Jump to content
  • 0

Important, Ce Ar Trebui Sa Stie Orice Incepator


Sher
 Share

Question

Lasati deoparte euforia care deja v-a cuprins(sunt sigur) si realizati ca motorul pe care tocmai l-ati cumoparat(sau o sa) este o racheta pentru posibilitatile voastre si ca o cazatura se poate termina foarte urat.

* Purtati mereu echipament complet,

* NU scoateti motorul din garaj decat daca sunteti COMPLET echipat, casca prinsa

* NU luati NICIODATA un pasager pe motor oricat de frumos va roaga

* Nu dati motorul niciunui prieten incepator sau neavizat sa mearga cu el, nu lasati cheia in contact.

* NU circulati daca sunteti obositi, ati baut sau luati medicamente care pot influenta capacitatea de concentrare

* NU circulati daca motorul are vreo problema

* Daca este frig afara, cauciucurile sunt reci si aderenta este minima-aveti grija cu franele pana se incalzesc putin pneurile

* NU veniti cu motorul acasa daca l-ati cumparat din alt oras(rugati pe cineva cu experienta sau luati un papuc, o remorca)

* NU scoateti motorul in trafic decat dupa ce v-ati obisnuit cu el (esti un pericol si pt ceilalti)

* Mergeti in locuri necirculate si exersati franari controlate (oricine accelereaza dar mai greu este sa opresti), de la viteze care cresc progresiv. Aveti grija sa nu blocati frana fata=cazatura, daca se intampla eliberati imediat. Franeaza progresiv la inceput (ca sa transferi greutatea pe furca fata si sa presezi pneul mai tare in asfalt) si apoi mai tare. Unele motociclete franeaza mai bine cu frana spate, altele cu frana fata. Invatati sa folositi corect ambele frane. In situatii de aderenta scazuta ponderea franei spate creste.

* NU uitati picioarele in scarite cand va opriti sau franati mai tare.

* Tineti un deget peste frana cand circulati in oras "just in case", oricand poate tasni cineva dintre masinile parcate

* Nu intrati in curbe mai tare decat simtiti ca le puteti aborda (nu faceti intreceri cu nimeni, nu depasiti in intersectii)

* NU aduceti motorul intr-o plaja de turatie prea mare, isi va schimba comportamentul

* NU va fixati privirea asupre unui obiect care apare in fata (caine, piatra...), riscati sa il loviti

* Retrogradati treptele de viteza cand incetiniti - eliberati ambreiajul lent

* Aveti grija la zonele cu nisip, pietris,umezeala, marcajele rutiere ude, ulei, zonele unde se lucreaza, evitati sa mergeti noaptea sau pe ploaie.

* NU stati exact in spatele unei masini, pe mijlocul benzii, nu va uitati la stopurile masinii, poate nici nu functioneaza(trebuie sa aveti o vedere de ansamblu, si sa observati ce este in fata masinii), adoptati o trasa defensiva din care sa puteti oricand ocoli si circulati cu viteza care va permite sa opriti oricand in siguranta

* NU stati paralel cu alta masina, poate oricand vira sau schimba banda fara sa va vada

* NU faceti slalom cu motocicleta in trafic si semnalizati mereu schimbarea directiei de mers. Aruncati o scurta privire peste umar cand depasiti eliminand unghiul mort. Evitati pt inceput oglinzile tuning care poate sunt mai frumoase dar in care nu vezi nimic

* Aveti grija cand depasiti coloane de masini, oricand una se poate angaja in depasire fara sa se asigure, faceti-va vazuti si auziti de soferi si pastrati o distanta laterala mai mare in astfel de cazuri;

* Daca sunteti prea aproape de masina din fata incetiniti usor, daca sunteti de cea din spate accelerati usor

* Daca o masina mare de pe banda 1 opreste sau incetineste la trecerea de pietoni dar voi nu vedeti nimic de ea , sigur un pieton se va angaja in trecere

* Verificati mereu motorul inainte de plecare in cursa: placutele de frana, cauciucurile, piulite si suruburi, presiunea in pneuri(f importanta - nu lasati o presiune mai mica niciodata), lichidul de racire, uleiul sa fie la maxim(poate sa si depaseasca putin, dar niciodata la minim - schimbul la 3-3500 km, sintetic) comenzile sa functioneze usor, farul sa fie MEREU APRINS, lantul sa fie curatat, intins si uns.(la 1000 km recomanda fabricantul)

* NU plecati in cursa cu viziera fumurie daca exista riscul de a va prinde seara

* Nu turati excesiv motorul pana nu se incalzeste si nu turati motorul pe loc, ii veti scurta viata

* Folositi claxonul cu incredere

* Mergfeti cu pneuri de calitate

* Motocicleta ati cumparat-o pentru voi si nu pentru a da bine la terasa. Daca vrei sa iesi o data pe an cu motorul mai bine renunta din start.

NU am vrut sa sperii pe nimeni doar sa va fac sa constientizati pericolele la care va expuneti ca si incepatori. In timp, se acumuleaza experienta si placerea va fi maxima!!

