Mergi la conţinut
  • 0

Incepator


TOTeu4ever

Întrebare

Salut tuturor...

In primu' rand stiu ca probabil, exista deja un topic mai vechi sau mai putin vechi, probabil pe aceeasi tema, si d-aia vreau sa imi cer scuze anticipat moderatorilor sau persoanelor cu comentarii gen "frate vezi ca mai este un topic pe aceeasi tema".

Acum as vrea si eu niste pareri referitoare la echipamentul de protectie, la care am unele nedumeriri gen "geaca piele sau textil"; "combinezon sau geaca + pantaloni"; "suomy, shoei, arai sau agv la casca"; "noi sau sh" etc.

Pentru echipament am disponibili 500-600 E, si eu initial m-am gandit cam asa: casca vreo 250 E, geaca vreo 200 E si manusile vreo 50 E - plus/minus diferentele de pret la fiecare

La casti mie imi plac foarte mult AGV'urile si ICON'urile, dar acum nu stiu cat de bune sunt comparativ cu restul, am inteles ca SUOMY, ARAI, si SHOEI sunt brandurile de top.

La geaca am inteles ca cele de piele sunt cele mai bune, dar cu dezavantajul ca vara te topesti de caldura in ele, si ma gandeam ca o geaca de textil e mai putin sufocanta, chiar daca nu are aceeasi rezistenta la frecarea cu asfaltul in eventualitatea unei cazaturi, dar ca incepator, mai ales in primul an, nu cred ca o sa parasesc orasul sau nu cred ca o sa ma incumet la trasee lungi.

Am vazut combinezoane la vreao 1200-1400 RON din piele (probiker parca) dar probabil nu sunt asa bune calitativ, plus ca banuiesc ca sunt destul de incomode pentru mersul de rutina, probabil sunt bune pentru "excursii" si "drumuri lungi".

Inca nu am apucat sa probez ceva, si ce am vazut a fost doar pur informativ pe internet, dupa sarbatori, o sa ma interesez mai bine, si o sa merg prin reprezentantele de la noi (poate imi spuneti si niste adrese, sau locuri in Bucuresti, cu echipamente moto).

Astept sfaturi, pareri, avantaje, dezavantaje, "eu as alege x sau y" de la persoane cu sau fara experienta, macar la echipament, sa intreb, ca la alegerea motocicletei n-am tinut cont de nici un sfat si nici o recomandare, a fost dragoste la prima vedere :)))

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

Pentru echipament am disponibili 500-600 E, si eu initial m-am gandit cam asa: casca vreo 250 E, geaca vreo 200 E si manusile vreo 50 E - plus/minus diferentele de pret la fiecare

La casti mie imi plac foarte mult AGV'urile si ICON'urile, dar acum nu stiu cat de bune sunt comparativ cu restul, am inteles ca SUOMY, ARAI, si SHOEI sunt brandurile de top.

despre casca: exista un crash test al castilor, cu stele ca la euroncap, ar fi bine sa-l frunzaresti inainte de alegerea castii. http://sharp.direct.gov.uk/ vei vedea ca pretul nu aduce intodeauna calitate si nici brandul. eu unul mi-am ales casca pe baza acestui test (am ales cea mai ieftina casca de 5 stele din gama pe care o voiam, am preferat siguranta si functionalitatea in locul imaginii). la restul echipamentului nu ma bag sa dau sfaturi, doar ca ai uitat de incaltari moto si de pantaloni cu protectii.... combinezonul cred ca e dificil de folosit daca mergi cu motoreta zilnic la serviciu, de pilda... casca sa aiba musai si pinlock - o chestie pe care eu am neglijat-o si sufar din cauza aburirii vizierei in sezonul friguros...

bafta si bine-ai venit pe probike!:smile:

(regula casei este ca noii veniti sa se prezinte pe topicul incepatorilor , poate ai si tu timp sa scrii cateva cuvinte...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Astept sfaturi, pareri, avantaje, dezavantaje, "eu as alege x sau y" de la persoane cu sau fara experienta, macar la echipament, sa intreb, ca la alegerea motocicletei n-am tinut cont de nici un sfat si nici o recomandare, a fost dragoste la prima vedere :)))

Multumesc anticipat

Eu mi-am luat echipament textil si ma simt bine in el, dar mi-ar placea unu' din piele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

o sa zic doar ca in materie de casca sunt diferente mari intre castile ieftine si brand-uri.

