Dr_Metalu Adaugat pe 17 Martie, 2008 Share Adaugat pe 17 Martie, 2008 Care sistem de racire credeti ca e mai bun ? pe aer sau lichid .. Nu am rasfoit f bine forumu... iar in caz ca este un topic cu discutii despre sistemul de racire pls link Merci Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 AndreiRN Adaugat pe 17 Martie, 2008 Share Adaugat pe 17 Martie, 2008 Lichida normal. De fapt toate racirile sunt tot pe aer ca doar acolo merge caldura dar sistemul intermediar lichid tine motorul la temperatura optima. Un motor rece consuma mai mult si are mai putina putere. De aceea si disparitia aproape totala a motoarelor cu racire aer la masini si la motociclete. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 RA007tuning Adaugat pe 17 Martie, 2008 Share Adaugat pe 17 Martie, 2008 1.Lichida normal. 2.Un motor rece consuma mai mult si are mai putina putere. 1.Racirea pe aer e mai simpla dar cea pe lichid mai eficace 2.Nu neaparat, daca supraincalzesti motorul consumul cum crezi ca va fi. Temperatura optima a unui motor in regim de functionare(consum specific mic si uzuri minime) este de 86 gr C atat pt MAC cat si pt MAS si la 2T si la 4T. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 Dr_Metalu Adaugat pe 17 Martie, 2008 Autor Share Adaugat pe 17 Martie, 2008 Ok. Multam de informatii.. Ma intrebam doar ca mai vad producatori de motociclete care inca produc motoare mari cu racire pe aer si is curios cum ar face de ex. fata daca mergi in oras pe o zi calduroasa.. daca nu se supraincalzesc, ca banuiesc ca la drum intins nu ar fi o problema. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 Manuel Adaugat pe 17 Martie, 2008 Share Adaugat pe 17 Martie, 2008 Ok. Multam de informatii.. Ma intrebam doar ca mai vad producatori de motociclete care inca produc motoare mari cu racire pe aer si is curios cum ar face de ex. fata daca mergi in oras pe o zi calduroasa.. daca nu se supraincalzesc, ca banuiesc ca la drum intins nu ar fi o problema. deja aici intervine calitatea uleiului... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 gaxel Adaugat pe 17 Martie, 2008 Share Adaugat pe 17 Martie, 2008 racire pe aer la unele modele are bmw si acele motoare bat la poponeata multe motoarete cu racire pe apa. atentie insa, au radiator de ulei. acum tu ce vrei sa stii mai exact? care e mai buna? depinde ce vrei de la el, de la motor, si cum vrei sa il folosesti. trafic urban mult si vara, iei unu cu racire pe apa si ventilator asa ca se raceste si cand stai la stop .. vrei croazera nu iti face probleme din cauza racirii .. motoarele mai noi, chiar daca nu au racire pe apa fac fata si in oras. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 Dr_Metalu Adaugat pe 17 Martie, 2008 Autor Share Adaugat pe 17 Martie, 2008 racire pe aer la unele modele are bmw si acele motoare bat la poponeata multe motoarete cu racire pe apa. atentie insa, au radiator de ulei. acum tu ce vrei sa stii mai exact? care e mai buna? depinde ce vrei de la el, de la motor, si cum vrei sa il folosesti. trafic urban mult si vara, iei unu cu racire pe apa si ventilator asa ca se raceste si cand stai la stop .. vrei croazera nu iti face probleme din cauza racirii .. motoarele mai noi, chiar daca nu au racire pe apa fac fata si in oras. Cred ca m-am lamurit Multumesc Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 MeAki Adaugat pe 18 Martie, 2008 Share Adaugat pe 18 Martie, 2008 Acum intreb si eu chiar daca deviez un pic de la topic...De ce de cateva zile incoa' mi se incalzeste motorul foarte tare??? Uleiul e fresh, apa este .. sa fie cumva vreun termostat??? Nu imi pot da seama imi creste fantastic de mult de 2 ori am ajuns la 235 de grade (farenheit) am tras pe dreapta si am fumat o tigare totul a mers normal ..in ziua respectiva...ieri si azi ...iara a crescut destul de mult ...ce poate fi?! Ventilatorul declanseaza la 219 (tot grade d'astea) care poate fi problema??? Mutam' fain! