Mergi la conţinut

Romania Motociclistica In Imagini Si Povestiri Din Secolul 20


Onrace

Recommended Posts

Noi imagini cu motocicleta IMS :

 

post-81609-0-18544100-1406548922_thumb.jpost-81609-0-55636000-1406548932_thumb.jpost-81609-0-51040300-1406548942_thumb.j

 

Sunt realizate de userul unui forum de motociclism, dl.  Gabi24 si preluate de-aici: #207 , unde pot fi vizionate si la rezolutie mai mare.

 

Tot aici sunt fotografii cu un IMS participant la expeditia romaneasca  din Africa in anii `70 si cu un automobil Ford asamblat in Romania, in anii `30, la Uzinele Ford din Floreasca (Bucuresti), cunoscute in trecutul apropiat si ca "Automatica". In prezent, inchise ca uzina iar cladirile demolate partial si ramasitele aflate in colaps. In cazul uzinei IMS de la Campulung Muscel, aceeasi situatie.

 

 

post-81609-0-49637300-1406548864_thumb.jpost-81609-0-92769300-1406548875_thumb.jpost-81609-0-23194100-1406548885_thumb.j

 

Locul unde se afla aceste toate masini si fotografiile cu motocicleta romaneasca este : cartierul Apa-Sarata din Campulung, Muzeul Autoturismului Romanesc. 

 

post-4291-0-92782200-1399252006_thumb.jp

 

Domnul Emil Hagi este entuziastul care a izbutit sa creeze acest muzeu.

 

http://www.evenimentulmuscelean.ro/index.php/istoria-aro/13431-emil-hagi-umilit-pentru-indrazneala-de-a-infiinta-un-muzeu-al-autoturismului-romanesc.html

 

http://www.evenimentulmuscelean.ro/index.php/istoria-aro/7044-muzeul-marcii-aro.html

 

(interesante si link-urile conexe articolelor, despre marirea si decaderea ARO)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Moartea Oanei Orlea reduce și mai mult un orizont în curs de dispariție. Numărul martorilor direcți ai terorii comuniste se reduce. Nu vor mai supraviețui decât mărturiile scrise.

 

 

În Gulag la 16 ani

"Fac parte dintre cei care am cunoscut-o personal pe Marioana Cantacuzino, care ca scriitoare avea să se numerască Oana Orlea. Deși ne cunoșteam și ne vedeam din când în când, nu figuram printre prietenii ei cei mai apropiați. De la o vreme viața ne-a despărțit cărările. Știam însă de la prieteni comuni, din România și Franța, cum îi decurgea viața, și din cărți evoluția ei literară. Făceam însă parte din aceeași lume, cea a burghezo-moșierimii, eram, altfel spus, dușmani de clasă, nu între noi, ci ai poporului, motiv pentru care ni s-a aplicat cu spor lupta de clasă. Mie ceva mai puțin deoarece nu am făcut pușcărie, am fost doar deportat cinci ani cu domiciliu forțat, apoi dat afară din Universitate, trimis la munca de jos."

 

Mai mult: http://www.contributors.ro/societatelife/in-gulag-la-16-ani/

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noi imagini cu motocicleta IMS :

 

post-81609-0-18544100-1406548922_thumb.jpost-81609-0-55636000-1406548932_thumb.jpost-81609-0-51040300-1406548942_thumb.j

 

Sunt realizate de userul unui forum de motociclism, dl.  Gabi24 si preluate de-aici: #207 , unde pot fi vizionate si la rezolutie mai mare.

 

Tot aici sunt fotografii cu un IMS participant la expeditia romaneasca  din Africa in anii `70 si cu un automobil Ford asamblat in Romania, in anii `30, la Uzinele Ford din Floreasca (Bucuresti), cunoscute in trecutul apropiat si ca "Automatica". In prezent, inchise ca uzina iar cladirile demolate partial si ramasitele aflate in colaps. In cazul uzinei IMS de la Campulung Muscel, aceeasi situatie.

