Mergi la conţinut

Dl650/1000 V-Strom


Recommended Posts

Salutare

Dupa cum am vazut pe multe forumuri, de la noi, de la altii, de pe siteuri dedicate, pe mai toate forumurile exista si cate un thread despre un anumit tip de motocicleta. Cautand pe forum am vazut ca V-stromul, o motoreta demna de luat in calucl in clasa ei, nu este prezentata aici pe forum.

Mi-ar place sa discutam putin despre motocicleta asta, cine are, cine isi doreste, ce poate sa faca, cum poate sa o faca, in ce conditii. Sa ii facem putina publicitate, sa o comparam putin cu alte modele, sa discutam civilizat.

desi acum un an nu concepeam sa am o asemenea motocicleta, din varii motive, acum sunt posesorul uneia si sunt foarte bucuros de alegerea facuta.

mai sunt posesori de asa ceva pe aici pe forum?

poate niste poze, niste reviewuri interesante?

o sa revin eu cu niste comentarii curand

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o mai am, dar am calarit-o aproape 3 ani timp in care am facut aproape 70000km cu ea. Este un super motor. Nu exceleaza la nimic dar, dar are un cumul de calitati extraordinar pt cineva care, cu bani putini, vrea un enduro-turing pt enduro-turing. Ce m-a impresionat la primii km parcursi a fost ca toate erau la locul lor, parca mergeam pe acel motor de anii buni si asta dupa primii km. Foarte comoda, manevrabila, puternica si as putea spune chiar frumoasa, desi unii zic ca-i urata. Gusturi! Am facut cu ea multe calatorii superbe in Turcia, Grecia si in Alpi, pe aste din tara si Bg nu le mai pun. Nu m-a lasat niciodata la greu incarcata cu bagaje si pasager. Singurul motiv pt care am schimbat-o a fost ca vroiam sa simt si eu 1200-le inainte de a incepe sa cobor stacheta catre motoare mai mici si asta dupa ce anii de zile m-am tot uitat in cataloagele Suzuki dupa DL-ul de 800 sau 900. Nu am trecut direct la V-Stromul de 1000 pt ca m-am luat dupa unii si altii, care spuneau ca nu trage de jos, ca nu are ABS si ca in general nu este asa de reusit ca cel de 650. Evident m-am inselat pt ca abia anul asta am facut schimb cu 2 prieteni si am incercat si experienta DL1000. Este la fel de bun ca cel de 650, dar cu steroizi. Aceeasi pozitie comoda, mai multa putere si cuplu aproape de jos, in vit 6 se poate merge lejer cu 60km/h, nu pt ca trebuie, ci doar pt ca se poate.Daca nu apare ceva fulminant in industria moto, peste 4-5 ani ma vad iar in saua unul DL650 sau 1000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o mai am, dar am calarit-o aproape 3 ani timp in care am facut aproape 70000km cu ea. Este un super motor. Nu exceleaza la nimic dar, dar are un cumul de calitati extraordinar pt cineva care, cu bani putini, vrea un enduro-turing pt enduro-turing. Ce m-a impresionat la primii km parcursi a fost ca toate erau la locul lor, parca mergeam pe acel motor de anii buni si asta dupa primii km. Foarte comoda, manevrabila, puternica si as putea spune chiar frumoasa, desi unii zic ca-i urata. Gusturi! Am facut cu ea multe calatorii superbe in Turcia, Grecia si in Alpi, pe aste din tara si Bg nu le mai pun. Nu m-a lasat niciodata la greu incarcata cu bagaje si pasager. Singurul motiv pt care am schimbat-o a fost ca vroiam sa simt si eu 1200-le inainte de a incepe sa cobor stacheta catre motoare mai mici si asta dupa ce anii de zile m-am tot uitat in cataloagele Suzuki dupa DL-ul de 800 sau 900. Nu am trecut direct la V-Stromul de 1000 pt ca m-am luat dupa unii si altii, care spuneau ca nu trage de jos, ca nu are ABS si ca in general nu este asa de reusit ca cel de 650. Evident m-am inselat pt ca abia anul asta am facut schimb cu 2 prieteni si am incercat si experienta DL1000. Este la fel de bun ca cel de 650, dar cu steroizi. Aceeasi pozitie comoda, mai multa putere si cuplu aproape de jos, in vit 6 se poate merge lejer cu 60km/h, nu pt ca trebuie, ci doar pt ca se poate.Daca nu apare ceva fulminant in industria moto, peste 4-5 ani ma vad iar in saua unul DL650 sau 1000.

saru mana pentru raspuns, si as minti daca as zice ca nu speram sa scrii.

acum ceva vreme te intrebam despre ungatorul de lant. ma tenta unul , dar am renuntat la idee. de ce? eu nu bag dl ul in praf, in general ung lantul la 1500-2000km (la ture lungi) sau la 4-500 cand fac drumuri scurte. anul asta nu a fost un an moto pentru ture scurte, de cate ori am scos motorul am facut fie 200+ fie a stat in garaj. in conditiile astea, lantul are 20k si nu a fost nevoie sa il intind. la-m ingrijit si nu am tras de el. ungatorul ii prelungeste viata, stiu, dar pentru mine am considerat ca inca nu e cazul. cine stie, pe viitor poate..