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 Oaspete Adaugat pe 18 Martie, 2008 Share Adaugat pe 18 Martie, 2008 ori e foarte cald prin zona ta si totul e normal, ori nivelul de antigel nu isi atinge limita.... Incearca sa completezi cu antigel radiatorul... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 gaxel Adaugat pe 18 Martie, 2008 Share Adaugat pe 18 Martie, 2008 vezi sa fie aerisit sistemul si sa nu ai bule de aer. daca ai bule de aer o sa fiarba si nu se recircula cum trebuie apa. din ce zici tu, uleiul e fresh, ceea ce e foarte bine, ai grija de motoreta ta, dar si apa. asa ca daca instalatia de apa nu e aerisita asta patesti. cum se face asta la motorul tau nu stiu dar e o varianta. vezi daca ti-a trebuit racire pe apa? daca aveai pe ulei nu pateai asa ceva :)) (asta e o gluma fireste, sa nu interpreteze cineva gresit). Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 yo4hgx Adaugat pe 18 Martie, 2008 Share Adaugat pe 18 Martie, 2008 Acum intreb si eu chiar daca deviez un pic de la topic...De ce de cateva zile incoa' mi se incalzeste motorul foarte tare??? Uleiul e fresh, apa este .. sa fie cumva vreun termostat??? Nu imi pot da seama imi creste fantastic de mult de 2 ori am ajuns la 235 de grade (farenheit) am tras pe dreapta si am fumat o tigare totul a mers normal ..in ziua respectiva...ieri si azi ...iara a crescut destul de mult ...ce poate fi?! Ventilatorul declanseaza la 219 (tot grade d'astea) care poate fi problema??? Mutam' fain! In primul rand sper ca prin "apa" te referi la "antigel" care, pe langa ca nu ingheata la temperaturi joase nici nu fierbe la cele inalte. In timpul functionarii normale, lichidul de racire atinge frecvent temperaturi peste limita de fierbere a apei (100gr.C). Din descrirea ta cel mai probabil ca iti ramane termocupla blocata Este vorba de un fel de supapa care deschide sau inchide circuitul lichidului de racire "pe direct", atunci cand motorul e rece si e foarte frig afara facand "bypass" la radiator (pentru a reduce timpul de atingere a temperaturii optime). Verificarea se face foarte usor, procedura o gasesti in orice manual de raparatii: se baga cupla intr'un vas, se pune pe aragaz si, cu ajutorul unui termometru se observa temperatura la care aceasta inchide/deschide. Ride Safe! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 AndreiRN Adaugat pe 18 Martie, 2008 Share Adaugat pe 18 Martie, 2008 racire pe aer la unele modele are bmw si acele motoare bat la poponeata multe motoarete cu racire pe apa. atentie insa, au radiator de ulei. Tot racire lichida este chiar daca pe ulei sau apa/antigel. De ce de cateva zile incoa' mi se incalzeste motorul foarte tare??? Uleiul e fresh, apa este .. sa fie cumva vreun termostat??? Daca termostatul functioneaza cum trebuie si totusi se incalzeste poate fi si din benzina. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 Dr_Metalu Adaugat pe 18 Martie, 2008 Autor Share Adaugat pe 18 Martie, 2008 Sper sa nu gresesc .. dar daca e valabil ca si la masina sa verifici si nivelul lichidului ca sa nu ai surprize. Io am distrus o chiuloasa in felul asta ca nu am verificat apa cand am pornit la drum si nu o fost placut .. sau sa aerisesti bine galeria. Termocupla dupa cum preciza cineva mai sus la fel poate fi o problema. Bafta Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 moto_fane Adaugat pe 19 Martie, 2008 Share Adaugat pe 19 Martie, 2008 vezi sa fie aerisit sistemul si sa nu ai bule de aer. daca ai bule de aer o sa fiarba si nu se recircula cum trebuie apa. din ce zici tu, uleiul e fresh, ceea ce e foarte bine, ai grija de motoreta ta, dar si apa. asa ca daca instalatia de apa nu e aerisita asta patesti. cum se face asta la motorul tau nu stiu dar e o varianta. vezi daca ti-a trebuit racire pe apa? daca aveai pe ulei nu pateai asa ceva :)) (asta e o gluma fireste, sa nu interpreteze cineva gresit). La un motor care are racire cu lichid sub presiune { cum e la majoritatea motocicletelor } nu ai ce aerisire sa-i faci , isi face singur cand deschide termostatul . Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 cosx25 Adaugat pe 28 Martie, 2008 Share Adaugat pe 28 Martie, 2008 Sunt cam confuz. Vara cam se mai baga in motor, tot antigel sau apa (apa distilata) ? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 MeAki Adaugat pe 28 Martie, 2008 Share Adaugat pe 28 Martie, 2008 Nimeni nu a gasit nimic in neregula la motor dar totusi se incalzeste mai mult ca deobicei..ajung la 235 de grade (fahrenheit), pana la 240 daca merg si e mai aglomerat si toata lumea imi zice ca nu ar trebui sa treaca de 235...daca apa e ulei e...instalatia si eu stiu ca se aeriseste automat....deci..ce va mai trece prin cap??? Ce poate fi? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 parly Adaugat pe 29 Martie, 2008 Share Adaugat pe 29 Martie, 2008 daca iti porneste ventilatorul n-ar fi o problema, de ex la mine porneste vent. la 110 grade celsius, adica 230f si urca cateodata chiar si cu vent pornit la 115, adica 240f , dar aste undeva la o temp exterioara de 30 grade celsius si stat pe loc la semafor. schimba si tu antigelul, pune unul nou, si vezi sa nu ai lamelele de la radiator indoite sau infundate cu pamant. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 yo4hgx Adaugat pe 29 Martie, 2008 Share Adaugat pe 29 Martie, 2008 Sunt cam confuz. Vara cam se mai baga in motor, tot antigel sau apa (apa distilata) ? In motor se "baga" numai antigel care, asa cum am mai spus odata, pe langa faptul ca nu ingheata la temperaturi cu mult sub 0 gr.C nici nu fierbe decat la temperaturi cu mult peste 100 gr.C, limita peste care motorul trece frecvent vara. Nimeni nu a gasit nimic in neregula la motor dar totusi se incalzeste mai mult ca deobicei..ajung la 235 de grade (fahrenheit), pana la 240 daca merg si e mai aglomerat si toata lumea imi zice ca nu ar trebui sa treaca de 235...daca apa e ulei e...instalatia si eu stiu ca se aeriseste automat....deci..ce va mai trece prin cap??? Ce poate fi? Daca esti sigur de integritatea si buna functionare a sistemului de racire si totusi motorul se supraincalzeste, o alta posibila cauza ar fi amestecul de carburant prea sarac. 240 gr.F corespunde unei valori de cca. 115 gr.C care este intr'adevar un pic cam mare, in general electroventilatorul lucreaza pe plaja 103-107 gr. C. Ride Safe! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 MeAki Adaugat pe 30 Martie, 2008 Share Adaugat pe 30 Martie, 2008 Problem solved ...Nush de ce si cum dar am mai adaugat o cana de antigel si totul pare sa fi revenit la normal...nu imi pot explica...Un lucru e cert..Eu va multumesc din suflet ptr sfaturile date ! Asfalt uscat si vreme buna! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 wawessh Adaugat pe 16 Martie, 2011 Share Adaugat pe 16 Martie, 2011 Stiu ca este un topic vechi dar poate sa creasca temperatura si daca bagi "chestii" de curatat injectoarele.Alea care au kerosen.Inainte nu a trecut niciodata de 99 de grade,acuma a ajuns si la 106.Inca sunt 15 grade. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0 pedros Adaugat pe 16 Martie, 2011 Share Adaugat pe 16 Martie, 2011 Stiu ca este un topic vechi dar poate sa creasca temperatura si daca bagi "chestii" Nu cred ca are vreo relevanta. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Întrebare
Dr_Metalu
Care sistem de racire credeti ca e mai bun ? pe aer sau lichid ..
Nu am rasfoit f bine forumu... iar in caz ca este un topic cu discutii despre sistemul de racire pls link
Merci
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri
20 răspunsuri la această întrebare
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.