 

 

post-81609-0-49637300-1406548864_thumb.jpost-81609-0-92769300-1406548875_thumb.jpost-81609-0-23194100-1406548885_thumb.j

 

Locul unde se afla aceste toate masini si fotografiile cu motocicleta romaneasca este : cartierul Apa-Sarata din Campulung, Muzeul Autoturismului Romanesc. 

 

post-4291-0-92782200-1399252006_thumb.jp

 

Domnul Emil Hagi este entuziastul care a izbutit sa creeze acest muzeu.

 

http://www.evenimentulmuscelean.ro/index.php/istoria-aro/13431-emil-hagi-umilit-pentru-indrazneala-de-a-infiinta-un-muzeu-al-autoturismului-romanesc.html

 

http://www.evenimentulmuscelean.ro/index.php/istoria-aro/7044-muzeul-marcii-aro.html

 

(interesante si link-urile conexe articolelor, despre marirea si decaderea ARO)...

Festina, punand aceste poze m-ai facut curios ... Asa ca m-am urcat in masina si m-am dus sa vad si eu acest muzeu astazi.

Deci plusuri:

Intrarea este libera;

Ghidul de acolo este foarte amabil si iti da explicatii despre fiecare model;

Tot ca un plus pentru ghid: am mers in alta curte cu el unde am vizionat alte 4 IMS-uri si o moto Jawa veche, dar restaurata.

Masinile sunt foarte bine intretinute;

Ca minusuri: Acolo exista o bijuterie de masina, un ford V8 fabricat in Romania prin 1935. Chiar daca nu e restaurata, masina arata bine.  M-a durut putin sa stiu ca bijuteria asta de masina sta in ploaie...

Gata, pun poze:

post-25601-0-70516100-1407081136_thumb.jpost-25601-0-03510000-1407081209_thumb.jpost-25601-0-87922600-1407081227_thumb.jpost-25601-0-77319800-1407081248_thumb.jpost-25601-0-49209800-1407081267_thumb.jpost-25601-0-80071100-1407081286_thumb.jpost-25601-0-48031800-1407081308_thumb.jpost-25601-0-71185400-1407081330_thumb.jpost-25601-0-17485800-1407081351_thumb.jpost-25601-0-94119400-1407081372_thumb.jpost-25601-0-58064700-1407081394_thumb.jpost-25601-0-17966900-1407081408_thumb.jpost-25601-0-64126100-1407081436_thumb.jpost-25601-0-56981900-1407081467_thumb.jpost-25601-0-10691000-1407081496_thumb.jpost-25601-0-94949900-1407081518_thumb.jpost-25601-0-52623800-1407081535_thumb.jpost-25601-0-81445500-1407081454_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Robertkiran, multumim pentru detalii si  poze.

In urma cu 35 de ani, pentru prima data, am condus IMS :)

 

 

Despre IMS :

"Y el Aro Carpati, ha sido y será el Jeep del Líbano por excelencia, fuerte e inacabable, la mula del siglo XX pasando con gallardía y conquistando el siglo XXI "

http://recordandoellibano.blogspot.ro/2010/01/aro-carpati-el-jeepao-del-libano.html

SDC12646.JPG

 

 

 

 

 

 

 

post-31848-0-58589600-1407199010_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Sectia RETROMOTOR din cadrul Retromobil Club Romania organizeaza sambata 30 august pe platoul de la intrarea in Parcul Carol din capital editia a III-a a expozitiei moto "2 roti istorice"

http://www.retromobil.ro/

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
37 de posesori de motocilete clasice au raspuns "Prezent" la invitatia Sectiei RETROMOTOR din cadrul Retromobil Club Romania sambata 30 august. Platoul de la intrarea in Parcul Carol din capital a gazduit editia a III-a a expozitiei moto "2 roti istorice" desfasurata in intervalul 10:30-13:00 cu sprijinul Primariei Sectorului 4. 
 
