Mergi la conţinut
  • 0

Lamurire La Nestiinta...


one2ride

Întrebare

In curind o sa-mi cumpar si eu un motor.

Gata,nu se mai poate.

Am pus ochii pe Dragstar.

Intrebare: Se gasesc usor piese de schimb pentru pentru modelul asta?

Daca nu asta poate un Hornet,ori Kawasaki...

Intrebare:La astea cit de usor se gasesc piesele de schimb?

Europencele sunt mai convenabile din acest punct de vedere fata de asiatice?

Ms anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

In curind o sa-mi cumpar si eu un motor.

Gata,nu se mai poate.

Am pus ochii pe Dragstar.

Intrebare: Se gasesc usor piese de schimb pentru pentru modelul asta?

Daca nu asta poate un Hornet,ori Kawasaki...

Intrebare:La astea cit de usor se gasesc piesele de schimb?

Europencele sunt mai convenabile din acest punct de vedere fata de asiatice?

Ms anticipat.

Salutari si bine ai venit in lumea moto!

Cum pana acum nu a venit nimeni cu vre-o lamurire , am sa incerc.

Din cate vad din postul tau chiar nu ai nici cea mai mica idee despre ce vrei defapt, asa ca am sa te invit sa citesti cat mai mult din ce s-a scris pe aici, dar subiecte serioase chiar si vechi de cativa ani, nu caterinca asta care se cheama acum "forum moto".

Dragstarul este o alegere oarecum ok pentru inceput, desi cam greoi, varianta de 650 nu e chiar asa fioroasa si cu ceva bagare de seama deprinzi mersul pe 2. Varianta 1100 uit-o pentru moment. Celelalte variante nu au ce cauta aici , respectiv Hornet-ul e din alta clasa, motor de vitezan intr-o prezentare mai dezbracata , la prima vedere "jucarie" de 600 dar e in 4 cilindri, peste 100 CP si te poate baga in rahat mai repede decat poti zice "lamaita".

Mai intai trebuie sa te hotarasti ce clasa de motor vrei, pana acum ai enumerat un cruiser/chopper si un naked/speed, diametral opuse ca si comportament pe drum, aspect, functionalitate si asa mai departe.

Dupa ce te-ai hotarat ce categorie vrei, pune-ti urmatoarea intrebare: ce motor poti tu sa stapanesti , care sa nu iti curme brusc proastpata cariera in motociclism. Daca te iei numai dupa cum arata, ce au altii, ce parere au pustii din cartier, ce ai vazut tu in filme, ai 99% sanse sa faci o alegere proasta.

Cu piesele de schimb, poti sa stai linistit ca in zilele noastre se gasesc de toate pentru orice model, numai sa nu fie vre-o ciudatenie de n-a auzit nimeni de ea.

Acum, o scurta recapitulare a optiunilor:

Cruisere: mergi linistit cu cracii in sus, piele, tinte crom, zgomot , motor v2, cuplu bun, se "simte" frumos sub cur, se manevreaza greoi pe curbe si in oras, toate gropile le simti direct in coloana, motor nu foarte nervos dar suficient cat sa "zboare" mai tafnos decat orice masina normala de pe sosea . Poti incepe pe un 600-650 daca te si ajuta fizicul sa-l tii (200kg+) , cu ceva bagare de seama la inceput scapi ok. Ar mai fi variante de 400cc dar e mai greu cu piesele la ele ( de obicei variante pentru japonia). Ca prime directii de cercetare: Yamaha Dragstar 650 , Virago 535 Honda shadow 600, VT-urile ( mai vechi) , Marauder de la suzuki ( 800-le e cam mult la inceput totusi), Vulcanul de la Kawa.

Vitezan/naked/strada: Conduci mai mult sau mai putin cu capul in jos, stand pe burta , nu vezi nimic peste masini, la gropi iti iei socurile in maini si OO in rezervor, suspensii rigide, pe drumurile noastre normale iti cam tremura dintii in gura. Cele in 4 cilindri sunt "polizoare" , adica urca mult in ture si musca destul de rau acolo sus. Ai si beneficii, esti omul-racheta, torpila de uscat, mig care zboara jos. Foarte manevrabil pe asfalt bun, greu de manevrat la viteza mica printre masini, utilajul care haleste viraj dupa viraj pe circuit.Ai deschis gazul, s-a format in fata "tunelul timpului" , si ajungi la destinatie inaite de a pleca , daca in tunel nu ti-a strecurat careva vre-un obstacol numai bun de infipt in el.

