superbec Adaugat pe 23 Aprilie, 2008 Share Adaugat pe 23 Aprilie, 2008 din nefericire nu am manual, oricum producatorul da un ulei generic , nu stiu ei ca al meu o sa mearga toata vara numai in bucuresti cu 20-30km/h. multumesc pt raspuns oricum. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mac Adaugat pe 25 Aprilie, 2008 Share Adaugat pe 25 Aprilie, 2008 din cate am inteles un 10w-40 satisface cam toate cerintele producatorilor ptr o utilizare normala. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sher Adaugat pe 25 Aprilie, 2008 Share Adaugat pe 25 Aprilie, 2008 din nefericire nu am manual, oricum producatorul da un ulei generic , nu stiu ei ca al meu o sa mearga toata vara numai in bucuresti cu 20-30km/h. multumesc pt raspuns oricum. Daca asta o sa ii fie viata, uleiul tau este 15-20W50 full sint Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Adaugat pe 5 Septembrie, 2008 Share Adaugat pe 5 Septembrie, 2008 Salut! Am o Honda VTX 1300 careia i se apropie schimbul de ulei. La cartea tehnica scrie: Pro Honda GN4 or HP4 (without molybden additives) 4 stroke oil or equinalent motor oil API service classification: SG or higher JASO T 903 standard: MA Viscosity: SAE 10W-40 In aprilie, fostul proprietar a pus 7100 20W-50, probabil pentru ca venea vara si a vrut un ulei mai vascos Nu stiu daca are sau nu molibden, nerecomandat de producator. Dat fiind faptul ca merg cu motorul iarna, dar nu sub 0 grade, pot ramane la acest ulei, sau e mai bine sa ma intorc la cel recomandat de producator? Pe fosta motocicleta (VN800) am folosit Motul 5100 10-40 si nu am avut probleme. Si inca o intrebare: este uleiul o problema asa mare la cruisere, care nu depasesc 5-7000 de ture (VTX-ul are 5000)? Iar eu sunt genul caruia ii place ca porcul de sub el sa grohaie, nu sa guite; il tin predominant in zona 3000 de ture, unde are cuplu maxim. Multumesc Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Adaugat pe 5 Septembrie, 2008 Autor Share Adaugat pe 5 Septembrie, 2008 Salut! Am o Honda VTX 1300 careia i se apropie schimbul de ulei. La cartea tehnica scrie: Pro Honda GN4 or HP4 (without molybden additives) 4 stroke oil or equinalent motor oil API service classification: SG or higher JASO T 903 standard: MA Viscosity: SAE 10W-40 In aprilie, fostul proprietar a pus 7100 20W-50, probabil pentru ca venea vara si a vrut un ulei mai vascos Nu stiu daca are sau nu molibden, nerecomandat de producator. Dat fiind faptul ca merg cu motorul iarna, dar nu sub 0 grade, pot ramane la acest ulei, sau e mai bine sa ma intorc la cel recomandat de producator? Pe fosta motocicleta (VN800) am folosit Motul 5100 10-40 si nu am avut probleme. Si inca o intrebare: este uleiul o problema asa mare la cruisere, care nu depasesc 5-7000 de ture (VTX-ul are 5000)? Iar eu sunt genul caruia ii place ca porcul de sub el sa grohaie, nu sa guite; il tin predominant in zona 3000 de ture, unde are cuplu maxim. Multumesc Chiar mergi iarna?... Felicitari! Pentru iarna insa 20W50 este un pic cam prea gros, in special la pornire, daca vrei sa ramai pe 7100 ar fi bine sa folosesti 10W40. Am studiat un pic uleiurile MOTUL si am aflat urmatoarele: 300V este un ulei sintetic pe baza de esteri (grupa V) - avantaje: indice de vascozitate ridicat (natural), datorita originii (acizi grasi vegetali) esterii sunt 100% biodegradabili, datorita fortelor electrostatice adera la suprafetele in frecare rezultand o pelicula film mult mai rezistenta in timp, bun solvent - dezavantaje: pret ridicat 7100 este un ulei sintetic insa