Mergi la conţinut
Autentifica-te  
3d_samurai

enduro Caut sfaturi prietenesti

Recommended Posts

Buna ziua tuturor!

Vreau un sfat prietensc, sincer si obiectiv din partea motociclistilor care cred ca pot sa ma ajute in vederea implinirii visului meu din tinerete (nu ca as fi batran - am 22 de ani )

Am citit pe internet, pe zeci de forun'uri, pe site'uri, etc etc despre tot felul de articole legate de motocicleta pentru un incepator, foarte multe descurajante, altele incurajante.

DE al 16 ani, tot visez sa imi iau motocicleta enduro, iar acum spre fericirea mea se poate implini... De cativa ani lucrez si imi tot strang bani. Am de gand ( mai bine spus am avut de gand ) sa imi iau incepand cu primavara viitoare cand va cade taxa pt prima inmatriculare sa imi iau o masina frumusica si buna ( BMW 318i din 94-95 ) am banii suficienti pt ea... dar ma roade si roade vechea mea pasiune - motocicletele enduro, iesiri in aer liber, ocolul tarii, sa cutreier muntii etc etc... si nu cred ca o sa-mi mai cumpar o masia ( cu toate ca stiu ca este mult mai practica si utila ).

-Am cam 2000-2500 euro MAXIM la dispozitie, si nu sunt decis ce model de motor sa imi iau...

-Tin sa precizez ca sunt incepator, vreau sa dau pt permis A peste o luna (cand termin si eu cu examenul de licenta), am permis auto d 4 ani

-Am foarte multa experienta mountain bike, bike-ing in general ( am urcat si coborat cu bicicleta la peste 2500 m altitudine, si nu cu telescaunul )

-Am 1.78 si 83 kg, sunt bine cladit, nu sunt firav.

-Vreau sa cumpar un Enduro-touring ca sa pot circula si on-road, nu doar p coclauri.

Am vazut multe modele de enduro, dar doar cateva modele ma atrag destul de serios: Honda Transalp, BMW F650, Suzuki DR 650 RS, Mai sunt si alte marci dar prefer sa imi iau ceva d calitate.

Toate au motoare de 650cc, preferata mea find F650'ul...

Sunt un om deosebit de prudent la volan si stiu ca viata este scumpa si pt nimic in lume nu merita irosita- sau pierduta. Credeti-ma cand spun prudent, sunt f f constient asupra riscurilor pe sosea ( poate chiar prea biggrin.gif ) si nu imi asum NICI un risc, nu glumesc... chiar nu imi asum riscuri inutile.

Vreau sa ma ajutati ca niste prieteni, cu sfaturi obiective, daca pot sa ma "arunc" asupra motoarelor de mai sus mentionate, tinand cont de cele mentionate de mine. Nu vreau sa imi iau nici una de 125 cc, pt ca stiu ca dupa cateva luni o voi schimba.. nu vreau sa fac tranzactii, vreau sa imi cumpar ceva, sa o ingrijesc si sa o pastrez multa vreme smile.gif Eu sunt de parer ca daca tot am bani prefer sa imi iau ceva de calitate, bun, pe care sa il pastrez.

1) Credeti ca sunt prea mari? grele? sau greu de pilotat pt un novice f constient de pericolele stradale? ( cu toate ca din cate am citit atat Transalp'u cat si F650 sunt f manevrabile si echilibrate )

2) Ar trebui sa caut alte modele? aveti ceva sugestii si motivari de ce?

3) Alte sugestii utile?

Imi plac foarte mult enduro'urile, si de aceea nu vreau nici un alt fel decat enduro.. vreau sa imi implinesc acest vis, si cat de curand posibil.

Daca m-ati putea ajuta as ramane recunoscator :scooter:

Va urez numai bine!

Eddie

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Daca te intreseaza mai mult drumuri lungi, incearca un Transalp sau un KLE.

Daca vrei mai mult drumuri scurte si mers prin oras, iti recomand un XT (sau Tenere), F650GS sau alt monocilindru din categorie.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Merci Iulian pt Reply!

o sa trag o privire la caracteristicile fiecareia sa vad care m-i s-ar potrivi:)

Alte sugestii? ar trebui sa ma orientez asupra altor modele?

