Mergi la conţinut
  • 0

Ungerea Lantului. Da Sau Nu?


papilon

Întrebare

Am asistat zilele trecute la o dicutie aprinsa intre mai multi motociclisi cu mare experienta, unii chiar instructori, care se contraziceau reciproc cu privire la ungerea sau nu a lantului. Am stat si i-am ascultat pana la sfarsitul discutiei si am ramas cam nedumerit. Fiecare avea dreptate in felul sau, iar acum, sincer nu stiu ce sa mai cred. Cei care sustineau ca lantul NU trebuie uns, veneau cu argumentul foarte plauzibil ca vaselina e magnet pentru praf si nisip iar acesta combinatie e de fapt un smirghel vascos care roade lantul si-l uzeaza mult mai repede. Cei care sustin ca lantul TREBUIE uns, au argumentat ca fara vaselina, piesulicile acelea mici se vor uza si mai repede daca merg pe uscat, chiar daca lantul va fi mult mai curat.

Eu, am spalat lantul cu motorina, dupa 3000 km de asfalt, fara noroaie sau apa, si am gasit un maclavais cumplit, ca de fiecare data de fapt.:ranting:

Intrebarea intrebatoare, in afara de aceea cu DA sau NU, este ce fel de vaselina sa folosim? care o atrage mai putin praf?? stiu ca exista acel spray de lant, e mai bun decat vaselina grafitata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recommended Posts

  • 0

vaselina NU este buna, tocmai ca ea aduna f f mult praf dar si pietricele mai mari. desigur, inainte de ungere se curatza cu motorina, gaz lampant sau un produs special. ce e de retinut: curatarea si ungerea lantului trebuie efectuata cat mai des (cica cca 500 km sau chiar mai des, daca se merge prin namol, de ex). asadar eu unul imi voi lua cat de curand un mecanism dinala de curatare, cu perii.

acum, ref la ungere, sunt doua mari curente filozofice:

1. cu ulei de transmisie sau alt ulei vascos; sau 2. cu spray specializat.

eu pt inceput l-am dat cu ulei de tranmisie, insa voi proba cat de curand si spray-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Cine zice ca lantul nu trebuie uns ori e plin de bani ori habar nu are. Orice mecanism care functioneaza "metal pe metal" fara ungere se distruge prematur. La lant pe langa frecarea metal pe metal se adauga si actiunea prafului, care mareste uzura. Tocmai de aceea lantul nu numai se unge, se si curata periodic, inainte de o ungere(de aceea exista si sprayuri de curatare). Cei care ti-au zis sa nu ungi lantul sa citeasca manualul de utilizare al oricarei motociclete, acolo fabricantul nu numai zice ca trebuie uns ci specifica si intervalele la care se efectueaza operatia.

Viesparul are dreptate cu cele 2 curente, sincer ambele sunt OK atata timp cat la fiecare cateva sute de km ungi lantul. Iar de curatat eu cu nici o solutia nu am curatat mai bine decat cu motorina si cu perie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Daca este uns cum trebuie atunci da... se unge cum trebuie. Am demonstrat asta la mai multi motoristi veniti cu motoretele la mine la garaj. Esentialul este sa se dea putin spray pe lant. Altii s-au dus cu motoretele la cosmetica si vor pati cu lantul din nou ce au mai patit si n-au sa priceapa de ce.

Se poate merge si fara ungere. In cazul asta nu mai adera praf nisip si alte mizerii abrazive pe unsoare. Dar desi lantul are mai putin de suferit, pinioanele sufera mai mult.

Cunosc toate cele trei cazuri si compromisul cel mai bun il consider cel pe care incerc sa-l fac eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Esentialul este sa se dea putin spray pe lant. Cunosc toate cele trei cazuri si compromisul cel mai bun il consider cel pe care incerc sa-l fac eu.

anume, Cezar? inteleg ca sfatul tau este sa fie uns dar doar putin, nu? acesta ar fi compromisul?

mai adaug, asa cum mi-au zis si mie altii, ca nu trebuie folosita benzina, neofalina, soda caustica sau cif sau alti detergenti pt curatare, pt ca toate acestea pot sa strice mici piese de teflon sau cauciuc ce-s incluse in unele tipuri de lantz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Lantul trebuie uns si gata, altfel cum se spunea si mai sus se uzeaza foarte repede, si daca nu e curatat poate sa si sara foarte des daca nu e nici f intins. Eu spun din cate am vazut lantul inainte de ungere trebuie curatat, si asta cel mai bine se face cu diluant si perie sau pensula, sau daca e dat jos, lasat in motorina sau carbosol o zi intreaga si apoi la fel cu peria.

