Mergi la conţinut

Honda Transalp Vs Bmw 650 Gs ( Dakar )


Recommended Posts

Salut! As vrea sa va aud in ceea ce priveste cele 2 motoare. Honda Transalp si BMW 650 GS ( si modelul Dakar ). De preferat, modelele dupa 2000.

Avantaje - dezavantaje, cu detalii. Mersi si spor in toate, asfalt uscat!!

transalp !!!!! avantaj made in japan !!!!, merge doar cu benzina si ulei ;) sa fugi de bmw si de aprilia k numai eu stiu de cate belele am dat si piesele costa o caruta de bani .

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa iti scriu si eu o parere..

daca as cumpara maine as cumpara bmw.

eu am africa twin. am ceva km cu ea si iti pot spune cum se comporta 2 ul de la honda, acelasi de pe transalp numai ca putin mai potent. iti pot spune si cum este f650gs dakar.

in oras : avantaj bmw. e mai micut , se strecoara, consuma putin, e mai printen (parerea mea).

afara : avantaj trnasalp ca e 2v. mie imi place mai mult.

ambele pe lant.

teren accidentat: avantaj clar bmw.

DAR bmw are injectie, transalpul carburatie. asta inseamna consum mai mic pentru bmw in toate conditiile, fiabilitate mult mai mare.

bmw ul se ingrijeste foarte usor, se gasesc foarte usor piese, si este bmw. este una dintre motoarefle foarte bune..

datorita injectiei, tinutei de drum, manevrabilitatii , as alege un dakar nou. nici transalpul nu e de auncat. eu ti-am zis parerea mea. daca iti place transalpul, esti mai linistit, te intinzi la multe drumrui afara, cumpara l ca trage.. in ture joase trage mai bien decat bmw, dar dupa 4500 ambele trag la fel.

mai pune intrebari la obiect si poate iti pot raspunde..

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multzam fain , omule! Adevarul e ca ma trrage ata catre un BMW GS , sau un Dakar, desi n-am mers pe vre-unul, am urcat in schimb zilele astea pe un TRansalp, e zdravana, grea, nu stiu cum se comporta off road ( Fan Fest, munte, etc. ). Cred ca BMW-ul e mai ushor si are unele chstii in + , desi multa lume zice ca sint scumpe piesele sie mai complicat de schimbat consumabile la el. Sint in dilema, tu mi-ai confirmat ca ma indrept spre un motor bun ( BMW ), acuma si aici e o discutie, mai este modelul CS, care e pe curea, si zic unii, nu necesita ingrijire ca si lantul, deci e mai bun. De fapt, "pretentiile " mele de la un enduro-touring ca si cele 2 sint exact pt ce sint concepute: de a merge si on road si off road, de aia vreau sa iau o decizie in cunostinta de cauza, eventual o tura cu ambele, dar nu stiu pe nimeni in zona BM, Sm cu BMW.

Mersi mult, daca mai ai detalii interesanta, te rog nu ezita sa-mi scrii. Eventual id mess cosmincoca

Succese si asfalt curat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cele pe curea sunt strict de strada.

motorul e acelasi, nu stiu insa daca si demultiplicarea . eu ti am scris depre dakar ca asta am incercat.

eu l-as lua.

ce consumabile sunt greu de schimbat la el ? la toate e cate ceva greu de facut. eu cand schimb uleiul si schimb filtrul dau scutul jos, am pozitie grea de desfacut busnoul .. dar macar schimb uleiul la 12000k zice cartea.

parerea mea e ca nu asta e problema si nu piesele de schimb (ca daca e bun nici nu se strica ;)). consumabilele sunt la fel de scumpe : cauciuc, ulei, lichide etc.. deci nu aici stau banii .

ambele motoare sunt super. adica au plusuri si minusuri fiecare si ambele fac cam de toate cate putin.

trebuie sa stii ca sunt motoare de oameni linistiti. adica transalpul, daca e nou, il urci si in 170-180 , dar e pe rosu. dar croaziera e mult mai jos de atat..

parerea mea e ca sunt moaotoare de 120 constant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut.

io am in clipa asta un Dakar asa ca pot sa-ti spun punctul meu de vedere:

-super!!!!