Succes

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
un sfat bun e mersul ziua cu FAZA LUNGA.am observat la drum ca oarecum ii incetineste pe soferi,acestia crezand probabil ca e semn de radar.

oricum asigura vizibilitate mai buna .eu numai asa merg.

macar cu aia scurta sa mergeti dar eu unu am vazut o gramada de motociclisti care nici macar scurta nu o aveau in functiune .... daca sunteti incepator e bine sa iti lipesti de casca la spate un semn mare " ! " ... ajuta destul de mult .... dar mai presus de orice trenuie sa cascati ochii precum cepele ... atentie la trafic si adoptati un stil de mers precaut ... cel mai bine te pazesti tu ca pe altii nici macar nu ii intereseaza ....

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nu inteleg de ce sa nu ia pasager daca are si acesta casca, nici macar pe scooter de 50 <_<

Totul este sa fie mai atent, sa mearga mai incet decat singur si pasagerul sa nu fie prea greu :eat::pizza::D

Eu am condus 3 sau 4 motoare din prima cu pasager, fara sa le fi condus in prealabil singur cei drept max 2-3 km.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Nu inteleg de ce sa nu ia pasager daca are si acesta casca, nici macar pe scooter de 50 <_<

Totul este sa fie mai atent, sa mearga mai incet decat singur si pasagerul sa nu fie prea greu :eat::pizza::D

Eu am condus 3 sau 4 motoare din prima cu pasager, fara sa le fi condus in prealabil singur cei drept max 2-3 km.

Pentru ca amandoi au reactii imprevizibile, pasagerul de cele mai multe ori este inconstient. Eu nu m-as urca niciodata in spatele cuiva fara experienta.

Scuterul <50cc nu intra in discutie

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Pentru ca amandoi au reactii imprevizibile, pasagerul de cele mai multe ori este inconstient. Eu nu m-as urca niciodata in spatele cuiva fara experienta.

Scuterul <50cc nu prea intra in discutie

Nici macar o gagica care sa se tzina strans nu-i voie?? :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 0
* NU va fixati privirea asupre unui obiect care apare in fata (caine, piatra...), riscati sa il loviti

Cea mai frecventa greseala si in 80% din cazuri se lasa cu lovirea tintei, am patit-o si eu la inceput.

@Sher :clapping: :clapping: :clapping: cu o singura obiectie : frate mi-ai omorat ochii cu culorile tale :pilot: !!!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Da. E foarte bun Topicul acesta. Si eu imi aduc aminte... cand am cumparat primul motor... nu aveam nici o regula.. nimic :). Mergeam la bar, beam 3-4 beri... si plecam sa ma plimb... nu tineam cont de nimic :) ... fara permis, fara acte la motor... pana odata :) cand am zburat pe capota unei dacii solenza. De atunci.. am primit un respect imens pentru fiara ce o tin intre picioare. Mare grija... de multe ori avem impresia ca putem contrala motorul, si stim totul despre el... intr-o clipa de neatentie... motorul va va demonstra contrariul

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Aici canc citesti depsre cum poti obtine permisul de conducere iti recomanda si ti se da voie prin lege sa mergi cu faza lunga fie zi sau noapte...Eu am respectat cam tot ce spui mai sus (mai putin aia cu pasagerul) si uite ca am facut 5000 de mile fara incidente (mai putin unu care a fost la o viteza extrem de mica si nu prea din vina mea). Un post foarte bun!

P.S- Vad ca iubesti verdele dar TU sa imi dai banii de ochelari :D

Link to comment
Share on other sites

  • 0
e vre-o greseala sau dauneaza motorului frana de motor ??? Adika ptr mine a devenit o obisnuinta si mi se pare mai simplu.

Chiar f mult daca retrogradezi fara ajutorul franelor de serviciu!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Da. E foarte bun Topicul acesta. Si eu imi aduc aminte... cand am cumparat primul motor... nu aveam nici o regula.. nimic :). Mergeam la bar, beam 3-4 beri... si plecam sa ma plimb... nu tineam cont de nimic :) ... fara permis, fara acte la motor... pana odata :) cand am zburat pe capota unei dacii solenza. De atunci.. am primit un respect imens pentru fiara ce o tin intre picioare. Mare grija... de multe ori avem impresia ca putem contrala motorul, si stim totul despre el... intr-o clipa de neatentie... motorul va va demonstra contrariul

Exact

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Inca o chestie care am patito si am iesit destul de urat ...atentie incepatori la curbele stranse...majoritatea incercam sa le luam din plin ..in viteza...si "aplecati ca la racing" :boxed: ...asa faceam si eu...pana cand am intrat cu o viteza considerabila(80km/h) in curba...nu am apucat sa virez destul de mult...si am intrat in pubela de guno aflata pe partea opusa :rofl: :rofl: ....partea proasta a fost ca trebuia sa imi iau un aprilia rs125 peste 2 zile...si din cauza asta...am ramas tot pe rs50 :( :( :(

Link to comment
Share on other sites

  • 0
MAAAAAAAAAREEE atentie la sinele de tramvai !!!!! mai ales daca nu aveti presiunea optima in pneuri...

puteti pierde controlul motocicletei !!!!

True...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...