:punk:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am vazut topicul tau si-mi amintesc ca acum cateva luni eram in aceeasi situatie (respectiv in a alege o motocicleta) asa ca i-ti impartasesc din experienta mea.

In primul rand, ce se aude cu carnetul :P ?

Ok, intentia ta de a alege un enduro-touring ca si incepator e foarte buna: satisfactie garantata fara sa risti sa "te fure" prea mult acceleratia si implicit viteza.

In perioada in care cautam un motor am discutat cu oameni cu multa experienta, care au avut multe motoare si multe tipuri de motoare, plus "studiu" personal si am ajuns la urmatoarea concluzie, care repet, e personala:

- BMW F650, Aprilia Pegaso 650, Kawasaki KLE, sunt monociclindri => zgomot, vibratii la turatie, plus ca 1 cilindru e ... doar unul :pardon:

Am testat un F 650 si dupa ce a pornit (mai greu la rece), greu te puteai intelege om cu persoana in preajma lui, lucru pe care eu personal l-am considerat dezagreabil.

- Honda Transalp, Suzuki Dl 650 V-Strom, sunt V-Twin, deci doi cilindrii in V => cuplu pe toata plaja de turatie, trage uniform si puternic, confort sporit la viteza, deci mai bune pentru touring, si inca ceva ..... sunt japoneze ! :ok: Daca luam in calcul si traditia deosebita pe care o are Transalp-ul ..... :thumbup:

Ca si greutate se invart in aceeasi plaja 180 - 200 kg, deci mari diferente nu sunt. Pentru fizicul tau nu e nici o problema, poate doar manevrarea pe loc si in garaj, dar dupa ce te deprinzi cu echilibrarea motoretei totul devine simplu.

Eu personal am ales Transalp-ul: Alearga frumos pe strada, croaziera 110 - 120, am fost zeci de km cu pasager pe drum de munte, de tara, plini de gropi si asfalt distrus, se comporta exemplar, am dus-o putin si pe drum forestier .Cu siguranta nu se preteaza la "catarari" printre copaci in padure, sau navigat pe vaduri de apa, dar spun eu una peste alta e un compromis foarte bun intre asfalt si ... off-road.

La tine ar fi o mica problema si pretul pentru ca trebuie sa iei in calcul si echipamentul: Minim 4-500 de Euro (o casca decenta si un echipament bun, din Cordura, cu protectii, manusi si ghete/cizme).

De aici incolo totul tine de gusturi, dar eu recomanad TA-ul, insa cel de dupa 1997 cu 2 discuri de frana pe fata. Plus ca arata mai masiv si mai .... barbatesc, daca mi-e permis sa spun asa e un motor "mandru"

Asadar multa bafta la achizitie si sa auzim de bine :beer:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Salut Claudiu !

Iti multumesc pt reply:)

Dupa "adanci" cautari si interesari si intrebari, cred ca ajung usor usor sa optez pt un TA...

Nu cred k imi pot permite unul din 97.... cred k de prin 95 eventual... poate! sper :unknw:

Si da... spun lax 2500 euro, pt k imi pastrez bani si pt echipament,pt k tzin la viata mea :D

:beer:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Salut Claudiu !

Iti multumesc pt reply:)

Dupa "adanci" cautari si interesari si intrebari, cred ca ajung usor usor sa optez pt un TA...

Nu cred k imi pot permite unul din 97.... cred k de prin 95 eventual... poate! sper :unknw:

Si da... spun lax 2500 euro, pt k imi pastrez bani si pt echipament,pt k tzin la viata mea :D

:beer:

http://www.mobile.de/SIDo5gKHR7nzYgGN3.oCo...1265802232&

Iata motocicleta perfecta !!! :banana:

Gaseste pe cineva sa ti-o aduca , te mai costa cca 150 - 200 euro transportul (atat a fost in cazul meu) si pana la urma nici nu e mare diferenta fata de calculele tale. Si eu am mai pus 4-500 Euro si pana la urma am luat ce mi-a placut, si nu-mi pare rau.

Oricum daca vinzi echipamentele de pe ea scoti 2-300 Euro desi eu nu m-as gandi la asa ceva; s-ar putea sa-ti para rau :fool: (sunt doar niste banuzti, dintrastia mai poti sa faci).

