Mergi la conţinut
Autentifica-te  
balla zoltan

adventure touring Super Tenere Sau Africa Twin?

Recommended Posts

salutare,pana acuma in decurs de doi ani am avut doua motoare,si anume xt 600 si xtz660tenere,pe care ulterior le am vandut pt ca vreau doi cilindri.acuma stau in cumpana intre doua "legende": yamaha 750 super tenere(favoritul meu) si honda 750 africa twin.vreau unul din aceste motoare pt calatorii cu pasager si bagaje dar si pt un forestier,locuind in Baia Mare am o suta de variante soft enduro..voi pentru care ati opta in locul meu, si de ce? multumesc, sa vina primavara.. :D

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

salutare,pana acuma in decurs de doi ani am avut doua motoare,si anume xt 600 si xtz660tenere,pe care ulterior le am vandut pt ca acuma vreau doi cilindri.acuma stau in cumpana intre doua "legende": yamaha 750 super tenere(favoritul meu) si honda 750 africa twin.vreau unul din aceste motoare pt calatorii cu pasager si bagaje dar si pt un forestier,locuind in Baia Mare am o suta de variante soft enduro..voi pentru care ati opta in locul meu, si de ce? multumesc, sa vina primavara.. :D

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

si eu am avut de ales intre variantele astea, si pana la urma am ales Super Tenere'ul.

pe langa puterea putin mai mare.. si racirea mai buna (are 2 cilindri in linie, pozitionati transversal), mie personal imi place mai mult aspectul exterior.

in rest.. e doar dupa preferintele tale.. ambele sunt foarte fiabile si cu motoare care pot duce 100 000 km lejer.

numai sa fii atent cand o cumperi.. sa o verifici bine.. eu nu m-am prea bucurat de ea de cand am luat-o.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

nu vreau sa fac turul lumii :D:P. ha ha ha super funny..pff..PUNE TU PE JAVA PASAGER SI 50 KG DE BAGAJE,SI VEZI CE SE INTAMPLA.ITI SPUN EU,NIMIC!SI DUPA AIA SA VII CU GLUMITZE DIN ALEA.DE FAPT TU ACUMA TI AI TINUT MAJORATU' SI NU CRED CA AI APUCAT SA TE DAI CU UN MOTOR.CE SA ZIC..scuze dar nu era cazu sa vorbesti fara tine..

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

daca ai bani ia africa twin, e mai bine construit dar mai lenes un pic dar are suspensii mai bune(mai moi) super tenere e mai racing sa zic mai usor pe drumuri forestiere parca un pic mai incomod la drumuri lungi, a si inca o chestie super tenere are frane foarte naspa chiar si fata de africa twin.Pe mine in general ma enerva constructia de la st, de ex are baia de ulei sub sa adica daca vroiai sa vezi nivelul uleiului trebuia sa dai jos carena, baia de ulei care iti face probleme mereu adica curge crapa etc. asa se intampla si cu alte elemente ale motorului.Daca vrei sa reglez relantiul la ST si nu ai mainile suficient de lungi tre sa dai jos rezervorul. Super tenere nu are suspensia spate pe gaz !

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

eu am AT. e un model vechi din 90 dar merge bine.

poti face drumrui lungi cu ea. cat de lungi? cat de lungi vrei tu. protectia la vant e foarte buna si eu am facut de multe ori 8-900km. lucruri bune am auzit si despre ST, asa ca ar fi prostesc sa imi laud numai africana. ceea ce iti pot spune e ca africa e un motor "lenes" dar care in mod sigur te duce unde ai nevoie si cand ai nevoie fara nici o ezitare.

ambele sunt motoare care au facut legenda, si nu cred ca vei regreta. te sfatuiesc sa il cumperi pe ala care iti palce mai mult si care e mai ingrijit.

a spus cineva ca ST se raceste mai bine ca e motor 2L. Africa are 3 radiatoare: doua de apa si unu de ulei. nu am avut niciodata nici o problema cu racirea. si cand se incalzesete, ventilatorul chiar face fata.

inca ceva.. daca iei AT, te-as sfatui sa iei un RD07 pentru ca gasesti mai multe accesorii+piese, dar nici la RD04 nu duci lipsa de piese. motorul, si sper sa nu ma insel, e identic , sau identic 95%, difera putin carburatia, forma sasiului, si suspensia.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

si eu am auzit la fel in legatura cu racirea, dar cred ca fiecare are plusurile si minusurile lor.ST am observat ca sunt mai accesibile la pret.deocamdata inclin spre ST..ar mai fii ceva..cum stau la capitolul consum?

