ivan_pedala Adaugat pe 2 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 2 Septembrie, 2011 De acord si io cu partea comuna auto-moto-aviatie-sporturi cu motor, fiindca in anii de inceput temerarii erau cam aceiasi impatimiti atit de unul, doua sau mai multe sporturi sau indeletniciri care necesitau deplasarea cu ajutorul motorului cu ardere interna. Poate asta tinea mult si de partea financiara, care nici acum nu-i de neglijat, sau de cultura celor care practicau aceste sporturi. Onrace şi Aferim 2 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Onrace Adaugat pe 2 Septembrie, 2011 Autor Share Adaugat pe 2 Septembrie, 2011 in anii de inceput temerarii erau cam aceiasi impatimiti atit de unul, doua sau mai multe sporturi sau indeletniciri care necesitau deplasarea cu ajutorul motorului cu ardere interna. Poate asta tinea mult si de partea financiara, care nici acum nu-i de neglijat, sau de cultura celor care practicau aceste sporturi. La fix precizarile Multumim pentru exprimarea parerii ! Daca tot vorbeam si de aviatie ....un alt pilot roman , George Fernic , totodata constructor de avioane , a concurat in luna mai 1927 in GP la Indianapolis. Avem acum ,aici, clasamentul publicat in 1927 . Conform clasamentului publicat in 1927, George Fernic ocupa locul 11 in competitia de la Indianapolis. Aici gasim totusi un alt nume pe pozitia 11 http://en.wikipedia....ndianapolis_500 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lancelot Adaugat pe 2 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 2 Septembrie, 2011 M-am uitat si eu un pic pe net. Ce e clar e faptul ca George Fernic figura in programul oficial al competitiei de la Indianapolis 500, program care se afla de vanzare pe diferite site-uri de profil si unde numele sau este precizat. Se pare ca era pilot de schimb. Cert este ca a condus acolo. Licitatie program Povestea cursei "Fred Frame was relieved by George Fernic on lap 6, who was relieved by George Abell on lap 69. Fernic resumed on lap 77, and Abell took over again on lap 124. Fernic resumed on lap 128." Onrace 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Onrace Adaugat pe 3 Septembrie, 2011 Autor Share Adaugat pe 3 Septembrie, 2011 M-am uitat si eu un pic pe net. Ce e clar e faptul ca George Fernic figura in programul oficial al competitiei de la Indianapolis 500, program care se afla de vanzare pe diferite site-uri de profil si unde numele sau este precizat. Se pare ca era pilot de schimb. Cert este ca a condus acolo. Licitatie program Povestea cursei "Fred Frame was relieved by George Fernic on lap 6, who was relieved by George Abell on lap 69. Fernic resumed on lap 77, and Abell took over again on lap 124. Fernic resumed on lap 128." @Lancelot Excelente informatiile. Referitor la Indianapolis 1927, pentru prima data , pe un site din Romania, au aparut acum aceste precizari pe care tocmai le-ai postat. Multumim Iata ce se mai intampla prin Timisoara in urma cu aproape 80 de ani Moto Club Gloria Timisoara - Concurs interorasenesc , 1932 30.08.1931 - Bucuresti - Invingatorul din competitia , Romania - Ungaria Nicolae Ionescu-Cristea 30.08.1931 - Bucuresti- Publicul spectator de la moto-velodrom , in timpul competitiei Romania-Ungaria Alte participari la Le Mans. Presedintele de onoare al Moto-Clubului Roman , la Le Mans , in 1933 , pe Duesenberg, numar de concurs 2 si tot la Le Mans in 1935 , numar de concurs 1. Dusenberg-ul cu nr de concurs . 