Era o idee , bafta in continuare. :thumbup1:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
- BMW F650, Aprilia Pegaso 650, Kawasaki KLE, sunt monociclindri => zgomot, vibratii la turatie, plus ca 1 cilindru e ... doar unul :pardon:

Kawasaki KLE e bicilindru (nu in V, intr-adevar :P )

Am avut-o ca incepator si m-a incantat 2 ani in oras si pe drumuri forestiere.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Buna ziua tuturor!

Vreau un sfat prietensc, sincer si obiectiv din partea motociclistilor care cred ca pot sa ma ajute in vederea implinirii visului meu din tinerete (nu ca as fi batran - am 22 de ani )

Am citit pe internet, pe zeci de forun'uri, pe site'uri, etc etc despre tot felul de articole legate de motocicleta pentru un incepator, foarte multe descurajante, altele incurajante.

DE al 16 ani, tot visez sa imi iau motocicleta enduro, iar acum spre fericirea mea se poate implini... De cativa ani lucrez si imi tot strang bani. Am de gand ( mai bine spus am avut de gand ) sa imi iau incepand cu primavara viitoare cand va cade taxa pt prima inmatriculare sa imi iau o masina frumusica si buna ( BMW 318i din 94-95 ) am banii suficienti pt ea... dar ma roade si roade vechea mea pasiune - motocicletele enduro, iesiri in aer liber, ocolul tarii, sa cutreier muntii etc etc... si nu cred ca o sa-mi mai cumpar o masia ( cu toate ca stiu ca este mult mai practica si utila ).

-Am cam 2000-2500 euro MAXIM la dispozitie, si nu sunt decis ce model de motor sa imi iau...

-Tin sa precizez ca sunt incepator, vreau sa dau pt permis A peste o luna (cand termin si eu cu examenul de licenta), am permis auto d 4 ani

-Am foarte multa experienta mountain bike, bike-ing in general ( am urcat si coborat cu bicicleta la peste 2500 m altitudine, si nu cu telescaunul )

-Am 1.78 si 83 kg, sunt bine cladit, nu sunt firav.

-Vreau sa cumpar un Enduro-touring ca sa pot circula si on-road, nu doar p coclauri.

Am vazut multe modele de enduro, dar doar cateva modele ma atrag destul de serios: Honda Transalp, BMW F650, Suzuki DR 650 RS, Mai sunt si alte marci dar prefer sa imi iau ceva d calitate.

Toate au motoare de 650cc, preferata mea find F650'ul...

Sunt un om deosebit de prudent la volan si stiu ca viata este scumpa si pt nimic in lume nu merita irosita- sau pierduta. Credeti-ma cand spun prudent, sunt f f constient asupra riscurilor pe sosea ( poate chiar prea biggrin.gif ) si nu imi asum NICI un risc, nu glumesc... chiar nu imi asum riscuri inutile.

Vreau sa ma ajutati ca niste prieteni, cu sfaturi obiective, daca pot sa ma "arunc" asupra motoarelor de mai sus mentionate, tinand cont de cele mentionate de mine. Nu vreau sa imi iau nici una de 125 cc, pt ca stiu ca dupa cateva luni o voi schimba.. nu vreau sa fac tranzactii, vreau sa imi cumpar ceva, sa o ingrijesc si sa o pastrez multa vreme smile.gif Eu sunt de parer ca daca tot am bani prefer sa imi iau ceva de calitate, bun, pe care sa il pastrez.

1) Credeti ca sunt prea mari? grele? sau greu de pilotat pt un novice f constient de pericolele stradale? ( cu toate ca din cate am citit atat Transalp'u cat si F650 sunt f manevrabile si echilibrate )

2) Ar trebui sa caut alte modele? aveti ceva sugestii si motivari de ce?

3) Alte sugestii utile?

Imi plac foarte mult enduro'urile, si de aceea nu vreau nici un alt fel decat enduro.. vreau sa imi implinesc acest vis, si cat de curand posibil.

Daca m-ati putea ajuta as ramane recunoscator :scooter:

Va urez numai bine!