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

de ce intrebi lucruri triste?

cinstit mie mobra imi ia 6.

la drum intins consuma constant 6. daca urc si merg 130-140 croaziera a mea ia cam 7, poate 7 si putin.

iarna, in oras, cu incalzire dimienata si seara la venirea acasa, si cu trafic, imi ia cam 12% sau mai mult.. dar a mea ia 12 ca e un caz mai special si are carburatia dereglata dar o sa o repar..

DAR cand e ok, a mea ia 6% daca mergi pana in 120. in oras cam 8

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
nu vreau sa fac turul lumii :D:P. ha ha ha super funny..pff..PUNE TU PE JAVA PASAGER SI 50 KG DE BAGAJE,SI VEZI CE SE INTAMPLA.ITI SPUN EU,NIMIC!SI DUPA AIA SA VII CU GLUMITZE DIN ALEA.DE FAPT TU ACUMA TI AI TINUT MAJORATU' SI NU CRED CA AI APUCAT SA TE DAI CU UN MOTOR.CE SA ZIC..scuze dar nu era cazu sa vorbesti fara tine..

=)) ce zici mah acolo? de unde stii cati ani am , si ce motociclete am condus pana acum? NORMAL ca JAWA nu tine la multe , da' pt. plimbare e OK !

Iar la capitolul "ENDURO-TOURING" cred ca BMW 1200GS chiar este "taticul" enduroaicelor! cel putin asa zic unii , de-aia "mai cu experienta"

si ca sa fiu si "on-topic" , Africa Twin te duce oriunde da' consuma de nu-ti vine sa crezi , iar Super Tenere ... cam tot aia! :P

marele avantaj al BMW-ului e transmisia cardanica care e... fara moarte in conditii normale de exploatare! :rolleyes:

tu chiar crezi tot ce scrie "omu' la profil"?! =))

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea e ca de cat un 1200gs(boxer daca nu ma insel) mai bine un super adventure sau de ce nu noul tenere 1200.dar sa revenim cu picioarele pe pamant,eu deocamdata aleg intre motoarele astea doua AT si ST.daca detii unu din aceste mobre sau te ai dat cu ele te rog sa ramai la subiect.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
parerea mea e ca de cat un 1200gs(boxer daca nu ma insel) mai bine un super adventure sau de ce nu noul tenere 1200.dar sa revenim cu picioarele pe pamant,eu deocamdata aleg intre motoarele astea doua AT si ST.daca detii unu din aceste mobre sau te ai dat cu ele te rog sa ramai la subiect.

gata sefu'

nu detin nici una din alea doua

da' cu super tenere m-am dat la Iasi "din greseala" :D

pentru strada (ca doar pe aia m-am putut "destrabala" atunci) , este de lux :D ! gropi? nu exista(le niveleaza), borduri? la fel... manevrabilitate in oras? cam GREA ... nu-mi imaginez cum naiba conduci asa ceva in off-road , ceva drum forestier... sau sunt eu slabanog =))

P.S. : imi ador jawa! (dupa plimbarea respectiva cu ST)

Africa Twin in schimb e mai fiabila decat Super Tenere! iarasi fapt testat de altii :beer:

pentru "destrabalare totala" pe coclauri exista totusi Yamaha WR450F

bafta! :beer:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

mi as lua eu o jucarie din asta sa ma altur unor prieteni care rup padurile din zona,dar nu asta mi place sa fac.eu vreau sa fac calatorii lungi cu el dar cand imi va permite bugetul o sa mi iau si un drz(mie asta mi place).eu anul sezonul trecut am trecut de 10000km cu 660 tenere ul.am facut toata tara in lung si in lat,anul asta vreau sa merg afara>mtii Alpi