PEntru inceput e recomandat sa iei ceva naked ( carenele costa destul de mult cand le crapi) si in 2 cilindri, ca e mai domol, nu in 4.

Ar fi cam asa: Honda CB500, Kawa GPZ 550, ER5, Suzuki GS500, ETC. LA clasa "polizoare imbracate" nu iti recomand un 600, deja are suta de cai si la inceput nici nu poti sa-i folosesti pe toti, nici nu iti creste sansele de a te bucura de multi ani frumosi pe 2 roti. De miare nici nu mai vorbesc. La 400 cc poti gasi ceva gen ZZR, RF, ETC , oricum fug bazdaganiile astea aproape de 200 la ora, viteze la care tu ca incepator cu capul pe umeri, nu ai de ce sa ajungi.

Enduro/enduro-touring/supermoto: Esti calare pe utilajul-orchestra, brusc Romania se asfalteaza ca in filmele americane, nu mai exista notiunea de groapa/bordura/pietris/etc. Stai cocotat pe camila si vezi tot ce se intampla in jurul tau, te cam bate un pic vantul la viteza dar o varianta cu un parbriz mai generos te apara cat de cat. Saua pare ca o scandura la inceput, dar te obisnuiesti cu timpul...ramane totusi mai obositoare la drum intins. In oras bagi groaza in populatia pasnica daca chiar trebuie sa ajungi repede undeva, usor si manevrabil, la drum lung cam vibreaza, da in nas repede la viteza mare mai ales incarcat cu pasager/bagaje ... asta daca e monocilindru. Daca e in 2 cilindri e mai potrivit pentru tura,mai greu, incarci pe el bagaje cat casa, iar cand s-a terminat asfaltul face fata onorabil ( numai sa fie drum, nu aratura) .

Ca optiuni ai la monocilindre clasa de 350/400 daca vrei sa faci si ceva sport offroad sau clasa 600-650 daca vrei sa faci si ceva km pe asfalt. DR350, XT350, DRZ400 ,ETC si apoi DR650,KLR650, XTZ660,Dominator 650, BMW F650, XT600 si asa mai departe.

In 2 cilindri ai cam asa: Transalp 600,650, KLE 650, si altele mai mari dar deja cam grele pentru inceput.

Plecand de la gategoriile mari de mai sus, se pot face multe clase si sub clase de motociclete, fiecare cu plusuri si minusuri, unele prietenoase altele sinucidere curata, 2 timpi sau 4 timpi, sportive pur sange sau mai domestice, si asa mai departe, putem scrie aici pana terminam cateva seturi de tastaturi.

A,si... nu in ultimul rand, inainte de a te apropia macar de o motocicleta, fa-ti rost de echipament cat de cat, macar casca, geaca si manusi.

Acestea fiind zise, nu ramane decat sa-ti urez succes si , mai ales, BAFTA SI BULAN EXAGERAT, ca asta te scoate din ..... treaba aia care rimeaza ;)

Axa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

pentru modelele europene de la motocicletele japoneze se gasesc piese usor, kawa, suzuki, yamaha, honda sunt producatori mari, mult mai intalniti decat aprilia, ducatti, bennelli sau altele....l

da, pt dragstar se gasesc piese, e un model foarte frumos si intalnit, daca iti permiti, go for it clar.....evita modelele productie japoneza...gen honda steed(shadow de 400)....care, desi sunt faine, sunt dificile la piese

crusierele/chopperele sunt mai greute, dar nu se devalorizeaza prea tare in timp

bafta si asfalt uscat

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Salutari si bine ai venit in lumea moto!

Cum pana acum nu a venit nimeni cu vre-o lamurire , am sa incerc.

