Mergi la conţinut

Dakar 2008


f_zoltan

Recommended Posts

Scurte stiri pornind de la site-ul Dakar:

29 decembrie - In urma uciderii a patru turisti francezi la 150 km est de Nouakchott(24.12), dar si a uciderii a trei militari in zona desertica din nordul tarii(27.12), atentate revendicate de o celula Al-Quaida, organizatorii Dakarului au descins in capitala Mauritaniei pentru a lamuri situatia care pune sub semnul intrebarii competitia. In urma discutiilor pe care organizatorii le-au avut cu presedinte le si ministrul de interne al Mauritaniei s-au primit asigurari ca se poate asigura securitatea concurentilor pe teritoriul acestei tari.In aceste conditii traseul definitiv va putea ramane cel proiectat anterior. Oricum organizatorii vor urmari cu atentie desfasurarea evenimentelor, avand in vedere ca au fost cazuri in care in editiile anterioare concurentii au fost jefuiti de bande nomade. Editia trecuta a fost scurtata cu o etapa de 500 km din cauza evenimentelor ce au avut loc in Mauritania premergator startului.

http://www.kmotors.ro/media/articole/dakar...romaneasca.html

http://www.kmotors.ro/forum/viewtopic.php?p=1478#1478

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2008...

O lovitura grea data spiritului Dakarului...

In special frumosilor nebuni romantici - alergatorii particulari.

Traim cu iluzia ca civilizatia conduce lumea...

Al-Qaeda e cea mai tare...

Allah Akbar !

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E de ajuns un singur tampit sa faca praf munca atator oameni. Dakarul trebuia sa fie lupta omului cu natura. Se pare ca pericolele unei asemenea confruntari sunt mai mici decat pericolele infruntarilor intre oameni. Homo homini lupus.

Andrei, crezi ca Baja e superior lui Sixdays(care are deja 82 de editii) sau Romaniacs (pe care raideri incercati ca Cyril Despres sau Giovanni Sala l-au catalogat ca cea mai dura competitie europeana)? De fapt nu stiu de ce consideri ca se pot face comparatii intre competitiile offroad, cand nu seamana deloc intre ele. Fiecare isi au specificul lor. Oricum, Dakarul e singurul care nu are termen de comparatie, nici o alta competitie organizata regulat nu are trasee constant peste 5000 km si peste 10 zile, acoperind desert, savana, noroi, trasee montane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cititi un comentariu care lansa o teorie interesanta: A.S.O. a fi decis cu mult usurinta anularea competitiei de anul asta ca sa aiba pe viitor un pretext ca sa mute competitia in alt colt de lume, mai rentabil. Se vorbeste de America de Sud sau de Asia Centrala. Teoria asta, combinata cu un anunt din Herald Tribune, care anunta un precontract intre A.S.O. si firma proprietara a Hungaroringului privitor la pornirea editiei 2010 din Budapesta imi cam da de gandit. Ce ziceti daca in 2010 rally-raidul s-ar muta pe un traseu Budapesta-Siberia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cat s-a batut toba de ani de zile pe latura umanitara a raidului, pe cat de mult au fost ajutate comunitatile africane de prezenta competitiei, ar fi o ticalosie o asemenea varianta, sunt de acord. Personal am considerat intotdeauna ca partea asta "umanitara" era praf in ochi.

Oricum, A.S.O. imi pare ca a renuntat surprinzator de brusc la start, dupa ce cu 2 zile inainte sustineau sus si tare ca au discutat cu autoritatile mauritaniene si au siguranta securitatii concurentilor. Portughezii au fost furiosi, pentru ei anularea startului de catre organizatorii francezi a insemnat pierdere financiara mare. Portugalia, Spania, Marocul si Senegalul nu ridicau probleme de securitate, cam 1/3 din competitie trecea prin Mauritania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pacat ca s-a creeat un precedent , si teroristii oridecare ar fi ei(Al-Quaeda, ETA, etc) acuma se bucura crezand ca

o castigat ceva :hunter: . Sa ne consolam cu faptul ca, prin mai parca v-om avea in Romania un raliu de genu asta.