acestea fiind spuse, ai timp sa descrii putin sistemul facut de tine/voi pentru uns lantul ? eu am citit toate experimentele, unele am vrut sa le incerc si eu, am urmarit cu mare atentie, am vazut si varianta electronica, dar am pierdut sirul. poate ceva poze si o scurta descriere ? cine stie, poate se gasesc si doritori.

al doilea lucru, iar, in masura timpului disponibil, ceva poze cu parbrizele de v-strom si de supertenere ? la un parbriz ma gandesc si eu din cand in cand, actualul ma protejaza dar e putin cam mult zgomot. ma tenta ceva mai mare. problema cu mine este ca nu pot veni si incerca. ne delectezi si cu cateva poze cu parbrize de v-strom? (daca ai timp sa raspunzi despre parbrize, am o alta intrebare pregatita)

despre mobra mea: eu merg incet. nu trag de mobra, nici de cauciucuri, am scos 20k din setul original. am fost foarte multumit de ele (100% asfalt) si pe rece si pe cald si pe ud. pe curbe le-am folosit pana am distrus o pereche de cizme. mi-a fugit fata de 2-3 ori dar in situatii foarte speciale. intr-un cuvant am fost multumit de ele. trebuie insa sa le schimb.

la anul prefigurez numai asfalt si foarte multa autostrada. ceva recomandari de cauciucuri care sa tina?

aveam in vedere continental trail attack, si metzler tourance. ceva pareri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de ungatoare este o discutie intreaga cu sustinatori si adversari ai ungerii cu ulei in general si a ungerii automate in special. Nu vreau sa conving pe nimeni, dar eu dupa ce am folosit ungerea automata aproape 2 ani nu m-as intoarce la spray pt nimic in lume. Sistemul nostru este relativ simplu: un rezervor de ulei de cca 175ml dintr-un furtun de plastic transparent ce se disimuleaza pe langa cadru, o electrovalva de benzina de la instalatiile GPL, un cap dublu de ungere din aluminiu si tevi de plastic, si un controler care regleaza timpii de ungere si cei de pauza. Odata instalat uiti ca ai lant indiferent de vreme, sau lungimea traseului. De cand am instalat ungatorul in forma lui finala nu am spalat lantul niciodata si am facut si peste 30000km/an. Ce-mi place cel mai mult la ungatoare este ca motorul merge constant la plecarea de acasa sau la intoarcerea dintr-un drum mai lung. Cand foloseam sprayul la plecare era totul OK, dar la intoarcere dupa 6-700 km sa te tii zornaiala si parca nici motorul nu mai tragea ca inainte. Regretul meu este ca nu am timpul si conditiile materiale sa-l multiplic in serie mai mare pt ca cereri sunt destule. La V-Strom in afara de cauciucurile originale nu am folosit decat Tourance clasic si am fost foarte multumit de ele(spatele 36000km iar fata 17-18000km) La motorul actual am Tourance EXP mai de sosea, bune dar parca se duc cam repede. Cred ca si pe ST am sa pun tot Tourance clasic data viitoare, cu care parca ma misc mai cu talent si pe foretier.Parbrize am facut o gramada, este rutina pt mine acum. De la o seria la alta ma joc cu designul pt a gasi o forma mai interesanta si pt a inbunatati protectia pt turing. Partea proasta ca de cand cu criza a cam disparut plasticul de la importatori, nu-l mai au pe stoc si este mai greu daca nu imposibil sa mai fac altele. Zilele trecute cu aceeasi matrita(singura pe care o am) am facut parbrize pt mine si celalat proprietar de SuperTenere, pt V-Strom si pt un Kawasaki Z7. Intamplator forma s-a potrivit pt toate trei desi sunt motoare complet diferite, evident cu o decupatura diferita pe contur.Ma gandeam sa fac un material mai comlet despre cum pot fi facute parbrize home made, dar cred ca am ramas printre putinii care mai fac asa ceva acasa, majoritatea marca banul si-l iau de-a gata. Mie inca imi place sa ma joc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de ungatorul de lant : ai o poza , sau poti sa imi spui si mie cum ai facut capul metalic din aluminiu? ceva electric nu as pune pe mobra, dar m-as juca putin. tehnic stiu cum trebuie sa arate capul de ungere dar e mai bine sa incerc sa invat din experienta ta decat sa reinventez eu roata

despre parbrize: e diferenta clara intre parbrizul standard si cel facut de tine? o poza doua ?

ai putea faca , din resturi, o extensie la parbriz asemanatoare cu cele de la MRA care sunt pornografic de scumpe? (cred ca mai scumpe decat un parbriz in sine)

parbrizul ma gandesc ca l-as putea modifica si eu la a mea. nu ma deranjaza, fac multi km , dar ma intreb cum ar fi cu unul putin mai intalt.

lumineaza-ne te rog si cu niste poze .

eu momentan sunt intr-o mare mare mare criza de timp dar usor usor vreau sa ma mobilizez sa pun poze cu mobra mea. daca vrei sa ne incanti inainte cu ceva detalii, as fi bucuros.

