Mergi la conţinut
  • 0

Racire Aer Vs Racire Lichid


Dr_Metalu

Întrebare

20 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

Lichida normal.

De fapt toate racirile sunt tot pe aer ca doar acolo merge caldura dar sistemul intermediar lichid tine motorul la temperatura optima.

Un motor rece consuma mai mult si are mai putina putere.

De aceea si disparitia aproape totala a motoarelor cu racire aer la masini si la motociclete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
1.Lichida normal.

2.Un motor rece consuma mai mult si are mai putina putere.

1.Racirea pe aer e mai simpla dar cea pe lichid mai eficace

2.Nu neaparat, daca supraincalzesti motorul consumul cum crezi ca va fi. Temperatura optima a unui motor in regim de functionare(consum specific mic si uzuri minime) este de 86 gr C atat pt MAC cat si pt MAS si la 2T si la 4T.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Ok. Multam de informatii..

Ma intrebam doar ca mai vad producatori de motociclete care inca produc motoare mari cu racire pe aer si is curios cum ar face de ex. fata daca mergi in oras pe o zi calduroasa.. daca nu se supraincalzesc, ca banuiesc ca la drum intins nu ar fi o problema.

:rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
Ok. Multam de informatii..

Ma intrebam doar ca mai vad producatori de motociclete care inca produc motoare mari cu racire pe aer si is curios cum ar face de ex. fata daca mergi in oras pe o zi calduroasa.. daca nu se supraincalzesc, ca banuiesc ca la drum intins nu ar fi o problema.

:rolleyes:

deja aici intervine calitatea uleiului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

racire pe aer la unele modele are bmw si acele motoare bat la poponeata multe motoarete cu racire pe apa.

atentie insa, au radiator de ulei.

acum tu ce vrei sa stii mai exact? care e mai buna? depinde ce vrei de la el, de la motor, si cum vrei sa il folosesti.

trafic urban mult si vara, iei unu cu racire pe apa si ventilator asa ca se raceste si cand stai la stop ..

vrei croazera nu iti face probleme din cauza racirii ..

motoarele mai noi, chiar daca nu au racire pe apa fac fata si in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
racire pe aer la unele modele are bmw si acele motoare bat la poponeata multe motoarete cu racire pe apa.

atentie insa, au radiator de ulei.

acum tu ce vrei sa stii mai exact? care e mai buna? depinde ce vrei de la el, de la motor, si cum vrei sa il folosesti.

trafic urban mult si vara, iei unu cu racire pe apa si ventilator asa ca se raceste si cand stai la stop ..

vrei croazera nu iti face probleme din cauza racirii ..

motoarele mai noi, chiar daca nu au racire pe apa fac fata si in oras.

Cred ca m-am lamurit ^_^

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Acum intreb si eu chiar daca deviez un pic de la topic...De ce de cateva zile incoa' mi se incalzeste motorul foarte tare??? Uleiul e fresh, apa este .. sa fie cumva vreun termostat??? Nu imi pot da seama imi creste fantastic de mult de 2 ori am ajuns la 235 de grade (farenheit) am tras pe dreapta si am fumat o tigare totul a mers normal ..in ziua respectiva...ieri si azi ...iara a crescut destul de mult ...ce poate fi?! Ventilatorul declanseaza la 219 (tot grade d'astea) care poate fi problema???

Mutam' fain!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

vezi sa fie aerisit sistemul si sa nu ai bule de aer. daca ai bule de aer o sa fiarba si nu se recircula cum trebuie apa. din ce zici tu, uleiul e fresh, ceea ce e foarte bine, ai grija de motoreta ta, dar si apa.

asa ca daca instalatia de apa nu e aerisita asta patesti. cum se face asta la motorul tau nu stiu dar e o varianta.

vezi daca ti-a trebuit racire pe apa? daca aveai pe ulei nu pateai asa ceva :)) (asta e o gluma fireste, sa nu interpreteze cineva gresit).

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
Acum intreb si eu chiar daca deviez un pic de la topic...De ce de cateva zile incoa' mi se incalzeste motorul foarte tare??? Uleiul e fresh, apa este .. sa fie cumva vreun termostat??? Nu imi pot da seama imi creste fantastic de mult de 2 ori am ajuns la 235 de grade (farenheit) am tras pe dreapta si am fumat o tigare totul a mers normal ..in ziua respectiva...ieri si azi ...iara a crescut destul de mult ...ce poate fi?! Ventilatorul declanseaza la 219 (tot grade d'astea) care poate fi problema???

Mutam' fain!

