Mergi la conţinut

Yamaha Xt1200Z Supertenere


Recommended Posts

Pt mine totul a inceput la sfarsitul anului trecut cand m-am hotarat ca trebuie sa schimb motorul. Atunci aveam un DL650 care m-a slujit impecabil aproape 70000km, de cele mai multe ori incarcat si cu pasager.Optiunile nu erau foarte multe. Un DL 650ABS nou. Am zis nu, era deja cunoscut si-mi ramasese mic, mai ales la drum lung ramaneam mereu ultimul. KTM 990, tot nu, fiind prea inalt, si credeam eu, prea incomod pt turing cu pasagerul meu. Varadero am probat, nu m-a impresionad deosebit, desi exista varianta pe injectie si cu toate micile probleme rezolvate. L-am trecut la uzura morala fiind in fabricatie de mult timp.DL 1000 avea renumele de moto cu probleme, fara ABS si nici nu se gasea nou sau SH, dar cu km putini.Evident drumurile se indreptau spre GS1200 singura care cel putin in prospecte se lauda ca fiind cea mai cea. Studiez situri de afara, intreb prieteni care au avut sau au motorul si surpriza, probleme peste probleme. Nu le enumar pt ca sunt prea multe, dar s-ar rezuma in fiabilitate si servisare la misto, pt pretul cerut.Pierdusem aproape orice speranta si deja ma pregateam pt un nou sezon cu Suzuki. Era bine ca nu dadeam bani, dar nici schimbarea nu o faceam. La Yamaha nu ma uitam pt ca nu aveam de ce, cand surpriza, se anunta aparitia unui nou motor rival pt GS. Nu se stia cum, pt ca prototipul era imbracat la propriu in carpe si nici cand.O fi 2010, 2011. Lucrurile incep spre primavara sa se precipite, apar mai multe date si poze spion, si-mi zic, ASTA E, XT 1200Z! Se fac si primele teste,apar poze si filmulete pe bune, toti o lauda, nici o critica, dar totusi comentariile veneau de la profesionisti platiti, mercenari, nu de la proprietari, deci posibila manipulare si interese de marketing. Am mizat totusi pe ambitia Yamaha de a detrona un mit comercial si pe puterea tehnica si financiara , de a realiza acet lucru. Rezultatul, fara sa fi pus mana pe moto, fara sa-l fi vazut in carne si oase, fara sa fi fost calarit de mine,sau vre-un cunoscut, ma duc la dealer si platesc avansul. Surpriza urmeaza, livrarea peste 3 luni mult dupa perioada de concediu unde deja eram inscris intr-una din celebrele ture "In Alpi mit Vlad". Evident pregatesc V-Stromul pt drum, toate consumabilele noi, ca daca este ultimul concediu cu el, macar sa fie fara probleme. Si a fost de vis! Ma intorc din concediu usor buimacit. Boc ma astepta cu o surpriza, creste TVA-ul de la 19 la 24%. Ei si? Fac calculul, 700euro extra. Am imbulinat-o. Banii erau socotiti la fix si nici macar nu-i aveam pe toti la momentul intrarii in viguare a noilor taxe. Ma screm, alerg, cersesc si pana la urma victorie platesc motorul integral cu o luna inainte de a veni primul exemplar in tara. Ma si gandeam si .... si cu banii luati neavand nici o certidudine ca nu-i aruncasem pe o porcarie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

off off off cum necajesti lumea :))

hai cu restul povestirii si cu poze, macar sa avem de ce saliva.

si cand vei pune poze, si vei continua, concentreaza te putin pe micile obsesii mioritice: consum, intretinere, eventuale puncte slabe.

m-ar interesa , in comparatie cu v-stromul, cum ai impresia ca s-ar comporta xtz ul in cazul unei mici trante. ma refer la inevitabilele cazaturi in parcare/bezinarie, care se intampla in viata oricarei motociclete, si care crezi ca ar fi rezultatul unei cazaturi la un 40km/h ?