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parbrizele mele sunt orientate catre turing. Trebuie sa apere de vant si ploaie si sa fie max de silentioase posibil. Cele din ultima transa cred ca se apropie cel mai mult de acest deziderat. Dpdv al design-ului pot fi pareri, unora pot sa le placa altora nu, dar la drum lung si in conditii dificile, ce mai conteaza. Fata de cel original de V-Strom sunt mult mai inalte, cca 15cm daca nu mai mult. Partea de sus ajunge pana la nivelul varfului nasului cu pilotul asezat pe sa. La 140km/h poti merge fara problema cu viziera deschisa, curentul trecand la 1-1,5 cm pe deasupra casti si cca 5cm de umeri. Am sa pun si poze, dar am probleme cu calculatorul unde sunt stocate. Daca vrei sa faci teste pot sa-ti imprumul un parbriz pe care l-am folosit eu anul trecut si pe care-l tin pt probe.Se poate face o extensie la orice parbriz, dar sunt urate ca porcul. Greu de facut nu este plasticul ci ansambul de prindere pe parbrizul original Despre ungatoare chiar ma gandeam ca impreuna cu Andrei atw@ sa facem un material de promovare a ungerii automate, cei ce au inclinatii mecanice si electronice, sa-si faca singuri, sau sa-l cumpere integral, sau partial pe componente de la noi. Decamdata partea electromecanica este realizabila si fiabila 100%, probleme vad ca sunt cu componentele electronice care nu prea se gasesc mereu. Pt V-Strom am facut in serie capete duble de ungere, au mers toate fara probleme, dar daca nu ai un control strict si repetabil al ungerii, se face multa mizerie. Fara controlul electronic eu nu as monta nimic automat la ungere. Spun asta dupa ce un sezon am incercat tot felul de solutii personale sau preluate de pe net si nici una nu a functionat destul de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdan,

Vezi ca pe linkurile de din forum, exista si o sectiune Garage...

Daca ai timp si vrei, motocicleta ta s-ar incadra perfect in ea. Ii poti adauga poze atat motocicletei cat si modificarilor aduse (care pot fi precizate separat)

Ai mai jos linkul garajului:

http://www.pro-bike.ro/forums/garage/

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

La multi ani tuturor,

din cate imi aduc aminte a mai fost un topic de genul asta deschis acum cativa ani

stiu asta pentru ca am scris si eu in el, eram entuziasmat de noua mea achizitie de atunci,

eu am V-strom 650 din 2006 an fab. 2004, asa de mult mi-a placut dupa ce am calarit pe al unui prieten ca am dat la schimb un GSXR 1000 K3 fara sa mai cer diferenta si nu-mi pare rau, de 4ani nu am schimbat nimic la el

in afara de consumabile, insa am adaugat scut;manere incalzite;crash bar;topcase, strictul necesar pt. calatorii. Foarte manevrabil si placut la condus nu e obositor de loc, laudele pot continua...si o poza facuta pe nisipul mari negre.

post-5895-0-44587000-1294219671_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu imi amintesc de topic si mereu zic ca o sa imi descriu mobra, dar am o problema cu timpul.

dar lasa ca imi fac curand....

sa fie un an nou bun

ieri am scos mobra la plimbare ... revin

revenind dupa o cafea si o tigara.

ieri seara am plecat de la birou si dupa multa vreme strada era curata. si uscata. afara erau un -5, -6 asa ca am hotarat ca e vremea sa invart rotile.

tremuram de emotie, imi frecam palmele si abia asteptam sa ma urc pe ea. eram emotionat. am facut numai 20km , nu mai mult. pe marginea drumului era inca zapada, era noapte asa ca am hotarat sa nu trag prea tare. cateva curbe, luate cu frica si atentie pentru ca nu stiam ce e sub roti, dar m-am bucurat mult.

abia astept sa vina temperaturi pozitive.

motoreta s-a comportat cum trebuie, injectia isi face treaba cum trebuie, porneste la primul buton dupa 2 saptamani de iarna (ultima pornire). suspensia era putin mai tare decat de obicei, dar e normal pe frigul asta.

hai, sa auzim de bine.

hai sa mai scriu si eu cate putin despre motoreta mea. merita putina atentie.

am cumparat-o in ianuarie 2010. este fabricatie 2008.

initial vroiam sa cumpar un r1150gs adv. gasisem unu, echipat super, garantie de la reprezentanta bmw unde fusese revizionat si acum vandut. oscilam de fapt intre un 1200gs chel(2005), un 1150adv mai vechi dar accesorizat si cu aproape70k la bord, km care se vedeau totusi pe mobra, un transalp de 700nou si cam atat. suzuki nu era pe lista. sunt cateva aspecte legate de motocicleta asta care nu mi-au placut si nu pot sa zic ca imi plac nici acum. nu imi place ca nu are cadru in sensul clasic, cum are TA ul sau AT ul, ca are mult plastic, ca pare fragila.

in fine, stiam cati bani am disponibili, ei erau EXACT banii la care era vandut 1150adv ul.

si am inceput sa imi caut pe net motorete. vroiam sa iau o motoreta in garantie, de la o reprezentanta, chiar daca asta inseamna mai multi bani. si intr-o zi, cautand pe net, un coleg imi trimite un link la un magazin de mobre. aveau multe dl uri, fiind reprezentanta suzuki.

am mers si la salonul moto din bruxelles sa vad preturi, reduceri etc. tipii astia aveau stand la salon si am primit o oferta buna pentru un dl nou. toate bune si frumoase. hotarasc sa ma duc la ei la sediu.