In primul rand sper ca prin "apa" te referi la "antigel" care, pe langa ca nu ingheata la temperaturi joase nici nu fierbe la cele inalte. In timpul functionarii normale, lichidul de racire atinge frecvent temperaturi peste limita de fierbere a apei (100gr.C).

Din descrirea ta cel mai probabil ca iti ramane termocupla blocata Este vorba de un fel de supapa care deschide sau inchide circuitul lichidului de racire "pe direct", atunci cand motorul e rece si e foarte frig afara facand "bypass" la radiator (pentru a reduce timpul de atingere a temperaturii optime). Verificarea se face foarte usor, procedura o gasesti in orice manual de raparatii: se baga cupla intr'un vas, se pune pe aragaz si, cu ajutorul unui termometru se observa temperatura la care aceasta inchide/deschide.

Ride Safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
racire pe aer la unele modele are bmw si acele motoare bat la poponeata multe motoarete cu racire pe apa.

atentie insa, au radiator de ulei.

Tot racire lichida este chiar daca pe ulei sau apa/antigel.

De ce de cateva zile incoa' mi se incalzeste motorul foarte tare??? Uleiul e fresh, apa este .. sa fie cumva vreun termostat???

Daca termostatul functioneaza cum trebuie si totusi se incalzeste poate fi si din benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Sper sa nu gresesc .. dar daca e valabil ca si la masina sa verifici si nivelul lichidului ca sa nu ai surprize. Io am distrus o chiuloasa in felul asta ca nu am verificat apa cand am pornit la drum si nu o fost placut .. sau sa aerisesti bine galeria. Termocupla dupa cum preciza cineva mai sus la fel poate fi o problema.

Bafta :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
vezi sa fie aerisit sistemul si sa nu ai bule de aer. daca ai bule de aer o sa fiarba si nu se recircula cum trebuie apa. din ce zici tu, uleiul e fresh, ceea ce e foarte bine, ai grija de motoreta ta, dar si apa.

asa ca daca instalatia de apa nu e aerisita asta patesti. cum se face asta la motorul tau nu stiu dar e o varianta.

vezi daca ti-a trebuit racire pe apa? daca aveai pe ulei nu pateai asa ceva :)) (asta e o gluma fireste, sa nu interpreteze cineva gresit).

La un motor care are racire cu lichid sub presiune { cum e la majoritatea motocicletelor } nu ai ce aerisire sa-i faci , isi face singur cand deschide termostatul .

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Nimeni nu a gasit nimic in neregula la motor dar totusi se incalzeste mai mult ca deobicei..ajung la 235 de grade (fahrenheit), pana la 240 daca merg si e mai aglomerat si toata lumea imi zice ca nu ar trebui sa treaca de 235...daca apa e ulei e...instalatia si eu stiu ca se aeriseste automat....deci..ce va mai trece prin cap??? Ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

daca iti porneste ventilatorul n-ar fi o problema, de ex la mine porneste vent. la 110 grade celsius, adica 230f si urca cateodata chiar si cu vent pornit la 115, adica 240f , dar aste undeva la o temp exterioara de 30 grade celsius si stat pe loc la semafor.

schimba si tu antigelul, pune unul nou, si vezi sa nu ai lamelele de la radiator indoite sau infundate cu pamant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
Sunt cam confuz.

Vara cam se mai baga in motor, tot antigel sau apa (apa distilata) ?

In motor se "baga" numai antigel care, asa cum am mai spus odata, pe langa faptul ca nu ingheata la temperaturi cu mult sub 0 gr.C nici nu fierbe decat la temperaturi cu mult peste 100 gr.C, limita peste care motorul trece frecvent vara.

Nimeni nu a gasit nimic in neregula la motor dar totusi se incalzeste mai mult ca deobicei..ajung la 235 de grade (fahrenheit), pana la 240 daca merg si e mai aglomerat si toata lumea imi zice ca nu ar trebui sa treaca de 235...daca apa e ulei e...instalatia si eu stiu ca se aeriseste automat....deci..ce va mai trece prin cap??? Ce poate fi?

Daca esti sigur de integritatea si buna functionare a sistemului de racire si totusi motorul se supraincalzeste, o alta posibila cauza ar fi amestecul de carburant prea sarac.

240 gr.F corespunde unei valori de cca. 115 gr.C care este intr'adevar un pic cam mare, in general electroventilatorul lucreaza pe plaja 103-107 gr. C.

Ride Safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Problem solved ...Nush de ce si cum dar am mai adaugat o cana de antigel si totul pare sa fi revenit la normal...nu imi pot explica...Un lucru e cert..Eu va multumesc din suflet ptr sfaturile date !

Asfalt uscat si vreme buna! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...