initial am luat si io ca tot omul o casca ieftina. m-a tinut fix un an, nu am mai gasit viziera de schimb (pentru ca vizierele se zgarie fie ca vrem fie ca nu vrem sa acceptam) si materialul din care era captusita a inceput sa se faramiteze, cojeasca. ce sa mai dupa un an ziceai ca am purtat-o zece!

dupa care am luat o casca medie (Nolan). nici cea mai ieftina nici de top. s-a simtit imediat diferenta. materialale mai bune, viziera pinlock, silentioasa, este inca una din castile mele favorite.

anul trecut mi-am luat Shoei (casca de top - sau asa se zice). finisaje mai bune ca la Nolan, imi sta mai bine pe cap, ma simt mai bine cu ea dar la viteza este mai galagioasa ca Nolan... desi o tin pentru drum (de fudulie evident!).

dar de cum pui mane pe ea se simte saltul calitativ.

nu-ti doresc sa ajungi sa testezi o casca si nici nu pun mare pret pe testele care le fac aia in laborator. in caz de accident major casca are rolul de a ramane pilotul identificabil pentru rude, atat.

pentru mine acum o casca este buna daca este silentioasa (vajaie acceptabil la viteza) si confortabila.

nu te baza pe vanzator care o sa-ti zica se mai lasa ici colo in timp. am prieteni care trebuiau sa se opreasca la fiecare 30 min din cauza durerii provocate de o casca stramta (desi era de TOP). dupa un an de purtat nu a devenit mai larga...

iar la echipament. sunt echipamente textile mai rezistente decat cele de piele. ia-ti ce iti place.

daca ai moto de viteza (am vazut ca ai) tar trebui sa-ti iei costum (combinezon sau din 2 bucati) de piele. si ghete si manusi de viteza.

nu te grabi, iarna e lunga, cu siguranta vei gasi ceva ok la pret...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

si nici nu pun mare pret pe testele care le fac aia in laborator.

achiesez la ce-ai spus, cu adaugirea ca: "For every helmet model, we run 32 tests on seven helmets across a range of sizes – assessing how well each helmet could protect the brain in the event of a crash. To ensure the validity of our assessment, we only test helmets that we ourselves have purchased from retail outlets. It is important that the helmets we test are the same as those you would buy yourself.

We then go to work, testing each helmet by impacting them against anvils to represent flat surfaces and kerbs. SHARP tests are carried out at three different speeds to ensure the helmet provides good protection during both high and low severity impacts. Despite the risk of injury being much lower during less severe crashes, even a small risk could result in riders being seriously or fatally injured."

nu divinizez acest test, spun doar ca ne ofera singurul indiciu onest, echilibrat si impartial despre cum o casa te poate proteja sau nu... de-aici putem afla singurele indicii argumentate si testate despre casti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

nu divinizez acest test, spun doar ca ne ofera singurul indiciu onest, echilibrat si impartial despre cum o casa te poate proteja sau nu... de-aici putem afla singurele indicii argumentate si testate despre casti.

am citit si eu anii trecuti zeci de pagini cu teste, moduri de lovire, norme oficiale adoptate de americani sau de europeni.

pe scurt un institut de cercetari american face niste cercetari si zice ca o casca trebuie sa treaca anumite teste ca sa fie omologata.

drept care toate castile care se vand in america trebuie sa treaca aceste teste (din care unele din cate am citit sunt absolut stupide) iar ca urmare casca respective este omolgata si se poate comercializa in america ca respectand un standard.

pentru europa, un institut european (german parca) a facut iarasi niste seturi de teste prin care trebuie sa treaca o casca ca sa fie omologata. nu stiu cum se face ca testele sunt oarecum diferite de cele americane ca si cum motociclistii europeni ar avea un fel mai aparte de a pilota motociclete sau probabil s-a demostrat ca sunt mai tari sau mai moi de cap decat confratii americani. drept care o casca ca sa fie comercializata in europa trebuie sa fie omologata conform acelor norme = standard european.

si mai presus de cele 2 norme american si european sunt alte institute de cercetare. si mai destepte care au dezvoltat setul lor de "teste". in fine ca parere personala va pot spune ca testele europene par mai istete ca cele americane (care nu s-au dezvoltat stagnand la nivelul anilor 60-70).

