Mergi la conţinut
  • 0
tiranspider

Monocilindru Orizontal Diesel 2 Timpi

Întrebare

iote ca nu stiati sau poate da dar nu stiati ce e ...

cu preponderenta in zonele cu exploatari lemnoase(dar nu numai..) se plimba pe strazi o dracie cu parru roti.... vace un zgomot ciudatel... si are atasat in partea din spate un disc pt taiat lemnae(vorba latinilor) ..l-am urmarit cu interes in copilarie ... l-am revazut cu bucurie ani mai tarziu in zona ploiesti

un motor monocilindru 2 timpi diesel.. piston cat toate zilele ... doua supape actionate pe sistem tija impingatoare culbutori(ambele externe) iar ca piesa de rezistenta o volanta cat capacul de la canal ... care ar fi hranit o famelie de colorati doua saptamani (daca o ducea la fer vechi)

turatie joasa... putere mare ... functiona numai datorita masei volantei, pornea cam ca o drujba..(tras la sfoara)..odata volanta miscata .... o manetuta ...poc motorina si..... se mai oprea ...fie cand nu mai era nik pe teava .... fie cand se inchidea robinetu'

ce stiti despre?

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

16 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

Ce descrii tu am vazut aici la County Fair la sectia utilaj agricol istoric.

Extrem de interesant aratau primele motoare pt pompele de apa dau utilaj agricol stabil.

Unele aveau chiar ca o galeata deschisa in care era apa de racire ce nu circula.

Cand se evapora puneai iar apa.

Tija de supape era exterioara si vedeai cum se misca la fel ca si ...... culbutori parca le zice la chestiile ce imping supapele.

Si aveau o volanta cam la 1m cu o curea de piele care misca pompa sau utilajul agricol.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

sunt motoare facute la timpuri noi si erau folosite ca motoare pentru pompe la vremea lor (daca sunt corecte informatiile mele)

nu este diesel 2t, este un diesel normal.

Dieselul 2t nu poate functiona fara turbina

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
sunt motoare facute la timpuri noi si erau folosite ca motoare pentru pompe la vremea lor (daca sunt corecte informatiile mele)

nu este diesel 2t, este un diesel normal.

Dieselul 2t nu poate functiona fara turbina

..... inclin sa cred ca erau de origine germana ...

destinatia originala scapa in negura timpurilor

posibil sa fi fost in patru timpi...(desi inclin care 2 )oricum o sa mai "sap" umpic in legatura cu...cu toate ca .... in acea vreme

era la putere pompa duza ..(recent aparuta:P)si volanta aia uriasa......nush ce sa zic .... mai ma documentez

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
chiar asa ... buna intrebare .... la ce au mai pus supape si culbutorii acolo??

:read:

Se pare ca nu stiatzi, da au existat motoare 2T numai diesel cu supape(1 sau 2) pt evacuare si erau montate pe locomotive pt a se obtina cat mai multi CP/kg de motor; dar nu se mai folosesc din cauze evidente(2T este tot mai marginalizat din causa poluarii si a fiabil. reduse din cauza ungerii cu deficit) pt admisie pastrandu-se ferestrele specif 2T;

ca sa zic asa ii un fel de 2T incrucisat cu 4T. :D:scooter::scooter::scooter:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
:read:

Se pare ca nu stiatzi, da au existat motoare 2T numai diesel cu supape(1 sau 2) pt evacuare si erau montate pe locomotive pt a se obtina cat mai multi CP/kg de motor; dar nu se mai folosesc din cauze evidente(2T este tot mai marginalizat din causa poluarii si a fiabil. reduse din cauza ungerii cu deficit) pt admisie pastrandu-se ferestrele specif 2T;

ca sa zic asa ii un fel de 2T incrucisat cu 4T. :D:scooter::scooter::scooter:

diesel 2t nu a avut niciodata ungere cu amestec. Intr-adevar nu au carter sub presiune ca motoarele de motoreta si de asta au nevoie de turbo - sa ventileze cilindrul

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
diesel 2t nu a avut niciodata ungere cu amestec. Intr-adevar nu au carter sub presiune ca motoarele de motoreta si de asta au nevoie de turbo - sa ventileze cilindrul

Asa-i, iti dai seama ca n-are cum sa aiba ungere cu amestec ca nu stiu ce ulei nu s-ar arde la inj in Ca mai ales ca se inj o data cu motorina care se autoaprinde si daca ai pune ulei cu proprietati ignifuge ar decalibra sigur injectorul.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

am ras cu lacrimi cand am vazut ce mirati sunteti de `` motoarele de taiat lemne``!!!!=))=))

sunt motoare monocilindru diesel cunoscute sub numele de teneuri(TN-TIMPURI NOI).fabricate special pentru scos apa,ca dovada ca nu au pompa de apa pt racire.aceasta se face cu galeata si apa pica pe jos

ambielajul acestor motoare au volantele in exteriorul motorului ,volante speciale cate antreneaza curele:unapt ansamblul disc taietor si cealalta pt tansmisia la roata

e interesant ca aceste curele se pun in mersul motorului cu ajt unui lemn

imi pare rau ca nu am o poza sa pun

dar m-am distrat rau cand am vazut discutia pe seama motorului de taiat lemne

ps:pe timpul lui ceausescu motoarele de taiat lemne erau trase de cai pt reducerea consumului de motorina

