Mergi la conţinut

Drive Test Bmw


Cesar

Recommended Posts

Titlul spune totul dar lasati-ma sa va povestesc in detaliu.

Am stabilit acum doua zile ca ma duc la drive test (sau test ride) la dealerul BMW din Bucuresti in Pipera. Dupa ce mi-am baut cafeaua, m-am suit pe motocicleta si am fost la ei la poarta cam pe la 12. In trafic, la bariera in Pipera, trece trenul opresc langa niste sportive: salut - salut, mergeti la Amkart? Nu, la munte. Tu, la munte? Eu la test ride cu BMW. Aaaa... misto, am testat si eu o supermoto la ei cu Akrapovic care sperie toti cainii si e betooon! Se ridica bariera, trebuie sa plecam, ni se despart drumurile.

Ajung la BM. Bogdan, tipul cu care am vorbit la telefon ma primeste si-mi ofera apa sau cafea , la alegere. Apa pt. mine, cafea am in instalatie.

post-3250-1252152293_thumb.jpg post-3250-1252152310_thumb.jpg post-3250-1252152335_thumb.jpg

Completez o hartie cu date personale si cu semnatura. Toate sunt in regula. Era sau uit sa beau apa, sunt foarte entuziasmat ca am sa ma sui pe motocicleta care pentru mine era, nu va exagerez, un monument.

post-3250-1252152379_thumb.jpg post-3250-1252152395_thumb.jpg post-3250-1252152408_thumb.jpg

 

Bogdan vine cu mine si ma ajuta sa inteleg bordul care fata de CBR-ul meu e mai sofisticat. Asadar... ai pe bord traction control, si nu numai pe bord, ABS si Combined Braking la ambele roti. Nu prea mai ai benzina insa Cesare. Ma descurc, ii spun si lui Bogan, El ma crede, ce bine! Sa plecam. Inca nu plec pana nu aflu daca am controlul tractiunii sau nu. Il am activat. Perfect. Si e in modul sport! Watch out, Pipera! gata am plecat.

Prima compresie sau impresie of course: nici un zdrang cand bag in viteza. N-am lant, de aia :D Ies din curte, soseaua e prafuita, imi propun sa merg atent si sa franez cu precautie. Parca am uitat pe ce motocicleta m-as afla. Chiar am uitat, cum de m-am resetat? Gata, suntem pe sosea. Primul viraj in sensul giratoriu la OMV. Semn rau, motocicleta asta isi face de cap! Ei bine nu, aveam sa flu cativa km mai tarziu si cateva viraje adunate la activ ca ma inselam amarnic. Pur si simplu se aseaza pe viraje ca untul pe felia de paine prajita. Nu ma asteptam, nu aveam idee cum o sa fie dar iata ca am aflat. Inca un viraj pe dreapta apoi ies spre Barbu Vacarescu, stanga, dreapta, acelasi comportament echilibrat de calugar zen. Sunt intr-adevar pe modelul de sosea, cu roti de aliaj si cauciucuri pentru asfalt. Dar nu de la cauciucuri i se trage. Toata motocicleta asta e diferita de tot ce-am mai calarit eu sau familia mea de cand traim pe pamant. Si inca un amanunt ... nesemnificativ - franele. Eu credeam ca pe CBR am frane. Asa este, am niste frane beton dar pe 1200 GS sunt si mai si. Sau poate ca nu sunt dar m-au impresionat atat de placut incat le dau nota 10 cu felicitari. Nu am sa apuc sa le folosesc agresiv sa vad ce fading au dar sunt cele mai smechere frane la o motocicleta de strada, ne-sportiva, pe care le-am apasat.

Imi apare o surpriza in bord si motorul incepe sa se inece. Ciudat, trag dreapta si opresc la un refugiu. Surpriza este semnul martorului de presiune de ulei. WTF, sper ca am citit bine hartia pe care am semnat-o. De fapt, nu prea, am semnat-o in fuga pentru ca voiam sa ma dau.... sa-mi bag picioarele, sper ca n-o sa ma coste bani. Opresc motorul, pun cricul si iau contactul. Restart! Au disparut problemele, boxerul BM se tureaza liber si voios. Ma bucur de unul singur ca un pietar care a mai tepuit pe unu' la cantar si plec. Ma intorc pe soseaua Pipera si am s-o iau putin prin bolovani. Cred ca n-o sa fie probleme desi n-am pneuri de offroad. Zis si facut. Incerc sa caut si hibe la motocicleta asta care mi-a dat cateva orgasme dar si o panica rapid remediata. Prima, daca pui rapid picioarele jos te lovesti de cilindri si de conductele de la airbox cu tibiile. Se incalzeste dar nu peste masura, confortul nu dispare. Pozitia e suverana si increderea pe care o dau suspensiile si franele merita o descriere de critic de teatru.