ECE este standardul european, DOT cel american:

aici este un material stufos despre cum se comporta creierul uman la impact si alte chestii care va pot umple timpul:

http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html

de aia am zis ca o casca din comert cam respecta unul din cele 2 standarde deci ar trebui sa va protejeze suficient.

si totusi nici o casca din lume nu va va proteja daca veti intra intr-un stalp de beton cu 200 la ora...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Eu am casca Bye, cadou de la Yamaha cand am cumparat motocicleta. Se deschide, dar o las inchisa cam tot timpul, imi da un sentiment de nesiguranta. Cam vajaie peste 100km/h+ dar in rest e ok (si e poate un pic cam grea). Echipament textil (geaca, pantaloni si manusi) cu protectii cu tot, s-a comportat bine la 2 x cazaturi la 20 km/h. Echipament de piele este necesar probabil daca ai nenorocul sa pici la viteze mai mari.

In opinia mea (ceea ce am de gand sa fac in curand) este bine sa ai 2 echipamente, unul textil, lejer pentru oras si drumuri scurte si altul mai greu, de piele, pentru drumuri mai lungi sau chiar calatorii. 500-600 de E sunt bani frumosi, sunt sigur ca o sa gasesti echipament bun de banii astia.

Bafta la cumparaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

despre casca: exista un crash test al castilor, cu stele ca la euroncap, ar fi bine sa-l frunzaresti inainte de alegerea castii. http://sharp.direct.gov.uk/ vei vedea ca pretul nu aduce intodeauna calitate si nici brandul. eu unul mi-am ales casca pe baza acestui test (am ales cea mai ieftina casca de 5 stele din gama pe care o voiam, am preferat siguranta si functionalitatea in locul imaginii). la restul echipamentului nu ma bag sa dau sfaturi, doar ca ai uitat de incaltari moto si de pantaloni cu protectii.... combinezonul cred ca e dificil de folosit daca mergi cu motoreta zilnic la serviciu, de pilda... casca sa aiba musai si pinlock - o chestie pe care eu am neglijat-o si sufar din cauza aburirii vizierei in sezonul friguros...

bafta si bine-ai venit pe probike!:smile:

(regula casei este ca noii veniti sa se prezinte pe topicul incepatorilor http://www.pro-bike....cem-cunostinta/ , poate ai si tu timp sa scrii cateva cuvinte...)

aaa, scuze imi pare rau, nu stiam regula (ce nesimtit sunt, uit cei 7 ani de acasa uneori, mai intai prezentarile si dupa intrebarile), o sa scriu cateva cuvinte, si despre pantaloni si ghete nu am uitat, doar ca nu stiu daca imi permit momentan, plus ca incalatari, am eu niste adidasi ghetuta de piele pe glezna, gen cei de wrestling, box etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

si despre pantaloni si ghete nu am uitat, doar ca nu stiu daca imi permit momentan, plus ca incalatari, am eu niste adidasi ghetuta de piele pe glezna, gen cei de wrestling, box etc

nu te grabi... iarna e lunga. 500 de euro ar trebui sa fie suficient pentru un echipament complet.

uite-te la rubrica de vanzari echipamente, sigur iti gasesti ceva pe masura la un pret ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

intai de toate, cand am inceput eu sa merg pe mobra, mobra mea valora atunci 300e si echipamentul maxim 50e tot. am

inceput cu o casca ceheasca si nici un fel de altfel de echipament. totul improvizat. nu te sfatuiesc sa faci la fel.

precizare: calaresc un enduro touring, distante mari de obicei, vreau confort inainte de toate

cand am inceput sa am "motocicleta" am inceput sa imi iau echipament:

manusi: am 3 perechi, doua de piele (vara, iarna), textile de iarna, supramanusi pentru ploaie/frig.

cumpara niste manusi din piele buna. se vor lasa putin, vor lua forma mainii si uneori dai un ban in plus, dar eu am aceleasi manusi de piele de 5 ani (perechea favorita) si sunt mutumit de ele. in permanenta am cate 2-3 perechi de manusi pe care le folosesc in functie de nevoi.

pantaloni : nu imi plac cei de piele. am incercat, am purtat putin, dar dezbracatul era un chin, imbracatul transpirat la fel, asa ca am 2 perechi de textili: de vara, de iarna, si fireste suprapantaloni pentru ploaie. de obicei port pantalonii cu protectiile cu care vin, dar din cand in cand, daca stiu ca ies doar sa ma invart pe curbe, scot protectiile si pun pe dedesubt genunchere. nu imi sunt foarte comode. vreau sa imi iau acum niste genunchere mai smechere, dar costa 600e si nu am banii astia (knee guards, ortopedice)

geci: vara port geaca de piele. imi place. am dat cam 250e pe ea, redusa, dar face toti banii. poti incepe cu ceva mai ieftin fireste, dar o piele de calitate e divina :). imi place sa o imbrac, sta bine pe mine, e frumoasa. totusi, la drumuri lungi, daca plec peste 500km, iau geaca textile, buna pe orice vreme, comoda, etc. deci am mereu o geaca de piele, doua textile, si una de ploaie. daca ar trebui sa aleg una singura, as alege-o pe cea textile fara dubii (ok vara , impremeabila, ii pun sau nu mesada, buzunare multe, mult mai practica). geaca textila cam 100e

incaltari: am incaltari de "vara" niste ghete care protejaza foarte bine glezna, micute, nu inalte, cam 150e.