Cea mai apreciata dintre motoretele, motocicletele si scuterele expuse de colectionari din intreaga tara a fost o motocicleta germana Zundapp EM 250 (1926) detinuta de presedintele sectiei RETROMOTOR, dl. Gabriel Paunescu. Motocicleta, care parcurge in prezent o etapa de restaurare conservativa,i a incantat asistenta atat prin patina celor aproape 90 de ani de la data fabricatiei cat si prin autenticitate, toate piesele fiind cele originale (exceptie anvelopele si camerele).
 
Reclama asigurata de forumul motociclsim.ro (caruia ii multumim pe aceasta cale) a atras la eveniment un public avizat, zecile de motociclisti sositi la eveniment cu motoare moderne completand in mod fericit aproape un secol din istoria motocicletei. Multumim tururor participantilor si speram ca editia 2015 "2 roti istorice" sa confirme trendul ascendent inregistrat de la an la an de segmentul colectionistic moto.

http://automobilia-romania.blogspot.ro/

 

Fotografii de la eveniment:

http://motocicletedeepoca.blogspot.ro/2014/08/doua-roti-istorice-editia-iii-fotografii.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10355486_1682589535298684_72686337915264

 

10626381_1682588531965451_86280552697225

 

https://www.facebook.com/pages/Romania-in-negru-pe-alb-photo/1398076253750015

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

" Memorialul Giurgiu 1904

In urma cu 110 ani lua nastere Automobil Clubul Roman (A.C.R.) asociatie care avea sa organizeze in septembrie 1904 primul raliu din Romania pe ruta Bucuresti-Giurgiu si retur. ...

Startul editiei din acest an a Raliului Memorial Giurgiu 1904, se va da sambata 27 septembrie incepand cu ora 10:00 din parcajul Mall Vitan din capitala sosirea primului echipaj la Giurgiu (piata Teatrului Municipal) fiind programata la ora 12:30. Automobilele participante vor sosi in parcul de start incepand cu ora 9:00. Traseul raliului masoara cca 120 km si include mai multe probe speciale de regularitate."

http://www.retromobil.ro/

 

afis-mare.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IN ATENTIA RETROMOBIL CLUB ROMANIA:

 

Afisul Memorial al Raliului Bucuresti-Giurgiu

nu contine nici un element reprezentativ care musai trebuie sa reprezinte acest eveniment!

 

Cunoscatorii vad doar o poza de la

post-12124-0-13897500-1411729109.jpg

 

si nu apropo de

post-12124-0-45001700-1411729156.jpg 

 

asa cum este de asteptat din partea unor iubitori ai genului.

 

Mai mult, "reprezentativ" pentru cum se "scrie" azi Istoria Romaniei:

NIMIC despre motociclisti si motociclete in acest raliu de elita.

Este de-a dreptul inadmisibil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Regatul Romaniei a fost printre primele tari din lume in care s-au promovat concursurile motorizate, stabilindu-se si primele recorduri in acest sens. In 1904 regasim primele consemnari oficiale ale curselor de motociclism in Romania

http://motosudvestresita.wordpress.com/2011/12/18/istorie-primele-curse-auto-si-moto-din-regat/#more-9

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a face un afis ai nevoie de o fotografie de o anumita calitate/marime, cu autor cunoscut si drepturi in posesia clubului. Afisul a fost realizat de cei de la mall pentru promovarea in locatia de start, ne-au cerut o poza urgent, in 10 minute cat am avut la dispozitie a fost tot ce am putut gasi, era important sa fie o masina care participa maine. E de la Concursul de Eleganta Sinaia nicio legatura cu Sinaia Forever unde anul asta participam in premiera. Fotografii de mari dimensiuni, cu drepturi de autor si pretabile la afis din 1904 din pacate nu avem.

 

Referitor la partea moto va rog sa constatati ca e o cursa deschisa tuturor categoriilor de vehicule istorice http://www.fiva.org/site/en/calander/icalrepeat.detail/2014/09/27/50/-/16-memorial-rally-giurgiu-1904-romania-roumanie

 

Cu exceptia editiei din 1999 n-au participat niciodata motociclete desi in fiecare an am sunat, am invitat, fara succes.  Faptul ca vin 70 de masini si nici o motocicleta reflecta f fidel decalajul auto-moto existent la noi in tara in domeniul colectionistic. 