problema este ca si-au facut si astia sediu la dracu in praznic, e greu de ajuns cu trenul, masina nu am, asa ca singura solutie a fost o alta motoreta. zis si facut. se ofera voluntar un prieten cu un sv650 (motoreta pe care conducand-o m-a facut sa imi placa motorul) si la drum. iarna, zapada, frig, eu un animal care nu e facut pentru saua din spate a unei moto aproape sport (cel putin ca pozitie).

infrigurati ajungem si la magazin. vad motoretele si sus, la etaj, era un dl650 negru. mai ieftin. dar nou. intreb de ce diferenta de pret si aflu ca a fost cumparat de o gagica, ca sa invete sa mearga pe mobra, dar ca nu e de ea. singura problema e ca mobra a fost coborata din suspensie. revizia de 1000km , cand va fi, o sa fie inclusa in pret, sa nu imi fac griji.

rodajul nu il avea facut, garantia suzuki mi se transfera toata, asa ca am hotarat sa il iau cu conditia ca va fi readus la inaltimea initiala. am incercat sa si negociez pretul. tipul s-a uitat la mine, la noi, s-a uitat afara. eu i-am zis ca vreau sa cumpar o moto in ziua aia, ca vin de departe si nu e vreme de plimbat afara. si cred ca aici am gresit. cand tipul a vazut zapada de afara si unu imbracat in haine moto, si-a dat seama ca o sa cedez. si am cedat. nu mi-au facut nici o reducere de pret. mi-au oferit echipament la pret promotional, dar am echipament. mi-au oferit consumabile (dar nu imi trebuiau) accesorii la pret promotional... nimic, eu vroiam reducere de pret, ei nimic.

pana la urma batem palma, ia tipul o bucata de hartie , scrie ca trebuie ridicata mobra si merg la casa sa platesc.

le-am zis ca platesc un avans, iau actele, imi scot placa si vin cu restul banilor si iau mobra. nu se poate. platesc tot, ei imi dau actele, vin si o iau.

in fine, asta e ...am ceva cash, dar putin, si incerc sa platesc restul cu cardul. surpriza, am limita la valoarea unei tranzactii. bun, dau ce am cash, mai dau 3000 de pe card si acasa cu mine. acasa, le fac transfer pentru restul banilor si in 2 zile aveam actele. nu am auzit mobra mergand (era la etaj in reprezentanta), nu am facut test drive, nimic. nu condusesem in viata mea un dl.

acum, uitandu-ma in urma imi dau seama de ceva: eu am platit mobra online, am primit actele, am inmatriculat-0 (placa, asigurari, certificat pe numele meu, tot ce trebe) dar nu am nici o chitanta, nici o factura nimic. inmatricularea mobrei a durat cam 10 minute. adica am intrat la politie, am aratat asigurarea, le-am dat actele de la firma, ei mi-au dat placa si mi-au urat o zi buna. taxe, impozit, plati, certificat de inmatriculare mi-au venit peste o saptamana prin posta. a durat mai mult sa imi scot casca decat sa imi inmatriculez mobra.

bun, peste o saptamana ma sui in tren sa ma duc sa iau mobra. colegul cu sv ul era plecat la cateva mii de km distanta si sa ma intorc pe doua mobre era cam greu chiar si pentru mine. si m-a lasat trenul la 5km de magazin. 5km peste dealuri si camp. iarna. in frig. cizme moto. bine ca pe drum nu mai era deloc zapada si incepuse sa se topeasca in zilele trecute.

ajung la magazin, transpirat fireste, in echipament complet, ma duc la caserie, le zambesc, imi zambesc, ei ocupati, semnati de primire, motoreta o sa fie afara. in timp ce semnam cel de la casa da un telefon si imi spune ca semnez, pe urma pot iesi ca mobra e gata. mi-am zis ca daca ei nu mi-au facut nici o reducere la pret, iau si eu un pix de acolo de pe masa. de fapt asta e povestea de dupa, eram asa emotionat ca am luat pixul fara sa imi dau seama. l-am gasit acasa.

aici sunt doua mari diferente: eu, cel care isi ia prima motoreta noua (sau aproape noua) din magazin, si ei care vand zilnic multe motoare (cred ca au stoc permanent de 3-400 de motoare) si cat am stat eu acolo, cel putin 4 oameni isi lua motoretele (in juma de ora). credeam ca o sa stea cineva cu mine, sa imi arate, sa imi explice.. nimic. mecanicul mi-a zis: astea sunt cele doua chei, benzina aveti jumatate din rezervor, va urez o zi buna. nu zic ca au fost nepoliticosi, sau ca nu au fost promti, au dost foarte profesionisti dar e diferenta intre revelatia unui virgin si tipa care il scapa de povara nepacatului fara sa isi mai aminteasca cati a vazut in ziua aia macar:)

m-am aseazat langa ea, m-am uitat la ea, am fumat o tigara si am zis... hai... pe cal. cu frica si inima stransa.

am demarat cu grija pe o sosea serpuinda. mi-am potrivit din nou oglinzile, am accelerat putin si frana brusca, intai pe fata, pe urma pe spate, pe urma ambele. deci asa se opreste... ok, acum vedem daca functioneaza abs ul: fucntioneaza. suspensiile merg bine, acceleratia ok, ambreiaj si el. ce bine, vine o curba, super...