pentru "scandal" am si niste cizme enduro touring, cam 250e (produse in romania chiar), impermeabile, comode, inalte, nu am ce sa le reprosez. fireste , oacazional condus in bocanci, adidasi, etc. depinde. daca merg la cumparaturi merg adidasi, daca ies din oras, ghete/cizme.

casca: am 2 casti: una de cross pentru oras si vara, si un nolan flip-up pentru drumuri mai lungi.

mai sunt maruntisuri, dar nu sunt importante

ca idee, pentru pasager am acelasi echipament sau mai bun.

dar astea se fac in timp. si la casti, am crescut de la o casca de 100e, la una de 150, la una de 200 si tot asa :)

echipamentul la fel, au venit pe rand.

mai am si o armura full pentru vara (iau un tricou peste ea), dar totusi oricat de cald e afara ma racesc :)

daca as fi in locul tau:

casca , un 150 la reducere,

geaca 100 la reducere , textil

pantaloni maxim 100 la reducere, textil

manusi 50 la reducere, piele

cizme : 100-150 la reducere...

spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Va multumesc tuturor pentru sfaturi, ajutor si pareri ... pana la urma am facut un efort si am hotarat sa imi iau echipamentul nou: Suomy SPEC 1R Bellagio; Spidi RR TEX + BACK WARRIOR EVO; Spidi Sport Composite H2OUT, si urmeaza sa imi iau incaltamintea si o pereche de genunchiere, la pantaloni deocamdata am renuntat la idee, prefer sa folosesc niste genunchiere momentan, iar restu' echipamentului cum a spus si gaxel o sa mi-l iau pe parcurs in timp, o pereche de manusi de vara, o geaca de piele etc.

Mai am si eu o intrebare, o parcare mai mare, sau o zona mai inchisa care poate fii folosita ca "loc de joaca" si acomodare stiti ?! parcarea de la Carrefour Baneasa mai e valabila ?

Inca o data va multumesc pentru ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Mai am si eu o intrebare, o parcare mai mare, sau o zona mai inchisa care poate fii folosita ca "loc de joaca" si acomodare stiti ?! parcarea de la Carrefour Baneasa mai e valabila ?

Inca o data va multumesc pentru ajutor

Poligonul Ilioara(5 lei intrarea "neoficial" platita la paznic). Nu mai stiu exact, dar la un moment dat gasisem un interval de timp in care nu erau nici masini, nici mobre de scoala prea multe, cred ca duminica. Am mai exersat cu o prietena acu' vreo 2-3 ani pe aleile de langa Stadionul National, dar acu' s-ar putea sa fie afectate de santier. Si pe aleile si in mini-poligonul de langa Palatul Copiilor. Si in Politehnica, dar nu stiu cum o mai fi cu paznicii si accesul. Incearca si tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Poligonul Ilioara(5 lei intrarea "neoficial" platita la paznic). Nu mai stiu exact, dar la un moment dat gasisem un interval de timp in care nu erau nici masini, nici mobre de scoala prea multe, cred ca duminica. Am mai exersat cu o prietena acu' vreo 2-3 ani pe aleile de langa Stadionul National, dar acu' s-ar putea sa fie afectate de santier. Si pe aleile si in mini-poligonul de langa Palatul Copiilor. Si in Politehnica, dar nu stiu cum o mai fi cu paznicii si accesul. Incearca si tu.

Si intructoarea mi-a spus la fel ca ma asteapta in poligon pentru acomodare, dar ma gandesc ca sunt elevi si incepatori (bine ca si eu tot incepator sunt) si nu vreau sa ii deranjez sau stanjenesc in vreun fel, si plus de asta Ilioara e foarte departe de mine, la Politehnica nici nu m-am gandit si e foarte aproape imi surade ideea, de fapt stau chiar la o aruncare de privire de Agronomie daca ma gandesc mai bine, mersi pentru ponturi Speedy

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...