 

Eforturi se fac. atestarea e gratuita pt motocicletele inmatriculate, sustinem si organizam diferite evenimente moto, pasii sunt ff mici si din pacate nu se poate face nimic cu forta.


Pentru a face un afis ai nevoie de o fotografie de o anumita calitate/marime, cu autor cunoscut si drepturi in posesia clubului. Afisul a fost realizat de cei de la mall pentru promovarea in locatia de start, ne-au cerut o poza urgent, in 10 minute cat am avut la dispozitie a fost tot ce am putut gasi, era important sa fie o masina care participa maine. E de la Concursul de Eleganta Sinaia nicio legatura cu Sinaia Forever unde anul asta participam in premiera. Fotografii de mari dimensiuni, cu drepturi de autor si pretabile la afis din 1904 din pacate nu avem.

 

Referitor la partea moto va rog sa constatati ca e o cursa deschisa tuturor categoriilor de vehicule istorice http://www.fiva.org/site/en/calander/icalrepeat.detail/2014/09/27/50/-/16-memorial-rally-giurgiu-1904-romania-roumanie

 

Cu exceptia editiei din 1999 n-au participat niciodata motociclete desi in fiecare an am sunat, am invitat, fara succes.  Faptul ca vin 70 de masini si nici o motocicleta reflecta f fidel decalajul auto-moto existent la noi in tara in domeniul colectionistic. 

 

Eforturi se fac. atestarea e gratuita pt motocicletele inmatriculate, sustinem si organizam diferite evenimente moto, pasii sunt ff mici si din pacate nu se poate face nimic cu forta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

attachicon.gifsambata-raliul-memorial-giurgiu-18493878.jpg
 

ATENTIE RETROMOBIL CLUB ROMANIA:

 

Afisul Memorial al Raliului Bucuresti-Giurgiu

nu contine elemente reprezentative care obligatoriu trebuie sa reprezinte acest eveniment!

 

Cunoscatorii vad doar o poza de la "concursul de eleganta retro 2014"

si nimic despre istoria raliului Bucuresti-Giurgiu.

 

Istorie despre care ar dori sa stie fiecare pasionat ai genului,

idiferent ca sunt iubitori de automobile sau motociclete!

 

Mai mult, "reprezentativ" pentru cum se "scrie" azi Istoria Romaniei:

NIMENI DIN CLUBUL RETROMOBIL nu s-a simtit dator sa ne fi povestit vreodata despre raliul Bucuresti-Giurgiu

care implineste maine 110 ani...

 

Facem la repezeala un afis si organizam "o actiune tematica"... si gata istoria auto-moto!!!

 

Este de-a dreptul inadmisibil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate n-am fost suficient de clar, nu detinem fotografii de mare rezolutie din 1904, de avem nu se poate folosi pe afs decat la dimensiunea de nasture.

 

Fiind editia a XVI-a istoria raliului din 1904 o cunoaste toata lumea , a fost prezentata in mai multe ocazii cred ca o viseaza si copiii e pe site-ul nostru in 3-4 locuri

http://retromobil.ro/stiri/GR2008/gr08.html

Sunt din pacate materiale  arhicunoscute de toti pasionatii. Noi nu suntem Acr sa repetem aceleasi 3 idei mai multe decenii la rand , cand o sa apara informatii sau poze noi o sa le prezentam. Cu toata munca extraordinara a lui Aran nu a aparut nimic despre acest raliu si nici eu in peste 30 de ani de cautari nu am gasit mai mult decat o sa cititi mai jos. Ati fost jurnalist, dvs ati publicat anual acelasi articol timp de 16 ani ? Noi organizam acest raliu din 1999, ar fi ciudat sa prezentam in fiecare an aceeasi poveste , dar daca insistati o gasiti mai jos :

 

 

 