si mi-am amintit de prima mea suire pe o japoneza. condusesem numai ij inainte si am luat africa. mare, grea, puternica. dupa 500m m-am trezit crosetand in traficul bucurestean, eram parte din motoreta. e prima data de atunci cand se intampla la fel. mergeam cam cu 40-50 pe un drum cu curbe, iarna, drum liber, motorul nu il auzeam sau simteam. schimba frumos toate vitezele si ... eram de fapt intr-a 5 pe la 90-100. o minunatie. si am dansat putin cu ea pe curbe. dar am lasat-o mai moale

dupa asta mi am dat seama ca vreau sa ii cumpar un lant/antifurt bun. puteam sa il cumpar de la reprezentanta, dar, de ce sa iau un lant de la reprezentanta, cu reducere, cand aveam mobra noua si germania era la numai 200km ? asa ca frig, cu blugi pe sub pantalonii moto, cu 3 perechi de ciorapi, viziera deschisa de bucurie, am luat-o spre primul louis. de aici nu mai sunt multe de spus, o sa revin cu ceva concluzii despre motor si ceva poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu dl asta de 650 daca mergi cu 100- 120 la drum intins cred ca nu sare de 3,5 litri/100 km...???

povesti :). de fapt, eu in viata mea nu am vazut motor de 650 care sa ia la 110 3.5

in anglia, cu camere peste tot, si bagaje, poate consuma la 120 pe ceas in jur de 4.3-4.5 (dar nu mult sub). am scos peste 400km dintr-un rezervor fara emotii.

in franta pe autostrada, cu bagaje (cutii laterale etc) am reusit aproape 7-8%. vant din fata, moto incarcata, lata, un 140 pe ceas constant

cand merg la drum lung singur, si camerele nu ma sperie, as spune ca imi ia 5.5-6 (cutii laterale, topcase, etc)

cand merg incarcat si cu pasager , consumul e un 5.

in fine, una peste alta, cand fac o tura in uk, scot 6% in franta, ca ma grabesc, si 4 si putin% in UK ca imi e frica. poate ca motoreta poate mai bine. daca as tine un 100 pe ceasu ei, poate ia 4, nu stiu, ca nu am avut rabdarea necesara.

un lucru in schimb e clar, in rodaj a luat putin mai mult, si dupa ce a trecut de un 5-6k km, a inceput sa consume cu adevarat mai purin.

mai este si celalalt aspect: merg de multe ori cu un tip cu sv (motoreta lui nu are mai mult de 30k km cred). pe acelasi drum, el are consum mai bunicel, si de ar conduce el motoreta mea, ar scoate consum mult mai bun.

eu mereu m-am gandit asa: 0.5% inseamna inseamna 5l la mia de km. prefer sa tin motorul in zona de cuplu, sa simt ca trage cand incep sa il accelerez decat sa merg subturat. niciodata nu m-am gandit si nu am mers la consum.

consumul depinde de multe: cutii laterale sau nu, pasager sau nu, drum national sau autostrada, vant din fata sau nu, dar ca medie as spune 5, minim as spune 4.3 maxim 6.5. o sa o iau o data cheala, fara topcase si altele, pe autostrada la 90. pierd si eu 1h jumate din viata si vad cum se comporta:)

sper sa revin cu poze

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

povesti :). de fapt, eu in viata mea nu am vazut motor de 650 care sa ia la 110 3.5

in anglia, cu camere peste tot, si bagaje, poate consuma la 120 pe ceas in jur de 4.3-4.5 (dar nu mult sub). am scos peste 400km dintr-un rezervor fara emotii.

in franta pe autostrada, cu bagaje (cutii laterale etc) am reusit aproape 7-8%. vant din fata, moto incarcata, lata, un 140 pe ceas constant

cand merg la drum lung singur, si camerele nu ma sperie, as spune ca imi ia 5.5-6 (cutii laterale, topcase, etc)

cand merg incarcat si cu pasager , consumul e un 5.

in fine, una peste alta, cand fac o tura in uk, scot 6% in franta, ca ma grabesc, si 4 si putin% in UK ca imi e frica. poate ca motoreta poate mai bine. daca as tine un 100 pe ceasu ei, poate ia 4, nu stiu, ca nu am avut rabdarea necesara.

un lucru in schimb e clar, in rodaj a luat putin mai mult, si dupa ce a trecut de un 5-6k km, a inceput sa consume cu adevarat mai purin.

mai este si celalalt aspect: merg de multe ori cu un tip cu sv (motoreta lui nu are mai mult de 30k km cred). pe acelasi drum, el are consum mai bunicel, si de ar conduce el motoreta mea, ar scoate consum mult mai bun.

eu mereu m-am gandit asa: 0.5% inseamna inseamna 5l la mia de km. prefer sa tin motorul in zona de cuplu, sa simt ca trage cand incep sa il accelerez decat sa merg subturat. niciodata nu m-am gandit si nu am mers la consum.

