Motobikes Posted Monday at 12:30 PM Share Posted Monday at 12:30 PM BMW Motorrad a prezentat noul R 1300 R. Roadsterul cu motor boxer este acum semnificativ mai sportiv, atât din punct de vedere tehnic, cât și vizual. Experiența de condus pe care este menit să ofere devina una și dinamică. R 1250 R predă așadar ștafeta unui model mult mai agresiv și mai atletic, disponibil în patru versiuni. Pe lângă designul mai sportiv, noul R 1300 R vine și cu dotări – în varianta Performance – precum suspensie sport, manete de frână și de ambreiaj scurte, scărițe frezate și reglabile, schimbător DTC, două parbrize sport suplimentare, șa sport, spoiler motor și anvelope sport. În același timp, BMW R 1300 R rămâne și un companion de încredere în uzul cotidian, cu opțiuni precum șa încălzită, Riding Assistant, un parbriz generos dimensionat și o varietate de opțiuni pentru bagaje. Versiunea de bază a BMW R 1300 R este oferită în schema de culoare metalizată Snapper Rocks metalizat, varianta Exclusive în Blue Racing metalizat, varianta Performance în Lightwhite uni, iar exclusivista Option 719 Kilauea are vopseaua Blackstorm metalizat. Triunghiul ghidon – scărițe – șa a fost proiectat pentru ca roata față să fie mai încărcată. Acesta oferă un feedback îmbunătățit în special în timpul mersului sportiv. Poziția mai sportivă permite în continuare și călătorii relaxate, chiar și cu pasager, fiind disponibil și un ghidon opțional care oferă mai mult confort. O gamă variată de șei asigură o înălțime optimă pentru fiecare. Sistemul de bagaje nou dezvoltat, cu carcase electrificate și o geantă inteligentă pentru rezervor, face ca R 1300 R să rămână o motocicletă potrivită și pentru călătorii confortabile sau vacanțe. De altfel, motocicletelele roadster de la BMW s-au bucurat mereu de o reputație excelentă în rândul clienților de sex feminin sau a celor care revin după o pauză în motociclism. Din acest motiv, în dezvoltarea noului R 1300 R s-a pus un accent deosebit pe atingerea unei înălțimi a șeii sub 790 mm. Pe lângă șaua standard, mai multe opțiuni sunt disponibile ca echipare de fabrică. Motorul boxer al noului BMW R 1300 R are o capacitate de 1 300 cmc. Bătuți pe muchie, nici mai mult, nici mai puțin. Raportul dintre alezaj și cursă este de 106,5 la 73 mm cumparativ cu 102,5 la 76 mm, atât cât avea precedentul motor. Această creștere a capacității derivă din alezajul mărit al cilindrilor și un nou arbore cotit cu cursă redusă. Puterea este 145 CP, cu nouă cai în plus față de modelul anterior, oferiți tot la 7 750 rpm. Cuplul maxim ajunge la 149 Nm la 6 500 rpm, cu 6 Nm în plus față de modelul anterior. Motorul turează până la 9.000 rpm. În echiparea standard, noul R 1300 R are trei moduri de rulare, „Rain”, „Road” și „Eco”. Modul de conducere „Eco” face posibilă, prin utilizarea tehnologiei BMW ShiftCam, atingerea autonomiei maxime. Motocicleta poate fi echipată și cu „Riding Modes Pro”, mai exact „Dynamic” și „Dynamic Pro”. Controlul cuplului de rezistență al motorului (MSR) se regăsește în echiparea standard. Opțional, este disponibil și sistemul Automated Shift Assistant. Șasiul noului BMW R 1300 R a fost complet reproiectat. Piesa centrală este noul cadru principal din oțel, care pe lângă o optimizare semnificativă a spațiului de instalare al boxerului oferă și mai multă rigiditate decât modelul anterior. În locul structurii anterioare din oțel tubular, noul R 1300 R are acum un subcadru spate din aluminiu turnat sub presiune. În combinație cu noul boxer, mult mai compact, șasiul obține o centralizare superioară a maselor. Furca USD cu diametru de 47 mm este nouă, iar pentru spate, sistemul Evo Paralever a fost reproiectat. Roțile de 17 inchi din aluminiu turnat cântăresc cu 1,4 kg mai puțin decât roțile precedente. R 1300 R poate fi echipat și cu sistemul electronic Dynamic Suspension Adjustment. BMW R 1300 R devine astfel prima motocicletă de serie din lume cu o furcă inversată care oferă posibilitatea de reglare electronică a rigidității (vitezei de reacție) a arcurilor. La capitolul frânare, R 1300 R vine în varianta standard cu două discuri pe față cu etriere cu patru pistoane montate radial și o frână cu un singur disc cu etrier flotant cu două pistoane pe spate, împreună cu BMW Motorrad Integral ABS Pro. Motocicleta poate fi echipată și cu sistemul de frânare sport ca echipament opțional din fabrică. Pe lângă un aspect mai sportiv, cu etriere de frână de culoarea titanului, acesta oferă o creștere a performanțelor de frânare. BMW Motorrad este considerat un pionier în ceea ce privește siguranța motocicletelor și inovațiile conexe. În consecință, noul R 1300 R vine echipat standard cu un far cu LED nou proiectat, într-o formă octogonală, cu o pictogramă luminoasă distinctă. Cu Adaptive Turning Light opțional, faza scurtă a farului full LED standard este optimizată pentru viraje, în funcție de înclinare, prin activarea elementelor LED suplimentare. În acest fel, curba este aproape complet iluminată, deoarece lumina se deplasează spre locul în care se îndreaptă motocicleta. Prin optimizarea modelului de lumină, faza scurtă asigură o iluminare și mai largă și mai omogenă a drumului. Riding Assistant include controlul activ al vitezei de croazieră (ACC) și avertizarea de coliziune frontală (FCW). Nu în ultimul rând, pregătirea pentru navigație dispune de un suport de blocare acționat electric, care elimină necesitatea folosirii unei chei. În România, prețul de pornire pentru BMW R 1300 R este de 17.640 de euro. Sursa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.