de combinatie intre cele 2 tehnologii: PAO (polyalfaolefin) si esteri (grupa IV si grupa V) - din pacate nu am reusit sa aflu proportiile - avantaje: pelicula film si restul de avantaje ale esterilor, indice de vascozitate ridicat al PAO, pret decent - dezavantaje: nefiind 100% esteri pelicula film este mai putin longeviva, partial biodegradabil 5100 este un ulei 70%mineral in amestec cu 30% sintetic (esteri) - avantaje: pret scazut, pelicula film superioara fata de uleiurile simple minerale - dezavantaje: probabil indice de vascozitate mai scazut ceea ce va duce la un continut sporit de aditivi de imbunatatire a vascozitatii - uzura mai rapida (un compromis "ideal" in cazul motoarelor uzate sau care consuma ulei) Din pacate nu am reusit sa obtin nici o informatie referitoare la pachetele de aditivi. La orice motor "uleiul este o mare problema", chiar si la cruiserele care nu depasesc 5-7000rpm. Se face frecvent greseala sa se justifice intervalul relativ mic de schimb al uleiului la motociclete (fata de auto) prin turatia ridicata (uneori chiar dubla). Sigur, si aceast aspect contribuie la uzura prematura a lubrefiantului, adevaratul motiv insa este altul si anume - cutia de viteze - angrenajele acesteia fiind un "killer" pentru aditivii e imbunatatire a vascozitatii... Citeste ce am scris mai sus, cauta prin pusculita si vezi ce ti se potriveste cel mai bine. Ride Safe! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Adaugat pe 6 Septembrie, 2008 Share Adaugat pe 6 Septembrie, 2008 Multumesc yo4hgx, abia acum vad ca esti din Constanta, chiar de acolo am luat VTX-ul. Dar care-i faza cu molibdenul? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Adaugat pe 6 Septembrie, 2008 Autor Share Adaugat pe 6 Septembrie, 2008 Dar care-i faza cu molibdenul? Pai care sa fie?... uleiul propriu-zis din lubrefiantul folosit in motoare, in anumite conditii extreme, la un moment dat, cedeaza la nivel molecular si exista pericolul contactului direct ale celor doua suprafete in frecare. Pentru a preveni acest lucru, producatorii de uleiuri de motoare arunca in joc un ultim atu si anume asa numitele pachete de aditivi "anti-uzura" sau "modificatori de frictiune". Aditivii anti-uzura sunt compusi din zinc si fosfor, acesta din urma insa fiind tinut foarte din scurt de limitarile API anti-poluare . Un ulei cu continut ridicat de fosfor (SH) folosit in anii '80 datorita popularitatii motoarelor cu turbina (conditii extreme) ar fi o alegere ideala pentru motociclete insa, cum ziceam, datorita limitarilor API nu se mai fabrica. Molibdenul mai este uneori catalogat drept aditiv "modificator de frictiune". In realitate este vorba de suspensie de metal (molibden) dispersat intre moleculele de ulei ce se va interpune intre cele 2 suprafete in frecare cand orice altceva va fi cedat... Reversul medaliei este ca prezenta molibdenului in proportii exagerate poate duce la patinarea ambreajului la motociclete (la cele cu baie comuna). Am citit insa ca la o analiza chimica s'au gasit niveluri de molibden mai ridicate in cazul unor uleiuri etichetate moto decat in cazul altora auto... asa ca, functie de compozitia pachetelor de aditivi, utilizarea unui ulei auto la o motocicleta cu ambreaj uscat nu constituie totusi o tragedie. (conform API, SM este etichetat drept "conservat de energie" fapt ce indica cu siguranta un continut ridicat de molibden). Ride Safe! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Adaugat pe 6 Septembrie, 2008 Share Adaugat pe 6 Septembrie, 2008 Si cum ambreiajul meu nu e uscat, e normal ca producatorul sa nu recomande molibdenul. PS: jos palaria pentru competenta! Dar hai sa mai intreb ceva: de ce mai multi mi-au recomandat ca la Vulcan sa pun doar semi-sintetic, in nici un caz full sintetic, ca stric motorul. E vreo baza reala in asta? Sa aplic acest principiu si la VTX? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Adaugat pe 6 Septembrie, 2008 Autor Share Adaugat pe 6 Septembrie, 2008 Si cum ambreiajul meu nu e uscat, e normal ca producatorul sa nu recomande molibdenul. PS: jos palaria pentru competenta! Dar hai sa mai intreb ceva: de ce mai multi mi-au recomandat ca la Vulcan sa pun doar semi-sintetic, in nici un caz full sintetic, ca stric motorul. E vreo baza reala in asta? Sa aplic acest principiu si la VTX? Multumesc pentru aprecieri! Daca iti permite buzunarul, foloseste fara grija ulei sintetic (veritabil)... Ride Safe! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lupul Adaugat pe 4 Octombrie, 2009 Share Adaugat pe 4 Octombrie, 2009 Salut.Am Honda Cbr600 din 1989 cu75oookm,am folosit ulei Motul semisintetic si ful sintetic pe care la mincat de la un schimb la altul.Ce ulei ar fii mai bun avind in vedere km care ii are motorul?Multumesc Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tanasescuandrei74 Adaugat pe 4 Octombrie, 2009 Share Adaugat pe 4 Octombrie, 2009 Da' oricum peste iarna se scurge uleiu' si ramane motoru' uscat. Daca stii eventual niste sfaturi cum sa facem primavara. Tare articolu'. Altfel, iar ai dat-o pe ulei, se vede'n avatar. Motul dublu-ester 15W50nu se scurge ! try it! pune pe vreo piesa de motor intr-un acvariu gol (sa nu se puna praful , ca o sa stai ceva ceva pana se scurge uleiul de pe piesa respectiva! ) tanasescuandrei74 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Adaugat pe 4 Octombrie, 2009 Autor Share Adaugat pe 4 Octombrie, 2009 Salut.Am Honda Cbr600 din 1989 cu75oookm,am folosit ulei Motul semisintetic si ful sintetic pe care la mincat de la un schimb la altul.Ce ulei ar fii mai bun avind in vedere km care ii are motorul?Multumesc La motoarele care "mananca" consistent ulei, nu se justifica folosirea uleiurilor scumpe, de top, deoarece, asa cum am aflat din articolul initial, mai toate uleiurile apartinand marilor firme au aceleasi proprietati de lubrifiere initiale, diferenta facand'o prezervarea acestor calitati in timp si, eventual, pachetele de aditivi. Inainte de a continua, trebuie sa reamintesc ca nu am studii in domeniul petro-chimiei, ba mai mult, daca ma iei repede abia imi amintesc banala formula a apei. Prezentul articol este un studiu sau conspect pe care l'am facut in cautarea "celui mai bun ulei" pentru motorul meu si, sincer am sperat sa fiu combatut, contestat si mai ales completat de oameni cu reale cunostinte practice in acest domeniu. Pana acum nu s'a intamplat acest lucru asa ca o sa'mi permit in contiunare comentarii pe marginea acestui subiect si mai ales impartasirea experientelor personale, probabil subiective. In lipsa unor analize de laborator a uleiurilor de pe piata din Romania este foarte greu de gasit un raspuns concret la intrebarea ta. Practic insa, ca experienta personala, si eu am un motor foarte "setos" de ulei (FZR1000EXUP) care haleste intre 300-1000ml/1000Km (functie de stilul de mers) si pe care initial l'am rasfatat cu topul de la MOTUL - 300V (15W50). Avand in vedere insa faptul ca la un schimb, eu mai faceam doua, nu prea se justifica cheltuiala. Am trecut apoi succesiv pe 7100 si 5100 fara a resimti mari diferente. Probabil