Mergi la conţinut
  • 0

am devenit motociclist. oare cat mai am de trait?


old school

Întrebare

Recommended Posts

  • 0

daddy jeep ,cred ca am citit topicul tau de vre-o 20 de ori intr-o saptamana asa mult mi-a placut , se vede ca esti un om cu multa personalitate si cu caracter , dar in primul rand cu capul pe umeri . Iti doresc sa faci multi km si de acum inainte fara incidente .

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Pana acuma nu am intrat sa vad despre ce era vorba pt ca titlul m-a facut sa cred ca-i vorba ori de v-un teribilist care si-a luat v-un R1 sau ZX12R si acuma s-ar lauda intr-un mod foarte sadic si sarcastic cu cat a mers cum au mai crezut si altii din cate am vazut mai sus; sau unu care s-o speriat de traficul din jur si o ajuns chiar la o paranoia si o sa critice totul inclusiv motociclismul in general..... dar ma bucur nespus de mult ca m-am inselat :D

Dura abordarea, aproape violenta, dar asa-i viata nu? Totusi cand ma gandesc ca, mult mai dura mi s-a parut si o cazatura avuta recent cu motorul de pe loc, nepornit(il manevram de p-o parte si m-am impiedicat de scaritza de parca eram bat :P) care nici nu a avut nici o repercusiune decat o vanataie si o zgarietura minora(motoru a cazut pe mine) si de m-ar fi vazuta cineva ar fi ras ca de o gluma; daramite cand cazatura nu-i mai gluma.......

Faza cu costumele de protectie e bine de reamintit tot timpul sau macar sa se imbrace cat mai gros daca nu-si pot unii permite sau nu le place; totusi din pacate ele nu prea te protejaza decat de "eczema de asfalt" la viteze mari de impact frontal nu prea mai salveaza (faza asta am auzit-o de la motociclisti mult mai experimentati decat mine, si-i si logic ) :(

Plus ca, astia mai de peste 50 de ani din zone temperate cum suntem si noi romanii cred ca stiu ce inseamna REOMATISM mai ales daca ai fost si motociclist mult timp chiar daca nu au avut nici macar un accident, dar nu s-au imbracat tot timpul cat trebuia de tare si de bine, sa nu patrunda aerul rece si mai ales umed.

Nu mai vorbesc de casca, pt ca, dupa parerea mea si cred ca a multora si mai ales a legii: Fara casca=Fara cap !!!!!!!!!

Si mai ales casca sa aibe viziera sau sa ai si ocheleri(la enduro) si neaparat sa fie legata sa nu zboare din cap la primul impact in caz de Domne Feri sau sa ti-o sufle vantul.

Parerea mea ca in trafic tre sa fim cu totul un alt tip de "James Bond" (daca tot ai mentionat de "agentu 007" :P) si anume

unul de tipul securistului, prevazator: 'tre sa stii ca 'prostu' ala ce o incetinit in fatza in frana de motor cand nu-s aprinse lampile stop va urma sa vireze si apoi numa poate sau in acelas timp va semnaliza; cainele care merge paralel cu tine pe marginea drumului poate se va speria de sunetul tobei tale si va face ceva regretabil si anume sa sara in fata ta; 'bou' cu "sitroienu" nou va incetinii in fata ta cu mult ininte de curba si o va si scurt-circuita putzin dar destul de mult totusi;

'tinpitu' cu dacia sau renou vechi de 1.3 sau 1.4 cu demaraj cat bicicleta Pegas ce apare de pe o strada secundara si nici nu semnalizeaza sensu in care o va lua si care intra direct pe banda 2 de parca ar fi cu un Ferrari ce ar si disparea si nu ti-ar pune probleme, si nu mai zic de ala care merge tare si pe 2 benzi ca ala-i deja pericol public.Toate fazele astea din pacate le-am intalnit sau le-am vazut live in trafic cu potentiala victima motociclist totusi din fericire nu s-a intamplat nimik.

Tot respectul pt topic si pentru munca realizarii acestuia. :thumbup::beer:

Daca ar trebui sa se dea un premiu pt "cel mai bun topic al anului" , eu pe asta l-as vota :thumbsup:

Cred cu tarie ca, cu acest topic s-a salvat viata a cel putin cateva zeci poate cateva sute de oameni direct sau indirect, si chiar daca numai a unuia s-a salvat si ar fi enorm de mult.Cel mai bine si mai usor e sa se previna astfel pierderea unei vieti decat sa o salveze doctorul sau cel mai rau sa n-o poata salva nici el nemai vorbind de alte raniri sau pagube .