-foarte manevrabil, consum mic, intretinere minima, trece peste orice obstacol (roata de 21 pe fata.)

dezavantaje- inaltimea- trebuie sa ai minim 1.80 ca sa stai in trafic normal pe el

- trepidatiile( un cilindru) dar te obisnuiesti, fata te transalp care este foarte 'linistit'

asta e pe scurt parerea mea si sper ca nu sunt prea subiectiv.

bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

avantaj BMw:look mai nou,injectie(consum mai mic),mai usor.

avantaj Transalp(motor fara moarte,am vazut transalp in 200mii km,fara sa consume ulei,dar vreau sa vad vre-un monocilindru la acesti km :blink: ),cuplu mai mare.de fapt diferentele mai mari sunt date de cele 2 motoare(v2 respectiv mono),fiecare alege ce-i place si ce-i permite buzunarul :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cunosk 2 prieteni....unul are translap altul are bmw....si la look eu zic k bmw-ul este mai tare....si este bmw frate cum zicea si gaxel.....nu se strika asa usor.....este foarte fiabil..k am mers cu el....de exemplu..eu am o capra de 80 de cmc cross...si am mers cu bmw..si pot sa spun k este mai manevrabila k a mea...a mea are 90kg...si bmw are aproape 200kg ...deci este o motocicleta foarte buna...prietenul meu o vinde....pretz foarte mic.....id meu este omvladon211191.....arata super...contact....si vb cu omul...salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cunosk 2 prieteni....unul are translap altul are bmw....si la look eu zic k bmw-ul este mai tare....si este bmw frate cum zicea si gaxel.....nu se strika asa usor.....este foarte fiabil..k am mers cu el....de exemplu..eu am o capra de 80 de cmc cross...si am mers cu bmw..si pot sa spun k este mai manevrabila k a mea...a mea are 90kg...si bmw are aproape 200kg ...deci este o motocicleta foarte buna...prietenul meu o vinde....pretz foarte mic.....id meu este omvladon211191.....arata super...contact....si vb cu omul...salut

asta suna parere 'a la marketing' :D (nu te supara :beer: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oricum nu cred k il interesa s o cumpere ...pt k este din 95 ..si el vrea din 2003....dar iti spun k am mers cu ea si stiu cum e...este foarte manevrabila.......si e bmw...eu zic k este destul de fiabila...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bmw- dakar are consum extrem de mic - 3,5 -5,5 % . motorul nu are moarte, e limitat electronic in ture si efectiv nu poti sa il abuzezi. la cat e gazu acu te scoti foarte bine

0-100 4,9 s - laschimbare de viteza intre 1 si 2 - 3 salta fatza lejer si fara sa fie fortat.

bate orice transalp, are cuplu mai mare si e mai usor.

consumabilele ieftine si se schimba rar ulei 10000km si e ieftin (conform reprezenantei ulei pt motoare diesel si pe benzina - moaa ce m-am certat cu ei cand am cumparat un schimb pt chestia asta), filtru e 5 e pe louis(Champion -ala original e champion rebrandat - am consttat cand am pus original si era identic cu ala de champion cu exceptia etichetei), lantu - uns la timp nu se strica - in 8mii km nici nu l-am intins ca nu a fost nevoie

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. ........ motorul nu are moarte, e limitat electronic in ture si efectiv nu poti sa il abuzezi.

2. se schimba rar ulei 10000km si e ieftin (conform reprezenantei ulei pt motoare diesel si pe benzina.

1. Pai motorul nu este BMW ci cumparat de la Rotax. Nu a avut timp inca sa-si demonstreze fiabilitatea deoarece nu exista motoare de acum 15 - 20 ani inca in functionare dar Honda ......

2. Pai orice motor de motocicleta accepta ulei de la masini. Eu la toate pun ulei diesel Rottela de ani de zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Pai motorul nu este BMW ci cumparat de la Rotax. Nu a avut timp inca sa-si demonstreze fiabilitatea deoarece nu exista motoare de acum 15 - 20 ani inca in functionare dar Honda ......

2. Pai orice motor de motocicleta accepta ulei de la masini. Eu la toate pun ulei diesel Rottela de ani de zile.

1- exista din 94 f650. GS nu are mari modificari in motor fata de f-ul clasic. Deja gsurilese gasesc si cu 7 ani pe ele

2 - mai ales cele cu turatie mica cum sunt monocilindricele

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mai fost o discutie similara pe alt site. Dau un copy-paste si repet ce-am spus acolo.

TA are cuplul mai jos. Trage bine incepand cu 2000. GS-ul 650 prinde viata incepand cu 3500.

Pozitia pe TA este mai bine adaptata pentru touring. Distanta intre pilot si ghidon este mai mare. Comparativ cu GS, la bordul TA-ului ai o senzatie de "largime-lungime".

GS-ul mie mi se pare mai manevrabil. Este ajutat si de rezervorul pozitionat sub sa + distanta mai mica pana la ghidon.

TA este mai bun pentru sosea. Motorul 2 in V il ajuta. GS-ul nu merge rau pe sosea, dar chiar daca nu vibreaza iar viteza de croaziera este apropiata de cea a TA-ului, daca as vrea doar pentru sosea mi-as lua TA. GS-ul imbina mai bine soseaua cu coclaul.