scutul, crashbarul, cum sau fara modificari este de incredere?

abia astept continuarea

ps: sa te tii comentarii de la proprietarii de bmw, dar cred ca esti obisnuit. mie imi prind bine. eu vroiam gs1150/1200/1150adv dar am sfarsit cu un dl650. mai multe puncte de vedere, mai multe avantaje..

si daca primesti "cereri" pentru povestiri, pentru mine, o comparatie intre dl650 si xtz ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit, mai aveam de asteptat o luna. Abonament la Metrou, invatat din dou traseele RATB si asteptat cu nerabdare aparitia. Dupa o luna suna telefonul. Sunt X de la... va anunt ca v-a venit motorul. A, perfect, era si timpul! Dar stiti este o mica problema, motorul este in Grecia si normal ar face 3 zile pana in RO, dar sunt greve, vamile inchise, miscari de strada, nu stim cand va ajunge coletul. Evident mi-a cazut falca, grecii o pun iar de-o revolutie. Mai trece o saptamana si de data asta a venit pe bune. Anunt inca doi prieteni, sa mergem s-o vedem la punerea in functiune, ca m-am gandit daca-mi vine rau de emotie sa aiba cine chema salvarea. Montarea a decurs fara incidente, a pornit la a treia cheie si iesim pe rand toti trei in curtea service-ului la primele probe. Stiam ca este grea 261kg (cu toate plinurile si cutiile), stiam ca este puternica115cp, din care 105 la roata, mi-era frica sa nu o dau pe jos, neputand-o stapani. Ce am gasit, o pisicuta foarte docila, extrem de usor de manevrat de pe loc si la viteza mica, care nu te lasa sa gresesti, setata pe 1 la controlul tractiunii, T turing la hartile motorului si cu ABS-ul cuplat. O calarim toti in parcare si toti simtim la fel. Nu este grea de loc, se misca incredibil de lejer, se innoada la opturi si coteste singura. Pana acum e bine. O lasam in continuare la service pt ca trebuie trecuta prin RAR. Mai trec cateva zile si un weekend fara moto si in sfarsit o iau acasa. Pana acasa mai lungesc drumul pe autostrada cateva zeci de km si incep s-o descoper. Nimic de obiectat. Trage de jos, pleaca racheta, nu tremura, nu aluneca, nu ezita, nu se ridica pe o roata, trece lin prin gropi si peste denivelori si nu se inmoaie cand face asta, e stanca, pare turingul perfect. Dar peste 120 bate vantul tare, parbriz de cacao, toate mustele pe maneci, aparatori de maini de cacao si usor usor incepe lista cu posibile modificari sau adaugiri. Motor nou aparent complet si cu bagaje si cu toate astea in cateva zile lista ajunge la peste 20 de puncte. Credeam initial ca am scapat ,dar iar m-apuc de munca.

post-6386-0-92753300-1291061297_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e heee

la o alta scara, adica aproximativ o jumatate de motor, cred ca stiu senzatia.

mi-am cumparat motoreta din ochi. am mers am vazut-o, era la etajul unu al unui magazin. mi-a placut, am dat banii, intr-o saptamana am mers sa o iau. zapada. mi-au pus-o in brate si am plecat pe ea.. senzatia de mobra noua e mereu extraodrinara.

prima data cand am cumparat o mobra cu carene radeam ca prostu ca acceleram, nu vedem roata fata, si se ridica toata ca o barca cu motor. dupa aceea m-am obisnuit cu ideea de a nu vedea roata fata. dar tin minte si acum senzatia cu moto noua, pe drum. eu am luat mobra dint-o zona deluroasa, multe curbe, zapada afara si totusi ma miram ce usor ia curbele si viteza tot crestea. si eu am lungit primul drum cu moto. l-am lungit cu aproape 300km :)

numai bine :)

asteptam continuarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa o stapanesti sanatos, s-o calaresti mult si bine, tu pe ea si nu ea pe tine!!!!!!!!!!!

