Mergi la conţinut

Recommended Posts

Sal

Sunt fericitul posesor al unui etz 251 din '90. :D

Am 2 probleme:

1. unde gasesc in Bucuresti piese pentru el?

Mi-ar trebui:

-cutia de sigurante

-aprindere electronica

-baterie

-cauciuc spate (acum are unul mai mare decat in fata dar e tocit rau - vreau aceeasi dimensiune)

-semnalizatoarele de pe fata

etc

2. unde e un service/ mecanic, dar unul care sa se si priceapa (nu incompetent)

mi-ar trebui sa se uite cineva si la electrica putin...

Bineinteles ca ideal ar fi sa nu ma coste toate astea ingrozitor de mult; adica nu vreau sa cheltui inca o data pretul motorului :P

Acum alta treaba (cu riscul de a se rade de mine): unde e voie si unde nu e voie sa dau cu WD40? :Jumpy:

Si mai am o intrebare pentru cine are tot MZ de 250: cam cat ar trebui sa consume in oras?

Mersi mult! :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AAAA!!!

Am uitat ceva: am sanse sa gasesc undeva acele de la ceasuri? (cel de la turometru e deformat si decolorat si cel de la vitezometru e rupt)

Sper ca nu tebuie sa cumpar alte ceasuri doar pentru asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Eu cat am avut ETZ am cumparat piese de la Zoltan din Tg. Mures - 0722669946 e super de incredere, preturi ok, livreaza prin posta cu plata la sosire.

Da-i un telefon si cere-i ce ai de cerut!

Cu WD40 poti sa ungi cablurile, scaritele si in general in orice alt loc care e intepenit (din motive de rugina, mizerie) dar NU:

- pe lant (pentru aia exista spray de lant)

- in motor (pentru aia exista uleiul)

- locuri in care se pune de obicei vaselina (rulmenti, bascula, etc)

WD40 rulez !! :thumbup:

Cam 4l/100 km e un consum bun la ETZ

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi coane!

Nu stie nimeni unde gasesc un electrician?!

Nici cauciuc?

Spuneti-mi ca ma enervez ca deja nu mai porneste (cred ca e ceva pe la avans+baterie moarta+bujie); oricum am o mare banuiala ca se scurge curent pe undeva si eu nu ma pricep sa verific...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic,orice electrician auto competent trebuie sa stie sa-ti faca partea cu cablajele,sigurantele,etc.(principiile sunt cam aceleasi ca la masina)Mie mi-a reparat unul IJ-ul.La aprindere e mai dificil.Cauciuc nu stiu de unde sa-ti iei.Daca ai probleme cu bateria,cand vrei s-o pornesti,ia curent de la o masina(masina tre sa fie pornita)si-ti porneste sigur,eu asa am pornit IJu'.Bafta :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic,orice electrician auto competent trebuie sa stie sa-ti faca partea cu cablajele,sigurantele,etc.(principiile sunt cam aceleasi ca la masina)Mie mi-a reparat unul IJ-ul.La aprindere e mai dificil.Cauciuc nu stiu de unde sa-ti iei.Daca ai probleme cu bateria,cand vrei s-o pornesti,ia curent de la o masina(masina tre sa fie pornita)si-ti porneste sigur,eu asa am pornit IJu'.Bafta :beer:

<{POST_SNAPBACK}>

ei,la treaba cu luatul de la masina chiar ca nu m-am gandit...

buna idee. mersi. dar treaba e ca n-as avea de la cine sa iau de fiecare data curent... probabil o sa-mi cumpar baterie noua.

stie cineva ce amperaj ar fi bun pt etz? cu cat mai mare, cu atat mai bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una e sa ai bateria descarcata temporar,alta e sa fie defecta si sa nu tina curentul in ea.Daca e descarcata temporar,dupa ce pornesti motorul il lasi sa mearga mai mult,faci cateva ture,etc,si bateria se incarca de la motor.Daca e dusa,poti incerca sa-i schimbi acidul si sa o re-formatezi,sau,ma rog,iei alta noua.Bafta(o sa ai nevoie) :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda.

Cu baterie si bujie noua a mers bine. :D

Dupa asta problema a fost ca mergea cam inecat si nu-mi dau seama de ce.

La turatie mica (aprox 3000 rpm) se balbaia motorul si nu tragea continuu.

Pana la urma s-a oprit si n-a mai pornit; era de la un fir de la bobina care atingea cadrul...

Acum, cand pornesc merge putin, da un rateu si se opreste; si bujia se uda...

Am desfacut si curatat carburatorul si abia astept sa vad maine daca porneste, ca acum e prea tarziu si se trezeste toata strada :))

Se poate sa se inece din cauza platinei???

Cum imi reglez carburatorul? Sau cine mi-l regleaza?

Mersi de sfaturi. Sper sa-mi mai raspundeti... Si sa ne vedem duminica in targ daca ma duce pana acolo :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
Mda.

Cu baterie si bujie noua a mers bine. :D

Dupa asta problema a fost ca mergea cam inecat si nu-mi dau seama de ce.

La turatie mica (aprox 3000 rpm) se balbaia motorul si nu tragea continuu.

Pana la urma s-a oprit si n-a mai pornit; era de la un fir de la bobina care atingea cadrul...

Acum, cand pornesc merge putin, da un rateu si se opreste; si bujia se uda...

Am desfacut si curatat carburatorul si abia astept sa vad maine daca porneste, ca acum e prea tarziu si se trezeste toata strada :))

Se poate sa se inece din cauza platinei???

Cum imi reglez carburatorul? Sau cine mi-l regleaza?

Mersi de sfaturi. Sper sa-mi mai raspundeti... Si sa ne vedem duminica in targ daca ma duce pana acolo :)

<{POST_SNAPBACK}>

Mai daca te pricepi putin la germana it dau un ait de unde ai cam putea sa inveti cum sa iti reglezi avansul si iti trimi si schema electrica de la tez asa ca ai putea sa-ti rezolvi tu problemele la moto si sa nu apelezi la nimeni!In fond si in urma urmei daca ramai pe drum ce faci suni dupa service?

Deci adresa este http://www.ostmotorrad.de/mz/es/repes2/index.html

http://www.mztech.fsnet.co.uk/

Nu sunt de mz etz ci de es dar gasesti lucruri foarte utile!

cat despre schema:

Bafta la motor!Si da raspuns daca ai reusi sa o rezolvi!

post-175-1134311939_thumb.jpg

post-175-1134311940_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

proaspat proprietar de ETZ aici! intreb profesionistii: care ar fi consumul minim la ETZ si cum se poate atinge? ar mai fi ceva: am luat ETZ-ul cu pinion-fata de 17 dinti si am pus unul de 19 dinti. diferenta e mare, adica:la 5000 de ture, inainte aveam 80 Km/h iar acum am 91 Km/h. eu am schimbat pinionul in vederea reducerii consumului: pentru 80 Km/h cu cat merg eu la drum linistit (motorul poate pana peste 120 Km/h iar cu noul pinion chiar mai mult) acum este suficient o turatie de 4500 rpm, deci un consum mai mic. ati mai facut careva asa ceva? cum a mers? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...