Am ajuns la drumul ne-asfaltat. Praf alb, prundis si bolovanis. Aici sa te simt intre craci beemere. Merg cativa zeci de metri in spatele unor masini. Stau cu fundul pe sha iar senzatia nu e chiar neplacuta dar nici nu te unge pe suflet. Ma ridic in scarite, schimb a doua ca sa nu am vreo surpriza din cauza franei de motor dar cauciucurile astea de sosea nu-mi dau prea mare incredere prin bolovani. Viteza 1 Cesare si atentie la mana dreapta sa nu sari peste bord. Gata, sunt suuuus, foarte suus printre masinile astea si BM-ul se descurca excelent pe offroad usor in echiparea asta. Se termina offroad-ul si ajung in sosea, stanga spre curtea dealerului pentru ca mai sunt doua motorete care ma asteapta. A, sa nu uit sa testez ABS-ul. Zis si facut, apas tare frana, ma aplec in fata, o usoara vibratie si un soc domol, doua, trei. Mai incerc o data, nu sunt convins ca a intrat, n-am mai condus motocicleta cu ABS si sunt greu de convins. Aceeasi poveste, hop, hop hoop... o ciudatenie dar nu cad, nu alunec, nu scartaie nimic. Nu pricep nimic dar poate-mi explica mie alta data cineva destept ce s-a intamplat.

Ajung parchez si mai vreau. Gagico, inainte sa te cunosc te iubeam in secret, acum te doresc si cred ca nu scapi.

Am zis destul? Inca nu, putin despre motor - trage din orice pozitie, la inceput am schimbat aproape de rosu, obisnuit cu felul in care livreaza puterea motorul 4 in linie, in a doua jumatate a testului am mers mai asezat ca sa-mi fac o idee cum se prezinta la drum lung. Cutia foarte precisa, m-am obisnuit mai greu cu ea in primele schimbari pentru ca n-o prea auzeam, apoi ne-am imprietenit. Bordul are de toate: electronic full, indicator de benzina, reglajul controlului tractiunii, manere incalzite si restul indicatoarelor. In schimb ergonomia butoanelor este alta. A trebuit sa opresc si sa ma dau jos sa vad de unde se schimba semnalele. Stanga e pe stanga, dreapta e pe dreapta. Daca vrei sa opresti semnalul tot pe dreapta doi centimetri mai sus, claxonul stanga. M-am obisnuit greu dar eu stiu aproape numai japoneza.

post-3250-1252154593_thumb.jpg post-3250-1252154614_thumb.jpg post-3250-1252154641_thumb.jpg post-3250-1252156120_thumb.jpg

 

Gata, ma dau jos, dau jos casca, manusile. Bogdan ma intreaba cum a fost. A fost cel putin betoooon!!! Ii spun de viraje, de frane, de ulei (cica s-a facut de curand schimbul de acolo a fost aprins martorul) si de cat de impresionat sunt si de faptul ca e atat de manevrabila incat n-am simtit nici o problema sa ma folosesc de ea printre masini si in trafic. Zambeste si ma invita sa ma sui pe F800 GS ca sa fac o comparatie.Gata, nu mai stam la discutie. Inca sunt uimit de cat de relaxati sunt baietii astia de la BM care mi-au dat motoretele astea scumpe sa le calaresc cum vreau prin Bucuresti. Hai cu 800-le si ma mir si dupa.

Pornim motorul, doi cilindri Rotax, o evacuare mai galagioasa dar foarte placuta. Acelasi bord electronic, aceeasi dispunere a comenzilor pe ghidon. Cricul sus, prima treapta si pornesc. Alta motocicleta. Usoara, nervoasa, agresiva. Vibreaza din suspensii si se duce pe unde vrea ea. Doar in primele sute de metri pana ne obisnuim unul cu altul. Avem alta poveste aici. Roata fata de 21, motor de 800 in linie, suspensie mai aproape de japaneze, ar trebui sa ma simt mai ca acasa. Dar nu e asa. Nu ma pot obisnui deloc cu motocicleta asta. Nu imi dau seama in ce treapta de viteza ar vrea sa stea. Nu-mi dau seama cum s-o pun mai bine pe viraje, deja incepe sa-mi fie sila de mine, parca am condus toata viata salupe. Ok, abordam altfel, nu mai trag de motor pentru ca este cuplu peste tot in plaja de turatie. nu mai are power la varf dar asa e cu motoarele in 2 cilindri. Deja se schimba situatia. Saua e comoda, pozitia e excelenta. Motoreta asta are potential. Daca ar fi a mea, as merge zi de zi, o luna de zile non stop cu ea ca sa ma obisnuiesc. Imi place cat de multe poate dar sunt eu la inceput de drum, si asa voi ramane, si n-o sa i le descopar prea curand. Nu glumesc, asta e motociclieta pentru pasionati de "riding". Cauciucurile sunt de offroad, m-am mai linistit cu asezarea pe curbe, nu sunt doar eu de vina. Nu mai am chef insa de bolovanii din Pipera si o sa incercam putin sa mergem in aglomeratie. Bun! O iau pe la Arc, ajung rapid la Piata Presei si de acolo tot rapid pana la Fantana Miorita. Aici e jale. O sa mor de cald. Asta e. Pe ZR-ul meu mereu ma prinde aglomeratia, sunt batatorit. Ma strecor putin, stau pe loc, iar ma strecor, iar stau pe loc, si tot asa. Ma gandesc cam cat s-a incins motorasul asta. Indicatorul (electronic) de temperatura de pe bord imi zice sa fiu pe pace. Aud un zgomot de ventilator. Eu nu stiu daca am asa ceva sub rezervor. Nu e de la mine, e de la o masina de langa. Stau pe loc, am timp sa ma benoclez pe langa cadru sa vad daca am ventilator la radiator. Ce chestie, am dar nu se clinteste. Daca eram pe Fireblade ar fi mers fara oprire. Se face verde, pornesc, dreapta pe Ficusului si.... porneste ventilatorul. Uau! De abia acum? F-ule sa-mi foot una! Intoarcerea in curtea din Pipera. peste pod la Baneasa ma mananca palma. BM-ul cere si eu ii dau si tot asa. Uit complet de cauciucurile de offroad. Iese o Porche Cayenne de pe o strada din dreapta in mare viteza, fara sa se asigure la vreo 20 de metri in fata mea si ma linistesc instant. In aceeasi secunda retrogradez o treapta si ii las pe soferi sa isi duca lupta lor zilnica. Bordul F-ului indica si treapta de viteza. How cool can that be! Pana in curte nu se mai intampla nimic. Ma dau jos, trag niste poze si imi dau seama ca sunt obosit. Si ametit. F-ule imi vine sa te botez cu nume de femeie. Deja toate motoarele mele sunt botezate.... aah, cred ca scapi!