2 , de la Le Mans 1933 : Dusenberg-ul cu nr. de concurs 1 , de la Le Mans 1935 : 1937 cristianrusu, Aferim şi lancelot 3 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 3 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 3 Septembrie, 2011 1937 Nu e Regele Mihai? Se stie ca i-a placut surubareala... El e? In ce context e in poza aceasta? Poate asta tinea mult si de partea financiara, care nici acum nu-i de neglijat, sau de cultura celor care practicau aceste sporturi. Asa este! Remarca ta e binevenita, imi permit o completare mica, in sensul celor spuse de tine: iata ca in acele vremuri, sa aive bani dar si sa fie si ceva de capul omului nu erau chestii incompatibile, ci mai curand o situatie fireasca... situatia financiara mergea in paralel cu un nivel cultural rezonabil sau de cele mai multe ori chiar peste medie. Ei si altii de aceeasi buna factura au construit Romania... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lancelot Adaugat pe 4 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 4 Septembrie, 2011 E chiar MS Regele Mihai. Automobilist, mecanic, pilot profesionist.O vreme si-a castigat si existenta asa. Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Onrace Adaugat pe 9 Septembrie, 2011 Autor Share Adaugat pe 9 Septembrie, 2011 Nu e Regele Mihai? Se stie ca i-a placut surubareala... ... In ce context e in poza aceasta? Intre timp @Lancelot a precizat cine este . MS Regele Mihai dupa reintoarcerea din Polonia, reluandu-si sportul favorit. Regele Mihai pornind motorul . Pe una din masinile bunicului meu, am invatat pe la 11...12 ani sa pornesc motorul la manivela ... motor cu supape laterale , pornea la sfert Mi-e dor sa pornesc un motor cu supape laterale, la manivela 30.08. 1931 Competitia Romania-Ungaria O Parte din concurentii aliniati la start pe moto- velodromul din Bucuresti. 1932 - Moto-Velodrom, Bucuresti. Competitie Romania-Austria. O parte din concurenti inaintea alinierii la start. 1931 - Presedintele de onoare al Moto-Clubului Roman 1932 - Instalatie mobila radio, Phillips , prezenta pe moto-velodromul din Bucuresti la cursele internationale. . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Cea mai veche imagine de pana acum cu motociclistul Marin Moraru si cum putea fi altfel decat tot in postura de invingator. Competitia moto din data de 09.10. 1921 , desfasurata pe traseul Bucuresti-Targoviste-Bucuresti. Marin Morau , pe Harley-Davidson , locul I si in aceasta competitie. Plecarea s-a dat din Piata Victoriei de catre D-nul Mario Ghebauer , incepand de la orele 8.00. Concursul a fost impartit in trei categorii: Categoria I - motociclete 1000cmc - Locul I , Marin Moraru pe motocicleta Harley - Davidson Categoria II - side-car-uri fara limita - Locul I, B. Pucher pe motocicleta Royal Einfield , pasager Desliu Categoria III - motociclete 500cmc - Locul I , C. Popescu pe motocicleta Indian 09.10.1921 , Bucuresti, Piata Victoriei - Inaintea startului in competitia Bucuresti - Targoviste - Bucuresti 10 noiembrie 1928 - Rallye Internazionale di San Remo - participare de peste 300 de concurenti. "Din toate colturile Europei, Rallye-ul a pus in miscare mai multe automobile decat au fost vreodata vazute intr-o astfel de manifestatie. Pe sosele bune si rele , masinele s-au indreptat sarguitoare inspre orasul plin de soare de pe Coasta de Azur, care oferea de data asta o dubla atractie : Premiul totdeuna dorit si o plimbare pe Riviera incantatoare a Italiei." Castigatorul Rallye-ului International Automobil de la San Remo 1928 , locul I si totodata castigator al Marii Medalii a Reale Automobil Club d'Italia , Ernest Urdareanu din Romania 1929 - Rallye internazionale di San Remo - 329 concurenti inscrisi Ziarul L'eco della Riviera de sambata 9 noiembrie 1929 are