consumul depinde de multe: cutii laterale sau nu, pasager sau nu, drum national sau autostrada, vant din fata sau nu, dar ca medie as spune 5, minim as spune 4.3 maxim 6.5. o sa o iau o data cheala, fara topcase si altele, pe autostrada la 90. pierd si eu 1h jumate din viata si vad cum se comporta:)

sper sa revin cu poze

nu ai vazut motor de 650 care sa consume 3,5.....honda ntv 650 , videle- bistrita , consum 3,6 , cam pe acolo....ma asteptam la vstrom sa consume putin, 2 in v , motor de 650 , nou.....dar , oricum este mai fortos decat ntv 650 , are cai mai multi....la africa ai renuntat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se poate ca ntv ul sa ia 3%. pana acum, experienta pe care o am cu mobrele, fie ele si noi, este ca nu se poate. sau eu nu am vazut. intrebi de africa, si deschizi un subiect inca dureros. eu am vandut africa. cu africa, dandu-mi "silinta" am scos consum de 5. in rest consuma 6-7-8 depinde de ce faceam cu ea. noul proprietar, cu care tin legatura, mi-a zis ca a reusit 4.3. depinde ce faci cu moto si cum mergi.

de exemplu, la 90km/h pot sa fiu intr-a 6-a la un 3500-4000 de ture si motoru e ok..

eu prefer sa fiu a 5-a, iar daca e zona de munte, prefer a 4-a ca la iesirea din viraj sa stiu ca trage.

as fi curios, o data, sa merg in paralel cu cineva si sa comparam consumul. pe drumuri serpuite, merg des cu colegul cu sv ul. cand e plimbare de cascat doar ochii, el merge putin subturat, ia curbele lin si frumos. eu franez in spatele lui, il las sa ia distanta, schimb inferioara o aplec in cruba cat pot si ies cu ea accelerata bine, ajung in fundul lui si franez. normal sa consum mai mult. normal sa am un ranjet la larg pe fata :)

revenind la africa. a trebuit sa o dau. era veche, motorul nu a facut niciodata nici o problema, fost de incredere. problema e ca nu aveam unde sa fac reparatii, nu aveam garaj, si motorul necesita atentie din cand in cand (un rulment, o garnitura, o mufa electrica schimbata). nu lucuri complicate, dar trebuiau facute.

uite cum arata garajul meu:

post-2169-0-50388200-1294352689_thumb.jp

si cum nu poti sa ai tot ce iti trebuie in casa (eram student atunci, aveam o camera mica mica unde nici eu nu aveam loc) trebuia sa iprovizez. asa ca am gasit un coleg mai pasionat de cum arata si i-am cerut greutatile cu care isi antrena brandul sa imi fac ciocan.

post-2169-0-30531500-1294352750_thumb.jp

repet, motorului in sine, nimic sa ii reprosez. l am vandut unui om pasionat care are grija de ea. bani multi nu am cerut, noul proprietar a avut decenta sa nu incerce sa negocieze macar, si mi-a zis ca imi dadea mai mult daca ceream. am batut palma, am mers cu el si i-am facut tot eu ultimul plin de benzina. puse una peste alta am luat pe ea salariul meu pe o luna, dar prefer sa o stiu ingrijita si pe drumuri decat uitata in garaj.

totusi, motoreta aia mi-a fost alaturi la greu, de multe ori, la necaz si la bucurie. eu in 10 ani de motoreta am fauct pana doar de doua ori, cu africa. la prima intalnire cu prietena , si la a doua. la a treia intalnire s-a ars releul. cred ca nu se placeau gagicile. cam asa aratam eu , la 4 dimineata, undeva langa bruxelles, in timp ce eu ma visam in pat cu gagica:

post-2169-0-90732700-1294353075_thumb.jp

mobra asta a indurat saraca mai mult decat puteam sa ii cer. de doua ori m-am mutat si a carat inclusiv fotolii. m-am mutat si din tara tot cu ea.

post-2169-0-23272100-1294353205_thumb.jp post-2169-0-94359800-1294353220_thumb.jp

si ne-am si plimbat. uneori veseli, alte ori tristi, dar a fost cu mine, si eu cu ea.

post-2169-0-20604400-1294353536_thumb.jppost-2169-0-30721000-1294353552_thumb.jppost-2169-0-25690600-1294353567_thumb.jp

puteam sa o las sa imbatraneasca nepornita in garaj acasa? mi-a trebuit o motoreta noua, in garantie, sa nu am nimic de facut la ea. desi pare stupid, eu prefer sa schimb uleiul la service, si sa platesc destul de mult, doar pentru ca ca daca il schimb eu nu am unde sa il arunc.

in fine, ne-am indepartat de la subiect, dar era necesar, revin maine cu poze cu actuala motoreta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte frumoasa povestea motoretei anterioare cat si a achizitionarii celei noi. se vede mult suflet aici...

apreciez mult oamenii ce tin la motoretele lor. e f misto topicul acesta: de obicei oamenii povestesc frumos despre calatorii iar despre motoarele ce-i poarta in calatorii sunt doar discutii tehnice.

vad cu placere ca tu faci exceptie si inca una foarte placuta. ne zici si despre cea noua mai multe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

revening cu pozele cu aducand discutia din nou inspre dl650

dupa cum spuneam am vazut intai pe un site pozele cu motoreta. ele aratau cam asa:

post-2169-0-52329600-1294583966_thumb.jppost-2169-0-91632100-1294583974_thumb.jppost-2169-0-02172800-1294583984_thumb.jp

post-2169-0-46757700-1294583994_thumb.jppost-2169-0-51974400-1294584007_thumb.jppost-2169-0-78288500-1294584019_thumb.jp

bun, asa o vazusem. mai sus spuneam cum am mers prima data sa platesc motocicleta.. ca era frig, iarna, urat afara. nu am de pe drum decat o poza sau doua (eu nu am camera foto mereu, si atunci chiar era ultimul lucru pe care l-as fi carat)

important nu este ca era urat afara, asta se poate intampla oricand, si nu ar fi prima data cand sunt pe moto si ploua, ninge, burniteaza. cu astea sunt, desi nu imi place, obisnuit. a fost insa prima data in viata mea cand am fost pasager pe o distanta mai lunga de 1km. si cu voia divinitatii spre ca si ultima data. am fost mai rau decat o femeie isterica. m-am abtinut greu sa nu zic prea multe.