post-3250-1252156026_thumb.jpg post-3250-1252156044_thumb.jpg post-3250-1252156064_thumb.jpg post-3250-1252156088_thumb.jpg

"Bogdane, motocicleta asta e un huligan. Trage din toate pozitiile si doar inainte. E nervoasa si usoara. E si obositoare dar nici eu n-am metodele pedagogice la mine." "Mai exista si varianta F650 care are acelasi motor dar alta harta de aprindere si alt airbox." Ce chestie, zic in sinea mea, poate ca nu m-as fi distrat atat de tare cum am facut-o cu asta de 800. N-am nimic pe teava si scot din mine o platitudine - "Cred ca au facut-o pe asta special mai blanda" si cer un pahar cu apa. Bogdan imi arata unde e fantana si imi lasa cheia de la urmatoarea motocicleta langa casca.

 

Urmeaza Xmoto 650. Un monocilindru care ma intimieaza putin pentru ca vad pe el ceva scris care incepe cu A.

post-3250-1252156198_thumb.jpg.

Pornesc motorul sa o las sa se incalzeasca. Acum ma uit inainte sa trag casca pe cap daca am electroventilator si il observ ascuns undeva pe partea dreapta a radiatorului. E un lucru bun. Am si ABS. Toate modelele au ABS dar incerc sa nu fie cazul sa-l folosesc. Sunt obosit, imi propun o tura scurta pe un traseu pana la academia de politie si inapoi. Gata, suntem pregatiti si eu si Xmoto. Puf puf de monocilindru si ratata ta ta de Akrapovic sub buca stanga. Ies din curte, trag de gaz si ma uit la bord. N-am turometru. Ce chestie! Mai trag de gaz si ridic intr-a doua. Ma asteptam sa-mi rupa mainile dar nu e chiar asa. Nu ma intelegeti gresit, are power dar nu se suie pe-o roata doar din gaz. Pipiera deci, stanga la rond si la Becali! O idee cel putin gresita. Traficul e de rahat dar ma incapatanez sa merg pe aici si rau fac. Stanga apoi spre academie, acelasi trafic, santuri si gropi dar ma descurc. Momentan nu e nimic in neregula. Incep sa simt ce incomoda este motocicleta asta. E manevrabila, e galagioasa dar parca ar fi barna Nadiei de la Montreal intre picioarele mele. Trebuie sa ma intorc pentru ca n-am chef sa ma dau jos, nu mai fumez si n-am motive sa cobor. Ajung in DN1 si fac drum intors pe la intrarea pe centura. Ma gandesc sa trec podul si sa vad cum merge printre masini dar sunt satul si ma doare curu. Si face o gramada de zgomot Akrapovicu incat nu are sens sa chinui nici un sofer cu toba asta. Fac drum intors. Cu mare bagare de seama in Pipera pentru ca se iese din curti, se face stanga peste benzi. O aduc pe asta mica in curte si mai cer un pahar cu apa. Ma duc sa mi-l iau singur. Sunt pe jumate surd. Macar se pare ca am simtul echilibrului intact. Am scapat cu bine de Akrapovic.

post-3250-1252156755_thumb.jpg post-3250-1252156788_thumb.jpg post-3250-1252156816_thumb.jpg post-3250-1252156837_thumb.jpg

 

Ce as cumpara eu:

R1200 GS - motocicleta care m-a uns pe suflet. Incep sa-mi fac planuri serioase sa fac o investitie dar in modelul Adventure pentru ca e mai versatil.

F800 GS - motocicleta cu potentialul cel mai mare si cea mai distractiva dintre toate trei. Mai sprintena si mult mai usoara decat R-ul, merita incercata nu doar pentru distractie dar si pentru ture cel putin la fel de lungi precum R1200. Cu siguranta e mult mai agila pe un teren accidentat decat R1200, eu n-am avut insa unde s-o testez in astfel de conditii.

G650 X Moto - clar nu e motocicleta mea. Nu e ceea ce ma asteptam dar sunt sigur ca exista motociclisti carora le-ar fi pe plac. Un sunet incredibil, frane beton si manevrabilitate peste ceea ce stie sa foloseasca "motociclistul mediu" pe strada. Ii lipseste insa un motor care sa se tureze mai rapid si mai sus, mai mult cuplu si putere. Ultima afirmatie intelegeti-o prin prisma motociclistului care a mers in ultimii ani mai ales pe modele sport de 1000 - deci complet subiectiv.