Din cate vad din postul tau chiar nu ai nici cea mai mica idee despre ce vrei defapt, asa ca am sa te invit sa citesti cat mai mult din ce s-a scris pe aici, dar subiecte serioase chiar si vechi de cativa ani, nu caterinca asta care se cheama acum "forum moto".

Dragstarul este o alegere oarecum ok pentru inceput, desi cam greoi, varianta de 650 nu e chiar asa fioroasa si cu ceva bagare de seama deprinzi mersul pe 2. Varianta 1100 uit-o pentru moment. Celelalte variante nu au ce cauta aici , respectiv Hornet-ul e din alta clasa, motor de vitezan intr-o prezentare mai dezbracata , la prima vedere "jucarie" de 600 dar e in 4 cilindri, peste 100 CP si te poate baga in rahat mai repede decat poti zice "lamaita".

Mai intai trebuie sa te hotarasti ce clasa de motor vrei, pana acum ai enumerat un cruiser/chopper si un naked/speed, diametral opuse ca si comportament pe drum, aspect, functionalitate si asa mai departe.

Dupa ce te-ai hotarat ce categorie vrei, pune-ti urmatoarea intrebare: ce motor poti tu sa stapanesti , care sa nu iti curme brusc proastpata cariera in motociclism. Daca te iei numai dupa cum arata, ce au altii, ce parere au pustii din cartier, ce ai vazut tu in filme, ai 99% sanse sa faci o alegere proasta.

Cu piesele de schimb, poti sa stai linistit ca in zilele noastre se gasesc de toate pentru orice model, numai sa nu fie vre-o ciudatenie de n-a auzit nimeni de ea.

Acum, o scurta recapitulare a optiunilor:

Cruisere: mergi linistit cu cracii in sus, piele, tinte crom, zgomot , motor v2, cuplu bun, se "simte" frumos sub cur, se manevreaza greoi pe curbe si in oras, toate gropile le simti direct in coloana, motor nu foarte nervos dar suficient cat sa "zboare" mai tafnos decat orice masina normala de pe sosea . Poti incepe pe un 600-650 daca te si ajuta fizicul sa-l tii (200kg+) , cu ceva bagare de seama la inceput scapi ok. Ar mai fi variante de 400cc dar e mai greu cu piesele la ele ( de obicei variante pentru japonia). Ca prime directii de cercetare: Yamaha Dragstar 650 , Virago 535 Honda shadow 600, VT-urile ( mai vechi) , Marauder de la suzuki ( 800-le e cam mult la inceput totusi), Vulcanul de la Kawa.

Vitezan/naked/strada: Conduci mai mult sau mai putin cu capul in jos, stand pe burta , nu vezi nimic peste masini, la gropi iti iei socurile in maini si OO in rezervor, suspensii rigide, pe drumurile noastre normale iti cam tremura dintii in gura. Cele in 4 cilindri sunt "polizoare" , adica urca mult in ture si musca destul de rau acolo sus. Ai si beneficii, esti omul-racheta, torpila de uscat, mig care zboara jos. Foarte manevrabil pe asfalt bun, greu de manevrat la viteza mica printre masini, utilajul care haleste viraj dupa viraj pe circuit.Ai deschis gazul, s-a format in fata "tunelul timpului" , si ajungi la destinatie inaite de a pleca , daca in tunel nu ti-a strecurat careva vre-un obstacol numai bun de infipt in el.

PEntru inceput e recomandat sa iei ceva naked ( carenele costa destul de mult cand le crapi) si in 2 cilindri, ca e mai domol, nu in 4.

Ar fi cam asa: Honda CB500, Kawa GPZ 550, ER5, Suzuki GS500, ETC. LA clasa "polizoare imbracate" nu iti recomand un 600, deja are suta de cai si la inceput nici nu poti sa-i folosesti pe toti, nici nu iti creste sansele de a te bucura de multi ani frumosi pe 2 roti. De miare nici nu mai vorbesc. La 400 cc poti gasi ceva gen ZZR, RF, ETC , oricum fug bazdaganiile astea aproape de 200 la ora, viteze la care tu ca incepator cu capul pe umeri, nu ai de ce sa ajungi.