prietenul cu care am fost (pe curbe cred ca imi da lectii) nu a vrut sa ia autostrada, a preferat sa o ia "peste dealuri" sa fie serpuit. ca pasager, ii mai ziceam sa mergem incet ca nu ne grabim, ca magazinul e inca deschis. cand sunt in spate, nu am acceleratie, nu am frana, nu am vizibilitate, sunt pierdut. la curbe ma inclinam cu el, mutam centrul de greutate spre el, stiu ce trebuie sa faca pasagerul. cealalta problema este ca fiind pasager nu simteam aderenta, nu simteam cum se comporta la franare, e greu ce mai ...

la sfarit mi-a multumit, mi-a zis ca fiind gras si punand greutate pe spate , a avut aderenta mai buna, si pentru ca stiu sa ma aplec, pentru el a fost frumos. gata, eu pasager nu cred ca ma mai sui decat in cazul unei nevoi extraordinare.

post-2169-0-50117500-1294584953_thumb.jp

revenind la pasageri, sora-mea e cel mai bun pasager pe care l-am avut pana acum. dupa prima zi in munti, am facut o poza, si mi-a zis: lasa, cand ii arat mamei ii zic ca eram alba la fata pentru ca nu e camera buna. era prima data pe moto, facusem cam 2-300km de autostrada si dupa intrasem in munti.. si primele 10-20 de curbe au fost prea mult pentru ea. dupa aceea i-a placut, a invatat sa se aplece cum trebuie, sa nu se sperie, sa ii placa. si taica miu e pasager bun, dar cu el am folosit marginea cauciucului doar o data. ramane maica-mea de educat

continui pe seara

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desi am impresia ca vorbesc aproape singur,

trebuia sa ajung, acum pe jos, sa iau motoreta. magazinul dealerului de unde vreau sa iau motoreta este foarte departe de civilizatie. oarecum firesc in conditiile in care mai toata lumea are masina, si tipii vand foarte multe enfduro/cross/atv si fac destu de des demonstratii. adica primesc destul de des sms uri in care sunt invitiat la un drive test (eu si toti clientii)pentru tot felul de masinarii.

hazliu a fost dimienata cand am mers in gara sa imi iau biletul. in weekend biletele sunt mai ieftine, era sambata, daca iei dus intors. pana la urma controlorul mi-a dat un bilet "special" de mers la cumparaturi. adica nu ma duc sa ma distrez. jumatate din constul unei calatorii dus intors (care e mai ieftina decat 2 calatorii simple). nu ma intrebati, nici eu nu stiam ca exista. . ma duceam cu adevarat la cumparaturi.

dupa ce am schimbat doua trenuri, am ajuns la cea mai apropiata gara de destinatie. puteam sa ma duc cu 2 trenuri si doua autobuze. partea proasta era cau timpul de asteptare intre mijloacele de transport imi rapeau 6-7 ore din zi. am ajuns in gara, m-am uitat stanga dreapta si am inceput sa merg pe marginea soselii, cu casca in mana. echipat. si am tot mers.

dupa cativa km, 2-3, am ajuns, conform hartilor de pe google maps la o scrutatura. peste 2 dealuri era si magazinul. cam asa arata scurtatura si e al dracu de greu . primele sute de metri la deal, pe pamant inghetat sunt ok. dupa, si panta e mai abrupta, si cheful mai mic.. am transporta ca un magar

post-2169-0-25564200-1294596419_thumb.jp

totusi, ultima bucata a fost pe un drum care vara cred ca e superb

post-2169-0-45383900-1294596855_thumb.jp

in fine, tot ce a insemnat luatul motoretei am povestit deja... important e ca m-am vazut calare si mi-am zis: acum incotro? asa ca am hotarat ca imi trebuie un lant sanatos si o alarma. si daca tot eram calare, echipat, de ce sa nu ma duc pana la louis. si germania a scris pe mine. in prima zi m facut cam 400km in total, poate putin mai mult. o adevarata placere.

seara, am venit acasa, am parcat moto, m-am dus, m-am schimbat ca nu mai puteam, am coborat langa ea, noapte, luna, eu fumand tigara de dupa. cam ca la femei. ai terminat ce ai inceput pe ziua aia, fumezi linistit tigara de dupa, iti tragi sufletul, te uiti la ea si te intrebi: bai a fost bine. imi place. "this might be the beginning of a beautiful friendship"

post-2169-0-66795600-1294596794_thumb.jppost-2169-0-28871100-1294596836_thumb.jp

ma uitam acum in poze, si vad ca am pozele cu noul tankbag. initial mi-am zis ca e o mare prostie, ca nu are sens, ca sunt bani aruncati degeaba. totusi, este extrem de util. nu se misca in mers, nu se pune problema sa cada si cel mai important, cand chiar tre sa fugi la 50m de motoreta cu pantalonii in vine, il iei cu tine foarte repede si nu stai cu frica. in el imi tin de obicei cheile, aparat foto daca am (nu incape un dslr oricum) mobile, acte bani, si peste astea mai intra la nevoie un gps, o laterna mica, un pachet de servetele.. in fine, prostioare care de obicei iti umplu buzunarele. tot acolo tin tigari, bonuri, bricheta. este o jucarie care isi face banii si desi la inceput am fost reticient, daca l-as pierde, maine mi-as lua unul identic. poate putin mai mare.