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

super, am ramas fara cuvinte, ceea ce ar trebui sa facem este sa ne lipim un stiker pe rezervor in care sa scriem chestii cum ca viata are prioritate sau cum a zis cineva mai sus "GANDESTE", ca de fiecare data sa ne sara in ochi si sa ne gandim de doua ori inainte sa luam o decizie proasta, asfalt uscat la toata lumea si multa sanatate si noroc :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Nu poti sa iti imaginezi cum sau intiparit cuvintele tale in sufletul meu.

Dupa ce am citit post-urile, le-am si listat......... sa le am la indemana oricand.

Ma atrage dramatismul, si intradevar, tot ceea ce spui tu ar trebui sa te indemne sa renunti......... dar rezulta exact contrariul. Toti cei care ai citi acest topic nu si-au mai dorit pentru o clipa sa fie cei mai buni in cercul lor de prieteni, si si-au dorit sa simta ceea ce simti tu!

Si-au dorit sa ajunga motoristi de 25 de ani, si sa povesteasca cu aceeasi patima cu care poti tu sa o faci.

Chiar cred ca au uitat o secunda de fete si impresii, si si-au dorit sa imbatraneasca pe motor! Cu toate ca ceea ce spui tu doare................ cel mai frumos lucru pe lumea asta este sa merite sa o traiesti, sa ai pt ce, sa ai o pasiune si sa stii sa o impartasesti cu ceilalti...... si tu stii, nu o tii doar pt tine.......

:sadangel:

Cele mai frumoase opere de arta se nasc din durere.......

Bafta.... si ASFALT cat mai USCAT!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Foarte frumoase lucrurile ce le-ai scris stimabile domn caci meritati aceasta onoare avand in vedere faptul ca sunt cu o varsta mult mai mica ca dumneavoastra si in al doilea rand multa apreciere pentru cuvintele frumoase si chiar sa le zicem...lucrurile ce se intampla de zi cu zi dar nimeni nu le acorda atentie. Pentru un moment m-am simtit pur si simplu fascinat de aceste cuvinte...probabil si multi altii sa ma refer la ceata de pusti cu A1 sau cu A dar fiind incepatori pe 600 care citesc aceste lucruri....se gandesc la ele....la viata lor....la tot raul ce se poate intampla..... si......pana la urma isi bag picioarele uitand de ceea ce au citit acum 4 zile pe forum si se gandesc : Haii ba sa ii dau in gura un pic ca ii drum drept si ce se poate intampla ? Nu zic ca nu e rau...te destinzi un pic dar preferabil gandeste-te la alt loc in care sa te desfasori caci nimic nu e in oridine pe unde te-ai da prin oras si la aceelasi lucru ma gandesc si eu si cateodata cand mai scap mana in gaz.. imi dau cu pumnii in casca si ma desteptez la realitate..... Mult respect si admiratie pentru toate cuvintele pe care le-ati exemplificat si ni le-ati impartasit cu noi.... Toate cele buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Chiar daca a trecut un an de la primul post, vreau sa imi arat recunostinta la fel cum au facut si ceilalti, fata de maestrul daddy jeep, si ii multumesc pentru toate vorbele de suflet puse aici pentru noi incepatori.

tot respectul pentru daddy jeep. cat mai multe primaveri si asfalt uscat ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

cea ce a scris daddy jeep , mia influentat foarte mult gandirea asupra condusului pe 2 roti , am o fetita de 1 an si 3 luni , si nu mi as dori sa o las fara tata , de aceea m am hotarat sa imi iau o motoreta cuminte , si sa ma GANDESC la actiunile care le voi face cand ma urc pe sa .

toate cele bune , asfalt uscat si vara vesnica

cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Scuzati ca am intrat aici sa postez....si sper sa nu stric topicul....vreau doar un simplu sfat...sau mai bine zis un ajutor daca puteti sa ma ajutati...

As dorii sa va intreb si eu daca stiti cumva ce as putea sa ii fac la o APrillia RS 50 sa nu se mai auda toba asa tare???:D:D:D...ca m am gandit ca daca o schimb cu o toba cu o evacuare de CO2 mai mare...ma gandesc ca numai are aceasi aderenta....astept sfaturi daca se poate...ce pot sa fac....sa nu se mai auda paraitul ala de scuter....ca moooor.... x-(

si ca sa nu fiu OFF~TOPIC:

daddy...tu...ai foarte multa dreptate....se vede ca ai trecut prin multe....ai trecut prin viata...ai facut greseli...si nu vrei sa le faca si altii.....dar noua....generatia noastra....tinerii din ziua de azi intre varstele de 16-21-22 de ani....numai gandim!!!deci noi acum am citit postul....am stat o secunda sa ne gandim...mai vrem femei sau nu....mai avem curaj sa ne suim pe un motor sau nu?ca abia acum ni s au deschis ochii datorita tie...dar noi...in inconstienta noastra...ce sa faci?noua pe o ureche ne intra .....pe cealalta ne iese!!!Acum citesti postul.....zici..."ba numai fac asa...merg incet....ca viata are prioritate"dar cand te sui pe motor....cu tovarasii in stanga si in dreapta...cu femeia in spate...te tine strans in brate....uitam intr o clipa de toate aceste cuvinte intelepte care ni le ai spus,,,,,,si imi pare rau ca am postat si eu tocmai dupa 1 an dupa ce a fost primul post....dar imi pare bine ca l am citit....si chiar o sa imi lipesc pe rezervorul Aprilliei mele 3 lucruri:~GANDESTE TE! ~VITEZA UCIDE! ~ VIATA ARE PRIORITATE!