ca as fi ramas la 5100 care, cel putin in ceea ce ma priveste, reprezenta compromisul ideal intre pret si calitate daca nu m'as fi confruntat cu o alta problema : DISPONBILITATEA. Anul trecut, intr'una dintre excursiile prelungite prin munti, am ramas fara ulei... in weekend. Singurele locuri unde poti gasi ulei 24/7 sunt PECO'urile, insa, din pacate, nu au auzit de MOTUL. Rompetrol este singura retea care comercializeaza uleiuri Castrol ( mai nou si Elf si Mobil ) asa ca am fost fortat sa fac un schimb de ulei de "masina" - Castrol Magnatec 15W40 - care pare omologul lui "5100" (semi-sintetic pe baza de ulei mineral de grupa III si sintetic de grupa V - esteri). Avand in vedere ca uleiul semi-sintetic este in principiu un mic artificiul comercial, in ultimul timp am indraznit sa testez uleiul mineral de baza de la Castrol, cel care a scris istorie, GTX 15W40. Pentru a evita "coincidentele", am schimbat kitul de ambreaj (discuri si arcuri noi EBC) si, intr'un rastimp destul de scurt ma voi convinge de rezultate. Doar ca fapt divers, rasfoind certificatele diferitelor uleiuri de pe piata romaneasca, am gasit unul cel putin interesant - ARAL Basic Elastic 15W40 sau 20W50. De ce mi'a atras atentia? Deoarece poarta certificarea API - SH. Cum stim insa, aceasta certificare este "depasita", de domeniul trecutului, foarte populara anilor '80. Din pacate insa nu intotdeanua tot ce este mai nou este si mai bun. In prezent, pentru a trece noile teste de cartificare API, uleiurile trebuie sa treaca foarte multe teste ecologice, de emisii de noxe, de neutralitate a catalizatoarelor, care nu au nimic de'a face cu lubrifierea propriu-zisa a motorului sau protectia sa. In anii '80 erau foarte la moda motoarele supra-alimentate (turbo), care aveau nevoie de o protectie suplimentarea conferita de un procent ridicat de fosfor. In prezent, aceasta concentratie este regasita doar in uleiurile de "rodaj" (necertificate API). Probabil ca, in lipsa unor argumente potrivnice pertinente si documentate, intr'un viitor voi face "nebunia" de a testa acest tip de ulei. Ar fi fost mai simplu daca ar fi fost disponibil in benzinarii... Desi nu ti'am raspuns concret la intrebare, sunt convins ca ti'am oferit suficiente informatii pentru a o face singur... Ride Safe! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AndreiRN Adaugat pe 5 Octombrie, 2009 Share Adaugat pe 5 Octombrie, 2009 Welcome back Homer. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
categoria_A Adaugat pe 5 Octombrie, 2009 Share Adaugat pe 5 Octombrie, 2009 Asa, in scris, arata bine treaba cu uleiurile sintetice, suprematia lor in fata celorlalte... Din cate vad, unii sunt aproape niste fani. Eu zic ca sunt uleiuri si uleiuri, motociclete si motociclete, iar noi nu trebuie sa generalizam. ...Atunci cand am bagat ulei in motoare, am tinut cont de vechime, model si daca sunt sau nu pe cuzineti. In cazul uleiurilor (ce am trait eu pe pielea mea), mi-am dat seama ca teoria este una, iar practica este cu totul altceva. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Adaugat pe 6 Octombrie, 2009 Autor Share Adaugat pe 6 Octombrie, 2009 ...Atunci cand am bagat ulei in motoare, am tinut cont de vechime, model si daca sunt sau nu pe cuzineti. In cazul uleiurilor (ce am trait eu pe pielea mea), mi-am dat seama ca teoria este una, iar practica este cu totul altceva. Si nu impartasesti si cu noi "ce ai trait tu pe pielea ta" (in cazul uleiurilor, bineinteles)? Ride Safe! Welcome back Homer. Ahoy, you're still alive? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lupul Adaugat pe 15 Octombrie, 2009 Share Adaugat pe 15 Octombrie, 2009 Am hotarit sa pun tot Motul,de data asta am pus7100 10w-40 chiar daca are 75000km.Pina acum am fost multumit de aceasta firma chiar daca a trebuit sa mai completez de la un schimb la altul, pentru ca am putut merge si cu 200km/h si nu am avut probleme la motor.Sper sa aduceti mai multe argumente pentru uleiurile care le foloti pentru cei care nu stiu ce ar fii mai potrivit sa foloseasca la modelele mai vechi.Multumesc pentru sfaturi tuturor.Asfalt uscat si fara incidente Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
categoria_A Adaugat pe 16 Octombrie, 2009 Share Adaugat pe 16 Octombrie, 2009 Si nu impartasesti si cu noi "ce ai trait tu pe pielea ta" (in cazul uleiurilor, bineinteles)? Ride Safe! Ahoy, you're still alive? Nu vreau sa ma angrenez intr-o dscutie in contradictoriu cu tine, pentru ca esti mult mai informat decat mine, recunosc. Eu merg mai ales pe principiul ca, decat fara ulei, mai bine cu orice ulei. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Adaugat pe 16 Octombrie, 2009 Share Adaugat pe 16 Octombrie, 2009 Daca vrei Bel Ray da-mi de veste Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piticu_terorist Adaugat pe 19 Octombrie, 2010 Share Adaugat pe 19 Octombrie, 2010 nu vreau sa dezgrop securea razboiului . in timp am avut m-ai multe modele de motociclete si ca orice motociclist am vrut ca in motorul meu sa se afle cel mai bun consumabil.am incercat multe marci de uleiuri de vascozitati diferite. am constatat ca multe marci de renume produc uleiuri de slaba calitate. cineva spunea ca exista un cult al efectului de turma.este adevarat.toti folosesc michelin,motul,hiflo,ngk . pentru ca intotdeauna exixta un dirijor.daca afirmi ca silkolene este net superior motul-ului o sa primesti o caramida in cap. este adevarat ca uleiul de calitate trebuie sa-si schimbe culoarea imediat ce este utilizat(depinde si de gradul de uzura si regimul de exploatare al motorului). in prezent folosesc castrol 10w50 si sunt la fel de multumit ca si de silkolene. singura diferenta este ca la silkolene,dupa aprox. 3000km. cutia de viteze a inceput sa "zdrangane". ca multi altii am incercat sa ma documentez in acest domeniu. am descoperit ca un ulei foarte bun este AMSoil.o sa incerc si marca asta. pana acum am bagat in motor xado, metabond , dura lube , liqui moly . cu nici unul dintre aditivi ambreiajul nu a patinat. am intrebat o minte luminata si am primit urmatorul raspuns: AI INCERCAT VREODATA SA NICHELEZI O BUCATA DE LEMN ? ei bine,raspunsul asta m-a lamurit. fiecare dintre aceste tratamente de motor nu fac altceva decat sa prelungeasca viata motorului prin diferite metode. doar un ulei neadegvat regimului de exploatare a motorului poate provoca defectiuni. aceste tratamente nu au nici o treaba cu ambreiajul . Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lexysexy Adaugat pe 12 Ianuarie, 2011 Share Adaugat pe 12 Ianuarie, 2011 mdea ...de 2 zile citesc acest topic si in sfarsit am reusit sa termin. acum am de spus si eu cateva chestii : (binenteles sper sa nu se supere nimeni) 1.felicitari si multumiri lui yo4hgx pentru efortul si munca depuse pentru a face acest "articol" (nu inteleg ce ai de castigat) felicitari. sincer partea adoua nu am inteles-o din simplu motiv ma uit aiurea in graficele acelea nu inteleg nimic. 2.treaba cu "sa testam" adica la acest schimb bagam acel ulei la urmatorul incercam alt ulei si asa mai departe ma face sa cred ca nu ii va face bine motorului.parerea mea:ii dam un ulei si ala ramane. 