Primul raliu romanesc
            Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti  -   22 septembrie 1904

Infiintat in 5 aprilie 1904 la initiativa unu grup de 27 de proprietari de automobile, A.C.R. organiza in premiera in Romania, la 22 septembrie 1904, un raliu automobilistic, pe ruta Bucuresti-Giurgiu si retur. Multi ani aceasta cursa a fost considerata prima competitie automobilistica din Romania dar documente de arhiva atesta faptul ca ea a fost precedata de cel putin o alta cursa organizata pe un circuit stradal in Bucuresti unde la acea ora circulau aproximativ 70 de automobile. Confuzia, care a dainuit multi ani, provine poate si din diferenta dintre genul celor doua curse amintite, termenul de “rally” aparand mult mai tarziu, in ianuarie 1907, cand s-a desfasurat prima editie a Monte Carlo Rally.
Cursa Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti a fost anuntata in saptamana premergatoare prin raspandirea a 20.000 de afise in capitala iar soseaua, neasfaltata desigur la acea ora, a fost stropita cu un liant special preparat de o fabrica de ulei pentru a limita ridicarea prafului. La cursa s-au inscris noua echipaje dar au luat startul numai sase: George-Valentin Bibescu / Marta Bibescu – Mercedes, Alexandru Prager – Oldsmobile, Leon Leonida – Mercedes, C. Vidal – Gobron, N. Niculescu Iarca – Cudell, Alexandru Darvari – Fiat. Startul s-a dat incepand cu ora 10:30, la un interval de cinci minute, de-a lungul traseului fiind postati jandarmi calari. Intre bornele kilimetrice 7 si 8 si respectiv 8 si 9 , arbitri au cronomertat participantii in ceea ce cu siguranta putem considera prima proba “pe kilometru lansat” din istoria automobilismului romanesc, doi concurenti, Bibescu si Leonida, inregistrand acelasi timp, 48 de secunde.
Primii sositi la Giurgiu au fost Bibescu si Leonida, care au parcurs traseul de 63 de km in 58 de minute, urmati de Vidal (113 minute), Niculescu Iarca (120’), Darvari si Prager (152’). Dupa o pauza de trei ore s-a dat startul pe traseul de retur, doar patru echipaje terminand cursa. Niculescu a pierdut radiatorul desprins prin hartoapele drumului, iar Vidal a ramas in comuna Jilava in pana de cauciuc si cu probleme la cutia de viteze, masina sa fiind transportata in miez de noapte in capitala cu una din carutele pregatite din vreme de organizatori.
Castigatorul cursei, George Valentin Bibescu, a realizat o medie orara de 66 km/h parcurgand traseul in 108 minute, urmat de Leon Leonida, cu media de 63 km/h (120 de minute). Jurnalele vremii consemnau ca “astfel cursa aceasta naprasnica, in care si-au riscat viata atatia oameni, s-a incheiat cu bine, fara nici un accident, numai ca o cioara ratacita s-a lovit in zbor de unul din cursanti, ranindu-l la cap.
Doi ani mai tarziu la 19 noiembrie 1906 cursa a fost reluata castigatorul fiind de acesta data Jean Camarasescu (Mercedes) care a realizat o media orara de 82 km/h. Alaturi de acesta au concurat in cursa din 1906: George-Valentin Bibescu (Mercedes), Ion Maican (Hubert), Leon Leonida (Gobron) si Ion N. Lahovari (Berliet). Putem considera ca Giurgiu-Bucuresti-Giurgiu reprezinta pentru motorsportul romanesc ceea ce pentru francezi reprezinta Gordon-Bennett Cup (1900 Paris-Lyon) iar pentru italieni Targa Florio (1906), ca si in cazul cursei romanesti si acestea fiind precedate de alte competitii de mai mica amploare.
Daca discutam de primele competitii europene trebuie mentionat ca francezii au organizat prima cursa in 1894, cu sprijinul gazetei pariziene Le Petit Journal, “Concours des Voitures sans Chevaux”, competitie desfasurata pe ruta Paris-Rouen. Un an mai tarziu italienii au organizat cursa Torino-Asti iar in 1898 a fost organizata, in Austria, prima cursa montana care a strabatul pasul Stelvio. In 1900 englezii au organizat Thousand Mile Trial iar in 1905 germanii au lansat competitia Herkomer Trophy Trial. Gradul de motorizare al Romaniei la inceputul secolului trecut era redus in comparatie cu alta state europene, acest fapt facand si mai importanta aparitia atat de timpurie a competitiilor automobilsitice in Romania, unde printul George-Valentin Bibescu poate fi creditat ca fiind cel mai important promotor al acestor competitii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu exceptia editiei din 1999 n-au participat niciodata motociclete desi in fiecare an am sunat, am invitat, fara succes.  Faptul ca vin 70 de masini si nici o motocicleta reflecta f fidel decalajul auto-moto existent la noi in tara in domeniul colectionistic. 