si eu sunt noob...vroiam sa imi iau de 125cmc primul motor...ca ziceam ca am experienta ca am mers pe o gramda de scutere....dar pana la urma m am gandit...si m am gandit bine sa imi iau o aprilia rs 50...momentan...si cand fac 18 ani sa imi iau ceva mai mare...dar sa o iau treptat....cu toate ca banii...sunt o problema pt toti!!!

Si eu vreau sa te intalnesc....si sa iti strang mana pentru ca ai impartasit cu noi aceasta experienta de viata!!!am bagat emailul tau la mine in lista....daca mai citesti pe aici...astept sa imi dai accept...Bafta mult...viata cat mai lunga tuturor....VIATA ARE PRIORITATE!!!! Asfalt USCAAAAAAAAAAAAAAAAT!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
9.Sotia/prietena si motorul

Acum cateva zile am adus acasa un R6 nou.Frumos motor.Probabil rapid.Destul de rapid pt a face prosti...

Ma uitam la el cat de frumos este si cat de calm arata acolo pe stand.In acelasi moment ma trecut un fior gandindu-ma la bestia ce statea in fata mea si cat de repede mi-ar rapi pe cea draga de langa mine daca ia-si acorda sansa.

Privirea mi sa tulburat in clipa in care mi-am adus aminte de incidentul de acum 10 ani,petrecut pe DN1.Vorbim de 1997 cand eram mandrul posesor al unui DR Big 800. Motocicleta ce mia ramas intaparita in memorie.Motocicleta cu ajutorul careia am schimbat viata persoanei iubite pentru totdeauna,inclusiv a mea.Plecasem din Balotesti spre bucuresti,eu si sotia (la acel timp).Afara incepuse sa ploua usor ,motiv pt care mergeam f incet si precaut.Am iesit in DN si am intrat in banda a doua de langa axul drumului.Imi aduc aminte perfect ca mergeam cu 60km/ora.Am trecut de complexul Prisma.La 100m in fata mea ,pe partea dreapta ,in intersectia cu drumul care strabate Corbeanca,a aparut o masina care imediat a dat semnal de stanga pt ataia DN'ul si a merge catre ploiesti.Am continuat drumul in banda a doua,fara sa reduc viteza,deoarece intentia soferului era clara.Acesta oprise pt a imi acorda prioritate.Ajung la circa 20m pe diagonala de acea masina,moment in care vad cu coltul ochiului o pata alba ce ulterior am realizat ca era o dacie care fara a opri,fara a acorda prioritate , cu intentia de a traversa DN1 si a continua catre ploiesti , a iesit in DN'u si a intrat fix in laterala dreapta a motocicletei,respectiv in piciorul sotiei mele.Imi aduc aminte perfect zborul ce a parut o eternitate,aterizarea violenta dupa care ceata si...........

Sotiei mele intinsa pe DN'u i se spune ca eu am murit.Intra in soc.Eu imi revin ,incerc sa ma ridic,...piciorul rupt.Ma tarasc pana la ea care este inca constienta si ii explic ca din ce vad are mana rupta,piciorul rupt ..

Apare ambulanta.Apare tavanul patat din spital.Incep sa strig dupa ea.Aflu ca e in operatie si ca are femurul rupt,cotul zdrobit,plamanul deplasat.Ceata.Ma trezesc cateva ore mai tarziu.Ia ,tot in operatie.

Trec 40 de zile de spitalizare,6 luni de reabilitare.Ea nu mai e ce era altcandva.Era vesela,plina de viata,..o femeie frumoasa.Acum marcata,schioapata de la un loc la altul.Cicatricile pe brat si picior nu ii mai ofera satisfactia de a se admira in oglinda.Este marcata tot restul vietii.Eu sunt cel ce am marcat-o.Este vina mea si numai a mea.Eu sunt cel dispus sa risc,dispus sa merg pe motor.Ea este inconstienta,nu realizeaza pericolul.Viata ei a fost in mainile mele.Mi-am batut jos de ea.Timpul trece si se spune ca timpul le rezolva pe toate dar cicatricile raman.