Eddie

Salut. Desi eu am un ktm exc520 care este extraordiar de bun pt ce fac eu (adica ieshiri numai pe coclauri) daca ar fii sa-mi iau unul de soft enduro acela ar fii numai honda transalp. Bafta in continuare shi daca nu ai gasit unul deja uitate peste asta http://www.moto.it/usato/usato03.asp?EID=1165426

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

@ marees

@clau_c

Am vazut si salivat la ele :)) foarte frumoase, inca nu mi-am luat... deocamdata stau in casa ca o cartitza si studiez.. pe 26-27 iulie am examenul de licentza, si pana atunci pot sa stau doar pe net si sa ma documentez, dupa care LIBERTATE !!! ies si eu sa iau o gura proaspata de aer, si incep cautarile f serioase... deja am vb cu cativa prieteni de a-i mei sa se intereseze prin italia de motociclete, si sper sa imi dea un raspuns pozitiv :thumbup:

Eu din cate am ajuns sa ma documentez, cred ca las F 650 la o parte si imbratisez Transalp'ul.. pare mai robust, si mai potrivit pt mine, si la genul de activitati de care am eu nevoie, putin oras si multe iesiri! :banana:

De nu ar fi pegaso 650.. ma atrage foarte mult la pret, an de fabricatie si stare, multe vad ca sunt f bine intretinute... comparativ cu multe TA si BMW'uri care nu sunt asa de mult menajate...

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
@ marees

@clau_c

Am vazut si salivat la ele :)) foarte frumoase, inca nu mi-am luat... deocamdata stau in casa ca o cartitza si studiez.. pe 26-27 iulie am examenul de licentza, si pana atunci pot sa stau doar pe net si sa ma documentez, dupa care LIBERTATE !!! ies si eu sa iau o gura proaspata de aer, si incep cautarile f serioase... deja am vb cu cativa prieteni de a-i mei sa se intereseze prin italia de motociclete, si sper sa imi dea un raspuns pozitiv :thumbup:

Eu din cate am ajuns sa ma documentez, cred ca las F 650 la o parte si imbratisez Transalp'ul.. pare mai robust, si mai potrivit pt mine, si la genul de activitati de care am eu nevoie, putin oras si multe iesiri! :banana:

De nu ar fi pegaso 650.. ma atrage foarte mult la pret, an de fabricatie si stare, multe vad ca sunt f bine intretinute... comparativ cu multe TA si BMW'uri care nu sunt asa de mult menajate...

Ok then,

Trage tare pentru licentza, multa bafta, si vorbim dupa :P

O sa ai suficient timp atunci sa vezi ce si cum !

Sanatate si putere de munca .... studiu. :rtfm: ...... :tease:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

hehe, imi faci n ciuda ca in loc sa stau la soare, stau in casa ca o cartitza si invatz :chair:

lasa k termin eu cu nebunia asta si dupaia distractie :smoke::whip::wine::drinks::beach: si maiales : :scooter: !!!

De'ocamdata ma documentez, ca sa nu pierd vremea cu intrebarile, vreau sa le am din timp, ca sa pot lua o decizie ce ma avantajeaza:)

DAca mai aveti sugestii legat de TA, F 650, Pegaso, calitati sau defecte, preturi etc etc.. sa imi spuneti pls :friends:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Eu am motor/carnet de 1 an, am inceput pe monocilindru de 600, si am cam urmatoarele observatii:

Avantaje:

+ este RELATIV usoara si poti sa accesezi si drumuri mai accidentate.

+ prin gropile din Bucuresti este foarte comoda - eu am folosit-o pentru mers la serviciu cu succes;

Dezavantaje:

- Este neplacut drumul pe sosea lung (am facut A2 de 4 ori la mare si mi s-a tabacit fundul);

- Monocilindrul este mai putin fiabil decat motocicletele cu mai multi cilindrii;

- zgomotoasa/vibrator - mai putin F650 care este mai silentios;

La ce m-as uita daca ar fi sa cumpar:

- Nu trebuie sa aiba prea multe carene pentru ca arde rau la buzunar, mai ales carenele noi.

- Motor fiabil, racit cu apa si nu cu aer;

- Daca se poate cu injectie si nu cu carburator;

- Sa gasesc piese noi/second-hand garla pentru ea, sa nu astept luni de zile pana imi vine piesa de schimb;

Daca ar fi sa aleg ar fi in ordinea asta:

- BMW Boxer GS - greoaie dar fiabile/comode

- Honda Transalp

- KTM 950/990 - scumpa

Ideal pentru mine, enduro este sa ai un 250/400 (ktm sau dr, xt etc) cu remorca si sa o duci la munte cu masina...