mi as lua eu o jucarie din asta sa ma altur unor prieteni care rup padurile din zona,dar nu asta mi place sa fac.eu vreau sa fac calatorii lungi cu el dar cand imi va permite bugetul o sa mi iau si un drz(mie asta mi place).eu anul sezonul trecut am trecut de 10000km cu 660 tenere ul.am facut toata tara in lung si in lat,anul asta vreau sa merg afara>mtii Alpi

post-21281-1236884348_thumb.jpg

post-21281-1236884492_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
gata sefu'

nu detin nici una din alea doua

da' cu super tenere m-am dat la Iasi "din greseala" :D

pentru strada (ca doar pe aia m-am putut "destrabala" atunci) , este de lux :D ! gropi? nu exista(le niveleaza), borduri? la fel... manevrabilitate in oras? cam GREA ... nu-mi imaginez cum naiba conduci asa ceva in off-road , ceva drum forestier... sau sunt eu slabanog =))

ai dreptate, in oras e destul de greu de manevrat.. ca e cat o vaca :))

dar in off road mai usor se descurca foarte bine..

am fost acu' 2 saptamani la coclau, aici in B.. si pe circuitul amenajat acolo nu m-a dezamagit... chiar daca tipii cu husqvarna si ktm zburau pe-acolo fata de mine care mergeam mai incetisor :)

ideea e ca la nevoie.. te duce unde vrei.. chiar si prin paduri. dar nu e facuta sa faci asta in fiecare zi.

cat despre comparatia cu africa twin, asa am inteles si eu, cea din urma ar fi mai fiabila.. si in cazul in care ti se strica pe drum (putin probabil).. e mai usor de desfacut.

la ST, ca sa reglezi carburatorul.. sa scoti bujiile.. sa schimbi uleiul.. chestii de astea mai uzuale.. ai destul de mult de desfacut. oricum.. cu toate micile neajunsuri.. n-as schimba-o acum pe-o africana... (da.. stiu ca sunt subiectiv :beer: )

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

schimbatu bujiilor,uleiului,etc,greu accesibil nu cred ca e un minus..pt ca nu le schimbi in fiecare zi in plus e treaba mecanicului si ei tre sa traiasca :beer: .iar sa desfac motoru pe drum ..mai bine l imping pana acasa :D mai ales ca nu ma prea pricep practic.. :unsure: parerea mea..

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Super Tenere si Africa Twin sunt de tura lunga... si sa ti se strice in mijlocul desertului sau prin alte locuri uitate de lume si de telefonia mobila.. nu cred ca ar fi foarte placut.

de asta e mai important cat de accesibila e din punct de vedere mecanic. desigur, daca nu te pricepi.. poti s-o desfaci toata in 10 minute ca tot degeaba :))

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Super Tenere si Africa Twin sunt de tura lunga... si sa ti se strice in mijlocul desertului sau prin alte locuri uitate de lume si de telefonia mobila.. nu cred ca ar fi foarte placut.

de asta e mai important cat de accesibila e din punct de vedere mecanic. desigur, daca nu te pricepi.. poti s-o desfaci toata in 10 minute ca tot degeaba :))

:blink: te-ai baga sa desfaci o japoneza?! eu o data am incercat pe suzuki de prin '85 bicilindru , si mi-a pierit orice chef dupa vreo 2 ore de surubareala!

consider ca mai bine sa isi faca treaba proiectantii motocicletei , fabrica (asamblare corecta,piese corect dimensionate/realizate), ce mai tura-vura , sa fie un lucru bine facut si conceput , decat sa fie necesara interventia proprietarului! DE ASTA EXISTA HONDA :P

SI chiar si africa twin mai poate avea probleme , dar nu cred ca ar fi "in stare" sa te lasa balta asa din senin!

nici la un motor monocilindru japonez nu m-as baga ...

singura motocicleta care NU ARE nici o piesa electronica si care CU SIGURANTA o faci/repari si in mijlocul desertului , este IZH PLANETA-5 ! Motocicleta aia e ceva de "speriat"!!! nu are nimic electronic ce s-ar putea arde , singura parte "electronica" este alternatorul , care nu cred ca "moare" asa deodata!