Daca tu iubesti acest sport si esti dispus sa risti zi de zi ,asta nu inseamna ca ai dreptul sa risti viata altuia,mai ales a persoane iubite.Daca persoana respectiva este inconstienta si nu realizeaza pericolul,este de datoria ta ca om matur,motociclist cu capul pe umeri,sa ii explici ca nu merita sa riste.Nu accepta ca tu sa devii persoana ce a condamna-to la moarte. Credema, nu te vei ierta niciodata.Cel mai rau lucru care ti se va putea intampla este ca ea sa moara si tu sa traiesti cu constiinta patata ca tu ai omorato.

Un an mai tarziu am divortat.Nu a mai fost niciodata la fel.Nu m-am iertat niciodata pt cele intamplate.Nu am cum sa repar ce am stricat.Raman patat pe veci.Nu vei intelege pana nu ti se va intampla.Nu iti doresc sa ajungi ca mine.

Frumos R6'le.Am scos surubelnita si i-am desfacut saua de spate si apoi scaritele pasagerului.Atat lucru pot face si eu pt persoana iubita.

SOCANT NU STIAM CRED CA E FOARTE GREU SA TRAIESTI CU CONSTIINTA INCARCATA... BINE CA N_AI MURIT<BINE CA N_A MURIT CA ERA MAI RAU.ORICUM RAU E CA SARACA A RAMASA CU SECHELE SI TU CU O CONSTIINTA PATATA>>>oricum fii fericit ca mie mi-ai tras 3 pumni ca sa ma trezesc sa nu fac greseli ca tine,sa nu gonesc ca nebunul cu 300km/h sa nu iau pe altii pe motor sa nu-mi risc viata....sa nu...ma OMOR.BARVO CA impartasesti si altora experienta si necazurile tale.PAcat ca nu citesc si handicapatii de pe 4 roti ca sa vada ca nu sunt numai motociclistii de vina. INCA O DATA BRAVO PT ARTICOL

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
din cauza unora ca ei .......... sunt condamnati ceilalti incepatori ........ oricum si ca incepator teribilist,entuziastamat de motoare sunt de parere si repet,este doar parerea mea, daca tot iti iei o sportiva de 600 cc (cum am eu degand)......... macar echipamentul sa fie FULL (acolo unde capul e "inghitit" de adrenalina, sa mai ramana o sansa de ameliorare a "pagubelor" fizice)

Privindu-l ca pe un pieton nu pot sa zic decat "IMI PARE RAU !!!!!! ",ca motociclist eu zic ca a cautat-o singur .......... si cred ca "a si gasit calea" ,totusi sunt NUMAI 170 KM/H pe o straduta :thumbdown::shok::russian_roulette:

am scris doar parerile mele :) am citit pe net si am si auzit in filmul BikerBoys un motto

" BURN RUBBER,NOT YOUR SOUL !!!!! " - PREA ADEVARAT

Bine spus "din cauza unora sunt condamnati si incepatorii"....poti fi si experimentat dar niciodata nu se stie cand intra unu in tine cu 200 la ora

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
Bine spus "din cauza unora sunt condamnati si incepatorii"....poti fi si experimentat dar niciodata nu se stie cand intra unu in tine cu 200 la ora

Da, numai ca in mare parte a unora dintre incepatori, din cauza carora sunt bagati in aceeasi oala si restul indiferent ca-s incepatori, mai avansati sau chiar veterani :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
9.Sotia/prietena si motorul

Acum cateva zile am adus acasa un R6 nou.Frumos motor.Probabil rapid.Destul de rapid pt a face prosti...

Ma uitam la el cat de frumos este si cat de calm arata acolo pe stand.In acelasi moment ma trecut un fior gandindu-ma la bestia ce statea in fata mea si cat de repede mi-ar rapi pe cea draga de langa mine daca ia-si acorda sansa.

Privirea mi sa tulburat in clipa in care mi-am adus aminte de incidentul de acum 10 ani,petrecut pe DN1.Vorbim de 1997 cand eram mandrul posesor al unui DR Big 800. Motocicleta ce mia ramas intaparita in memorie.Motocicleta cu ajutorul careia am schimbat viata persoanei iubite pentru totdeauna,inclusiv a mea.Plecasem din Balotesti spre bucuresti,eu si sotia (la acel timp).Afara incepuse sa ploua usor ,motiv pt care mergeam f incet si precaut.Am iesit in DN si am intrat in banda a doua de langa axul drumului.Imi aduc aminte perfect ca mergeam cu 60km/ora.Am trecut de complexul Prisma.La 100m in fata mea ,pe partea dreapta ,in intersectia cu drumul care strabate Corbeanca,a aparut o masina care imediat a dat semnal de stanga pt ataia DN'ul si a merge catre ploiesti.Am continuat drumul in banda a doua,fara sa reduc viteza,deoarece intentia soferului era clara.Acesta oprise pt a imi acorda prioritate.Ajung la circa 20m pe diagonala de acea masina,moment in care vad cu coltul ochiului o pata alba ce ulterior am realizat ca era o dacie care fara a opri,fara a acorda prioritate , cu intentia de a traversa DN1 si a continua catre ploiesti , a iesit in DN'u si a intrat fix in laterala dreapta a motocicletei,respectiv in piciorul sotiei mele.Imi aduc aminte perfect zborul ce a parut o eternitate,aterizarea violenta dupa care ceata si...........