Acu nu te asteptai sa fie perfecta! Poate daca schimbi unghiul la handguard, sa le mai ridici un pic, poate ajuta, experimenteaza; parbrizul nu este reglabil? Intreb si eu ca de, nu stau cu obiectul in fata. Mi unul imi place motorisca ta, felicitari!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inceput sa merg cu ST-ul si in oras si afara in weekend. Mult mai multa libertate de miscare decat cu tot ce am calarit pana acum. Pe autostrada fara probleme 160-180, depasirile tirurilor in trafic, instantanee indiferent de incarcatura, frane combinate de exceptie, ABS-ul desi intra, este foarte discret, practic nu am simtit niciodata trepidatii in maneta sau pedala oricat de tare am solicitat-o. Consumul acceptabil undeva la 4,2-4,5 daca se merge cat de cat regulamentar adica max 70 localitati si max 130 afara. Cel mai mare consum pe autostrada 7,2, dar cu viteza cuprinsa intre 165-190 sustinut. In oras la inceput 5,2-5,4 ca probabil mergeam mai precaut, acum max 5,7-5,9 mai ales de cand s-a racit afara si temperatura motorului nu mai depaseste 77 grade. Revenind la lista cu dotarile si imbunatatirile motorului, dupa cum urmeaza:

1 Parbriz turing (home made)=gata

2 Suport GPS (Home made+Turatech)=gata

3 Manere incalzite (Louis)=montate

4 Top case (Kappa 46L)= comandat motoechipamente .ro

5 Tankbag=?

6 Scarite modificate (home made)=gata

7 Prelungire scut (home made)

8 Extensie aripa fata (home made)

9 Cruiz control (home made)=gata

10 Oglinzi vedere laterala (targ Vitan)= montate

11 Deflectoare plexiglas (home made)

12 Folie reflectorizanta neagra si transparenta de protectie (pe ici pe colo)

13 Crach bar (home made)

14 Extensii aparatori maini (home made)

15 Chei suplimentare cutii bagaje (Cora)= OK

16 Supot topcase din aluminiu cu spatiu de bagaje 7L (in lucru) 17 Canistra pt benzina de rezerva 5L si suport de prindere= gata 18 Mascare spatiu de sub bord (home made) 19 Protectie piulita roata spate (home made)=gata

20 Trusa reparatii tubeles+ trusa prim ajutor (Louis)=rezolvat.

Primul rezolvat si unul dintre cele mai importante pt mine parbrizul. L-am adaptat in prima zi dupa ce am adus motorul acasa. Cel original total insuficient, curentul bate direct in gat si casca. Imposibil de mers sustinut peste 120km/h. Parbrizul turing optional costa 187 euro si este la fel de mic, difera numai ca forma si tot nesatisfacator, fiind cumparat si probat de celalalt proprietar de ST. Imediat a urmat suportul GPS unde am cumparat suportul propriuzis de la Turatech si l-am adapatat la suportul meu de parbriz.La scarite am anulat piesa de cauciuc si am inlocuit-o cu una de aluminiu cu stifturi filetate, probata pe V-Strom si care asigura comoditate la drum lung si o priza mai buna pe ploaie si noroi.

Poze cand m-oi lamuri cum sa le pun!

post-6386-0-40903100-1291143997_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

dementi mai sunt pilotii astia de teste!bogdane, ai avea curaj sa mergi asa cu a ta?