Momentan am schimbat monocilindru cu un BMW (nu enduro) pentru ca am ajuns la concluzia ca nu necesit inca vibrator si cand imi voi permite probabil ca imi voi lua si un bmw boxer GS. Nu imi doresc sa fac hard-enduro/urc versanti verticali ^_^ ci pur si simplu sa merg pe drumuri neasfaltate dar sa pot face 3-400 km fara sa imi tabacesc posteriorul.

Asta este parerea mea...poate putin subiectiva pentru ca sunt fan BMW...

Cheers!

Cristi

O sa mentionez ca nu am mers cu niciuna dintre ele, este o opinie din ceea ce am citit pe internet (insa in timp m-am documentat ceva).

Asta este opinia mea personala, insa nu am condus prea multe motociclete sa pot spune ca este neaparat asa.

P.S:

Pentru un echipament decent pune MINIM 600E

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

f 650 si transalp joaca la aceeasi clasa din toate punctele de vedere, cu + sau - pt fiecare, suficient de mici sa le poti aprecia doar daca te urci singur pe fiecare.

majoritatea aprecierilor care le gasesti in privinta diferentelor dintre ele sunt fitze

bmw are avantajul unei reprezentante oficiale cu preturi mici la consumabile.

an la an au preturi comparabile ca motoare si stare

consum - castiga bmw pe injectie

demaraj - castiga bmw

zgomot - amandoua din fabrica sunt super silentioase -daca pui toba sport e altceva

viteza - castiga transalp cu cativa km/h

la bani care ii dai tu parca transalp as zice

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bune informatii, multumesc :friends:

Am postat si eu informati mai detaliate gen Versus intre Transalp si F 650, dar se pare ca moderatorii mi-au sters postul??! de ce oare? erau informatiile principale ce le-am strans atat cu defecte cat si calitati la ambele motociclete, erau utile pentru toata lumea.. foarte ciudata decizie. sunt cam nedumerit :unknw:

Eu in final cam am ales sa optez pentru Transalp, de 600 cm3 ( nu de 650cm3 ) pt ca are arhitectura pieselor mult mai bine dispusa, facilitand lucrarile de mecanica ce VA pare cu timpul.

TA

- este bicilindru,in V, deci o sa vibreze mult mai putin decat monocilindrul de la F650

- calitatea este legendara, fiabilitatea nu se pune la discutie ( de altfel bmw-ul apropindu-se f mult d aceasta )

- pretul un pic mai scazut decat f650

- mai manevrabila

- nu sunt necesare schimbari de viteze constante cum ar fi la un monocilindru, aceleratia la viraje fiind mult mai finutza, nu "bruscata" ca la BMW.

- poate din perspectiva unora BMW-ul este mai frumos, poate din altora TA-ul este mai "barbatesc" fiind ceva mai masiv

- consumul castiga oarecum BMW-ul, dar diferentele nu sunt semnificative

- din cate am inteles eu piesele pt TA ar fi mai ieftine decat la BMW, si ceva mai usor de gasit...

Cam asta ar fi in MARE, o comparatie intre cele 2 modele.. diferentzel sunt "fitze" asa cu a spus si Zidu' , dar daca ar fi sa fiu chitzibushar probabil TA-ul castiga ( la diferentza mica ) alegerea tinand in principal de gusturi.

Pentru echipament am cam 500 euro pusi de o parte si cred ca o sa-mi cumpar mai intai echipamentul si dupaia motorul, e mai sigur si mai bine sa imi fac bugetul in functie de banii ramasi dupa cuprararea echipamentului

Pt echipament mi-am gasit cam asa ceva:

- Geaca piele naturala 1.3 mm, cu protectii la coate umeri, SPATE, etc.. 190 eu

- Casca UVEX la reducere din germania cu 110 eu ( era la 190 ) policarbon cu aerisire, antifog etc...

- manusi carbon ~ 25 eu

- genunchiere/tibiere ~ 25 eu

- pantaloni ~ 80 eu ( dar poate pt inceput nu ii cumpar)

- ghete 80 eu

Ce parere aveti? alegere buna sau aveti alte sugestii? :gathering:

:drinks::drunk::stretcher:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×