in titlu pe prima pagina si aceasta : " Romanul Urdareanu s-a clasat iarasi cel dintai! " Ernest Urdareanu a ocupat locul I si la Rallye-ul din San Remo , editia 1929. Gazzetta delo Sport din acele vremuri a prezentat cu multe detalii performanta lui Ernest Urdareanu. " ... ziarul italian (Gazzetta delo Sport ) respira in intregime satisfactia de a vedea victoria acestui Rallye cazand, pentru a doua oara si cu atata justeta, in rasplata unui sportsman distins, fiu al unei tari , surora prin sangele ei , si caruia Italia se simte fericita sa-i decearna o cununa pentru care peste 300 de fii ai peste 20 de natiuni au alergat in ziua aceea la San Remo din toate colturile Europei " "Marsul asupra Romei" - bronz admirabil conceput, in marime de 80 cm. , daruit invingatorului Rallye-ului San Remo din anul 1929, Domnului Ernest Urdareanu, odata cu Cupa oferita de Comitetul organizator. 14 august 1932 - Rallye- ul Motociclist Sibiu Cupa Challenge a fost castigata de echipa Timisoara. "...primii sositi sunt Timisorenii. Intr-un grup de 14 concurenti avanseaza vertiginos la potou. Ajunsi la punctul " finish" prezinta documentele si iau loc pe partea dreapta a soselei facand loc Brasovenilor. Se scurg rand pe rand aproape toti concurentii fiindca din 79 inscrisi ,sosesc in timp 61 de concurenti... " Dupa terminarea formalitatilor de la sosire toti concurentii s-au incadrat in coloana de mars si au strabatut centrul orasului Sibiu. Seara au sarbatorit motociclismul,la restaurantul " Unic" ,in jurul unei mese la care au avut si invitati , in total o masa frateasca de 300 de persoane. Sosirea concurentilor - Sibiu, 14.08.1932 In data de 18.09.1932 a avut loc in Bucuresti, competitia Austria - Bulgaria - Romania , castigata de austriacul Leopold Killmeyer descris printre altele ca fiind " un virtuos al virajurilor si foarte rapid pe liniile drepte..rapid si sigur ..." in acelasi timp " a reusit din plin sa castige simpatia publicului chiar de la prima aparitie pe pista " Iata-l pe Leopold Killmeyer in ce mod isi transporta motocicleta la competitiile internationale, inclusiv in deplasarile din Romania. (Leopold Killmeyer a participat in competitii care au avut atat in Bucuresti cat si in Timisoara) "Killmeyer participated in speedway races regularly. The Lambda was a perfect car for his trips to Paris, London, Bukarest and Warsaw. The frame of the motorcycle was stored on the left platform, the wheels on the right platform. " http://www.lancianew...id=12&cat=Titel Leopold Killmeyer lancelot, cristianrusu şi Aferim 3 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lancelot Adaugat pe 9 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 9 Septembrie, 2011 Cred ca era o vreme cand timpul nu alerga in ritmul in care o face astazi, iar bucuriile vietii de zi cu zi erau savurate la adevarata lor valoare. Astazi nu stim sa traim decat virtual si in alergare usoara, spre nicaieri. Eu am prins in perioada comunismului curse moto de strada. Era minunat, un eveniment despre care povesteam saptamani intregi si care ne infierbanta imaginatia ca nimic altceva. Pacat ca nu mai avem asa ceva. La sarbi inca se practica. Aferim şi cristianrusu 2 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Onrace Adaugat pe 11 Septembrie, 2011 Autor Share Adaugat pe 11 Septembrie, 2011 @Lancelot Salutari motociclisti! 