Eu sunt la pitici in comparatie cu astia! Dar am incercat si eu pe drum cu piatra sparta si nisip sa fortez putin si fata de celelalte motoare pe care am mers este foarte stabila chiar cu cauciucurile de strada. Nu as putea sa spun ca este din cauza suspensiei, controlului tractiunii sau ciclisticei, dar m-am simtit in siguranta. Probabil cate un pic din fiecare.:scooter:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt la pitici in comparatie cu astia! Dar am incercat si eu pe drum cu piatra sparta si nisip sa fortez putin si fata de celelalte motoare pe care am mers este foarte stabila chiar cu cauciucurile de strada. Nu as putea sa spun ca este din cauza suspensiei, controlului tractiunii sau ciclisticei, dar m-am simtit in siguranta. Probabil cate un pic din fiecare.:scooter:

are multa electronica?este mult mai bengoasa decat renumitele bmw uri , boxerele de 1150....am facut un drum de 300 de km ,in urma cu mult timp , sa probez un 1150....m-am dat jos dupa un 4 in linie de 900 , vechi , pe cardan....vechitura mea era cu mult peste bmw la orice capitol, cuplu, acceleratie ,motor in general....daca mai traiesc , peste vreo 10 -15 aniimi iau si eu una second hand [xtz 1200]... :teehee:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

renumitele bmw uri , boxerele de 1150....am facut un drum de 300 de km ,in urma cu mult timp , sa probez un 1150....m-am dat jos dupa un 4 in linie de 900 , vechi , pe cardan....vechitura mea era cu mult peste bmw la orice capitol, cuplu, acceleratie ,motor in general..

Pai poate sa o faca bavarezi de 3500 in boxer, no sa aibe vlaga niciunei "jupineze"

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

La dorinta mea de a mari autonomia motocicletei am gasit o solutie simpla si ieftina. Am cumparat de la Prakticar o canistra de benzina de 5 L din plastic, foarte solida la numai 21 roni si din aluminiu am facut un suport de care am prins-o in 2 suruburi M8. Canistra sta pitita in spatele cutiei de bagaje dreapta si nu poate fi accesata decat dand jos cutia respectiva, fiind astfel protejata si impotriva efractiei. Suportul va ramane permanent pe motor, dupa ce-l vopsesc negru mat, iar canistra numai cand este nevoie.

post-6386-0-99887500-1297609687_thumb.jp

post-6386-0-80764200-1297609704_thumb.jp

post-6386-0-67467500-1297609719_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neata !

Frumoasa povestea si frumos motorul.Sa il stapinesti sanatos ... dar am mai vb noi despre asta.

Acum,fara sa vreau sa fiu carcotas , trebuie sa fac urmatoarea remarca : de luat canistra nu o poate lua fara sa dea valiza jos,dar sa desfaca dopul ce il impiedica si sa traga benzina afara?

Trebuie sa ii faci un clopot peste dop acum !

E doar o observatie si repet nu vreau sa fiu carcotas !

Respect si numai de bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neata !

Frumoasa povestea si frumos motorul.Sa il stapinesti sanatos ... dar am mai vb noi despre asta.

Acum,fara sa vreau sa fiu carcotas , trebuie sa fac urmatoarea remarca : de luat canistra nu o poate lua fara sa dea valiza jos,dar sa desfaca dopul ce il impiedica si sa traga benzina afara?

Trebuie sa ii faci un clopot peste dop acum !

E doar o observatie si repet nu vreau sa fiu carcotas !

Respect si numai de bine !

S-a intamplat ca si dopul canistrei sa stea sub platbanda de prindere a suportului cutiei dreapta si nu poate fi desurubat :thumbup: . Si eu am ramas surprins cat de bine s-a potrivit , parca a fost creata special pt motorul asta, la milimetru! Acum lucrez la noul portbagaj din aluminiu. Va fi putin mai mare si mai solid decat originalul si va avea un spatiu de depozitare suplimentar dedesupt de 3-4 L, fara sa modific gabaritul zonei.Cu ocazia asta am sa folosesc noua metoda de sudat aluminiu prin brazare. Electrozi speciali si lampa cu propan, fara aparate de sudura scumpe. Am incercat-o si la suportul canistrei, dar la asamblarea unor piese nesolicitate mecanic. Am sa pun poze cand mai avansez.