Sotiei mele intinsa pe DN'u i se spune ca eu am murit.Intra in soc.Eu imi revin ,incerc sa ma ridic,...piciorul rupt.Ma tarasc pana la ea care este inca constienta si ii explic ca din ce vad are mana rupta,piciorul rupt ..

Apare ambulanta.Apare tavanul patat din spital.Incep sa strig dupa ea.Aflu ca e in operatie si ca are femurul rupt,cotul zdrobit,plamanul deplasat.Ceata.Ma trezesc cateva ore mai tarziu.Ia ,tot in operatie.

Trec 40 de zile de spitalizare,6 luni de reabilitare.Ea nu mai e ce era altcandva.Era vesela,plina de viata,..o femeie frumoasa.Acum marcata,schioapata de la un loc la altul.Cicatricile pe brat si picior nu ii mai ofera satisfactia de a se admira in oglinda.Este marcata tot restul vietii.Eu sunt cel ce am marcat-o.Este vina mea si numai a mea.Eu sunt cel dispus sa risc,dispus sa merg pe motor.Ea este inconstienta,nu realizeaza pericolul.Viata ei a fost in mainile mele.Mi-am batut jos de ea.Timpul trece si se spune ca timpul le rezolva pe toate dar cicatricile raman.

Daca tu iubesti acest sport si esti dispus sa risti zi de zi ,asta nu inseamna ca ai dreptul sa risti viata altuia,mai ales a persoane iubite.Daca persoana respectiva este inconstienta si nu realizeaza pericolul,este de datoria ta ca om matur,motociclist cu capul pe umeri,sa ii explici ca nu merita sa riste.Nu accepta ca tu sa devii persoana ce a condamna-to la moarte. Credema, nu te vei ierta niciodata.Cel mai rau lucru care ti se va putea intampla este ca ea sa moara si tu sa traiesti cu constiinta patata ca tu ai omorato.

Un an mai tarziu am divortat.Nu a mai fost niciodata la fel.Nu m-am iertat niciodata pt cele intamplate.Nu am cum sa repar ce am stricat.Raman patat pe veci.Nu vei intelege pana nu ti se va intampla.Nu iti doresc sa ajungi ca mine.

Frumos R6'le.Am scos surubelnita si i-am desfacut saua de spate si apoi scaritele pasagerului.Atat lucru pot face si eu pt persoana iubita.

m-a cutremurat povestirea ta! nu m-am uitat cand a fost postata dar nu cred ca are importanta. imi pare rau pt cele intamplate. dpdv logic, tu nu ai avut nicio vina (parerea mea), dar moral te simti vinovat. ai incercat sa anticipezi, dar a aparut neprevazutul. te inteleg. incerc sa ma pun in locul tau si reusesc partial. de-asta cred ca m-au "miscat" cele spuse de tine. inca o data: imi pare rau! toata stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Daddy Jeep FELICITARI !!!

Felicitari pentru acest topic pe care l'ai deskis , imi place . Sunt motociclist in devenire (dau in Mai de A1 ) .... inca nu am apucat sa citesc tot ce ai scris , dar promit ca o sa citesc TOT... Mama nu prea vrea sa ma lase.. zice ca mor.. shiiii.. shtii shi tu cum este ... dar o sa o pun sa citeasca ce ai scris ... Se vede ca eshti un ADEVARAT motociclist ! :sweat:

:clapping:

Cu Respect , PETRISOR

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Tot respectul domnule, spus totul direct si deschis, exact asa cum e viata.. am fost gind pe gind, dar exprimarea din post-uri a fost mult mai plastica. Si prietena mea zicea ca-i ajunge casca, dar prefer s-o bat la cap si sa fie suparata pe mine decit s-o urc pe motor neechipata... acum ii mai lipsesc doar genunchere, dar nu pentru mult :)

miine sper sa reusesc sa trintesc numerele rosii si sa ma dau cu motorul si prin romania...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

frate am si eu o rectificare la pct 1 defalcata pe mai multe puncte.... e adevarat majoritatea circulati ca degeneratii cu 160 km/h in bucuresti dar...