 

Si nici nu vor fi prea curand prezente motocicletele la aceste evenimente. Motivele sunt multe si variate: lipsa de bani si/sau de timp, promovarea slaba a acestor evenimente printre posibilii participanti iar aici nu ma refer la membrii RCR, lipsa de interes a organizatorilor fata de ramura moto, lipsa de interes a presei fata de astfel de evenimente. Si nu in ultimul rand perioada in care sunt organizate astfel de evenimente, cand vremea este foarte instabila si de regula ploua.

 

Anul acesta expozitia din 12 aprilie a fost un fiasco total pe partea moto, a plouat si nu s-a dus nimeni la expo. Maine sunt sanse de ploaie, mai ales la Giurgiu. Atfel vor fi prezente doar masinile, care nu au nici o problema sa ruleze pe ploaie. Anul acesta expozitia 2 roti istorice s-a tinut pe data de 30 august si a fost un succes (cald, vreme frumoasa), ca sa fiu rau pot sa spun ca in urma criticilor mele a fost schimbata data expozitiei. 

 

In cazul in care chiar doriti sa atrageti motociclistii detinatori de mobre vechi sa participe la astfel de evenimente va trebui sa schimbati cate ceva astfel incat sa atrageti motociclistii. Ca sa faceti acest lucru trebuie sa ganditi ca un motociclist, din pacate nu sunteti motociclist. Daca doriti o consultanta in acest sens va recomand sa-l consultati pe userul Aleko ( e primul nume care imi vine in minte acum, pot fi si altii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari organizatorilor, participantilor, sustinatorilor, tuturor evenimentelor retro auto-moto din Romania. Felicitari inclusiv celor care vin cu idei bune , constructive, care pot aduce un plus de reusita la organizarea unui eveniment retro auto-moto. Organizatori, participanti, spectatori,  sustinatori, sfatuitori, cu  totii prin pasiunea lor, contribuie la pastrarea vie a istoriei motorizate a Romaniei.

 

 

..si o imagine de la inceputul secolului trecut,din Siret ( Suceava) cu casa in care inca locuia la momentul realizarii fotografiei cel care avea sa devina ( probabil)  cel mai mare pilot de Grand Prix din Romania. Casa din Siret ,in care a locuit George Burianu ( nascut in Braila)  si masina tatalui sau.