13 noiembrie 1932 - Cursa anglo-romana Multiplu invingator in cursele internationale ( cele mai dificile), campionul Angliei s-a aflat in competitie si cu motociclistii din Romania. Povestea cursei si clasamentul: topgun 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 12 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 12 Septembrie, 2011 Mi-e dor sa pornesc un motor cu supape laterale, la manivela crezi ca reusesti? stii de ce intreb: dezvoltasem o tehnica impecabila la datul la pedala. erau miscari line, optimizate pentru minim de efort, dansam cu motoreta. dupa 6 ani in care nu am mai vazut o pedala am incercat din nou, pe alta motocicleta. proprietarul a facut putin misto de mine cu clasicul "crezi ca stii sa pornesi asa ceva?" si se pare ca mi am pierdut antrenamentul. Totusi, iti doresc sa iti gasesti motorul potrivit pentru asa ceva. eu imi doresc un astfel cel putin pe banc in garaj, doar cat sa il pornesc din cand in cand numai bine Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 14 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 14 Septembrie, 2011 Ca ai pomenit de Smaranda Braescu, putini stiu ca marea aviatoare nu mai are nici macar o cruce crestineasca la capatai! Citeste aici povestea vietii ei: http://www.formula-a...a-braescu-13467 Iar in linkul acesta http://www.acasatv.r...este-video.html este un exceptional, cutremurator film documentar despre ESCADRILA ALBA, din care si Smaranda Braescu a facut parte. "Aveau misiunea de a salva ranitii din primele linii. Zburau la joasa altitudine si nu erau escortate dincolo de liniile inamice. Erau vanate in aer de catre aviatia sovietica si de antiaeriana dar si la sol de lunetisti si au dormit pe pamantul gol. Au rabdat de sete ca sa pastreze apa pentru raniti. Duceau sange, transportau ranitii de pe linia frontului si echipament medical. 1.500 de barbati le datoreaza viata. Noi toti - le datoram respect." Presedintele Moto-Clubului Roman , Theodor Saulescu, a participat nu numai la competitii moto ci si la competitii automobilistice . Am dat un search, confundandu-l pe Theodor Saulescu (colonel) cu T. Savulescu (arhitect de renume) - crezand ca sunt una si aceeasi persoana, dar iata ce surpriza am gasit, pe site-ul CYCLE WORLD: http://forums.cyclew...ad.php?t=251925 si cica: "Constantin Bazu Cantacuzino was the steph-father of the actrice Linda Gray ( Sue Ellen in Dallas series)" - sa fie adevarat? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Onrace Adaugat pe 14 Septembrie, 2011 Autor Share Adaugat pe 14 Septembrie, 2011 : http://forums.cyclew...ad.php?t=251925 si cica: "Constantin Bazu Cantacuzino was the steph-father of the actrice Linda Gray ( Sue Ellen in Dallas series)" - sa fie adevarat? Foarte bine! ..sa fim cunoscuti si peste ocean si nu numai Le-am facut cunoscuta istoria Romaniei Moto in cateva secvente si descrieri. Da, este adevarat , Bazu Cantacuzino "steph-father" Linda Gray. 1934 -In cadrul curselor auto si a curselor moto desfasurate in 11 si 12 august 1934 la Sinaia , motociclistul si totodata automobilistul Theodor Saulescu ( primul presedinte al MCR) a ocupat locul III in clasementul pentru Cupa Orasului Sinaia ( la automobile) In perioada concursului, Sinaia a fost invadata de un numeros public care a ocupat " pana si camerile personalului hotelurilor, pana si ultimul scaun al celui mai neinsemnat restaurant din pitoreasca localitate de munte " 1928 - Sinaia - Germanul Ecker in cursa pentru Cupa Negel. Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 14 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 14 Septembrie, 2011 istoria Romaniei Moto in cateva secvente si descrieri. Pentru ca tot am zis noi ca moto nu poate fi separata de aviatie, imi permit, Aran, sa dau link-ul catre un eseu superb legat de aviatia militara: http://povestideaero...esti-o-pasiune/ . Nu se poate sa nu observati ca putin macar din ce povesteste autorul eseului se potriveste si la motociclisti... cel putin eu asa vad lucrurile... Sper sa nu consideri off-topic postul meu, am fost uimit de asemanari (sigur, la o scara incomparabil mai mica, ca doar motocicleta nu e avion de vanatoare supersonic). Am dat si dansului link-ul catre topicul tau. Onrace 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Onrace Adaugat pe 15 Septembrie, 2011 Autor Share Adaugat pe 15 Septembrie, 2011 Pentru ca tot am zis noi ca moto nu poate fi separata de aviatie, imi permit, Aran, sa dau link-ul catre un eseu superb legat de aviatia militara: http://povestideaero...esti-o-pasiune/ . Nu se poate sa nu observati ca putin macar din ce povesteste autorul eseului se potriveste si la motociclisti... cel putin eu asa vad lucrurile... Sper sa nu consideri off-topic postul meu, am fost uimit de asemanari (sigur, la o scara incomparabil mai mica, ca doar motocicleta nu e avion de vanatoare supersonic). Am dat si dansului link-ul catre topicul tau. Nu-i topicul meu . este al nostru , .al tuturor..fie postatori fie cititori . Voi intra si eu pe link-ul indicat de tine . Cat despre moto si aviatie, referindu-ma la prima jumatate a secolului trecut, eu adaug si auto. Moto-auto-aviatie. Iata si un instantaneu din Germania, fotografie facuta in februarie 1934 . Un instantaneu care cuprinde in acelasi cadru toate cele trei. pasiuni ..automobilismul, motociclismul si aviatia.. ( nu cunosc marca motociclete ,automobilul este Bugatti) 14 august 1932 - Rallye-ul motociclist Sibiu ( castigat de echipa Timisoara) Foto - Motocicletele sosite si aliniate la punctul finish in Sibiu. 1928 - Imagine de la startul unei serii ,(de data aceasta editia 1928) in competitia " Cupa Circuitul Baneasa " ( exista si o alta imagine in topic la pag. 10 , a unui start in aceeasi competitie dar editia din 1929 ) Aferim 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Rosca Adaugat pe 15 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 15 Septembrie, 2011 Aran, esti un nesecat izvor de informatii.Respect. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Onrace Adaugat pe 15 Septembrie, 2011 Autor Share Adaugat pe 15 Septembrie, 2011 Aran, esti un nesecat izvor de informatii.Respect. Dan Rosca Multumesc! Cu placere! Salutari si respect! Azi, pentru rubrica "stiri externe din lumea moto / noutati din perioada interbelica " , avem un instantaneu deosebit Priviti ce se intampla in timpul unei curse... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Excalibur Adaugat pe 16 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 16 Septembrie, 2011 MOTOCICLETA CA PASIUNE Nobila elita a barbatiei absolute, cavalerii strabat veacurile. Ei nu au disparut in epoca motorizarii, asa cum nu va disparea niciodata spiritul omului de onoare. Cavalerii de azi nu mai au camasi de zale, coifuri de otel sau palarii cu panas. Poarta insa cu aceeasi mandrie costume ranforsate, cizme de piele, casti integrale… si caii lor sunt altii, naravasii “cai putere” intruchipati din poveste… Legendarul Roland, nobilul Ivanhoe, ratacitorul hidalgo, Don Quijote, muschetarul d’Artagnan daca ar fi trait in zilele noastre ar fi avut motociclete… si ar fi fost calaretii turnirurilor de azi. I-ar fi chemat, poate, altfel sau ca pe oricare dintre noi – cavaleri oricand gata sa cucerim zarile calari pe armasarii nostri nazdravani cu stea in frunte. Suntem oamenii pentru care motocicleta constituie o pasiune dincolo de motivatiile comune si imediate. Optiunea din pasiune trece cu puterea gandului peste imposibilitatile de ordin financiar