Apoi ungerea nu se face mai ales la un motor mai sportiv in nici un caz cu vazelina. Pt ungere exista spray de lant care contine si particule de teflon antifrictiune. Daca nu aveti asa ceva puteti sa o faceti cu ulei ATF, cum faceam eu, pt ca am observat ca acesta are proprietatea de a nu se colmata cu praf si noroi cum o fac uleiurile T si M tocmai din cauza ca e mai fluid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

lantul trebuie curatat si uns. sunt cativa baieti in bucuresti care fac un sistem de ungere semi-automat ce foloseste ulei de uns drujba. sunt pareri pro si contra pe tema asta. contra ar fi ca uleiul picurat de ungator va fi improscat peste tot. cele pro spun ca improscarea nu are loc daca dozajul se face corect iar lantul va arata in permanenta a nou. eu urmeaza sa merg in bucale sa-mi montez unul pe vfr-ul meu sa vad cum este. pana acum am curatat si uns folosind spray-uri.

:thumbsup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

lantul trebuie curatat si uns. sunt cativa baieti in bucuresti care fac un sistem de ungere semi-automat ce foloseste ulei de uns drujba. sunt pareri pro si contra pe tema asta. contra ar fi ca uleiul picurat de ungator va fi improscat peste tot. cele pro spun ca improscarea nu are loc daca dozajul se face corect iar lantul va arata in permanenta a nou. eu urmeaza sa merg in bucale sa-mi montez unul pe vfr-ul meu sa vad cum este. pana acum am curatat si uns folosind spray-uri.

:thumbsup:

Vazut sistemul cu pricina. Foarte foarte prost - copiat dupa pro oiler care este la fel de prost. Prea mult panica pentru ungerea unui lant. Dupa o saptamana cu respectivul sistem lantul este negru si plin de mazga la mersul normal prin oras. Nu recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Vazut sistemul cu pricina. Foarte foarte prost - copiat dupa pro oiler care este la fel de prost. Prea mult panica pentru ungerea unui lant. Dupa o saptamana cu respectivul sistem lantul este negru si plin de mazga la mersul normal prin oras. Nu recomand.

Multumesc de precizare. Ei, baietii de pe forum ziceau altceva. Ma voi mai intreba si documenta.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Eu am luat doua spray-uri de pe louis: unul de curatat, si unul de uns lantul. Dupa 1500 de km prima data am dat cu cel de curatat. a curs o negreala masiva de pe el, lantul ramanand curat. Apoi am dat cu un spray de ungere cu teflon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Multumesc de precizare. Ei, baietii de pe forum ziceau altceva. Ma voi mai intreba si documenta.

Bafta!

Tu daca ai vinde un rahat, nu l-ai impacheta etans, apoi staniol, apoi fundita, apoi parfum ca sa faci bisnis? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Papilon, cea mai sigura metoda e sa incerci sa umbli cu un lant neuns un sezon intreg :) Te va costa un kit de lant (pe la 100E, parca) dar vei putea da sfaturi pe pielea ta :) In rest vezi ca toata lumea de aici a zis clar ca lantul se unge obligatoriu. Cartile tehnice ale motocicletelor zic la fel. Ai curaj sa zici opusul?

Cat despre ungerea in sine: ungi cu ulei, ungi cu spray ieftin, ungi cu spray scump, pui WD40... am incercat de toate, la mine nu a contat prea mult, important a fost sa fie uns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Cea mai buna ungere pentru un lant care este folosit in oras este spray-ul cu teflon.

Cat despre treaba cum ca lantul nu trebuie spalat cu benzina, etanol sau alte substante care ataca fel si fel de materiale puteti sta linistiti, lantul se va uza mult mai repede de la mers decat de la spalat. O-ring-urile de cauciuc de la lant daca sunt spalate saptamanal cu benzina (lichidul cel mai "atacator" din toate) se vor strica cam dupa 2-3 ani de zile pe cand un kit de lant trebuie schimbat cam o data la 10.000 - 15.000 km, in consecinta daca nu mergi cu motoreta indeajuns de mult nu faci 10 - 15 mii nici in 2 ani deci nici nu speli lantul foarte des. Eu unul spal lantul cam o data la 500 km si il spal cu BENZINA dupa care dau cu spray cu teflon, spray care nu neaparat este mai bun ci pentru ca nu sare de pe lant, este un spray pt turatii mai mari diferit de cel normal fara teflon sau ceramica care la turatii destul de mari aluneca si se duce mai repede, in consecinta lantul va trebui uns mai des.

