Mergi la conţinut

Articol Interesant Despre Cauciucuri


antoniu.dragomir

Recommended Posts

Ne-am decis sa deschidem un subiect poate prea putin abordat, si anume despre cauciucuri.

 

Fratele meu a incercat sa sintetizeze informatiile care ni s-au parut noua cele mai interesante de stiut intr-un articoil supervizat si de YO4HGX.

 

Iata un mic fragment din el :

 

"Cu siguranta multi dintre noi ne’am regasit in situatia de a alege cauciucuri pentru a ne incalta motocicleta, insa, fiind in necunostinta de cauza, acest lucru minor la prima vedere, dar foarte important, devenind o mare dilema. Cum informatiile in acest sens sunt destul de sarace in publicatiile de specialitate de la noi, singura cale de ne documenta si a lua o decizie au fost internetul, experienta personala (subiectiva) sau, de cele mai multe ori vanzatorul, care insa va apela la argumente mai degraba comerciale decat stiintifice, indrumandu-ne catre o posibila optiune nu tocmai potrivita pentru motorul nostru.

 

Pentru a va face o ideea ce anume sa urmariti la un tip de caciucuri in momentul achizitionarii, precum si ce tip cauciucuri vi se potrivesc mai bine in functie de stilul de mers (racing ori touring), dar si functie de motocicleta detinuta; va sfatuiesc sa cititi articolul urmator in detaliu asteptand cu interes comentariile dvs.

 

 

 

COMPOZITIE

 

 

 

Incep prin a prezenta informatiile de baza referitoare la compozitia chimica a unei anvelope si voi enumera pentru inceput componentele de baza ale oricarei anvelope, indiferent ca este de tip moto sau auto:

 

 

 

- Cauciucul natural si sintetic

 

- CarbonBlack ( in traducere funingine)

 

- Fier si alte textile

 

- Zinc si Sulf

 

- Aditivi

 

 

Cauciuc natural si sintetic

 

Aceste doua elemente se regasesc de obicei impreuna in compozitia unei anvelope, ele insa putandu-se regasi si separat, dar numai in cazul cauciucului sintetic.

Cauciucul natural, a fost descoperit in anii 1500, fiind obţinut din sucul ce se scurgea din arborii de hevea braziliană. Aborigenii făceau din sucul coagulat mingi săritoare. Ei numeau acest material „cauciuc”, ceea ce

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

Foarte fain și bine de știut. Am aflat deja despre unele informații, dar cum repetiția este mama învățăturii....

Mulțumim pentru postare!

(Adică mulțumesc și în numele altor beneficiari care din criză de timp/bun simț, nu au putut adăuga nik... ce să-i faci, afară ninge)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a va face o ideea ce anume sa urmariti la un tip de caciucuri in momentul achizitionarii, precum si ce tip cauciucuri vi se potrivesc mai bine in functie de stilul de mers (racing ori touring), dar si functie de motocicleta detinuta;

Oferă informații generale despre compoziție dar nu ajută într-adevăr la alegerea gumelor pt că nu răspunde afirmației de mai sus...

Spune Cezar cum poți alege gumele... recomandările tale și cum crezi tu că merg lucrurile mai bine....

Am deschis un topic pe tema Critică-ți cauciucele, dar nu avem oameni care să coopereze, până acum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am vazut ca tu vrei sa critici tot. :D

Eu zic sa o iei de jos in sus, critica este nivelul cel mai de sus. Adica azi dai zapada din curte, maine mai faci un pas si vezi ca s-a pus la loc si trebuie sa o dai din nou. Mai trece o zi si poti sa iesi din curte :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt doream ca alții să participe și să aflu și eu una-alta (acesta fiind motivul pt care ți-am cerut să împărtășești din experiența ta)... îmi pare rău dacă se înțeleg lucrurile într-o cu totul altă perspectivă!