 

Nu mai am chef de nimic dar n-am incotro, trebuie sa ma sui pe a mea si s-o duc in Militari. Stau de vorba cu Bogdan si mai fac o declaratie de dragoste indirecta R1200 GS-ului si vreau sa aflu ce are in plus modelul Adventure pe langa roti cu spite pt offroad si cateva lucruri pe care le pot observa cu ochiul liber. Imi mai spune de rezervor mai mare, suport de bagaje, scut pentru motor, parbriz inalt si altele pe care le-am uitat. Gata, nu mai stau, dau sa-i trag si lui Bogdan o poza dar ma roaga sa nu. La fel si prin showroom sa nu fotografiez ca nu e tocmai in regula. Bun, nu insist ca nu e frumos. Imi pun camera in spate, pornesc motorul fetei mele si mai schimb cateva vorbe cu Bogdan. "Daca vrei piese, cauta-ma. Aaa, daca vrei peiese cauta-ma tu." Eee... motociclistii astia, sunt incurabili, este? Ne strangem mainile cat e inca vara si o tai spre statia "at home". Ma trezesc mergand foarte agresiv parca-s ghost rideru Romaniei si am uitat complet de Cayenne-ul de pe Barbu Vacarescu. Ma mai calmez pe la Gorjului dar sunt aproape si pot s-o mai ridic pe-o roata pana la Agip. Nu prea, pentru ca-i aglomerat. Ce umbra e in curte si ce sete imi e. Gata, ma duc sa va scriu!

 

P.S.

Am fost singur pentru ca aranjamentul a fost facut de pe o zi pe alta si n-am putut fotografia motocicletele decat in curte. Bietul Bogdan era la job si nu puteam sa-l pun sa-mi faca poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D daca ti-a placut extrem de mult beemerul... merita sa incerci senzatia suprema.. ktm-ul din aceeasi clasa ;)

Si eu cand am auzit de controlul tractiunii, o singura maneta de frana pentru ambele roti, etc etc... m-a uimit. Dar nu sunt facute masinile pentru asa ceva? pentru simplitatea de a le conduce? pentru orice blonda?

Motorul trebuie sa semnifice libertate, sa fie un obiect pe care sa stii ca numai tu stii sa il contolezi intr-un anumit fel, nu oricine. Abs-ul intr-adevar isi merita banii... dar controlul tractiunii? o singura maneta de frana? Come on... placerea de a conduce motorul este proportionala cu experienta pe care o ai... beemerul parca nu mai face diferenta aici intr-o anumita limita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incerc Noni si mai trag o poveste :D

Pana nu incerc ce sa zic... conduc model basic, Honda mea are comenzi ca la curse asadar nu prea ma simt deranjat. Ba chiar ma bucur cand scap putin de tensiune (cel putin de atentia pe care tre s-o am cand franez prin oras) si pot sa franez ca soferul de tir - pana la capat :D Exagerez, la R1200 frana raspunde imediat, maneta e tare, nu cea mai tare dar se apropie de modelele sport. Cred ca are furtune cu insertie metalica. Nu le-am vazut pentru ca au o protectie din cauciuc pe deasupra.

P.S.

Vezi ca am mai adaugat si restul de poveste despre celelalte doua modele.

Up! :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte fain, Cesar. Ai scris de zici ca scrii pentru revista. Te invidiez pentru intalnirea cu 1200-le, iubesc motorul ala. M-a bucurat ce ai zis de saua reglabila, si de faptul ca tipul de la BM era si el mai scund ca tine si totusi umblase cu GS-ul asta.

800-le e tare fain, dar ii cunosc si un minus. Ai zis ca era cu gume de teren, si exact asta e locul in care minusul se manifesta: standard nu are scut sau are unul minimalist. Am fost cu un proprietar de F800 la o iesire pe un traseu montan care includea Strategica si o parte din Transalpina. Motocicleta era nou-nouta, si totusi a terminat traseul tractata, apoi pe platforma, pentru ca la coborarea de pe Transalpina o piatra aruncata de roata fata a lovit si gaurit filtrul de ulei, lasat expus de fabricant. Am inteles ca motocicleta la standard era complet fara scut, iar ceea ce isi montase omul era un scut imprumutat de la un F650, dar care nu acoperea tot. Exemplarul testat de tine parca are scut, dar filtrul de ulei tot expus este. Altfel e o minunatie.

post-2004-1252159702_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ha, deci huliganul are un calcai al lui Ahile. Adica filtrul lui Ahile.

Trebuie verificat daca noul F650, care are acelasi motor dar cu 10 cai mai putin decat F800, e mai bine protejat. Poate fi o alternativa la 71 de cai dar nu m-am interesat si nici nu am bagat ochiul acolo unde ne-a aratat Zoltan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciodata nu mi-ar fi dat prin cap, daca nu era patania aceea. E drept ca excursia a fost oarecum obraznica, mergeam destul de alert pe forestiere pline de bolovani si crengi. Scutul meu l-am facut zob atunci, ca Tengaiul(Kawa KLR B ) spre deosebire de celelalte modele de KLR, A si C, are scut de plastic, nu de metal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am intors, bestie! :wub:

Ar mai trebui sa scriu cate ceva despre cum se simte boxerul de pe R1200 care este si gurul propulsor BM de pe cele trei modele (daca gresesc, sa ma corectati).

