Jump to content

Miting De Protest Impotriva Comisiei De Supraveghere A Asigurarilor


Dan Popescu

Recommended Posts

Asociatia Motociclistilor din Romania cheama motociclistii la Mitingul de Protest impotriva Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, organizata de catre Asociatia Societatilor de Service Auto Independente din Romania in parteneriat cu Confederatia Transportatorilor Auto din Romania, si cu Asociatia Motociclistilor din Romania.

Acest miting este la a doua convocare, la prima data planificata fiind vreme rea.

Mesajul motociclsitilor la acest miting este de protest impotriva tergiversarilor nesimtit de mari in rezolvarea platii daunelor in cazul accidentelor auto-moto, sau mai rau a respingerii lor.

Organizatorice:

-luni, 22 februarie 2010, orele 12.30 (intalnirea cu Alexandru Horace in Piata Constitutiei – Casa Poporului

-durata Miting: intre orele 13-15

(Reprezentant-Initiator AMR la acest eveniment este Alexandru Horace, si el victima intr-un accident cu motocicleta puternic avariata si nerezolvata nici pana in prezent. O sa-l recunoasteti pentru ca tine in mana un banner AMR mare (4 metri pe 1 metru). Sa-l ajutam pe Horace sa tina banner-ul cat mai sus !!!

Alexandru Horace 0721260714 va asteapta!

Link to comment
Share on other sites

Salut

Din cate stiu eu, asociatia Societatilor de Service este nemultumita ca CSA nu restrictioneaza contractele directe intre asiguratori si furnizorii de piese. Adica unitatile service nu mai au exclusivitate la piese atunci cand se duce un vehicul la reparat pe dosar de dauna. Asta inseamna ca adaosul nesimtit de mare (trece frecvent de 100%) la piese de schimb practicat de unitatile service, nu va mai fi sursa de profit pentru acestia. Dar vor scadea costurile la asigurator pentru ca factura scade in valoare (citeam acum 2 zile in ZF ca ponderea pieselor de schimb in factura este intre 40-60% dar nu mai stiu cu precizie cat) tocmai pentru ca asiguratorii au conventii directe cu furnizorii de piese si din toata schema asta dispare intermediarul, adica unitatea service. Din cauza asta multe unitati service sunt in pragul falimentului. Nu e oare ceva normal daca iti bazezi afacerea pe profitul adus prin re -vinderea pieselor de schimb la un adaos nesimtit? Eu cred ca cei care acum au dat cu curul de pamant isi merita soarta. ma refer la unitati de service.

Dupa cum vezi nu am pomenit nimic despre nesimtirea asiguratorilor care este o cu totul alta poveste si un cu totul alt subiect. Cand va fi un protest independent impotriva lor pentru motive bine cunoscute de toti cei care conducem masini si motociclete, adica tergiversarea platii daunelor - este intr-adevar un motiv real pentru protest. Dar nu cred ca e sanatos sa ne asociem cu celalt protest care urmareste alt scop.

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Vad mai putin interes fata de aceasta actiune pe forumul nostru moto decat am gasit pe un forum 4x4. Om avea spirit civic mai salb dezvoltat sau statistic suntem mai putin maturi decat offroaderii pe 4 roti?

Cesare, CSA greseste tocmai prin faptul ca lasa mana libera multinationalelor din asigurari sa ia pielea de pe noi. Am mai purtat discutia asta si prin alte parti, CSA a lasat asigurarile sa ne discrimineze in functie de varsta si domiciliu, sa mareasca nesimtit primele (ajungand in anumite situatii chiar prime duble de la 1 ianuarie) si sa plateasca despagubirile, si asa subevaluate, dupa bunul plac. Cati din cei care a trebuit sa fiti despagubiti pentru accidente provocate de altii ati primit sume corecte? Cati ati primit banii in timp util?

Nu stiu in ce masura valoreaza ceva de RCA-urile, atata timp cat asigurat e proprietarul vehicolului nu soferul care comite accidente. Detaliul asta face cu atat mai aiurea discriminarile de varsta si domiciliu, avand in vedere ca masina poate fi proprietatea bunicii de 90 de ani care nu a condus vreodata in viata, iar accidentul poate fi provocat de nepotul de 18 ani cu mancarimi in palma.