Inca neterminat, dar intr-o faza avansata noul portbagaj. Inlocuieste mai multe piese originale si suruburile de prindere aferente precum si placa topcase-ului Kappa. Este din aluminiu si pe langa avantajul de a fi mai solid decat varianta originala mai creiaza un spatiu suplimentar pt bagaj de 7 L. La final am sa-l vopsesc electrostatic, probabil negru mat. A iesit pana acum cu cca 1 kg mai greu decat suma pieselor pe care le inlocuieste, dar mai lucrez la usurarea lui. Asta este si motivul pt care inca nu l-am lipit prin brazare.

post-6386-0-09141300-1298472054_thumb.jp

post-6386-0-70998700-1298472067_thumb.jp

post-6386-0-32753100-1298472081_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a intamplat ca si dopul canistrei sa stea sub p

Salut Bogdane

Ideea cu canistra suplimentara este minunata. La Sz SV mi-ar prinde si mie bine una sau chiar doua . Asta nu merge decat max 250 km cu un plin .

Cum ai "agatat " canistra ?

Pentru brazare Al , noi lucram cu asta la frigidere si poti lua electrozi de la magazinele de piese frigorifice.

Cu bine,

nicon

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Canistra este usor de agatat de motor, dar eu am gasit un loc nefolosit si am plasat-o acolo. Nu vroiam sa fie prea vizibila pt ca strica design-ul. Sta agatata de manerul ei pe un suport si fixata cu 2 suruburi M8. Pt sudura aluminiului am cumparat deja electrozi speciali, destul de scumpi, dar merg sa faci lipitura numai cu lampa cu propan si o perie de sarma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Canistra este usor de agatat de motor, dar eu am gasit un loc nefolosit si am plasat-o acolo. Nu vroiam sa fie prea vizibila pt ca strica design-ul. Sta agatata de manerul ei pe un suport si fixata cu 2 suruburi M8. Pt sudura aluminiului am cumparat deja electrozi speciali, destul de scumpi, dar merg sa faci lipitura numai cu lampa cu propan si o perie de sarma.

Ok

Interesant ca ai trecut de la Suzuki la Yamaha . Si de Varadero daca ai fi mers mai mult cu el ai fi ramas incantat . Singurul inconvenient mai ales cand este incarcat la maxim este mersul pe drumuri proaste .

Cand ai sa gasesti varianta de atas sa ma anunti si pe mine . Tare ma bate gandul sa pun unul la Kaw 250 care chiar daca este mica are si asta 40 hp si in plus , surprinzator pentru doi in linie trage bine la turatii mici.

nicon

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super: pentru ca aloci timp motocicletei si faci lucruri interesante.

m -am tot gandit si eu la solutii pentru marirea autonomiei (la a mea mai mult de 435-450km nu am reusit) dar m am lasat pagubas. mai bine ma opresc din cand in cand si fac un plin (nu intentionez sa plec in locuri atat de izolate curand).

sper sa folosesti curand toate utilitatile, si sa ai excursii faine si sa si povestesti.

spor la modificari. m am uract si eu pe tenere, arata super. mai am de lucrat la capitolul finante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca neterminat, dar intr-o faza avansata noul portbagaj.

Bogdane, in pozitia pe care l-am vazut in poze pe motocicleta, este important ca topcase-ul sa depaseasca catre interior portbagajul construit.

Ma gandesc, ca daca nu se intampla asa, o poate jena totusi pe Claudia la spate.

Respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte frumos.

"ciocul" in care se prinde topcaseul este turnat in aluminiu? adica l-au turnat sau e prelucrat ?

arata bine si solid suportul. presupun ca sub suport va fi o trusa de scule sau ceva asemenetor ? (nu mai tin mine daca am citit ceva legat de asta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...