Asadar, cum e domle' boxerul? E cam asa: tragi de acceleratie si motocicleta pleaca. Pleaca cu destula forta astfel incat sa o simti ca pe o motocicleta dar puterea e livrata fara surprize, fara sincope sau rabufniri naravase. e exact asa cum imi imaginez eu ca ar trebui sa livreze puterea la roata, un motor si o cutie, pentru o calatorie de 7-800 de km pe zi. Poate c-o sa-mi zica cineva ca nu e distractie. Poate ca nu e, dar nu stiu cat de mult as fi dispus sa obosesc, distrandu-ma intr-o calatorie lunga. Comparatia cu F800 cred ca poate fi concludenta din multe puncte de vedere.

Cum se simte: boxerul are un vuruit si o vibratie anume. Nu sunt expert, n-am mers pe motocicleta cu 3, 5 si 6 cilindri si de la 4 in sus nu mai sunt vibratii, dar vibratia boxerului de 1200 e prezenta doar in accelerare puternica spre brutala iar la mers de croaziera dispare si ramane un huruit prietenos care te asigura constant ca ai destula putere ,sa faci depasiri, sa iesi din viraje si asa mai departe. Ce mai.... are vana! Am tras de motor si am schimbat la rosu jumate din ride test si motocicleta asta grea si cu suspensii ciudate a raspuns incredibil de usor si ce m-a dat pe spate e faptul ca a ramas la fel de comoda si usor de manevrat chiar cand am condus-o agresiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW 1200 GS vs KTM 990 Adventure

Ce stie mai bine 990-ul:

- este foarte flexibil si foarte distractiv. Oricand te poti apleca in curbe chiar pana la limita de a zgaria scaritele, poti oricand sa mergi pe o roata (fara sa simti ca efectiv fortezi motorul sau tragi de el), sunetul este incredibil / demential / fara echivalent etc :), drumurile forestiere si un offroad de bun simt este floare la ureche. Faptul ca este mult mai ingust decat BMW-ul, este un plus pentru senzatia ca ai un motor si nu o balena.

- franele sunt exceptionale, suspensiile la fel, intretinerea se face in felul urmator: la fiecare 15.000 de km un service mare ce consta in (schimb de bujii, filtre aer + ulei, antigel, si verificare de pastile) si la fiecare 7500 cate un service mic (schimb de ulei). Bmw-ul sta mai bine la capitolul asta, la el un service mic este la 10.000 de km.

- 990-ul si bmw-ul sunt motoare foarte fiabile, mai ales daca ti le iei noi, este un aspect pe care il poti ignora.

P.S: dupa mai bine de 48.000 de km pe 990 Adventure S (8000) si Adventure( 40.000 ), eu tot indragostit sunt de acest motor si ma reindragostesc de fiecare data cand ma urc pe el.

Ce stiu despre BMW 1200

- este mult mai greu (aprox 25 kg - in catalogul moto este o diferenta mai mica, dar daca pui si pliul de beniza si uleiul din motor alaturi de accesorii si extrauri, depasesti 35 de kg - ceea ce e foarte mult)

Mai greu inseamna mai putin capabil pe teren accdentat, si mult mai greu de mers in oras cu el

- Un alt avantaj ce il are Bmw-ul este transmisia prin cardan (a se citi avantaj daca esti o persoana comoda, atat). Transmisia prin cardan inseamna ca nu mai este nevoie sa iti bati capul cu unsul lantului, intinsul lui si schimbarea foii si pinionului dupa o suma de km. Kitul de lant (foaie, pinion si lant), se schimba pe la 30.000 de km, cu o intretinere buna (nu am zis excesiva si nici precara). De intins, se intinde pe la 1000-1500 de km, operatiune ce dureaza 5 minute

si de uns, alte 30 de secunde.

- Bmw-ul mai are niste sisteme de control al tractiunii (sa nu iti derapeze roata de pe spate) si ceva directie asistata, care te ajuta sa misti ghidonul ceva mai incet - sau ceva de genul.. nu sunt convins. In fine, astea fac parte din acle extaruri care adauga la greutate fata de ce vezi standard in catalog. Totodata mai are si abs (ca si ktm-ul - mai mult, la KTM poti dezactiva sau activa abs-ul cand ai chef sa mergi sportiv, sau pe offroad) si un sistem de a pune frana, daca vrei, numai de la o maneta, fara frana de picior, ea fiind activata automat.

- Este ceva mai confortabila prin toti temenii pe care i-am definit mai sus. O sa cu gel si un parbriz mai inalt se pot monda si pe KTM. Desi, cu saua mea standart am mers 12.000 de km fara sa ma plang de dureri de fund... dar... ca idee

- Un mare minus al BMW-ului... protectiile de la Cilindrii sunt prinse in BLOCUL MOTOR. Strangeti bine din dinti cand il veti pune pe-o parte sa nu il loviti prea tare... altfel, ii schimbati motorul

O concluzie generala:

Esti o persoana nu comoda ci foarte comoda si vrei o motocicleta (balena) de drum lung si foarte lung (peste zeci de mii de km), ia-ti bmw-ul