sau evita ratiunile de genul “te bate vantul, te ploua si te ninge”… Pentru noi, comparatia dintre o motocicleta “pur-sange” si un automobil oarecare este la fel de fara sens ca aceea dintre o gazela si un elefant. Motocicletele de astazi au peste 150 CP si viteze care depasesc cu mult 250 km/h. Chiar daca nu le avem, inca visam la ele... Pentru noi, motocicleta reprezinta un adevarat mod de viata. Fiindca acolo unde ii cuprinde pe altii teama, noi incepem sa traim cu adevarat! In echilibru imposibil pe grohotisul cararilor de munte sau pe asfalt in plina viteza cand totul devine “altfel”. Cand om si motor inving spatiul. Atunci cand contopiti intr-o singura fiinta devenim o sageata de vointa nascuta dintr-un gand liber lansat catre oriunde… …Bucuria de a trai intotdeauna gata sa ne aruncam pe unda ademenitoare a soselei care ne cere cu o irezistibila chemare. Sa simtim ca totul in jurul nostru ne apartine si noi apartinem universului care ne inconjoara… “Monstrul” mecanic care inspaimanta intelegerea comuna noi il putem stapani… Sa ascultam cantecul tulburator al motorului, sa vedem cum tremura retrovizoarele sub formidabilele rafale de vant atunci cand nimeni nu mai stie unde se termina omul si unde incepe masina… Tineri mistuiti de dorul aventurii si veterani pe care nimeni si nimic nu ii poate desparti de pasiunea lor de o viata, motocicleta - formeaza o lume aparte cu suflet romantic. Sa alergi cu dragoste si pasiune intr-un echilibru perfect si sa spui de fiecare data, inainte de a-ti aseza casca pe cap: “stiu ca nu sunt invulnerabil"… Gentlemen start your engines! Dan Nastase mciaulih şi cristianrusu 2 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 16 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 16 Septembrie, 2011 Domnule Nastase, frumos post. frumoasa ideea. legat de pasiune, m am intalnit cu doi motociclisti (unul pe la 40 celalalt pe la 70). asteptam impreuna feribotul. si tipul de 70 si ceva de ani imi spune ca trebuie sa am grija, sa ma bucur si ca am sansa sa calaresc motorete aproape 60 de ani cum a facut el. Moment in care il intreb cum s a descurcat cu celelalte iubiri din viata? ca eu nu am nici 30 si m am saturat sa aud replica "ma iubesti mai putin decat iubesti motocicleta" si tipul imi zice: asta e foarte adevarat (adica iubesc mai mult motocicleta) dar solutia e simpla: faci un baiat (si mi l arata pe celalalt tip), il plimbi d emic pe motoreta si il inveti sa fie responsabil, si pe urma faceti ture lungi impreuna. totusi, "permisiune" sa pleci in tura inca ceri, dar se obtine mai usor. plin de umor tipul. urmarind topicul asta imi dau seama ca trebuie sa am si o motocicleta "clasica" in curand, nu se mai poate . numai bine Aferim şi Onrace 2 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Excalibur Adaugat pe 16 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 16 Septembrie, 2011 frumoasa ideea: faci un baiat, il plimbi de mic pe motocicleta, il inveti sa fie responsabil si pe urma faceti ture lungi impreuna. Stimate gaxel... Asa a facut si tata! Sa auzim numai de bine! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Adaugat pe 16 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 16 Septembrie, 2011 ce vremuri, se putea face poza pentru carnet cu palaria pe cap si nu in ultimul rand, ceea ce ma uimeste la pozele vremii este eleganta barbatilor si faptul ca si astazi stilul vestimentar ar fi la fel de elegant. se pare ca unele lucruri isi pastreaza esenta in timp. Onrace 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Excalibur Adaugat pe 16 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 16 Septembrie, 2011 se pare ca "unele lucruri" isi pastreaza esenta in timp La multi kilometri frumosi! Onrace 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Onrace Adaugat pe 20 Septembrie, 2011 Autor Share Adaugat pe 20 Septembrie, 2011 10.05.1929 Sinaia, pe Coasta Paduchiosului s-a desfasurat a cincea cursa de viteza, organizata de M.C.R. In aceasta competitie Marin Moraru a batut vechiul record si a ocupat locul I la trei categorii. " Moraru cu stilul pe care il cunoastem, o deplina armonie intre viraje, acceleraj si coasta ....Marin Moraru care odata mai mult a dat si va mai da lectie multor motociclisti......stilul desavarsit al acestui pilot, facut sub influenta marei scoli a pilotilor englezi, aliat mecanicului desavarsit si artistului intru punerea la punct a motoarelor " etc. In competitie a intrat si englezul Appel ,acesta a ocupat locul II dupa Marin Moraru . Appel ne-a vizitat tara de mai multe ori in anii '20 , participand la diverse concursuri moto. 10.05.1929 - Sinaia - Motociclistul englez Appel. Cu ceva timp in urma,@margareta,ne incanta cu spectacolul auto-moto de la Brooklands , din iunie 2011,punandu-ne la dispozitie un fisier PDF incarcat cu bijuterii si in acest fel am putut sa participam si noi intr-o anumita masura, la acest spectacol auto-moto. Brooklands.pdf http://www.pro-bike....oklands-museum/ Acestui spectacol din Brooklands ( cu automobile si motociclete deosebite) ii adaugam acum un alt spectacol deosebit, care a avut loc tot in Brooklands. Imagini extraordinare de la British Grand Prix, 1 octombrie 1927 , Brooklands Bugatti T37A,din Romania , numarul de concurs 14,pilot Ionel Ghica. 13 iulie 1928 - Montlhery , Franta - Opt recorduri mondiale batute de un roman. 1) Distanta parcursa 5 km. .............. 1 min. 40 sec. 85 - viteza medie 178,482km/h 2) Distanta parcursa 5 mile .............. 2 min. 45 sec. 01 - viteza medie 108.090 mile/h 3) Distanta parcursa 10km................3 min. 26 sec. 21 - viteza medie 174,579km/h 4) Distanta parcursa 50km...............18 min. 15 sec. 20 - viteza medie 164,353km/h 5) Distanta parcursa50 mile............28 min. 59 sec. 67 - viteza medie 103,470 mile/h 6) Distanta parcursa100km............35 min..58 sec. 23 - viteza medie 166,803 km/h 7) Distanta parcursa100mile..........58min...00sec. 41- viteza medie 103,430 mile/h 8) Distanta parcursa intr-o ora cu plecare de pe loc : 166,150 km Dupa ce cu o luna mai devreme,a ocupat locul 4 in echipaj cu fratele sau la cursa de 24 de ore de la Le Mans, pilotul Matei Ghika, la 13 iulie 1928, a doborat si 8 recorduri mondiale, la Montlhery ,in Franta. Pentru prima data dupa 83 de ani, repunem in lumina, aici, imagini cu automobilul pilotat de Matei Ghika in 13 iulie 1928 la Montlhery. August 1934 - Sinaia - Start intr-o competitie moto. Printre cei care asista la start, in partea dreapta, in acest cadru , este Regele Carol. lancelot, Aferim şi cristianrusu 3 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 20 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 20 Septembrie, 2011 Printre cei care asista la start, in partea dreapta, in acest cadru , este Regele Carol. Carol al II-lea. Cel cu basca si pantalonii cam scurtzi. Si pentru ca pe pagina anterioara s-a facut vorbire de Ernest Urdareanu, pentru "cei care au deschis televizoarele mai tarziu" : acesta a fost mana dreapta a lui Carol al II-lea, maresal al palatului, membru de baza al camarilei si dealtfel l-a urmat pe Carol al II-lea in exil, la Lisabona.... