Mergi la conţinut

Prezentare Si Solicitare Informatii


Orvo

Recommended Posts

In primul rand va salut pe toti !

De mult timp cochetez cu ideea unui chopper si ma tot uit dupa un Honda Shadow sau Yamaha Virago. Dupa discutii cu prietenii, am ajuns la concluzia "rezonabila" de a-mi lua un scooter pentru 1 an, sa castig ceva experienta pe 2 roti, si sa las chopper-ul pe anul viitor. Pana acum experienta mea pe 2 roti s-a rezumat la bicicleta si la 2 concedii in Grecia cu scooter inchiriat, asa ca la urma urmei cred ca e alegerea potrivita.

Pe scurt despre mine:

Sunt Razvan, am 28 ani, Timisoara. Marea mea pasiune sunt masinile vechi (youngtimer), a se vedea poza de la avatar.

Aseara pe furtuna cu grindina am fost sa iau scooter-ul si am ajuns cu el intreg acasa.

Din pacate stiu prea putine despre subiect si sper sa ma ajutati voi putin cu clarificarea situatiei.

Este vorba de un scooter Yamaha de 49cc. Din pacate nu stiu ce model este ... Nu are CIV si este inmatriculat cu numere galbene de primarie. Cred ca a fost modificat ... peste tot scrie TNT ... Conform certificatului de inmatriculare, anul fabricatiei este 1996. Pe etrier scrie Brembo.

Acum intrebarile:

1. Va puteti da seama ce model este ?

2. Scooter-ul sta de cativa ani. Imi trebuie baterie pentru ca nu tine curent si as vrea sa-i fac o revizie. Ce intra in mod normal la revizie ?

3. Am un furtunas care atarna si nu e bagat niciunde, se vede mai jos in poza, de unde e ?

4. In relanti mi se pare ca tinde sa plece cu spatele ....

5. Nu sta prea bine la relanti, trebuie tras putin socul.

6. Orice alt sfat e binevenit.

Poze:

(imi cer scuze pentru calitatea pozelor, sunt facute pe graba, imediat ce l-am parcat acasa, ferit de ploaie)

3c8f1815.jpg

6faac292.jpg

e78249ce.jpg

9111ba90.jpg

dfada4a0.jpg

e2662a28.jpg

fe892304.jpg

ece71207.jpg

3281edb7.jpg

1d7bf887.jpg

ef000ebe.jpg

b59c8249.jpg

5c8c526d.jpg

2c9a43c7.jpg

0d8cdd0e.jpg

8d5c3037.jpg

ab194f42.jpg

Toate cele bune si multumesc pentru ajutor si sfaturi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca te puteai descurca lejer cu o viraga de 250 pt inceput. Dar daca nu ai inca permis e bun si scuterul.

Scuterul tau este Yamaha Slider 50 din cate stiu eu.

La o revizie verifici starea generala a scuterului. Schimbi fluidele(Ulei motor - la tine fiind in 2 timpi doar trebuie sa pui ilei in rezervor, ulei grup spate, antigel nu e cazul la tine ca ai racire pe aer), cureti sau schimbi filtrul de aer, verifici starea placutelor de frana si daca sunt uzate le schimbi...

Nu iti face griji de acel furtunas, este pt supra plin de ulei acid din baterie sau benzina.

Daca ti se invarte roata invers e problema din reglarea avansului la aprindere, trebuie sa il duci la un mecanic bun sa t-il regleze. Daca ai prieteni motociclisti intreaba-i pe eu de un service sau un mecanic bun, cu siguranta iti vor spune unde sa mergi.

Treci si pe la incepatori sa te prezinti pe topicul oficial, avand in vedere ca esti nou pe aici si in ale motociclismului. Dupa aceea iti vom raspunde si la alte intrebari.

Bafta si numai bine!!! :drinks:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am ajuns la concluzia "rezonabila" de a-mi lua un scooter pentru 1 an, asa ca la urma urmei cred ca e alegerea potrivita.

peste tot scrie TNT ... Pe etrier scrie Brembo.

2. Ce intra in mod normal la revizie ?

4. In relanti mi se pare ca tinde sa plece cu spatele ....

6. Orice alt sfat e binevenit.

Toate cele bune si multumesc pentru ajutor si sfaturi !

- este f potrivita alegerea, vei invatza multe pe scuter. atentie mare la tot ce misca-n jurul tau, citeste si manualul de condus motocicleta tradus de motociclistii din romania http://www.motocicli...anual/index.htm -iti va fi de mare folos.

- tnt este o firma ce produce multe accesorii si piese de tunning pt scutere, e o firma buna; brembo de asemenea e o firma celebra ce fabrica sisteme de franare, e buna.

- la revizie: franele- eficiente si corect reglate-, luminile, cauciucurile -necarpite si macar neuzate in exces si sa aiba presiunea din carte, nici mai mica nici mai mare-, pornirea, cureaua de transmisie sa nu fie uzata si nici variatorul, uleiul din grupul de transmisie sa fie limpede ca mierea, uleiul de motor (mare atentie daca e 2 t trebuie sa ai rezervorul separat de ulei mereu plin, daca ramai fara motorul se va cala, foloseste un ulei dedicat moto de preferintza full sintetic) bujia sa fie cea potrivita si nu orice bujie.

relantiul il poti regla si singur -ideal la service este sa intrebi si nu doar despre asta. cauta si cartea tehnica a motoretei si manualul ei de intretzinere.

