Mergi la conţinut
  • 0
Creative

service Cum se conecteaza turometru electronic?

Întrebare

Buna.....

Ma intereseaza si pe mine unde pot sa leg un turometru electronic.... Inainte am avut turometru prin cablu... Cel electronic care il am acum pleaca 3 fire de la el... dupa parearea mea unu e masa, unu plusul, si unul impulsul... problema principala unde ar trebui sa leg firul impuls?

Mersi

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

13 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

la aprindere. turometrul electronic numara scanteile date. In functie de motorul pe care vrei sa il pui si motorul de la care provine (nr de timpi si pistoane), indicatiile pot diferi. oricum unul din fire e masa, unul e alimentare pe + iar al 3-lea e firul de semnal, care merge spre alimentarile bobinei sau spre calculator daca provine de la ceva mai smecher

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

de obicei, firul de impuls se leaga la bobina de inductie la borna - (cea de care este legata platina)

identificarea firelor se face in principiu dupa culori: rosu este + iar negru (sau albastru) este -

daca nu ai aceste culori, desfa "obiectul" si urmareste unde sunt legate firele pe cablaj. in general, un fir este legat la "masa" (poti urmari pe cablajul de cupru o portiune mai mare), asta este -

sau poti vedea daca pe cablaj sunt condensatoare electrolitice montate in paralel pe alimentare (in general sunt). acestea au marcata pe ele borna -. daca ai gasit asa ceva, cele 2 fire care se leaga pe condensator sunt alimentarea.

dar trebuie sa ai minimum de cunostinte de electronica....

atentie insa, nu orice turometru merge oriunde. ele sunt construite pt 2T sau 4T, pt. 2, 4, 6, 8 cilindri, etc

un turometru construit pt un motor 4T, 4 cil. (auto) nu va indica cum trebuie pe un motor 4T, 2 cil. de ex

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

un turometru poate fi reetalonat daca e folosit pe alt tip de motor decat ala de pe care e luat. Asta se face prin lipirea unei noi scale

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Dar daca vine legat la aprindere nu ar trebui sa nu existe diferente intre 2T si 4T (la acelasi numar de cilindri) ?

Practic o scanteie inseamna o rotatie nu ?

Unde as putea sa gasesc si eu un asemenea turometru ? (as vrea sa il pun pe un cilindru de 50cc, 2T).

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Dar la un cilindru in 4T sau 2T nu e acelasi lucru indiferent de capacitatea cilindrica? Stii cumva si unde gasesc?

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

O nelamurire... din cate stiu eu diferente nu ar trebui sa fie la indicatie decat intre motoarele de 2 timpi si 4 timpi... In cazul motoarelor in 4 timpi, impulsul din cate cred eu se ia de la un singur piston si iar aceasta oricati cilindri ar avea pistonul de la care se ia impulsul face o aprindere(un impuls) la 2 rotatii complete... si este cu totul independent de celelalte pistoane... La cele in doi timpi apara faza ca se face aprindere la fiecare rotatie... si automat daca vrei sa ii pui un turometru de la un motor in 4 timpi ar arata turatie dubla... Ma insel cumva?

Mersi

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Trebuie sa iei in considerare faptul ca mai toate moto 4Tmoderne au senzorii de aprindere pe vilbrochen sau ambielaj => 1 scanteie/rot

Turometrele prevazute pt autoturisme 4cilindri linie (4T) cu distribuitor (delco )numara 2 aprinderi/rot delco avand turatia axei cu came. deci nu pot fi adaptate pt moto

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Vreau sa montez un turometru cu 3 fire de pe ktm 640 (carburatie)care are bobina doar cu borna plus, pe un ktm 690 injectie care are bobina cu doua borne de alimentare. Turometrul nu merge nici daca il leg la plus nici daca il leg la minus. Sunt afon, dar am observat cu multimetru ca intre +ul bobinei si cadru am cam 13 v , dar si intre minus si cadru am -11,5 respectiv +13 daca inversez betele aparatului. Intre bornele bobinei arata 1,5 V. 🙈in timpul functionarii zic. In mare am inteles ca turometrul cu 3 fire (si carburatie) citeste impulsuri pozitive. Cum pot sa il fac sa citeasca impulsurile de la bobina cu doua borne? Trebuie un convertor... ceva? De functionat turometrul functioneaza probat pe 640ul vecinului. Mihai 0745507797

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Salut, vezi explicatia mea de acum 15 ani :) nu s-a schimbat nimic. Daca in continuare esti nesigur pune poza cu felul in care e legat la vecinu si eventual te caut pe whatsapp

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×