Mergi la conţinut
Autentifica-te  
hobo

Dakar 2010

Recommended Posts

Pe siteul oficial apare un singur candidat din Romania la categoria bike,mai precis FREINADEMETZ Martin (ROU.Nu suna cunoscut mie acest nume ,dar oare ce e la Vectra racing ca prea mare e linistea pe siteul lor. Casteau vad ca apare la o alta echipa http://www.dakar.com/2010/DAK/RIDERS/us/r3_8-engages.html

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Pe siteul oficial apare un singur candidat din Romania la categoria bike,mai precis FREINADEMETZ Martin (ROU.Nu suna cunoscut mie acest nume ,dar oare ce e la Vectra racing ca prea mare e linistea pe siteul lor. Casteau vad ca apare la o alta echipa http://www.dakar.com/2010/DAK/RIDERS/us/r3_8-engages.html

Pai daca esti pasionat de enduro si nu sti cine e Martin Freinademetz ... e unul din organizatorii Red Bull Romaniacs ,deci avem un om valoros la start .

Cat despre baietii de la Vectra Racing ,si mie imi pare foarte rau ca nu participa,au ei motivele lor ,oricum au strans si anul asta rezultate foarte bune asa ca isi merita si ei felicitarile cu prisosinta .

Trebuie sa recunoastem ca aceasta competitie e una foarte costisitoare ,plus ca ei au cativa ani in care si-au facut sarbatorile pe coclauri ,deci merita si ei o pauza .

Sa-i tinem pumnii lui Martin si sa speram ca va face o figura frumoasa .

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

O mica problema, Martin nu prea e roman, e doar "naturalizat" :) Dar clar ar trebui sa stii de el. E austriac, fost campion mondial de schi si implicat in tot soiul de sporturi extreme. A creat Romaniacs, dar si 1000 Trails, cursa de iarna cu snowmobile. Ma surprinde si pe mine tacerea Vectra Racing referitor la Dakar, avand in vedere ca e mai putin de o luna pana la start. Poate prefera sa participe la alte competitii, ca Dakarul nu imi mai pare ce a fost de cand s-a mutat in America.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, tin pumni pt Martin. :thumbup: si o sa urmaresc cum evolueaza lucrurileMie personal mi se pare mai palpitant si mai omenesc sa faci un asemenea concurs in America,avand in vedere ca tarile africane erau din cele mai sarace,ca sa nu mai vorbim de siguranta si de neseriozitatea de care dadeau dovada tarile gazda.In asa conditii nu poti realiza un concurs de calibrul Dakarului,fara sa compromitii,si asta sa intamplat ani in sir.Pacat.Craciun fericit .

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Martin chiar merita incurajarile noastre, cu Romaniacs a pus Romania pe harta competitiilor enduro de varf. Din cate stiu, nu a mai participat la Dakar, deci e debutant in competitia asta.

M-am uitat pe lista de start dupa nume cunoscute, si se pare ca amandoi pilotii de varf care au concurat sub culorile Vectra anul trecut sunt prezenti. Pe site-ul lui Frans Verhoeven apar unele referiri la criza care a lovit Vectra Group, punand pe lista de asteptare unele proiecte, motiv pentru care a ales sa apere culorile Olandei. Retragerea KTM din Dakar, ca echipa de producator, l-a pus si in situatia de a schimba marca, deci anul acesta se da pe BMW. David Casteu e si el prezent in America de Sud, concurand pe o marca putin intalnita pana anul acesta, dar foarte prezenta in lista de start 2010: Sherco. Sincer, mie imi pare ca Dakarul o ia nitel la vale, iar retragerea KTM din competitie imi intareste exact impresia asta. Cilindreea motoarelor a coborat catre 450 (asta si e motivul deciziei KTM, cred) iar stilul competitiei a cam parasit clasicul rally-raid, spre o latura mai pregnant tehnica, cam ca Sixdays. Dakarul era totusi altceva.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Asa e,si sper ca totusi e numai din cauza restrictiilor,care au fost luate datorita multelor accidente care faceau victime mai mult in randul populatiei.Dar Dakar-ul totusi e un concurs de neegalat si o sa aiba mereu participanti amatori de senzatii.Dupa mine firmele mari vad numai banii si reclama in concurs.Cand nu mai sunt in avantaj ,se retrag fiindca nu mai apar la TV atat de des. Teste pot sa faca si in alte locuri pe bani putiniDe restul se ocupa privatii.(De altfel multe dintre producatori de motociclete au profitat pe urma Dakar-ului,si au scos modele pe tema asta ca Yamaha Tenere,Honda Africa Twin,Aprilia Tuareg,etc.)Ca la F1, lupta a devenit mai egala.

