreaga gamă de tehnologii, TRACER 9 GT+ include Y-AMT ca dotare standard, alături de un regulator de viteză adaptiv, 30 de litri, portbagaje laterale rigide cu blocate centralizată, detectarea unghiului mort, schimbătorul de viteze cu iluminare de fundal, sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope și un lanț de transmisie cu anduranță ridicată. Preț și disponibilitate Datele de livrare către dealerii europeni și prețurile variază în funcție de regiune, astfel încât te rugăm să contactezi distribuitorul național Yamaha pentru informații complete. Culori TRACER 9 și TRACER 9 Y-AMT: Redline și Midnight Black TRACER 9 GT și TRACER 9 GT Y-AMT: Ceramic Ice și Tech Black TRACER 9 GT+: Cobalt Blue și Icon Performance Cele mai importante elemente ale gamei Yamaha TRACER 9 2025 includ: Motor CP3 de 890 cc, cu trei cilindri, oferind 119 ps cu un cuplu de 93 Nm la 7.000 rpm pentru accelerație excepțională în gama joasă spre medie. Sistemul Yamaha de control al deplasării dispune de IMU pe șase axe și unele dintre cele mai avansate sisteme electronice întâlnite la o motocicletă de categorie mijlocie, inclusiv sistemul de control al tracțiunii sensibil la înclinare, controlul patinării, controlul roților și sistemul de control al frânării. Cadrul Deltabox din aluminiu, turnat prin metoda CF combină nivelurile de agilitate ale unei motociclete sportive cu stabilitatea la viteze mari necesară unei motociclete de turism sportiv. Roți și pneuri ușoare. Anvelopele Bridgestone BATTLAX SPORT TOURING T32 reglate special se combină cu roți forjate prin răsucire pentru a economisi greutate și a crea o manevrare ușoară și precisă, oferind în același timp o călătorie relaxantă și confortabilă. Este pre-echipat pentru a se potrivi cu sistemul opțional de bagaje cu trei cutii, compatibil cu sistemul de blocare fără cheie al modelelor GT și GT+. Tabloul de bord TFT premium, de 7″, cu conectivitate pentru smartphone (ca standard pentru TRACER 9 GT și TRACER 9 GT+), navigare Garmin integrată (ca standard pentru TRACER 9 GT și TRACER 9 GT+), trei teme de afișare și configurații suplimentare pentru muzică, apeluri și navigare. Transmisia Y-AMT oferă posibilitatea de a alege între schimbarea complet automată a vitezelor sau manuală cu ajutorul degetelor cu ambreiaj automat, oferind pilotului mai multă distracție, mai mult confort și mai multă încredere. Iluminare LED completă pe toate modelele, cu faruri din matrice adaptabile controlate de cameră pe modelele TRACER 9 GT și TRACER 9 GT+, Comutatoare noi (iluminate pe TRACER 9 GT și TRACER 9 GT+) concepute pentru un control intuitiv asupra noilor caracteristici. Suspensia controlată electronic reglează automat amortizarea în funcție de setările detectate de IMU. (TRACER 9 GT și TRACER 9 GT+). Rezervor de combustibil de 18 litri Șa pentru pilot reconcepută, cu mai multă căptușeală și două setări de înălțime. Ergonomie nouă, cu mai mult spațiu pentru pilot și pasager. Parbriz reglabil (operat electric pe TRACER 9 GT și TRACER 9 GT+) Semnalizatoare de direcție noi cu anulare automată, cu lumini de avarie în două trepte și funcția ESS (semnal de oprire de urgență) pentru a activa luminile de avarie când este detectată o frânare puternică Mânere încălzite. 10 niveluri de căldură cu trei setări programabile pentru utilizator. Sistem de monitorizare a presiunii din anvelope (TPMS) standard pe TRACER 9 GT+ Caracteristica Smart Key deblochează toate funcțiile, inclusiv pornirea, blocarea direcției, capacul pentru combustibil și portbagajul (TRACER 9 GT și TRACER 9 GT+) Controlul menținerii vehiculului. TRACER 9 GT și TRACER 9 GT+ sunt primele modele Yamaha care prezintă o funcție de control al menținerii, care menține aplicarea frânei pentru ca motocicleta să rămână oprită pe rampe și în pante. Moduri de pilotare personalizabile. Trei setări de uzină, cu două hărți personalizate definitabile de utilizator. Schimbător rapid de viteze din generația a treia, pentru treceri într-o treaptă superioară fără ambreiaj și treceri într-o treaptă inferioară asistate de modulul Auto-Blip. Control al vitezei adaptabil (numai TRACER 9 GT+ ) sau cruise control și limitator de viteză. Cutie de depozitare integrată cu port USB integrat în carenaj Șa mai mare și cu mai multă căptușeală, pentru confort îmbunătățit pentru pilot și pasager. Continue Reading Articol preluat de pe motoroute.ro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.