si acum intervin pct 1 : Am permis de 1 an si motor de 4 luni primul meu motor e un R1 2003 159 CP si vreau sa il dau sa imi iau o Hayabusa (imi place cum arata HAYABUSA si cred ca m-i se potriveste mai bine)

pct 2 : Am mers si cu 280 km/h dar nu in oras si nu vinerea cand e bara la bara pe A2 sau pe A1 ci atunci cand era liber .... depinde de tine cat traiesti motorul poate si 300 km/h dar tu poti ? NU ! cum faci sa poti ?

pct 3 : Nu poti face nimic conform regulii nr 1 la achizitionarea motorului trebuie sa stii asta " SOME GUYS/GIRLS GOT IT SOME DON'T " daca ti-e frica cand ai 130 km/h si simti vantul cum iti flutura pantalonii sau geaca atunci e timpul sa vinzi motorul si sa iti tunezi DACIA (oltcit,cielo,tico)

pct 4 : Daca totusi nu iti este frica dar simti ca nu o poti controla la viteza atunci mergi incet pana la cel mai apropiat poligon si incearca la viteze mici manevre obisnuite gen jaloane si opturi si vezi cum se comporta motorul dupa care incearca sa vezi cum se comporta franele , cat trebuie sa te inclini pe o curba , cum e treaba cu frana de spate etc.

pct 5 : incearca la inceput sa mergi la drum lung pe drumuri care le-ai mai parcurs cu masina sau pe care le stii ca sa nu ai surprize (gen doua gropane huge iti apar in fata sau curba periculoasa nesemnalizata etc)

pct 6 : Nu va mai cacati pe voi atat ca 1000 cc = moarte , se moare la fel si pe scuter si pe 125 cc si pe 250 cc si pe 600 cc , am prieteni care au cazut de 3-4 ori pana acum pe 600 cc eu nu am cazut niciodata si am luat motoarele odata cu ei dar asta e asa se intampla cand mergi 130 km/h prin bucuresti si cand stai la 0.50 m in spatele masinilor cand pleci de la semafor sau daca mergi pe motor cu mp3 player-ul in urechi si abia ai invatat sa te tii de ghidon.

pct 7 : Totul se reduce la asta " IT'S NOT THE RIDE IT'S THE RIDER " si anume daca esti echilibrat mintal si constientizezi ca ai 159-200 CP sub tine dar nu e necesar sa ii folosesti decat atunci cand te afli in locuri in care se pot folosii (autostrada , autobahn, circuit) atunci o sa traiesti mai mult .... dak nu atunci BAFTA TIE SI VAYA CON DIOS !

apropos de echipament FULL sau alte aberatii spuse de " MOTOCICLISTI " cititi si voi specificatile tehnice (daca ati invatat sa cititi si o sa vedeti ca un shoei la 500-600 Euro dar chiar si cel la 1000 euro nu sunt garantate la impact frontal decat pana la viteza de 40 km / h .... dar cum voi nu ati depasit 35 km/h e ok sa iti iei echipament full =)) sa nu itelegeti gresit echipamentul e necesar dar nu iti tine in loc de creer adica nu va mai uitati in gura la toti mucosii care spun ca dak ii dai 260 km/h macar sa ai echipament full .... de la 100 km/h incolo nu trebuie sa mai ai decat creer sau daca nu ai macar bani de loc de veci .

P.S. - vedeti cum a murit acum 2 saptamani pilotul OLLIE BRIDEWELL de SBK si ala avea echipament de 40.000 Euro si nici nu era incepator si echipamentul era FULL asa ca fratilor terminati cu prostiile de la 100 km/h incolo pe motor nu te mai protejeaza nimic . http://www.youtube.com/watch?v=gri0cZ6pUOA...feature=related . Aici a murit Norrick Abe

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
pct 6 : Nu va mai cacati pe voi atat ca 1000 cc = moarte , se moare la fel si pe scuter si pe 125 cc si pe 250 cc si pe 600 cc , am prieteni care au cazut de 3-4 ori pana acum pe 600 cc eu nu am cazut niciodata si am luat motoarele odata cu ei dar asta e asa se intampla cand mergi 130 km/h prin bucuresti si cand stai la 0.50 m in spatele masinilor cand pleci de la semafor sau daca mergi pe motor cu mp3 player-ul in urechi si abia ai invatat sa te tii de ghidon.

pct 7 : Totul se reduce la asta " IT'S NOT THE RIDE IT'S THE RIDER " si anume daca esti echilibrat mintal si constientizezi ca ai 159-200 CP sub tine dar nu e necesar sa ii folosesti decat atunci cand te afli in locuri in care se pot folosii (autostrada , autobahn, circuit) atunci o sa traiesti mai mult .... dak nu atunci BAFTA TIE SI VAYA CON DIOS !

apropos de echipament FULL sau alte aberatii spuse de " MOTOCICLISTI " cititi si voi specificatile tehnice (daca ati invatat sa cititi si o sa vedeti ca un shoei la 500-600 Euro dar chiar si cel la 1000 euro nu sunt garantate la impact frontal decat pana la viteza de 40 km / h .... dar cum voi nu ati depasit 35 km/h e ok sa iti iei echipament full =)) sa nu itelegeti gresit echipamentul e necesar dar nu iti tine in loc de creer adica nu va mai uitati in gura la toti mucosii care spun ca dak ii dai 260 km/h macar sa ai echipament full .... de la 100 km/h incolo nu trebuie sa mai ai decat creer sau daca nu ai macar bani de loc de veci .