PS>cinste Vectra racing,si sa sper ca mai revedem la Dakar

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare ca e o mica smecherie cu "restrictiile" astea. KTM a dominat rallyraidul cu motocicletele peste 600 cmc de multi ani. La enduro, in WEC, competitia era mai echilibrata, Yamaha, Husqvarna, Gas-Gas fiind prezenti cu succes. Face treaba si KTM dar nu dominand fara drept apel de in rallyraid. Cum BMW a cumparat Husqvarna tocmai ca sa isi asigure o revenire la clasa sub 450, era clar ca interesele comerciale au cerut o reasezare. La Dakarul adevarat, cel african, nu prea aveau ce cauta motocicletele sub 600, doar WR 450 a facut fata, multumita mai degraba pilotilor de exceptie. In America treaba s-a schimbat, specificul traseului a facut ca motocicletele grele sa fie nitel dezavantajate, si pentru a le indeparta de tot s-a venit cu limitarea asta impusa de regulament. Era normal ca cei de la KTM sa o ia personal si sa se retraga, si mie imi pare ca regulamentul a fost facut anume impotriva lor. Orice producator care nu poate sa isi mentina performantele in noile conditii s-ar fi retras cum a facut-o echipa portocalie.

Presiunea asupra organizatorilor cred ca a fost mare, provocand facatura aia de anulare din 2008 (cu competitiile de consolare din Ungaria-Romania si Portugalia in toamna), apoi decizia de mutare intempestiva a Dakarului in America (oare numai mie imi suna ridicol?). Totul s-a dovedit a fi cam in pripa. Competitiile regionale Dakar series nu au supravietuit mai mult de un sezon, in ciuda asigurarilor ASO, iar Dakarul de anul trecut a cam fost aiurea. Traseele scurtate pentru ca s-au dovedit prea grele, fiasco-ul Mitsubishi (un alt monstru al Dakarului care a incasat-o anul trecut), nemultumirile participantilor si chiar refuzul unora de a parcurge toate CP-urile au dat un aer pompieristic la tot ce a fost in 2009. Incet-incet atmosfera de aventura a cedat comercialului si intereselor marilor producatori, si acel caracter aparte al Dakarului a disparut. Sunt curios cum va fi anul asta. Daca nu reusesc sa recastige macar partial atmosfera africana, o sa moara legenda si vor ramane, eventual, o competitie oarecare in calendarul al anului sportiv.

In paralel ieri se pare ca a inceput a doua editie Africa Race, competitia africana ce se straduieste sa reediteze Dakarul clasic. Anul acesta 6131 km de la Portimao pana la Dakar, pe un traseu destul de apropiat de Atlantic, ce atinge doar 3 tari: Maroc, Mauritania si Senegal. Prima etapa "pe bune" va fi maine intre Portimao si Nador.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Succes lui Martin in competitia din America de Sud.

Eram curios,in Africa Race avem reprezentanti?

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Incredibile poze, intr-adevar Cesare. Poza nr, 12 a si fost votata cea mai buna a editiei 2010. Multam' de link!

Maciaulih, gresesti. Dakar nu mai e doar o capitala africana, e si un brand al ASO, pe care il muta unde vor muschii lor. Nu e neaparat fair-play, dar e legal. Se zice ca anul viitor competitia revine in Africa, in ciuda succesului de public editiile sud-americane au cunoscut o reducere nedorita a numarului de concurenti, iar ASO de aici castiga, mai putin din bucuria publicului.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×