Mergi la conţinut
  • 0

Supermoto Drift


xelas19

Întrebare

Salutare , de ceva vreme ma cam intreb cum fac drifturi in curbe baieti cu supermoto ... Din ce am vazut eu si m am interesat am ajuns la concluzia ca tot in dilema sunt ! Asa ca as vrea sa stiu care este tehnica , poate se ofera sa i mi explice si mie cineva ?! Sau poate de la cineva care practica asa ceva ... :D

MUltumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

Derapajul ala pe care il stiu eu (backing it in), si cel mai probabil ala pe care il remarca toata lumea la televizor se face din retrogradari, cu roata spate invartindu-se la o viteza mai mica decat restul motocicletei. In functie de curba care vine, se retrogradeaza 2 trepte, 1, sau nu se derapeaza deloc.

Filmul este cam asa: se franeaza cu fata ca inainte de orice curba; aceasta are rolul de a descarca roata spate. Apoi se retrogadeaza preferabil 2 trepte (depinde de caz, dupa cum am spus mai sus), si se da drumul brusc la ambreiaj. Roata spate se simte libera si incepe sa derapeze in functie de gradul de inclinare. Chiar si necontrolat, un derapaj de acest fel nu prea prezinta pericol, spre deosebire de procedeele de mai sus.

Si de-aici incolo devine complicat, pentru ca daca derapajul nu este controlat, nu ai facut nimic. Pentru a tine trasa se moduleaza frana fata (dai drumul ca sa te duci larg, mai tragi de ea ca sa strangi trasa), sau se foloseste frana spate cu finete pentru a mai tine roata in derapaj.

Supermotardistii de meserie reusesc sa lege slide-ul asta cu derapajul din acceleratie de la iesirea din curba (powerslide) intr-o miscare fluenta. S-a constatat experimental ca la supermoto varianta asta de abordare a virajelor este cel mai avantajos.

Singurul dezavantaj e ca se uzeaza la greu cauciucuri, pinioane, lant si ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
Derapajul ala pe care il stiu eu (backing it in), si cel mai probabil ala pe care il remarca toata lumea la televizor se face din retrogradari, cu roata spate invartindu-se la o viteza mai mica decat restul motocicletei. In functie de curba care vine, se retrogradeaza 2 trepte, 1, sau nu se derapeaza deloc.

Filmul este cam asa: se franeaza cu fata ca inainte de orice curba; aceasta are rolul de a descarca roata spate. Apoi se retrogadeaza preferabil 2 trepte (depinde de caz, dupa cum am spus mai sus), si se da drumul brusc la ambreiaj. Roata spate se simte libera si incepe sa derapeze in functie de gradul de inclinare. Chiar si necontrolat, un derapaj de acest fel nu prea prezinta pericol, spre deosebire de procedeele de mai sus.

Si de-aici incolo devine complicat, pentru ca daca derapajul nu este controlat, nu ai facut nimic. Pentru a tine trasa se moduleaza frana fata (dai drumul ca sa te duci larg, mai tragi de ea ca sa strangi trasa), sau se foloseste frana spate cu finete pentru a mai tine roata in derapaj.

Supermotardistii de meserie reusesc sa lege slide-ul asta cu derapajul din acceleratie de la iesirea din curba (powerslide) intr-o miscare fluenta. S-a constatat experimental ca la supermoto varianta asta de abordare a virajelor este cel mai avantajos.

Singurul dezavantaj e ca se uzeaza la greu cauciucuri, pinioane, lant si ambreiaj.

Exact asta am vrut sa spun si eu :D deci avem dreptate !

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...