- sa mergi obligatoriu doar cu casca dar ia-ti si o armura sau o geaca cu protectii + manusi moto + genunchere (astea din urma macar la inceput). retine ca doar echipamentul te protejeaza.

-sa mergi cu mare atentie ca si cum ai fi invizibil pt ceilalti, sa intri printre masini doar cand acestea stau pe loc, sa nu te apropii de o masina ce merge in fatza ta la o distantza mai mica de 2 secunde timp de franare, sa nu te asezi in unghiul mort al masinilor, sa mergi mereu cu farul aprins, sa fii mereu atent la cei care au cedeaza trecerea - uneori acestia nu dau prioritate celor pe doua rotzi.

-am scris aici la repezeala chestii mai importante dar e f bine sa te informezi in amanunt pentru ca de asta depinde buna stare a motorului tau si-ti poate salva viatza. sa fii sanatos si sa ai bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut si va multumesc pentru raspunsuri. Intr-adevar, nu am inca A-ul. Am vrut sa-l fac vara aceasta, dar prefer sa las lucrurile sa decurga mai "lejer". Ma dau vara asta cu scooter-ul si la anul trec pe un Virago sau Shadow. Aceste doua modele imi plac si s-ar incadra in bugetul meu. Ar mai fi si varianta Royal, dar asta este o alta discutie pe care o voi deschide la momentul oportun.

Sambata (19.06) am fost la Bikers Festival, la Dumbravita, printre motoare si noroaie. Am ajuns acasa plin de noroi, atat eu, cat si scooter-ul. Asa am ajuns ieri sa-l spal si sa-l fac sa nu mai porneasca (probabil apa pe unde nu trebuie).

Trebuie sa-i schimb uleiul. Am luat ulei 2T de la MOL, full sintetic. Oare cum scot uleiul vechi ? Ar trebui sa gasesc un buson ? Bateria trebuie s-o schimb pentru ca nu tine de loc curentul. Voi cauta informatii si despre bujie si uleiul din cutie, vreau sa le schimb singur (imi placa sa ma murdaresc pe maini).

Din pacate, odata cu schimbarea carenelor (asa a fost adus din DE, carene imitatie carbon TNT am vazut pe ebay cu 180 euro), nu mai am nici un ceas la bord. Nu stiu viteza, nivel la ulei, nivel la benzina, nimic. Ce variante am oare pentru montarea acestor afisaje ? La fel si luminile, nici urma de bec sau soclu. Firele exista, farurile la fel, dar nimic in ele. Trebuie sa gasesc o varianta. In mod normal pe un far am pozitia si pe celalalt faza scurta/lunga, nu ?

Multumesc si pentru link-ul foarte util cu manualul de condus motocicleta !

Legat de revizia lui, am probleme in continuare cu identificarea corecta a modelului. Modelul Yamaha Slider 50 apare in programele de piese ca fiind fabricat doar dupa 2000, iar al meu este din '96. Astfel nu stiu ce bujie sa iau, ce ulei pentru cutie, ce curea, etc. La fel, daca as sti modelul, as putea gasi pe net si cartea tehnica si ceva documentatie ... Am gasit decodor de VIN Yamaha, dar din pacate seria mea nu este recunoscuta, cu toate ca e din 17 caractere ...

Franele sunt bune, discul pe fata arata bine si placutele au mai mult de 3/4 "carne". Spatele franeaza ok.

Am observat in schimb ca lipseste cu desavarsire filtrul de aer. Cred ca asta e si cauza pentru care nu sta la relanti fara soc ... As lua filtru, dar fara model, nu stiu de care ...

Ca si echipament, am doar casca momentan, si aceea de imprumut. Am inceput sa ma uit in stanga si in dreapta de echipament, si incet incet o sa-mi iau tot ce trebuie.

Toate cele bune si multumesc inca odata de sfaturi !

PS: Am gasit cateva poze cu MBK BOOSTER, care pare sa semene destul de bine cu al meu, lasand carenele la o parte ... Inca sunt in ceata ...

Scuze de post dublu, dar sunt sigur ca e vorba de un MBK Booster 50. Am schimbat aseara uleiul. Am desfacut plasticurile laterale si am scos furtunul din recipientul de ulei si in locul lui am bagat alt furtun cu capatul intr-o sticla. Am scos cam 1 litru de ulei rosu. Cel nou care l-am bagat este verde (MOL sintetic 2T). Am curatat si bujia (NGK BR8HS) si bineinteles c-a pornit la sfert de pedala. Cred ca-i cumpar azi si baterie noua. Mai ramane atunci sa-l duc la cineva sa-mi regleze carburatorul si sa montez esapamanetul nou (Leo Vince TT hand-made), si sa fac cumva luminile pe fata. Am acasa 2 instalatii incomplete de xenon, ramase de la masini. Oare se poate face o adaptare in acest sens ? Sau nu duce o baterie mica un xenon ?

Toate cele bune !

LATER EDIT (04.02.2011): nu mai e de actualitate. Am facut pasul de la scooter la motocicleta mult mai rapid decat preconizasem initial. Scooter-ul s-a vandut si acum imi bat capul cu alte chestii :)

Editat de Orvo
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...