Daca insa vrei si senzatii tari, un aspect grozav, un sunet ce te mangaie pe suflet si o motocicleta de drum lung si ceva offroad, ia-ti KTM-ul - nu o sa duci lipsa directiei asistate si controlului de tractiune wink.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi e clar ca sunt extrem de subiectiv cand discut despre distractie pentru ca am parte de o gramada de fun pe sportive :P Recunosc, eu inclin spre o motocicleta mai de mosneag, care sa "mearga singura" dupa ce ma dau jos de pe CBR. Abordarea mea insa nu e nici cea mai buna din punct de vedere economic, nici cea mai rationala. Deci daca sunt finante doar pentru o singura motocicleta si nu pentru 2-3, sigur as alegea-o pe cea mai sprintena, in defavoarea confortului. Nu stiu cum voi fi pe la 40 de ani dar am sa incerc sa va scriu si atunci :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi e clar ca sunt extrem de subiectiv cand discut despre distractie pentru ca am parte de o gramada de fun pe sportive :P Recunosc, eu inclin spre o motocicleta mai de mosneag, care sa "mearga singura" dupa ce ma dau jos de pe CBR. Abordarea mea insa nu e nici cea mai buna din punct de vedere economic, nici cea mai rationala. Deci daca sunt finante doar pentru o singura motocicleta si nu pentru 2-3, sigur as alegea-o pe cea mai sprintena, in defavoarea confortului. Nu stiu cum voi fi pe la 40 de ani dar am sa incerc sa va scriu si atunci :P

:rolleyes: la 40jde ani eu te vad pe un GIXXER modificat cu motor de HAYABUSA si ala modificat... :yes: (cica , chiar intra motorul de GSX1300 in cadrul de GSXR1000...)

n-ai fi nici primul nici ultimul care face "nesimtiri" de-astea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Update ulterior la primul post - punctul de vedere al cumparatorului:

"Ce as cumpara eu:

R1200 GS - motocicleta care m-a uns pe suflet. Incep sa-mi fac planuri serioase sa fac o investitie dar in modelul Adventure pentru ca e mai versatil.

F800 GS - motocicleta cu potentialul cel mai mare si cea mai distractiva dintre toate trei. Mai sprintena si mult mai usoara decat R-ul, merita incercata nu doar pentru distractie dar si pentru ture cel putin la fel de lungi precum R1200. Cu siguranta e mult mai agila pe un teren accidentat decat R1200, eu n-am avut insa unde s-o testez in astfel de conditii.

G650 X Moto - clar nu e motocicleta mea. Nu e ceea ce ma asteptam dar sunt sigur ca exista motociclisti carora le-ar fi pe plac. Un sunet incredibil, frane beton si manevrabilitate peste ceea ce stie sa foloseasca "motociclistul mediu" pe strada. Ii lipseste insa un motor care sa se tureze mai rapid si mai sus, mai mult cuplu si putere. Ultima afirmatie intelegeti-o prin prisma motociclistului care a mers in ultimii ani mai ales pe modele sport de 1000 - deci complet subiectiv."

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Eu sunt micul Bogdan (de la BMW moto) de care ati citit mai sus. :scooter:

In primul rand multumesc lui Cesar si voua tuturor pentru un topic superb si foarte putin meritat pentru ca a fost placerea mea (pentru cei care au apucat sa-l cunoasca pe Cesar stiu la ce ma refer).

N-as vrea sa incep o polemica referitor la modele si marci moto pentru sunt toate exceptionale in felul lor, dar vreau sa fac anumite completari:

1. R1200GS

- este un model “cu greutate” al BMW, insa Cesar va poate confirma ca centrul de greutate la majoritatea modelelor a fost pus cat mai jos de nemti si astfel pare mult mai usor, iar pe parte de offroad GS-ul e la inaltime si asta se stie worldwide

- nu am nimic cu sistemul de control al tractiunii mai ales ca poate fi scos (ca si ABS-ul), insa afara de conditiile actuale de trafic, iubesc motocicleta si imi doresc sa merg cat mai mult cu ea, asa ca pe ploaie un m-as supara sa am ASC-ul.

- evitati va rog saua cu gel pentru ca desi este moale, se incinge la soare ca la microunde si ramane incinsa foarte mult timp – nu stiu daca este valabil si la polul opus al temperaturilor toamna sau primavara

- protectiile motorului sunt intr-adevar prinse de motor insa au canale de iesire – daca impactul este intr-atat de puternic incat nu pot proteja motorul, nici nu-l strica mai rau

2. F800GS: pentru cine isi doreste asa ceva ii recomand protectia integrala de motor, scutul mare de aluminiu (care acopera filtrul de ulei si merge mult in spate) si un parbriz touring. Nu poti face offroad doar pentru ca are cauciucuri, desi nu ar fi deloc anormal, dar din pacate te obliga sa iei si cateva accesorii pentru un astfel de uz.

3. F650GS are 71 de cai si e mai urban, mai jos si mai pe gustul si inaltimea mea (tip pigmeu anyone...), desi personal l-am incercat si offroad si merge.

4. G650Xmoto costa 5000 + tva si e nou ! Faptul ca are ABS, dar ar mai trebui putin cuplu mi se pare neglijabil (mai ales ca la putere mai poti umbla).

E adevarat ca am o parere subiectiva, nici nu s-ar putea altfel, insa motoarele vorbesc pentru mine de multe ori.