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
am ras cu lacrimi cand am vazut ce mirati sunteti de `` motoarele de taiat lemne``!!!!=))=))

sunt motoare monocilindru diesel cunoscute sub numele de teneuri(TN-TIMPURI NOI).fabricate special pentru scos apa,ca dovada ca nu au pompa de apa pt racire.aceasta se face cu galeata si apa pica pe jos

ambielajul acestor motoare au volantele in exteriorul motorului ,volante speciale cate antreneaza curele:unapt ansamblul disc taietor si cealalta pt tansmisia la roata

e interesant ca aceste curele se pun in mersul motorului cu ajt unui lemn

imi pare rau ca nu am o poza sa pun

dar m-am distrat rau cand am vazut discutia pe seama motorului de taiat lemne

ps:pe timpul lui ceausescu motoarele de taiat lemne erau trase de cai pt reducerea consumului de motorina

corect :) baga poza frate ca mi-e un dor de ele ...

aaaaaaaa.... cum se face racirea cu galeata?? tii galeata umpic in fata motorului apoi dai fuguta cu ea mai incolo si versi caldura??

creca newton a gasit o explicatie in legatura cu orice care pica pe jos ...mere ... apa .... cate o babatie la colt de strada

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
e interesant ca aceste curele se pun in mersul motorului cu ajt unui lemn

imi pare rau ca nu am o poza sa pun

dar m-am distrat rau cand am vazut discutia pe seama motorului de taiat lemne

ps:pe timpul lui ceausescu motoarele de taiat lemne erau trase de cai pt reducerea consumului de motorina

breee ala e cel mai simplu exemplu de intinzator.

racirea - au o " cada" mare de apa si de acolo curge pe langa piston - > jos. Umpli cu galeata. original aveau pompa de apa maaare atasata si aia baga un firicel de apa si la racire care apoi curgea la baltoaca la loc

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

...am aflat despre cel mai mare depozit de motoare de astea ...:) undeva pe autostrada(sic)bucuresti pitesti la un kilometru parca 50 sau cam asa ceva se face un drum in dreapta si se ajunge la un sat ... plin ochi de indivisi mai colorati detinatori de teneuri .... tre sa ajung pe acolo sa fac ceva poze ...

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
...am aflat despre cel mai mare depozit de motoare de astea ...:) undeva pe autostrada(sic)bucuresti pitesti la un kilometru parca 50 sau cam asa ceva se face un drum in dreapta si se ajunge la un sat ... plin ochi de indivisi mai colorati detinatori de teneuri .... tre sa ajung pe acolo sa fac ceva poze ...

ha? nu inteleg.... :unknw:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Am vazut la un batranel un motor 2T diesel. Nu era "Teneu", era de fabricatie germana si batranul cu cei peste 80 de ani ai sai folosea ori la circular, ori la polizor... Mi-a fost rusine atunci sa-l rog sa-mi arate cum functioneaza... Mi-a spus doar ca este o bujie incandescenta, care nu functioneaza electric, ci trebuie incalzit cu focul pana se vede varful exterior incins, dupa care se roteste volanta (nu a fost extrem de mare, sa zic cca 30 cm in diagonala), si porneste la "prima cheie".

Batranul a murit in timp, am intrebat nepotul (30 de ani) ce s-a intamplat cu motorul? A spus ca au dat la fier vechi ca chiar daca era functionabil facea prea mare zgomot si scotea fum... Asa s-a intamplat si cu celelalte "scule" ale batranului... Era de nefolos pentru nuoa generatie...

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
Pe 15.01.2008 at 8:44 tiranspider a scris:

corect :) baga poza frate ca mi-e un dor de ele ...

 

aaaaaaaa.... cum se face racirea cu galeata?? tii galeata umpic in fata motorului apoi dai fuguta cu ea mai incolo si versi caldura??

creca newton a gasit o explicatie in legatura cu orice care pica pe jos ...mere ... apa .... cate o babatie la colt de strada

 

IMG_20190814_174233.jpg

IMG_20190814_174305.jpg

IMG_20190814_174336.jpg

Pe 15.02.2008 at 0:48 tiranspider a scris:

...am aflat despre cel mai mare depozit de motoare de astea ...:) undeva pe autostrada(sic)bucuresti pitesti la un kilometru parca 50 sau cam asa ceva se face un drum in dreapta si se ajunge la un sat ... plin ochi de indivisi mai colorati detinatori de teneuri .... tre sa ajung pe acolo sa fac ceva poze ...

unde mai exact este , in ce zona ,m-ar interesa

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×