Enduro/enduro-touring/supermoto: Esti calare pe utilajul-orchestra, brusc Romania se asfalteaza ca in filmele americane, nu mai exista notiunea de groapa/bordura/pietris/etc. Stai cocotat pe camila si vezi tot ce se intampla in jurul tau, te cam bate un pic vantul la viteza dar o varianta cu un parbriz mai generos te apara cat de cat. Saua pare ca o scandura la inceput, dar te obisnuiesti cu timpul...ramane totusi mai obositoare la drum intins. In oras bagi groaza in populatia pasnica daca chiar trebuie sa ajungi repede undeva, usor si manevrabil, la drum lung cam vibreaza, da in nas repede la viteza mare mai ales incarcat cu pasager/bagaje ... asta daca e monocilindru. Daca e in 2 cilindri e mai potrivit pentru tura,mai greu, incarci pe el bagaje cat casa, iar cand s-a terminat asfaltul face fata onorabil ( numai sa fie drum, nu aratura) .

Ca optiuni ai la monocilindre clasa de 350/400 daca vrei sa faci si ceva sport offroad sau clasa 600-650 daca vrei sa faci si ceva km pe asfalt. DR350, XT350, DRZ400 ,ETC si apoi DR650,KLR650, XTZ660,Dominator 650, BMW F650, XT600 si asa mai departe.

In 2 cilindri ai cam asa: Transalp 600,650, KLE 650, si altele mai mari dar deja cam grele pentru inceput.

Plecand de la gategoriile mari de mai sus, se pot face multe clase si sub clase de motociclete, fiecare cu plusuri si minusuri, unele prietenoase altele sinucidere curata, 2 timpi sau 4 timpi, sportive pur sange sau mai domestice, si asa mai departe, putem scrie aici pana terminam cateva seturi de tastaturi.

A,si... nu in ultimul rand, inainte de a te apropia macar de o motocicleta, fa-ti rost de echipament cat de cat, macar casca, geaca si manusi.

Acestea fiind zise, nu ramane decat sa-ti urez succes si , mai ales, BAFTA SI BULAN EXAGERAT, ca asta te scoate din ..... treaba aia care rimeaza ;)

Axa.

:drinks: Cat de frumos "expusa" problema/dilema...

"TIPIC" pentru axa cu scame :tongue:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Multumesc Axa pentru detalii si expunere.

Avind in vedere ca sunt novice si 0 in domeniu,explicatiile tale sunt mai mult ca bine venite.

O sa tin seama de ele si o sa incerc sa caut mai multe info pe aici.

Multam si Mitza.

:thumbdown: Vezi ca se crapa MULT SI REPEDE DE LA MOTOCICLISM...

Ia in considerare si "amanuntul asta micut" inainte...

sau daca "ai noroc" ramai schilodit o viata intreaga de cine stie ce TIGAN BORAT CU NISTE FOARTE MULTI BANI , CARUIA N-O SA-I POTI FACE NIMIC ...

"succesuri" :russian_roulette:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Dark sa traiesti pt clarificare :drinks:

Am pe linga mine pe unii care imi tot bat capul ca mi s-a urit cu zile :crazy:

Asa o fi.

Sau poate nu.

Eu totusi fac incercarea asta .Sper sa nu fie si ultima din cariera :D

AU DREPTATE! DAR daca tot esti "chitit pe directia asta" , vezi sa ai niste bani deoparte sa ai de unde DA IN SPITAL LA ASISTENTE SI DOCTORI... si nu "cobesc" , sunt realist...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Cum zicea cineva tot pe un forum,de cand a inceput sezonul sunt cativa morti pe vitezane,enduristi cu 1-2 saptamani de spitalizare si ceva choppere cu zgarieturi pe rezervor... acum nu ca ar fi adevarata afirmatia respectiva,dar e pe aproape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Ieri,simbata 29,a fost o adunare de cluburi auto in Herastrau unde am vazut o reprezentatie moto de zile mari.

Mai ca imi venea sa pling de lipsa mea de experienta :D

Protagonisti au fost Lamaie si Axa...

Acum nu stiu daca Axa este cel cu Scame...

Ma lamureste cineva sau chiar el...?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...