Sunteti oricum bineveniti aici oricand aveti timp sa aruncati un ochi sau un picior peste sha: asta e rostul lor – sa fie plimbate si e mai bine atat pentru voi, dar mai ales pentru mine sa primesc pareri avizate “dupa” ce le conduceti si va puteti face o idee. E corect ca sunt doar 15 minute de test, dar e gratis si dupa cum ati citit sunt relaxat (atat timp cat aveti grija de voi, asa ca va rog veniti cu echipament).

Cesar multumesc inca o data si te mai astept cu drag; sper sa ne revedem curand, de preferat pana devii parinte. Cei care au scris inaintea mea au mare dreptate: lasa un pic structurile de aviatie si pune mana pe condei mai mult, dar cu aparatul foto in cealalta...

Succes tuturor. :beer:

Pentru cei care au sa-mi adreseze vorbe de duh pot scrie la bogdan.turcitu@automobilebavaria.ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D"micule Bogdan" am un singur "repros" : DE CE NU LASI DOM'LE OAMENII SA FACA POZE PESTE TOT? :P ce pret cu TVA si taxe ARE BMW R1200GS ADVENTURE?fara accesorii, doar gata de plimbare! asa , de curiozitate! as veni la test da' mie ca plec "ofticat" rau... :D CIAO!

TRAIASCA "dealer BMW Motorrad"!

"Salut!

Nu stiu daca ti-a raspuns Bogdan la intrebarea cu pretul asa ca o s-o fac eu.

Depinde ce intelegi prin optiuni;R 1200 GS, nu adventure, stock costa 13 661 euro cu TVA inclus, dar nu are suspensie electronica, ABS, controlul tractiunii, computer de bord etc.

Cel testat de Cezar cu optiunile de pe el ar fi 15 527 euro cu TVA inclus nou-nout.

George "

VORBA AIA : "CAT DAI ATATA FACE" :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Eu sunt micul Bogdan (de la BMW moto) de care ati citit mai sus. :scooter:

In primul rand multumesc lui Cesar si voua tuturor pentru un topic superb si foarte putin meritat pentru ca a fost placerea mea (pentru cei care au apucat sa-l cunoasca pe Cesar stiu la ce ma refer).

N-as vrea sa incep o polemica referitor la modele si marci moto pentru sunt toate exceptionale in felul lor, dar vreau sa fac anumite completari:

1. R1200GS

- este un model “cu greutate” al BMW, insa Cesar va poate confirma ca centrul de greutate la majoritatea modelelor a fost pus cat mai jos de nemti si astfel pare mult mai usor, iar pe parte de offroad GS-ul e la inaltime si asta se stie worldwide

- nu am nimic cu sistemul de control al tractiunii mai ales ca poate fi scos (ca si ABS-ul), insa afara de conditiile actuale de trafic, iubesc motocicleta si imi doresc sa merg cat mai mult cu ea, asa ca pe ploaie un m-as supara sa am ASC-ul.

- evitati va rog saua cu gel pentru ca desi este moale, se incinge la soare ca la microunde si ramane incinsa foarte mult timp – nu stiu daca este valabil si la polul opus al temperaturilor toamna sau primavara

- protectiile motorului sunt intr-adevar prinse de motor insa au canale de iesire – daca impactul este intr-atat de puternic incat nu pot proteja motorul, nici nu-l strica mai rau

2. F800GS: pentru cine isi doreste asa ceva ii recomand protectia integrala de motor, scutul mare de aluminiu (care acopera filtrul de ulei si merge mult in spate) si un parbriz touring. Nu poti face offroad doar pentru ca are cauciucuri, desi nu ar fi deloc anormal, dar din pacate te obliga sa iei si cateva accesorii pentru un astfel de uz.

3. F650GS are 71 de cai si e mai urban, mai jos si mai pe gustul si inaltimea mea (tip pigmeu anyone...), desi personal l-am incercat si offroad si merge.

4. G650Xmoto costa 5000 + tva si e nou ! Faptul ca are ABS, dar ar mai trebui putin cuplu mi se pare neglijabil (mai ales ca la putere mai poti umbla).

E adevarat ca am o parere subiectiva, nici nu s-ar putea altfel, insa motoarele vorbesc pentru mine de multe ori.

Sunteti oricum bineveniti aici oricand aveti timp sa aruncati un ochi sau un picior peste sha: asta e rostul lor – sa fie plimbate si e mai bine atat pentru voi, dar mai ales pentru mine sa primesc pareri avizate “dupa” ce le conduceti si va puteti face o idee. E corect ca sunt doar 15 minute de test, dar e gratis si dupa cum ati citit sunt relaxat (atat timp cat aveti grija de voi, asa ca va rog veniti cu echipament).

Cesar multumesc inca o data si te mai astept cu drag; sper sa ne revedem curand, de preferat pana devii parinte. Cei care au scris inaintea mea au mare dreptate: lasa un pic structurile de aviatie si pune mana pe condei mai mult, dar cu aparatul foto in cealalta...

Succes tuturor. :beer:

Pentru cei care au sa-mi adreseze vorbe de duh pot scrie la bogdan.turcitu@automobilebavaria.ro.

M

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm , "cica" BMW R 1200GS ADVENTURE ar fi "vreo 17899 euro" :D

:beer:

Update ulterior la primul post - punctul de vedere al cumparatorului:

"Ce as cumpara eu:

R1200 GS - motocicleta care m-a uns pe suflet. Incep sa-mi fac planuri serioase sa fac o investitie dar in modelul Adventure pentru ca e mai versatil.