Critica mea nu este decât opinia mea despre motor, echipamentul din dotare și gumele ce le încalț.... nu pretind a fi un expert (sus) și să-i învăț pe cei de jos. Când reușesc să trec la o altă categorie moto și am nevoie de un set de gume, Critică-ți cauciucurile ar putea fi o resursă excelentă de informare în alegerea unui set de încălțări. Nu vreau să fie nevoie să umblu lelea prin alte locuri și să dau telefoane-n stânga-dreapta când forumul nostru ar putea avea resursele necesare pt informare, un plus pentru forum și-ncă unul pt utilizatori.... asta este intenția mea.

Dacă dau o altă impresie... îmi cer iertare! Printre alte principii, îl am și pe acesta: Full gas ahead! Dacă pot să fac ceva bine și să schimb/dezvolt un anume lucru idee pentru a-l face mai eficient, practic, simplu.... muncesc și lupt pt aceasta, dacă nu reușesc.... mor încercând, dacă eșuez, mă ridic și o iau de la capăt!

Eu am curățat toată zăpada ieri (de trei ori) azi la fel, și am ieșit din curte fără să mai așteptsmile.png, înțeleg ce vrei să spui. Dacă vrei să fiu mai moderat, se rezolvă!thumbsup.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia gandeste-te putin:

Critica-ti cauciucurile - azi vin eu si scriu despre GP-uri, maine vine unu si scrie despre crampoane, apoi mai apare unu care spune ce stie despre ce alte gume de strada. Bun.... cine zice si pe ce baza? Adica ce critici? Ce criterii ai?

Critica boss, no problem. Dar ai criterii?

La ce te pricepi ca sa critici?

De aia zic sa o iei de jos, ca sa critici nu sa zici ca te apuci sa critici.

Daca acum o iau de jos, peste un an doi poate ajung frizer. Dar trebuie sa incep de undeva... daca o zi tund doar perciuni nu-s automat frizer :D Cum ti se pare?

Eu sunt la nivelul la care, inca nu pot sa critic (sa zicem gume, cateva modele, putine), pot doar sa laud. Ce zici, e un nivel ridicat sau scazut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Laudă-le atunci!

Ce am făcut eu referitor la gume, a fost să-mi exprim părerea, rezultatul final nefiind un articol demn de un articol în gazeta motoriștilor, dar poate ajută pe cineva.... Apoi fiind un rectificator perciuni, nu puteam spune: Scrie-ți despre gume, și eu nu spun nimic....

Cei care aleargă pe circuit au un topic ce se adresează logisticii și se pot împărtăși setări ale suspensiei și altele (ști tu mai bine, cred că tu l-ai lansat).... Un sportiv nu va băga în seamă motoristu de rând, el știe ce să folosească în f-cție de diverși factori, așa că pt cei care mergem mai mult pe stradă, ar putea fi de folos, în loc de a veni Jan să deschidă topic... Bă ce ziceți de gumele Gumi? Exemplul acesta este deja prezent.

Nu sunt calificat să critic gume, cum nu sunt calificat să critic o cască/motor, dar în același timp îmi împărtășesc opinia cu scopul de a ajuta pe altul care ar vrea o cască/gumă ca a mea. în același timp motivez pe altul să facă la fel. Iar în schimb, după 5-6 luni când eu vreau altă cască/gumă/mănușă/ cizmă, Cezar îmi spune, fratele meu, nu-ți lua că e scumpe de pomană, nu-și merită banii. Pe uscat sunt bune, dar cum e ud pe jos te-ai ras.... Nu am plecat de la ideea să ne pierdem în detalii! Dar dacă nu mere... nu mere...

Atâta bai să fie!

Cheers mate!thumbup.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vad ca toata lumea zice ca e bine dar daca nu e bine?

Fenomenul este uluitor si se petrece cam asa: azi am motoreta, o luna, doua, trei, un an sunt incepator si daca merg la cutare service, la cutare circuit sau la cutare intalnire nu stiu nimic dar invat. Foarte corect. Valabil cel putin un an. Dar asta nu e uluitor biggrin.png Altceva este - daca stau trei luni pe forum, atunci nu mai sunt incepator si nu mai invat nimic. Deci care optiune e mai ieftina? biggrin.png Raspunsul e simplu dar nu asta e varianta aia buna.