P.S. - vedeti cum a murit acum 2 saptamani pilotul OLLIE BRIDEWELL de SBK si ala avea echipament de 40.000 Euro si nici nu era incepator si echipamentul era FULL asa ca fratilor terminati cu prostiile de la 100 km/h incolo pe motor nu te mai protejeaza nimic . http://www.youtube.com/watch?v=gri0cZ6pUOA...feature=related . Aici a murit Norrick Abe

Pct 6 si 7: nu recomanda incepatorilor motoare cu cai multi, ca mai toti cred ca sunt capabili........orgoliul de obicei ii face sa zica "da mare branza si io pot" ....mai bine sa inceapa de mai jos decat sa ajunga pe jos sau mai grav

crezi ca toti stiu ce inseamna 150-160 de cai sau mai multi care trag numai 300 de kile? Din cate am vazut cam la asta se reduce treaba, si sa aiba si fizic pt cele 200-220 de kg ale motorului la manevre cu viteza mica.

Sa-ti dau si ex de incepator pe R1 care s-a descurcat: Un prof d-ameu de la facultate, profesor de motoare si echipamente termice la vo 30 de ani, a fost lasat sa se dea cu R1 de 180 de cai prin parcarea lunga de vo 200-300 de m, si s-a descurcat ca de minune, inainte nu s-a mai dat decat cu enduro de 50 de cai.....si cica i-o dat si 120 prin parcare, da omu asta stie mai bine si decat mine ce inseamna 180 de cai care trag numai 300kg

Si faza cu echipamentul ai dreptate, si eu am atras atentia asupra faptului ca la impactcu viteze de peste NUMAI 40 KMPH

nu prea isi fac treaba inafara de casca, deci practic te protejaza numai de vant si de egzema de asfalt....ATAT!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
Pct 6 si 7: nu recomanda incepatorilor motoare cu cai multi, ca mai toti cred ca sunt capabili........orgoliul de obicei ii face sa zica "da mare branza si io pot" ....mai bine sa inceapa de mai jos decat sa ajunga pe jos sau mai grav

crezi ca toti stiu ce inseamna 150-160 de cai sau mai multi care trag numai 300 de kile? Din cate am vazut cam la asta se reduce treaba, si sa aiba si fizic pt cele 200-220 de kg ale motorului la manevre cu viteza mica.

Sa-ti dau si ex de incepator pe R1 care s-a descurcat: Un prof d-ameu de la facultate, profesor de motoare si echipamente termice la vo 30 de ani, a fost lasat sa se dea cu R1 de 180 de cai prin parcarea lunga de vo 200-300 de m, si s-a descurcat ca de minune, inainte nu s-a mai dat decat cu enduro de 50 de cai.....si cica i-o dat si 120 prin parcare, da omu asta stie mai bine si decat mine ce inseamna 180 de cai care trag numai 300kg

Si faza cu echipamentul ai dreptate, si eu am atras atentia asupra faptului ca la impactcu viteze de peste NUMAI 40 KMPH

nu prea isi fac treaba inafara de casca, deci practic te protejaza numai de vant si de egzema de asfalt....ATAT!!!

Salutare tuturor. Sunt motociclist de foarte putin timp. Sunt inginer si stiu ce inseamna cei 109 cai ai CBR-ului meu. Am zis ca 50-60 km/h in oras ma vor tine departe de orice problema...au reusit sa ma tina decat o luna...pana ieri cand un bizon a iesit din curtea casei lui cu spatele cu 10 metri in fata mea. Am franat cam brusc, am simtit cum cauciucul fata aluneca pe asfalt si la 2 metri de masina i-am dat drumul pe o parte...motocicleta s-a lovit de masina si eu m-am rostogolit pe sensul opus. Din fericire aveam echipamentul pe mine si am decat o zgarietura la un picior. Acum daca as fi avut mai multa experienta poate nu as fi blocat roata fata si poate nu as fi lovit masina...dar sincer si pe un motor de 125 cm3 sau pe un scooter nu stiu daca ar fi fost altfel.

Am citit posturile de pe forumul acesta, mai ales threadul acesta si sincer am incercat sa nu ma aventurez, dar cateodata nu e suficient sa fii tu atent.

Noroc mult si asfalt uscat !