GS-ul iti ofera autonomie ceva mai mare.

GS-ul are optiunea ABS care face toti banii.

Ambele sunt motoare fiabile.

TA-ul are carenele ceva mai mari si mai expuse = dezavantaj in teren. Fara fiare de protectie, este cam rau sa dai cu TA-ul de pamant. GS-ul se descurca mai bine aici.

Treaba cu intretinerea nu trebuie sa te ingrijoreze. La astfel de motociclete produse in 2000-2001 nu prea se pune problema de schimbat cilindri sau altfel de piese importante. Deci, intretinerea mai "usoara" a unui cilindru in loc de doi nu prea e valabila in acest caz.

Probabil ca acum imi scapa multe aspecte demne de luat in seama, dar atat imi vine acum in minte.

Concluzia mea ar fi urmatoarea: GS-ul imbina mai bine soseaua cu terenul accidentat. Fiind mai manevrabil, este mai bun si in oras. TA-ul e mai bun pentru touring. (aici nu vreau sa se inteleaga ca TA n-ar fi bun in teren accidentat, doar ca mie mi se pare mai bun GS-ul)

Acum, doar tu poti decide ce-i mai bun pentru tine.

Eu am avut GS 650 si am testat TA-ul unui bun prieten. De curand mi-am luat un Dakar.

1. Pai motorul nu este BMW ci cumparat de la Rotax. Nu a avut timp inca sa-si demonstreze fiabilitatea deoarece nu exista motoare de acum 15 - 20 ani inca in functionare dar Honda ......

Uite aici o parte dintr-un mail pe care l-am primit de la niste aventurieri ( www.2ridetheworld.com )

"After 103,000 miles and some pretty awful fuel, Lisa's bike hasn't had any issues."

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Se tot vorbeste despre motoare mai mici(ref. la cm2) recomandate incepatorilor,...dar nimic concret. Va rog dati-mi cateva exemple de motociclete care ar putea fi recomandate incepatorilor,(in masura in care este posibil),pe mine personal m-ar ajuta foarte mult( facand abstractie de pret). Deocamdata m-am oprit la o Honda Transalp 600(50 PS) model ''97. Este oare alegerea potrivita ? ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Eu am un Transalp model 89 ,deci are 19 ani si 112000 km pe bord ,motorul merge ca nou consum de ulei minim:cam 500g la 10000.Consum intre 4,2 si 5,5 la drum lung.Punctul nevralgic e CDI-ul care se strica dar se poate repara.Trebuie ulei de calitate pt motor si tine mult.Am incercat si modelul asta mai nou de 650 dar mare diferenta nu am observat,poate suspensia e putin mai buna.Nu recomand pt incepatori fiindca e mare ,si trebuie sa te obisnuiesti cu ea.BMW-ul nu-l cunosc de aproape ,asa ca nu pot da cu parerea

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Depinde ce vrei de la motocicleta - pt tine doar sau pt 2 persoane. tranalpul e mai lejer la drum, si cara ca un magar. Bimerul e mai ok pt oras, mai manevrabil, mai usor. Eu am o afrcia twin, inainte de ea am vrut gs 650, insa nici nu se compara. Repet - depinde ce vrei de la motocicleta. Bafta in decizie:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

am luat TA pt fatza lui ; mi-au placut f.mult formele ,apoi pozitia in sa si fata de ghidon ; cand l-am vazut am zis : "ASTA-I" ;mersesem si cu F-ul dar m-i s-a pus pata rau pe TA ; nu ma pricepeam la partea de fiabilitate sau rezistenta pe coclau , nu m-a interesat consumul etc

post-18377-1225979231_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Si eu am fost in dilema asta ceva timp, si am ales TA. Si chiar daca datorita unui eveniment nedorit a trebuit radiata din circulatie, tot TA mi-am luat si a doua oara. Pus si simplu este ce am eu nevoie de la un motor.

Comparatie nu pot sa fac ca nu m-am dat cu un GS, dar am citit mult despre amandoua. In mare le stiu plusurile si minusurile, dar asta mai mult le dicteaza cel care conduce, si pe unde conduce.

La TA foarte importante sunt crash-bars_urile, pentru ca este expusa carena foarte mult in cazul in care o tavalesti. Suspensia e moale si da aspect de barca pe valuri, dar tare te mai bucuri cand rulezi pe majoritatea drumurilor din romanica si spatele nu face scandal dupa vreo 300 Km.

Daca ai ceva skill-uri si gume, te descurci destul de bine si cu TA-ul pe "off".

Ma declar multumit de TA, altfel nu-mi mai luam odata acelasi motor, desi tare imi facea cu ochiul GS 800. Pretul si placerea m-a condus tot la Honda.