Cum comentati?

Sergiu - negru de fum sau funingine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de asta am si zis ca fiecare trebuie sa rumege comentariile.

de fapt asta este o stare de facto a internetului, respectiv sa stii (sau sa incerci sa o faci cat mai corect) sa rumegi si sa filtrezi informatiile corecte, de balarii.

de exemplu la tine ma voi raporta la faptul ca mergi tare si pe pista, gumele pentru tine nu-s neaaparat bune pt mine. , festina lente merge incet si sigur (ca un cadillac), ce e bun pentru el nu e bun pentru tine sau pentru mine si asa mai departe.

eu inteleg ce zici tu si nu trebuie subestimat gradul de indobitocire al romanului. oricum, nu poti sa multumesti pe toata lumea.

daca vrei neaaparat putem discuta cat vrei tu despre punerea la punct al unor teste, cat mai neutre si eventual stiintifice, dar ma tem ca nu o sa avem furnizori de consumabile (mobre gasim) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de asta am si zis ca fiecare trebuie sa rumege comentariile

Cum? Ce repere are bobulatia ca sa stie ce e corect si ce e incorect?

Eu zic ca bobulatia nu prea vrea sa stie ce e bine pentru ea dar vrea sa stie cine are dreptate si dupa cine sa se ia.

Cel mai clar exemplu este ultimul topic de pus frana al lui Dan Nastase in care bobulatia (cu cateva exceptii) n-a putut sa combata cu argumente (experienta, exemple, experiment, etc), ci a stat pe margine fiind derutata pentru ca nu stia cine are dreptate. Nici Nastase nu a putut sa combata cu argumente viabile de la un anumit punct inainte dar el a venit cu un set de informatii in start.

Deci bobulatia clar nu stie biggrin.png Nici o catastrofa. Catastrofa este ca bobulatia vrea in primul rand sa stie cine are dreptate. Nasol, cam naspa.

Deci ce-i de facut?

Eu cam stiu, pana la un punct, unde intervine mersul exagerat de tare, si arta intunecata a pilotajului necivilizat, ce e de facut si nu tin secretele in-house. Adica ce-i de facut? Schema este una simpla si pe intelesul tuturor: cauza efect. In primul rand se studiaza problema de ansamblu: cum va numiti, de cand conduceti motocicleta, pe unde, in ce regim? Apoi trecem la "inspectia" materialului tehnic - ce corespunde si ce nu corespunde pentru stilul de mers abordat. Se iau termenii si se baga in calcul si rezulta ceva simplu de inteles. Solutii exista dar implica niste costuri pentru siguranta "fraierului". Unii au refuzat. Multi insa au bagat la cap. Jumatate dintre cei care au refuzat, au venit cu motocicletele tavalite sau cu bocanci de ghips. Atunci am tras linie si am facut un calcul final. Cat a costat spitalizarea sau cat va costa reparatia la motocicleta tavalita? Pai... sa vedem... cam triplu-cvadruplu sau mai mult decat guma adecvata. Nici unul dintre cei "pacaliti" sa isi echipeze motocicletele cu anvelopele corespunzatoare aspiratiilor(foarte important acest lucru, pentru ca nimeni nu e 150% calculat si rational) lor de condus motocicleta, in doua sezoane n-au cazut si nu s-au accidentat.

Toata aceasta consultanta nu implica costuri, nu se percep taxe. Implica insa un minim de 15 minute acordate unei discutii plus atentie sporita. Am o satisfactie deosebita cand reusesc sa conving cate vreun rizomat sa renunte la tobe, scarite, manete, PC-uri, oglinzi si suporturi de numar racing, capete de gidon, etc, si sa-si ia cauciucuri aderente. Mi-e clar ca sansele de a-l vedea sanatos-voinic pana la sfarsitul sezonului au crescut spectaculos.