P.S.: Multi vor spune ca in 10 metri opresti de la viteza mica. In conditii normale si eu opresc, dar asa prin surprindere se pare ca nu. Am pus si o poza cu motorul meu, asa cum era inainte, si sper cum va fi dupa reparatie !

post-21165-1220596681_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
Salutare tuturor. Sunt motociclist de foarte putin timp. Sunt inginer si stiu ce inseamna cei 109 cai ai CBR-ului meu. Am zis ca 50-60 km/h in oras ma vor tine departe de orice problema...au reusit sa ma tina decat o luna...pana ieri cand un bizon a iesit din curtea casei lui cu spatele cu 10 metri in fata mea. Am franat cam brusc, am simtit cum cauciucul fata aluneca pe asfalt si la 2 metri de masina i-am dat drumul pe o parte...motocicleta s-a lovit de masina si eu m-am rostogolit pe sensul opus. Din fericire aveam echipamentul pe mine si am decat o zgarietura la un picior. Acum daca as fi avut mai multa experienta poate nu as fi blocat roata fata si poate nu as fi lovit masina...dar sincer si pe un motor de 125 cm3 sau pe un scooter nu stiu daca ar fi fost altfel.

Am citit posturile de pe forumul acesta, mai ales threadul acesta si sincer am incercat sa nu ma aventurez, dar cateodata nu e suficient sa fii tu atent.

Noroc mult si asfalt uscat !

P.S.: Multi vor spune ca in 10 metri opresti de la viteza mica. In conditii normale si eu opresc, dar asa prin surprindere se pare ca nu. Am pus si o poza cu motorul meu, asa cum era inainte, si sper cum va fi dupa reparatie !

Salut

Se poate åntånpla la oricine, bine cå esti åntreg, frumos cbr. (ai avut )

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
sunt sigur ca dupa citirea acestui topic...multi isi spun in sinea lor : o sa port casca pt ca fetele stiu deja al cui este motorul...nu mai merg tare pt ca am vazut deja cat poate duce...dar CAT TIMP O SA II TZINA?.....o sa ii tzina atat timp cat se gandesc la ei iar daca unii dintre noi suntem inconstienti macar sa nu fim egoisti...sa ne gandim la ceilalti....

stii cat o sa tina? exact atat cat o sa ii lase constiinta. si cu masini sunt accidente cauzate de teribilism, si cu camioane sunt accidente cauzate de neatentie sau de prostie, nu tipul de vehicol pe care-l conduci e esential, ci "bunul simt" (as in common sense) pe care-l ai atunci cand esti participant motorizat la trafic.

poti muri sau te poti schilodi cu orice mijloc de transport, cu 2 roti intr-adevar, mult mai grav, dar poti sa nu patesti nimic, multe depind de tine, de experienta si de stapanirea ta ca si conducator de motorizata

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Tot respectul pentru cele scrise mai sus :-)

Conduc masini de 15 ani, zilnic, diverse masini. Stiu traficul, am reflexe, am si o doza mare de impulsivitate, imi place adrenalina, imi place viteza. Imi stiu defectele: am ce sa imi reprosez. Dar totusi n-am plusat niciodata peste limita de la care sa pierd controlul. Eu una n-am facut accidente. Nici macar minore. Nu cu masina, poate nu inca....

Singurul meu accident - si ""remarcabil" - a fost de motor. Eram pasager. Eram doar papusa din spate care s-a dezmembrat la o curba in viteza pe carosabil alunecos. Nu stiu daca eu m-as fi descurcat altfel. Poate ca nu... Poate consecintele ar fi fost chiar mai tragice. Dar n-am condus eu.

M-am uitat citeva luni in tavanul spitalului, timp in care am tot derulat filmul sa inteleg unde am gresit. In concluzie - fiecare dintre noi este dotat cu discernamint. Discernamintul meu ar fi trebuit sa functioneze cind m-am urcat in spatele lui. Se numeste incredere. Si uneori te inseli. Eu m-am inselat. N-am ce sa ii reprosez lui. Decizia a fost a mea. Consecintele, la fel.

Am testat, ulterior, cum ar fi sa imi reiau rolul de pasager pe motoarele prietenilor. Mi-a fost teama. Nu mai pot. Motorul ma fascineaza, ca "animal". Senzatia de libertate, la fel. Asta este ceva ce nu se vindeca. Dar nici amintirile nu se vindeca. Nu imi este teama de motor. Ci de cel care il controleaza.

Asa ca fac scoala pt A... si imi voi lua motor in momentul in care imi voi lua permisul, imi voi lua doza vitala de adrenalina si imi voi asuma greselile - poate inevitabile, dar ale mele - tot din acel moment.

Si, altceva... sub nici o forma, NICIODATA, nu o sa merg cu pasager, INDIFERENT unde, cum, cind si cine ar fi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...