F800 GS - motocicleta cu potentialul cel mai mare si cea mai distractiva dintre toate trei. Mai sprintena si mult mai usoara decat R-ul, merita incercata nu doar pentru distractie dar si pentru ture cel putin la fel de lungi precum R1200. Cu siguranta e mult mai agila pe un teren accidentat decat R1200, eu n-am avut insa unde s-o testez in astfel de conditii.

G650 X Moto - clar nu e motocicleta mea. Nu e ceea ce ma asteptam dar sunt sigur ca exista motociclisti carora le-ar fi pe plac. Un sunet incredibil, frane beton si manevrabilitate peste ceea ce stie sa foloseasca "motociclistul mediu" pe strada. Ii lipseste insa un motor care sa se tureze mai rapid si mai sus, mai mult cuplu si putere. Ultima afirmatie intelegeti-o prin prisma motociclistului care a mers in ultimii ani mai ales pe modele sport de 1000 - deci complet subiectiv."

CESARE... m-ai bagat in "ceata".... ba' ai vrea VFR-1200 , ba BMW S1000RR, ba un R1200 GS ADVENTURE :D io nu mai vreau nimic =))

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna!

Eu sunt George, colegul lui Bogdan, de la Sibiu, si ca orice ardelean o sa punctez concis insa subiectiv cateva lucruri:

1) Cesar, ai scris un articol superb;da am zis o banalitate stiu :)

2)Nu inteleg de ce cand se face un drive test nu se gandeste nimeni si la jumatatea lui :shok: da am scris bine.Pai de ce domne nu va luati sotia/prietena ce aveti fiecare sa-si dea si ea cu parerea: e confortabil locul din spate? suspensia aia minune paralever, Ohlins, cu aer ma rog cu ce-o fi ea isi face treaba sau nu? la o franare brusca exista sau nu posibilitatea de a va manifesta atasamentul unul fata de celalalt intr-un mod ce pericliteaza siguranta dvs ? banuiesc ca fiecare dintre noi se gandeste si la acest aspect uneori :wub:

3) Mai sunt si alte modele de drive test, deci acest topic mai poate sa primeasca si alte pareri; so what you waitin' for? :scooter: Este si 4 in linie domnu' Tanasescu :beer:

Numai bine si asfalt uscat!

George

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

George, sa-mi dau un bocanc in gura! Un milion de scuze!

George este cel care a pus la cale ride testul si eu, in nesimtirea mea, tac exact ca sobolanu-n gaura. Of!

De ce nu mi-am luat sotia la plimbarea asta experimentala... eu sigur scap ne-tras de perciuni. E gravida in luna a noua :D

Suspensiile sunt cu totul si cu totul altceva decat la alte motociclete. Uite, cand imi aduc aminte, tot mai am de adaugat cate un lucru. Ma pronunt pentru ca am mers pe rand cu configuratia boxer - telelever - paralever si apoi cu motocicleta in configuratie clasica si declar 99% sigur ca n-am avut o urma de oboseala dupa ce am mers pe R1200 GS cu suspensia fata tele lever. De ce? Ei bine, toate socurile nu se mai descarca prin furca in bratele pilotului ci in sasiul motocicletei, ceea ce e mare lucru la drum lung si anevoios, la ceas de seara.... stiti voi ;)

Tanasescule eu vreau mai multe si, aici e mica mea drama :D , n-am buget sau loc in adapost de mai mult de doua. momentan am doua asa ca.... o sa-ncep sa vand =((

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna!

Eu sunt George, colegul lui Bogdan, de la Sibiu, si ca orice ardelean o sa punctez concis insa subiectiv cateva lucruri:

1) Cesar, ai scris un articol superb;da am zis o banalitate stiu :)

2)Nu inteleg de ce cand se face un drive test nu se gandeste nimeni si la jumatatea lui :shok: da am scris bine.Pai de ce domne nu va luati sotia/prietena ce aveti fiecare sa-si dea si ea cu parerea: e confortabil locul din spate? suspensia aia minune paralever, Ohlins, cu aer ma rog cu ce-o fi ea isi face treaba sau nu? la o franare brusca exista sau nu posibilitatea de a va manifesta atasamentul unul fata de celalalt intr-un mod ce pericliteaza siguranta dvs ? banuiesc ca fiecare dintre noi se gandeste si la acest aspect uneori :wub:

3) Mai sunt si alte modele de drive test, deci acest topic mai poate sa primeasca si alte pareri; so what you waitin' for? :scooter: Este si 4 in linie domnu' Tanasescu :beer:

Numai bine si asfalt uscat!

George

:DNU-MI ADU AMINTE :rolleyes: si... linia rosie chiar e la 14mii? :banana:

post-24028-1252325701_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i nici o problema Cesar; ma bucur ca am avut dreptate cand ti-am zis distractie placuta :D

Nu stiam ca sotia ta este gravida atat de avansat :chair: ; nastere usoara ii urez atunci.

Se pare ca da de la 14 mii incepe rosul, insa nu e asa important;modul cum va impartii cei 193 de caluti va fi "interesant"

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar erai asteptata la un schimb de link-uri dar.... eu n-am testat F800 R.

Nu prea are legatura cu ride-testul in care au fost motoare enduro si supermoto dar... ma bucur ca de obicei de-o astfel de vizita importanta precum si ceilalti colegi cu o conexiune buna de internet =))

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...