Multumesc pentru intelegere! biggrin.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ti-ai cam raspuns singur biggrin.png

nu am solutia pentru prostie.

daca vine unu si zice ca anvelopa montana reising fix pix e buna si trei cioflingari o cumpara si se varsa......so be it. clienti la service pentru tine.

daca vine altul si analizeaza, da exemple, povesteste, da si datele problemei, si mai bine.

pe de alta parte nu sunt neaaparat de acord cu tine referitor la de cend ai motorul si de cand mergi. e posibil sa dai de unul cu un naked si carnet de un an, sa mearga mai bine si mai reising decat unul cu carnet de 3 ani cu r1, iar sfaturile sa fie mai pertinente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ti-ai cam raspuns singur biggrin.png

Da, asta fost scopul. Sa dau raspuns la problema. Dar degeaba dau raspunsul daca nu se aplica. Ca sa te lasi de fumat trebuie sa nu mai fumezi tutun. Bun. Asta e solutia, se cunoaste. Inseamna ca automat s-a lasat omu de fumat?

daca vine unu si zice ca anvelopa montana reising fix pix e buna si trei cioflingari o cumpara si se varsa......so be it.

Nu cred ca inteleg exact ce vrei sa spui cu ciflingari in acest context.

pe de alta parte nu sunt neaaparat de acord cu tine referitor la de cend ai motorul si de cand mergi. e posibil sa dai de unul cu un naked si carnet de un an, sa mearga mai bine si mai reising decat unul cu carnet de 3 ani cu r1, iar sfaturile sa fie mai pertinente.

Nu este vorba despre tipul motocicletei. Am facut o explicatie cu nivel mare de generalitate. N-am intrat in aspecte de pilotaj, aptitudini personale, tp de motocicleta. Sunt lucruri de baza care se iau in calcul, asa este. Tocmai de asta este importanta discutia si contactul nemijlocit. Si inca ceva - nu e vorba despre curse. Ala e un capitol separat. Dar sunt oameni care merg extrem de tare pe strada si menirea discutiilor este sa-i pastram in viata, indiferent ca o fac eu sau alt motociclist care e in stare sa ghideze, sa mentoreze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia dacia:

http://dexonline.ro/definitie/cioflingar/paradigma

cred ca merge foarte bine aia cu "om de nimic"

adica daia de leaga cu sarma si zic ca merge si-asa.

dar aia nu ne intereseaza. mai bine sa merg singur decat sa am langa mine o mobra lipita cu scoci si cu anvelope cu dot din 2005. cam am vezut ca se poarta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite, am exemplul perfect: un amic care merge tare pe motocicleta si foarte foarte infectat de virusul moto viteza. Merge pe strada, foarte frumos. merge pe orice vreme, doar pe zapada nu merge. Si ce-i zic? Hai sa iti pui niste gume de vreme rece ca sa fii in siguranta. nu pun, ca imi iau toba si asta vreau acum ca nu-mi place cum se aude rapandula. Ok, ii zic, cum doresti dar te expui la risc.

Si ce se intampla? Cazatura usoara, sparge capacul de alternator si se raneste la orgoliu :D

Suna la 10 noaptea sambata - uite ce-am patit. Bun, hai sa rezolvam urgenta. Costuri: capac de alternator, transportul rapandulei pe platforma, schimb de ulei: pret total 170 de euro. Pret gume de vreme rece: 100 de euro. Toate serviciile conexe incluse in aceste costuri.

Ce parere ai?

adica daia de leaga cu sarma si zic ca merge si-asa.

dar aia nu ne intereseaza. mai bine sa merg singur decat sa am langa mine o mobra lipita cu scoci si cu anvelope cu dot din 2005. cam am vezut ca se poarta.

Ha ha, da da, stiu ce zici. Exista si asa ceva, exista :D :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este clientul ideal petnru tine

ii si repari motorul care initial nu avea nimic, ii vei da si anvelopa (sa aibe si de rece si re reisareala) si iesi si basma curata - sfatul tau a fost corect si reparatia buna.

prostia a fost in totalitate a lui. si a ramas si fara toba.

ce vrei altceva sa zic. daca nu-s si dastia dai faliment.

oricum mi-a placut ca ai zis un amic si nu un prieten.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...