CSA a permis orin lipsa de initiativa legislativa ca politele sa fie emise doar pentru 6 si 12 luni, obligandu-ne pe noi, motoristii, fie sa platim RCA pentru perioade in care nu putem circula, fie sa incalcam legea cel putin pentru o parte a sezonului. La cati ne convine sa platim primele astea umflate si pentru lunile in care zapada e de juma' de metru?

Imi pare rau ca nu pot fi personal acolo, e una din cauzele care merita lupta. Cine nu stie sa isi apere drepturile justifica abuzurile comise asupra lui.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut o data probleme cu o societate de asigurari dar nu vad motivul pentru care sa ma asociez cu unitatile de service in protestul lor care urmareste alt scop. Am facut precizarea asta in primul meu post, trebuie citit cu atentie :thumbup1:

Link to comment
Share on other sites

Te-am priceput din prima, dar la un protest fiecare merge din motivatii personale.

La fel de deranjat sunt de modul in care societatile de asigurare vor sa decida ei furnizorii de piese sau sa devina chiar ei furnizori, ca sa controleze intreg lantul reparatiilor pe asigurare. Dupa ce isi impun monopolul asupra surselor de piese, nu ii opreste nimeni sa practice preturi si mai mari decat unitatile de service. O scumpire a reparatiilor (din care ei castiga ca furnizori de piese) poate justifica cresteri si mai nesimtite ale primelor de asigurare. Win-win situation, nu-i asa?

In afara de asta vad ca asigurarile doresc mai nou ca reparatiile sa se faca cu piese din dezmembrari. Tie iti convine ca motorul tau luat de nou sa fii lovit de cineva si reparatia sa fie facuta cu piese second hand? Sunt curios daca in vest accepta cineva asa ceva... Hai sa mutam vechiturile din vest ca sa fie folosite pentru reparatii in Romania, in conditiile in care pentru vehiculele SH guvernul a pus ditamai taxele de inmatriculare ca sa descurajeze fenomenul.

Link to comment
Share on other sites

Dar ce zici de adaosul comercial pus de unitatile service la piese de schimb cumparate de ei de la furnizori si vandute de ei mai departe? Manopera se factureaza separat.

In cazul reparatiilor pe RCA adaosul asta se negociaza obligatoriu cu inspectorii de daune, care evident primesc(ba chiar cer) partea lor pentru a accepta devize umflate. Companiile sa isi rezolve intai problema coruptiei interne, nu sa o transfere in carca noastra sau a service-urilor! Daca tu mergi sa repari masina, alegi un service pe care il crezi bun si ieftin (cat se poate). Ca platitori ai reparatiilor, asiguratorii ar trebui sa se sesizeze privitor la devizele umflate si sa cerceteze cauzele. Am 100% convingere ca vor gasi in propria ograda macar complicii, daca nu chiar instigatorii fraudelor.

Link to comment
Share on other sites

Uite, vezi ca incepe sa se lege cumva povestea. Complicitatea a fost intre service-uri si asiguratori. In curtea asiguratorilor exista si angajati prieteni cu cate doua duzini de samsari sau de "baieti" care se ocupa cu fraudarea asigurarilor. Parbrizul spart la un clio l-am schimbat pe CASCO la service Renault cu de 5 ori pretul la un service de geamuri si parbrize. De ce oare asa o diferenta? Ca sa nu manance si burtica lor o saorma?

Acum au ajuns (impotriva firii) sa-si scoata corbii ochii? Cam ciudat, nu?

Portofelul din care se platesc toate nu-i nici al service-urilor si nici al asiguratorilor (nu pana acum un an doi cand au inceput sa aiba pierderi). Portofelul din care se scot banii sunt ai platitorilor de RCA si CASCO. De ce sa ma asociez deci cu protestul service-urilor impotriva CSA care urmaresc de fapt interesul lor si nu al meu?

Link to comment
Share on other sites

Doar ca protestul AMR nu e protestul service-urilor independente. Si CSA chiar nu isi face treaba de a apara contribuabilul roman de abuzurile societatilor de asigurari. A fost creat tocmai ca sa nu trebuiasca sa te bazezi pe constiinta civica (inexistenta) a asiguratorilor fara frontiere. Evident, nu ma refer la angajati ci la societatile de asigurare in sine.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...