Fiecare-si lauda calul nu? :D ca intotdeauna

post-6597-1226994691_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

la mine TA a iesit din start din schema, mi se par groaznic de urate... subiectiv normal, dar na, in the end cea mai mare satisfactie e sa ai ceva frumos sub tine :D si fiabil evident .... plus ca TA mi se parea cam mare

eu optam intre BMW F650GS si YAMAHA XT660 ... in final a fost sa fie un BMW F650GS Dakar... nu regret de nici o culoare... sau poate cand plec la drum lung, nu prea-i plac drumurile asfaltate :D...

dar imi e drag tare de el :)...

PS: tot respectul pentru HONDA, am inceput cu o HONDA 250XL, o bijuterie mecanica... inca o am si nu as dao pentru nimic in lume... dar pentru ce am eu nevoie BMWul imi e perfect...

pace :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Probabil ca acum imi scapa multe aspecte demne de luat in seama, dar atat imi vine acum in minte.

Concluzia mea ar fi urmatoarea: GS-ul imbina mai bine soseaua cu terenul accidentat. Fiind mai manevrabil, este mai bun si in oras. TA-ul e mai bun pentru touring. (aici nu vreau sa se inteleaga ca TA n-ar fi bun in teren accidentat, doar ca mie mi se pare mai bun GS-ul)

Acum, doar tu poti decide ce-i mai bun pentru tine.

Eu am avut GS 650 si am testat TA-ul unui bun prieten. De curand mi-am luat un Dakar.

Pe GS poti merge la un drum ceva mai lung 2 persoane?

Depinde ce vrei de la motocicleta - pt tine doar sau pt 2 persoane. tranalpul e mai lejer la drum, si cara ca un magar. Bimerul e mai ok pt oras, mai manevrabil, mai usor. Eu am o afrcia twin, inainte de ea am vrut gs 650, insa nici nu se compara. Repet - depinde ce vrei de la motocicleta. Bafta in decizie:))

In ce sens nu se compara?

Am luat Transalp 2001 - 45 mii km - Italia- 2600 euro

Dar mi se pare greu rau, abia il misc. Sper sa ma obisnuiesc. Treaba e ca si F650 tot atit de greu e desi pare altfel

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
Sunt la fel de grele amandoua, asa ca nu poti face cumparatie din punctul asta de vedere.

Revin cu noutati. Am trecut peste munte cu TA intre RInca si Obirsia, noapte, ceata, parca eram in poligonul de teste. Am traversat un riu cu apa pina la toba.

E tare Transul. Cam greu pentru drumul acela de creasta dar pe forestiere nu are treaba.

Daca ar fi totusi sa recomand ceva, as recomanda o Afrika Twin. Alaturi dem ine era un prieten cu o Afrika si e mult superioara Transalp-ului

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! As vrea sa va aud in ceea ce priveste cele 2 motoare. Honda Transalp si BMW 650 GS ( si modelul Dakar ). De preferat, modelele dupa 2000.

Avantaje - dezavantaje, cu detalii. Mersi si spor in toate, asfalt uscat!!

:red: KTM 690 SUPERMOTO

AVANTAJE? : E MOTOCICLETA ... TARE...

DEZAVANTAJE? NICI UNUL... PAREREA MEA...

:P

post-24028-1249819932_thumb.jpg

post-24028-1249819937_thumb.jpg

post-24028-1249819943_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

salut.

io am in clipa asta un Dakar asa ca pot sa-ti spun punctul meu de vedere:

-super!!!!

-foarte manevrabil, consum mic, intretinere minima, trece peste orice obstacol (roata de 21 pe fata.)

dezavantaje- inaltimea- trebuie sa ai minim 1.80 ca sa stai in trafic normal pe el

- trepidatiile( un cilindru) dar te obisnuiesti, fata te transalp care este foarte 'linistit'

asta e pe scurt parerea mea si sper ca nu sunt prea subiectiv.

bafta.

salut ce ulei folosesti in bmw si cit intra si cum il verifici.aku am cumparat un dakar din 2005.mersi ast raspuns poate si la tel 0722318215 aurel si te sun eu.pa pa

Pe GS poti merge la un drum ceva mai lung 2 persoane?

In ce sens nu se compara?

Am luat Transalp 2001 - 45 mii km - Italia- 2600 euro

Dar mi se pare greu rau, abia il misc. Sper sa ma obisnuiesc. Treaba e ca si F650 tot atit de greu e desi pare altfel

sal am si eu un dakar din 2005 de o saptamina si nu stiu ce ulei sa pun,cit intra si cum sal verific.ms 0722318215 aurel.sun eu ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...