3.tot acest articol nu m-a convins sa aleg un ulei cu un alt indicativ decat cel pe care il recomanda Honda (in cazul meu).acolo sunt niste baietzi,numiti ingineri care testeaza si ei (nu cred ca se duc la munca degeaba) si pe urma zic :da folositi uleiul acesta. in cazul meu 10w40. 4.treaba cu efectul de turma e si nu e:de ce sa alegem marca dupa ce zice lumea sau dupa publicitate.la fel ca si la punctul 3 nu m-a convins nimeni in alegere brandului si ca in proportie de 80 la suta merg pe mana "efectului de turma" adica as opta pentru MOTUL. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Adaugat pe 12 Ianuarie, 2011 Share Adaugat pe 12 Ianuarie, 2011 Vrei ceva mai bun sau la fel de bun ca Motul? Trebuie sa ai sau nu bani Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xjr1200 Adaugat pe 12 Ianuarie, 2011 Share Adaugat pe 12 Ianuarie, 2011 Asa, in scris, arata bine treaba cu uleiurile sintetice, suprematia lor in fata celorlalte... Din cate vad, unii sunt aproape niste fani. Eu zic ca sunt uleiuri si uleiuri, motociclete si motociclete, iar noi nu trebuie sa generalizam. ...Atunci cand am bagat ulei in motoare, am tinut cont de vechime, model si daca sunt sau nu pe cuzineti. In cazul uleiurilor (ce am trait eu pe pielea mea), mi-am dat seama ca teoria este una, iar practica este cu totul altceva. care e treaba cu cuzinetii? da asa mai babeste,ca pentru noi... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lexysexy Adaugat pe 12 Ianuarie, 2011 Share Adaugat pe 12 Ianuarie, 2011 ce mai bun decat motul? eu unu as merge pe el pentru ca este renumit si este si este si foarte ok la bani.mai bun ce ar fi? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eliadar Adaugat pe 12 Ianuarie, 2011 Share Adaugat pe 12 Ianuarie, 2011 in Romania s-a impamantenit lozinca (foarte ok pentru Motul - da-i draq de franceji) cum ca cei care nu pune motul la motoare nu ie uoameni... io pun castrol acum (10w40) inainte am pus procycle (ambele de pe louis). am fost multumit de procycle dat fiind ca mai ieftin nu exista. am mers cam 2 ani cu el fara probleme. acum merg cu castrol (ca l-am gasit la oferta bineinteles) si parca e mai bunicel, estompeaza mai bine zgomotele motorului, dar e doar o parere si s-ar putea sa ma insel... asfalt uscat! le - nu m-am obosit ever sa pun ulei full sintetic. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Adaugat pe 12 Ianuarie, 2011 Share Adaugat pe 12 Ianuarie, 2011 Bel Ray daca esti bogat. Motorex, Castrol si celelalte daca nu esti bogat.Cuzinetii sunt piesele care asigura jocul necesar intre fus (al arborelui cotit) si alezajul carterului si alezajul bielelor. Desi oarecum impropriu aleasa denumirea, toata lumea stie ce-s cuzinetii. Jocul dintre cuzinet si fus este foarte precis calculat astfel incat ungerea este asigurata de o pelicula de ulei. piesele metalice in miscare nu se ating, ele se rotesc pe o pelicula de ulei cu o anumita presiune. uzura cuzinetilor se produce in special la pornire si in cazurile cele mai rele, pornirea dupa lungi perioade de nefunctionare cand dintre cusineti si fus dispare uleiul si este contact metal metal. Daca uleiul e alterat sau sistemul de ungere defect sau mai putin ulei in instalatie sau mai mult si acesta spumeaza, cuzinetii sunt primele piese care sufera. La fel si la mersul pe o roata, adevaratele motorete de stunt au dry sump si nu baie de ulei ca la majoritatea motocicletelor. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.