DECI DA, LANTUL TREBUIE UNS, FARA DISCUTII.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

rookie in intretinere moto ......

aseara am efectuat o curatare/ degresare si apoi ungere lant

pacient: kawarzaki er5 1997

operatiuni:

1. spalat lantul cu motorinutza - mai intai cu o pensula apoi cu periuta de dinti

2. clatit cu apa (presiune normala)

3. sters cu carpa - vrerificare ochiometrica - Rezultat - nemultumit

repetat pasii 1 si 2

4. rulat (pe cricul central) 5- 10 min pentru uscare si incalzire lant

5. aplicat spray ungere cu teflon (cumparat din benzinarie mol)

rezultat:

pareri? recomandari? sugestii?

multumesc frumos

post-8877-0-51780500-1303369554_thumb.jp

post-8877-0-06405600-1303369589_thumb.jp

post-8877-0-86210900-1303369660_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Dupa ce l-ai spalat cu motorina ( aici foloseste o perie mai zdravana decat cea de dinti) clateste-l cu benzina, apoi da-i cu spray curatare lant ( pentru finisare, foarte putin) eu zic ca vei fi multumit de rezultat. Lasa-l sa se usuce apoi unge-l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

eu zica ca va chinuie talentul

PERFECT de ACORD cu Cesar cu unsul cu putin spray. Cel cu teflon e bun.

Restul de spray-uri la fel sunt f bune numai ca sar.

ATF la fel de bun.Ulei de cutie la fel.

Vaselina NU.

Cat despre spalat...speli cu 52 de spray-uri si tot nu iese "alb imaculat". Spalat cu motrina, benzina, otet, axion etc la fel nu iese ca nou.

Eu il spal cum ma pricep eu mai bine. Niciodata nu am fost multumit de rezultat sincer sa fiu. Apoi il ung dar nu asa din belsug ci moderat.

Fac aceste operatiuni la maxim 500 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

ideea nu era de-al scoate alb imaculat, ci de a inlatura toate urmele de ungere imbibata cu praf /mizerie / etc pentru a evita uzura prematura.

@R1der - sa inteleg ca am exagerat cu spray-ul? am dat prea mult?

sa incerc sa in sterg usor cu o carpa pentru inlaturarea surplusului?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Pai atunci care e ideea? De ce esti nemultumit? Din cate vad acolo nu e bec dar l-ai curatat suficient. Poate unsul este exagerat dar nu face rau, iti murdareste doar janta si iti aduna mizerie mai repede. O sa trebuiasca sa-l cureti mai curand. Oricum nu iti iese din prima trebuie sa-ti formezi mana :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

la inceput consumam la spray de ma intrebam daca nu cumva imi trebuie un spray de marimea unui tub de oxigen

apoi am invatat ca merge cu spray de limpezire dupa ce cureti cu peria si cu motorina

chestiile astea cred ca se invata in timp si nu trebuie sa fii un geniu sa cureti un lant

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

nu sunt nemultumit - nici multumit! :) avand in vedere ca e prima oara cand fac aceasta operatiune, nu am stiut exact cum sa procedez si implicit nici care ar trebui sa fie rezultatul. asta a fost motivul postarii mele. sa aflu daca e corect cum am procedat si daca e iesit cat de cat ok.

si impresia mea este ca am exagerat cu spraiul - mi-am dat seama ca e putin cam mult abea dupa ce s-a intarit mai bine. asa cum bine ai zis tre' sa-mi formez mana.

un motiv de nemultumire ar fi ca nu am avut timp suficient sa fac o cosmetizare coompleta a transmisiei, in sensul ca nu am curatat pinionul (de atac), desi din cate imi dau seama acolo s-ar aduna multa mizerie. foaia am curatato cat de cat dar la pinion nu am ajuns.

@R1der - nu am folosit spray de curatare ( doar motorinutza) ci doar de ungere. si ala m-am straduit sa dau putin... dar nu a iesit

multumesc frumos pentru raspunsuri :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Mai usor cu periile alea ca nu e doar fier in lanturi ;). Motorina ar trebui sa inmoaie mizeria, peria e doar ca sa intri mai bine prin locurile greu accesibile, nu sa racai mizeria de pe el.

Si daca ai vreodata timp sa te uiti si prin jurul pinionului fata ce mizerie se aduna, care e mult mai abraziva decat un lant un pic incarcat.

Si nu incerca metoda "profesionista" de a curata-unge lantul in timp ce e pe stand cu motorul pornit si bagat in viteza ca banuiesc ca mai ai nevoie de degete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Ca sa ai multumirea necesara, trebuie sa urmezi pasii care ti i-am spus. Ce ai facut tu acolo e suficient mai ales ca distractia incepatorului este sa bibileasca utilajul mai mult decat sa se plimbe cu el. :) Iti recomand sa dai cu spray de culoare alb ( ala cu teflon) aici e misto ca vezi exact cat dai, unde dai, cand se murdareste si nici nu-ti sare sa-ti murdareasca janta.

Peria jmekera e ca sa-l scoti bec pe exterior ( te ajuta cand ai lantz Goldeanu sa vada fraierii ca esti reisar) :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Si nu incerca metoda "profesionista" de a curata-unge lantul in timp ce e pe stand cu motorul pornit si bagat in viteza ca banuiesc ca mai ai nevoie de degete.

nevasta-mea: - gata? ai terminat de curatat jegu ala? hai aduna degetele de pe jos si treci la masa ....." :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...