A fost un articol in MOTOLIFE acum cativa ani , in care un roman a "indraznit" sa faca drumul TOKYO-OLTENITA! CONCLUZIA? orice lucru e bine sa fie cat mai simplu! astfel se reduc muult sansele de a se strica/defecta ceva! UAZ-ul e un exemplu! :D mai e ceva-ceva de tehnologia ruseasca :wub:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

m-am bagat la a mea deja. am demontat-o si montat-o la loc in vreo 4 ore. bine.. doar carenele, rezervorul, carburatoarele, am scos bujiile, filtre de aer, instalatia de racire.. tot ce am putut face cu cunostintele mele medii. nu m-am bagat sa desfac motorul, cutia de viteze.. si altele.

ideea nu e ca proiectantii trebuie s-o faca foarte bine, incat sa nu se defecteze in veci, ci sa o faca in asa fel incat sa fie pregatita pentru orice situatie. oricum motorul si cutia de viteze n-o sa-l desfaci in mijlocul desertului, dar bujii poti sa schimbi, un cablu de ambreiaj se poate rupe, chestii de astea minore. si daca dureaza o ora sa o desfaci pana sa ajungi sa schimbi bujiile, e cam nasol... parerea mea.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea e ca daca i dai de toate la timp,nu are ce sa se strice.mobrele astea de aproape 20 de ani arata si merg la fel de cand au iesit de pe linia de asamblare(sunt si exceptii).super fiabile.mie sincer mi e mai frica de atata electronica si injectie decat de carburator..

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

ai dreptate.. in general mai toate rezista peste 100 000 km cu intretinerea de rigoare.

a mea nu a fost chiar asa.. si mi-a facut probleme.. dar cu toate astea.. m-a adus de la ramnicu sarat intr-un cilindru... fara sa se planga :))

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Zoltan, incearca tenereclub.ro pentru informatii despre Super Tenere.

Eu personal am schimbat motorul cu unul de TDM850 (mai puternic) si l-am desfacut pe cel de 750 (de curiozitate). La 105.000km e absolut nou (nici o uzura).

In rest nu am auzit de nici o problema mecanica, in afara de cele legate de lipsa completa a intretinerii. Motorul are carter uscat (adica garda la sol foarte mare), duce 4,4 L ulei (super ungere) si n-ai treaba cu scurgeri sau capace crapate (doar daca esti cioban si rupi suruburi).

Suspensia spate ESTE pe gaz (doar ca nu are reglaje hidraulice), iar cea fata se poate regla dupa gust cu diferite viscozitati de ulei (configuratia standard e prea moale). Frinele sint OK dar se pot modifica si ele usor.

Racirea e supradimensionata, daca e racoare afara trebuie un carton ca se raceste prea tare. Vara, pe canicula, doar daca insisti reusesti sa porneasca ventilatorul.

Cam asta e. Mai gasesti si la mine pe blog informatii.

Nu vreau s-o compar cu AT pentru ca nu am avut de-a face cu ele.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca nu e un topic nou,dar chestia asta cu IJ-ul m-a facut sa rad in hohote =)) .De n-as fi avut si eu parte de motocicletele astea rusesti nu as scoate nici un cuvant,dar am avut ,,norocul", si pot sa spun ca sunt blestemul lui Brejniev.Nu puteai sa faci un drum mai lung fara sa te murdaresti la maini.Eu am avut unul,pe care a trebuit sa alezez la cilindri dupa 22 mii de km.De pilda la MZ care e tot ,,comunist"nici nu se compara calitatea cu IJ-ul daca tot vorbeai de simplitate si fiabilitate.

Trecand la subiect, probabil de atunci te ai decis draga Zoltan ce sa iei, si eu cu totul ca sunt fan AT,pot sa-ti spun ca atat xtz-ul de 660 cat si ST-ul de 750 sunt foarte bune la touring,atat la ON cat si la OFF,adica macadam.Poate ca unul e mai confortabil decat celalalt,sau are cateva puncte slabe,dar asta e esenta touringului adventure,ca rebuie sa pregatesti calul inainte de aventura cea mare.Asta nu inseamna ca trebuie sa iei neaparat accesorii scumpe gen Touratech,ci poti sa faci tu insami ,si o sa vezi ca satisfactia e mai mare la urma.Si Africatwin se recomanda fara comentarii :thumbup::thumbsup:

PS:xtz-ul 660 din imagine e BETON :punk:post-439-0-79384500-1294767944_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×