post-2169-0-22920100-1294597103_thumb.jp

o sa revin cu continuarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu , nu vorbesti singur, te urmarim....in prima poza cu drumul prost, aia care se vedeau in departare , langa drum, erau magari?unde esti, in belgia?in alta ordine de idei, am citit odata intr-o revista[ nu mai stiu ce natie era]despre un dl 1000 ...proprietarul il folosea , mi se pare . pentru naveta zilnica...avea deja 150 000 de km si nu avea nici o treaba...acu' iar o iau razna-e frumoasa belgia?

nu , nu vorbesti singur, te urmarim....in prima poza cu drumul prost, aia care se vedeau in departare , langa drum, erau magari?unde esti, in belgia?in alta ordine de idei, am citit odata intr-o revista[ nu mai stiu ce natie era]despre un dl 1000 ...proprietarul il folosea , mi se pare . pentru naveta zilnica...avea deja 150 000 de km si nu avea nici o treaba...acu' iar o iau razna-e frumoasa belgia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e belgia, si aia sunt magari. oamenii aici, sunt in sud, au foarte multe animale de ompanie gen capre, caprioare, cai, magari, ponei. cunosc o tipa , si familia ei, pentru ca isi permite, are si o ferma cu 5 cai. se duce cand are timp sa calareasca si in rest e cinva care are mereu grija de cai. fireste, costa. din ce am inteles, intretinerea unui cal incepe cu 500e pe luna. tipa nu face parte din oamenii de rand, dar mie, ca roman, mi se pare ceva extraordinar comparat cu ce stiu eu "de acasa". si sunt foarte multi oameni care au pamant si cresc, de frumusete oi, capre, vaci, cai, magari etc.

tara in sine, daca ai timp, are pitorescul ei, indubitabil, dar parca nu mi-ar placea sa locuiesc aici permanent. este greu sa te integrezi cu adevarat (ai cunoscuti, ai amici, dar e greu sa zici ca ai prieteni), relatiile sunt diferite de ce suntem obisnuiti acasa. colegii mei de birou de exemplu sunt niste oameni super, dar in 2 ani de cand lucram impreuna nu am baut nici o bere, nu stiu daca locuiesc in oras sau nu, daca le plac fetele sau baietii, daca au si alte pasiuni in afara de munca. strict profesional sunt niste tipi super.

majoritatea prietenilor sunt fie romani (intamplarea face, fara nimic premeditat, sa ne stim din timpul facultatii si sa ajungem sa lucram impreuna "din gresala", si sa fim si pasionati de moto) fie cehi, polonezi, francezi, spanioli si numai 2-3 belgieni.

deci, tara e frumoasa, oamenii, si intre ei, nu au acelasi tip de prietenie cum avem noi, sau cum suntem obisnuiti sa avem. de exemplu, daca as avea nevoie sa ma duc cu mobra iarna la 150km , am curaj sa imi rog prietenul roman motociclist, dar nu mi-ar ruga un coleg de birou sa ma duca nici 10km. oamenii se inchid in ei parca. e bine, adica nu ai parte nici de nesimtire pe strada, muzica data tare, manelisme in public dar nici de prieteni carora poti sa le spui orice. DAR sunt si exceptii.

pentru motoreta, viata e ok, nu am itp de facut, asigurarea e cam 300+70 pe an, impozit cam 70 ora de service cam 40e-45e fara tva (un schimb de ulei te duce , cu uleiul lor, la 90e), drumurile sunt bune, dar nu perfecte, si eu, in sud, mi-am gasit si locuri de joaca, trasee intre 15-150km cu multe curbe. DAR drumurile cu curbe sunt drumuri secundare, mai un cal, mai un tractor, un bursuc, o vulpe, trebuie atentie mare.

si ince ceva: nu am vazut niciodata maniaci pe drum, nu imi amintesc sa fi vazut motorete depasind limita de viteza (daca limita pe autostrada e 120 mai merge lumea cu 130, dar eu avand 130 nu am fost depasit niciodata), nu am vazut nici o abatere grava in oras. singurii problematici sunt scuteristii care fac zgomot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • 6 months later...

Salutare la toata lumea. M-ar putea ajuta cineva cu o informatie? Incerc sa reconditionez un Elefant 900 iar pentru suspensia spate (din cauza lipsei de piese atat originale cat si after market) as vrea sa folosesc un arc spate de V-strom de preferabil unul progresiv Hyperpro. Arcul de V-strom pare cel mai apropiat ca dimensiuni iar greutatea motocicletelor este asemanatoare.

M-ar putea ajuta cineva cu niste dimensiuni ale arcului spate decomprimate (ma intereseaza mai ales lungimea arcului decomprimat si eventual un diametru interior/exterior).

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...