Motobikes Posted February 25 Share Posted February 25 Yamaha se apropie din ce în ce mai mult de lansarea unei motociclete hibride. Am scris săptămânile trecute despre Yamaha FZ-S, motocicleta commuter de 150 cmc, dotată cu tehnologie hibridă. Motocicleta se bucură de o creștere temporară a puterii și a cuplului oferite de un așa numit Integrated Started Generator (ISG), conectat la arborele cotit. Această componentă se găsește deja instalată pe unele scutere mici de la Yamaha, așa cum este RayZR unde oferă asistență electrică pentru a crește puterea în timpul demarajelor, furnizând și capacitatea Start/Stop. Iată că japonezii merg mai departe cu un prototip perfect funcțional, care a devenit subiectul unui clip pe unul dintre canalele de YouTube ale Yamaha. Deși este discutabil dacă avem de-a face cu un maxi-scuter sau cu o motocicletă în toată regula. Cert este că Yamaha prezintă „resorturile interne” ale sistemului, iată o expresie care te asigură ca acest articol nu este scris cu ChatGPT. Vehiculul integrează atât un motor termic, cu un generator montat direct pe arborele cotit, cât și unul electric, care pune în mișcare axa roții spate. Nu lipsește nici o baterie, de dimensiuni apreciabile. [embedded content] Coabitarea între cele trei elemente se face de minune. Vehiculul poate funcționa în mod exclusiv electric, hibrid și un mod boost, care are potențialul de a fi foarte distractiv.De ce spunem asta? Există două niveluri de funcționare pentru modul Boost, Dual Boost – motorul electric și cel termic lucrează împreună și Triple Boost, în care, pe lângă motorul electric și cel termic intră în funcțiune și generatorul, care să nu uităm, poate pune cuplul direct la arborele cotit. Yamaha spune că acest mod Boost este pentru depășiri, dar cu siguranță, nimeni nu trebuie să știe că dai Boost fără nici un motiv anume. Mă rog, din motive de… suflet. În rest, motocicleta hibridă va funcționa exact ca și un automobil hibrid, care, din experiența mea limitată pleacă de pe loc în mod electric, pentru ca apoi motorul termic să furnizeze putere punții motoare, încărcând în același timp bateria. Interesant este că, potrivit speculațiilor presei internaționale, se prea poate ca produsul final al Yamaha să nu arate deloc precum acest prototip și să capete un aspect mult mai orientat spre cel de motocicletă clasică. Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.