Care mai stiti ceva mai multe va rog sa da-ti mai multe detalii ca io atata stiu si asta din auzite d la stiri. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista , se pare, ideea organizarii unei competitii de consolare, care sa indulceasca putin amaraciunea pierderii Dakarului 2008. SI E VORBA DE O COMPETITIE CARE AR PUTEA PORNI DIN UNGARIA SI S-AR CONTINUA IN ROMANIA. Ideea a "transpirat" intr-un interviu al France Presse cu managerul echipei cehesti de Dakar, si personal imi pare probabila, daca luam in calcul ca reprezentantul A.S.O. pentru Europa Centrala este concurentul veteran si organizatorul echipei Szalay Dakar Team, Balazs Szalay, care , din cate stiu, e si director executiv al MOL Romania. De fapt participarea lui Peter Katai, starul Szalay Dakar Team la Romaniacsul 2007 a dat informatii destule despre nivelul la care se pot organiza competitii enduro-raid in Romania. :)

Stirea am vazut-o pe Antena 3, si ceva detalii despre asta si despre Romaniacs 2008 sunt aici .

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ms pt informare, si io mi-am amintit acuma ca tot la Antena3 am vazut stirea si mi-amintesc ca, ziceau si ca marea parte a traseului va fi parcursa pe la noi prin RO; ceea ce m-ar bucura teribil ca m-as putea duce si io sa vad live competitia.

:scooter::clap::scooter::clap:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Asta am gasit eu pe net:

"1400 de km in 3 zile - este traseul stabilit pentru cursa Dakar Series - Central Europe Rally 2008 .

"Pe teritoriul Romaniei vor fi parcursi nu mai putin de 1400 de km in 3 zile de concurs, traseul fiind: 21 aprilie: Baia Mare - Tautii Magheraus - Dej - Reghin - Ibanesti - Ibanesti Padure - Praid - Sovata; 22 aprilie: Sovata - Remetea - Danesti - Odorheiu Secuiesc - Sovata; 23 aprilie: Sovata - Odorheiu Secuiesc - Danesti - Ibanesti Padure - Reghin - Dej - Baia Mare - Baia Sprie", au precizat oficialii mureseni potrivit carora in judetul Mures, parcul auto va avea amplasamentul la Sovata."

Mai sunt informatii dar destul de sumare pe site-ul oficial : http://www.centraleuroperally.com/

Numai bine !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kakatz... au transformat Central Europe Rally in cursa Baja... Autrecut pana la Baia Mare numai sa nu se spuna ca nu au ajuns in Romania. Asa scurteaza traseul cu 3 etape. :(

Se pare ca ungurii ne-au batut din nou la public relations. Imi pare rau, imi planificasem sa ajung in zona Sovata ca sa-i vad. Pana la Baia Mare nu ma duc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cat se mediatizeaza acest eveniment la noi, nici nu ma mira.La tv poti afla oricand ce chiloti poarta Becali sau cate goluri a dat CSFMCF subcetate contra UCSMR batos ,dar un eveniment ca asta care e tranmis de catre 130 posturi tv din lume (nici unul din ROMANIA )nici nu apare in stiri. Banuiesc ca ce interes are partea romana .Sunt surprins ca se mai face si asta.Oricum fotbalul distruge toate celelalte ramuri sportive....sport manelar

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord cu tine ca fotbalul e sport de cacao mult supraapreciat in dauna tututot celorlalte sporturi, probabil si pentru ca e un mijloc perfect de spalat bani negri. Dar ceea ce se intampla cu Central Europe Rally nu e din cauza asta, ci pentru ca la nivel de organizare probabil implicarea romaneasca a fost mai redusa, deci le-a fost simplu sa renunte la etapele romanesti. Cineva de la noi ar fi trebuit sa se lupte mai mult.