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Onrace Adaugat pe 26 Septembrie, 2011 Autor Share Adaugat pe 26 Septembrie, 2011 @viesparul Precizari exacte referitoare la Ernest Urdareanu. In fotografia anterioara , primul din dreapta este Regele Carol al II-lea. Startul motociclistilor la care asista ,Regele Carol al II-lea, este doar una din competitiile care au avut loc pe parcursul a doua zile consecutive la Sinaia, in acel august 1934. Un alt concurs , se desfasura in fata Cazinoului din Sinaia " Concurs automobilistic de eleganta" ( participare numeroasa, atat ca numar de spectatori cat si ca numar de concurenti,inclusiv cu Rolls Royce , Delage , etc) Cazinoul din Sinaia, automobil Lincoln - Foto din august 1934 ,din timpul desfasurarii "Concursului automobilistic de eleganta" O frumoasa imagine! Nunta pe motociclete, Bucuresti- Aprilie 1934 Tocmai ce am citit pe topicul vecin despre desenele moto. Salutari si respect @sxn666 Avem acum si cateva desene cu tema moto, realizate in Romania ,in 1928 Cupa cursei de coasta de pe muntele Paduchiosul ( langa Sinaia) care a avut loc in data de 01.05.1928 ( a sasea editie) 1928 - Motociclistul german Ecker, in Romania Octombrie 1934 - Lazar Georgescu 1935 - Lazar Georgescu, domina cursele internationale ( Austria, Bulgaria, Cehoslovacia,.....) August, 1935 -Lazar Georgescu (stanga) Campionul Marin Moraru Inca o victorie a motociclismului din Romania. Romania, Bucuresti, 1932 - Castigatorul Cupei Europei , francezul de mare clasa, Fernand Meynier , a fost invins de Nicolae Ionescu-Cristea. Campionul Nicolae Ionescu - Cristea Gheorghe Nadu, Campionul Postarea de azi, ....."again, thank you. this has beena history lesson beyond just the moto side of it." .... precum si alte postari pe forumul cycleworld.com http://forums.cyclew...t=251925&page=3 1932 - Bucuresti - O alta imagine de la Cursa internationala ,Germania-Austria-Bulgaria-Romania Motociclistii inaintea startului. Repere istorice, referitoare la ideea de formare a primului club moto, din Romania. In 1914 exista deja bine conturata ideea formarii unui club moto. 1914 Putin mai sus, pe aceasta pagina, sunt mentionate 8 recorduri mondiale din data de 13 iulie 1928 , de la Montlhery. Performanta lui Matei Ghika din 13 iulie 1928, (cele 8 recorduri) a fost mentionata inclusiv in publicatiile straine ale acelor vremuri. Toate cele 8 recorduri au fost omologate de Asociatia Internationala a Automobil Cluburilor Recunoscute ( 1928) Le-am scris, celor de la 'Autodrome Montlhery si au spus ca este o surpriza pentru ei .... nu au aceste informatii despre cele 8 recorduri....nu au auzit de asa ceva Exista o adresa pe care mi-au trimis-o , la care gasim " Memoire de L'Autodrome de Linas Montlhery " unde nu gasim absolut nici o informatie care sa faca referire la performanta lui Matei Ghika. http://autodrome.ove...m/10-index.html Aferim, lancelot şi cristianrusu 3 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 26 Septembrie, 2011 Share Adaugat pe 26 Septembrie, 2011 postari pe forumul cycleworld.com http://forums.cyclew...t=251925&page=3 Le-am scris, celor de la 'Autodrome Montlhery si au spus ca este o surpriza pentru ei .... Sa stii ca faci un gest extraordinar, poate mai important decat ni se pare noua acum, celor ce ne dam si de-alde noi acum cu parerea, anume faptul ca scrii despre aceste performante aici si in lume, ca le (si ne) reamintesti si lumea larga afla despre ele. Indraznesc sa spun ca este un gest patriotic - in cel mai corect si sincer inteles al acestei notiuni - notiune terfelita din pacate atata vreme... Felicitari, din toata inima! Si sa nu te opresti! VN50 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.