Ca avem un campionat national de viteza pe circuit care se desfasoara pe circuite din Grecia, Ungaria si Croatia, asta pricep, nu avem circuite si nici nu vom avea pe termen scurt. Dar locuri de endureala avem din greu, si totusi concursul asta ramane in Ungaria, tara a carei munti noi i-am cataloga mai mult ca niste dealuri. Asta e, nu stim sa ne valorificam ceea ce avem. Pana si cea mai spectaculoasa realizare offroad din tara, Romaniacs, e organizata de un austriac. Daca cel care a adus "Dakarul" in Europa centrala e maghiar, se pare ca partea ungureasca a traseului a avut de castigat, cea romaneasca a ajuns a fi jertfita.

Ziua intai e gata, si a adus cateva rezultate frumoase. Mani Gyenes e pe locul 14 din 96, iar la clasa quad Irimescu e pe 3 din 18.

In rest Butuza - 41, Duicu 68 , Lutas 77 si Garbacea - 79. La auto Nicolae/Stan pe 38, Fulicea/Iancu pe 46, Marchegiano/Roiban pe 76.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am aflat din surse aproape oficiale ,ca anularea traseului de la Sovata se datoreaza "verzilor".Eu personal nu cred ca acest raliu are un impact mai mare la mediu, ca cei care ies duminica la un gratar si lasa mizerie peste tot.Azi am vazut la Eurosport etapa 1,si am constatat ca de fapt tot concursul se desfasoara pe drumuri forestiere,......acum au castigat "verzii."...sau nu nu au stiut occidedntali ca la noi cei de la mediu sunt ffff.te corupti.Cat despre zapada din Sovata .......nu cred ca dupa dunele din Mauritania zapada de 5 cm era o problema.Defapt nici nu ma e(21.04.2008)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ziua a treia Mani Gyenes e deja pe 8 la general. La clasa quad romanul Irimescu conduce. Am impresia ca terenul familiar le da aripi, si daca traseul mergea pana la Sovata, puteam vedea chestii si mai spectaculoase. Azi slovacul Katrinak si-a adjudecat etapa in fata lui Despres, iar portughezul Faria, pe ultimul loc in prima zi, a ajuns pe podium. Traseele scurte si specialele foarte grele se pare ca duc la schimbari spectaculoase in clasamente.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Final de editie. Intre timp au fost si bucurii, si tristeti.

Irimescu avea sanse reale de a castiga categoria quad, dar s-a accidentat in editia a patra, parca. Mare pacat, cinste lui ca a rezistat totusi pana la capat!

Mani Gyenes a terminat pe un superb loc 11 la general, dupa o evolutie constanta, ca un ceas. I-au convenit mai mult, cred, etapele din Romania, joaca prin padure, dar a facut fata foarte bine si etapelor din pusta. In fata lui, in clasament, doar nume mari din elita Dakar. Singurul est-european mai bun ca el a fost Katrinak. Sper ca rezultatul asta sa fie un vestitor de alte performante cel putin la fel de faine.

Frumos si locul 27 al lui Marcel Butuza. Romeo Duicu a terminat pe 43 iar Alex Garbacea pe 53. Din 96 de motoristi plecati la drum au ajuns doar 77, ceea ce dovedeste ca nu a fost un joyride. Personal imi pare rau de abandonul lui Fretigne, cae mergea bine cu unul din putinele Yamaha din competitie. Asa doar spaniolul Pellicer mai coloreaza nitel sirul interminabil de KTM-uri din primele 13 locuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

:mellow:

Pacat ca s-a creeat un precedent , si teroristii oridecare ar fi ei(Al-Quaeda, ETA, etc) acuma se bucura crezand ca

o castigat ceva :hunter: . Sa ne consolam cu faptul ca, prin mai parca v-om avea in Romania un raliu de genu asta.

Care mai stiti ceva mai multe va rog sa da-ti mai multe detalii ca io atata stiu si asta din auzite d la stiri. :)

2008 DAKAR

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...