post-31848-0-83664600-1411762928_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In 1904 au participat numai masini, raliul s-a desfasurat in septembrie, de peste 30 de ani reteta e aceeasi. Nu schimbam nimic cu exceptia traseului pentru diversitate si acceptarea motocicletelor . N-o sa vedeti niciodata motociclete la MIlle MIglia, o alta cursa reeditata, noi am facut un compromis dar vad ca reactiile sint contarari. Nu o sa ploua si chiar daca ar ploua nu vad care e problema. Modelele sunt afara , nu se sperie nimeni de 3 stropi, oamenii au echipamente si placere de a se plimba. Sectia noastra Retromotor are 45 de oameni , mai putin de jumatate decat oricare alta. Ei se organizeaza singuri, in ce perioada doresc, au tot sprijinul s-o faca. Cine are idei si pasiune se poate alatura acestui grup sa le puna in practica in rest e sueta. F multi specialisti dar daca aduni cate evenimente moto retro s-au facut in tara nu treci de cate organizam noi intr-un an. Aleko a fost invitat sa se alature grupului , asteptam. Explicatia decalajului auto-moto e simpla . Sunt f putine motociclete si si mai puine capabile de in drum de 200 km. In 2015 o sa organizam un raliu moto, vara, anuntat din ianuarie, facut de motociclisti asa cum sunt toate evenimentele clubului, pe sectiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma mir deloc si fata de dvs am fix 20 de ani de cand sunt implicat in miscarea asta si am organizat peste 250 de evemimente im tara si starinatate. Pt motociclete facem eforturi fara rezultatele asteptate. Problema e alta , nu clubul, e un cumul de factori f greu de influentat din exterior, trebuie schimbat ceva in comportamentul posesorilor de motociclete istorice, multi nu gasesc de ex timp sa-si ia carnet, aici ma inscriu din pacate si eu, oamenii au temeri ref fier pt ca au multe de imbunatatit, multi nu au timp sau nu pot lipsi o vineri de la munca , multi nu si-au atestat motocicletele desi e gratis (itp-ul la rar intra la capitolul teama de starea tehnica) si f multi nu au fonduri sau prefera sa mai ia o piesa decat sa se plimbe . Pt ultima problema clubul are solutii daca discutam de membri

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma mir deloc si fata de dvs am fix 20 de ani de cand sunt implicat in miscarea asta

 

Eu sunt implicat de 22 ani in domeniul auto/moto, dar sa nu ne batem in cifre. Sunt sanse ca la anumite capitole sa va depasesc, si la fel, D-Voastra sa ma depasiti pe mine. Posturile mele sunt critice (constructiv) numai vis-a-vis de partea moto, in rest am auzit numai de bine despre activitatea D-Voastra.

 

Pentru motociclisti ploaia primavara si toamna este o problema mare din cauza temperaturilor. Una este sa mergi vara pe ploaie la temperaturi de peste 25 grade (am condus 120km complet ud fara oprire) si una e sa mergi pe ploaie pe temperaturi de maxim 20 grade, chiar si echipat corespunzator disconfortul este mare. Deci din acest punct de vedere este dificil sa organizezi un eveniment primavara sau toamna la care sa participe si motociclisti. Daca in viitor veti obtine si categoria A si o sa rulati pe mobre macar ocazional veti intelege acest aspect care este destul de important.

 

Se pot discuta multe dar un aspect foarte important pentru prezenta mobrelor este perioada in care se organizeaza un astfel de eveniment. Restul problemelor pot fi depasite dar vremea nefavorabila nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am organizat peste 250 de evemimente im tara si starinatate. Pt motociclete facem eforturi fara rezultatele asteptate. 

 

La unul dintre evenimente am participat si eu, a fost foarte frumos si reusit. Ma refer la "Doua Roti Istorice". Aproape 35 de bijuterii clasice, istorice si vintage au fost admirate in fata parcului Carol la sfarsitul lui august. Motociclete, scutere, motorete sau moped - toate au incantat publicul numeros si vizibil interesat.

 

Un eveniment de calitate, aflat la a 3-a editie, organizat de Moto Retromotor - din cadrul Retromobil Club Romania. Va felicit, domnule Automobilia, si cu ocazia aceasta pentru evenimentul reusit!

 

Mai multe fotografii, pentru cei ce nu au vazut cu ochii lor motocicletele, aici: http://www.dwrenched.com/2014/09/event-2-historical-wheels.html?spref=fb

 

10616269_692531294151171_766753742808379

 

10419514_692534940817473_436296968297563

 

1512649_692535427484091_1322932016705903

 

10523941_692534997484134_382171172868198

 

 

10620752_692535220817445_727320876381993

 

10644828_692535330817434_647847120011436

 

10603629_692535520817415_660107228332464

 

10626750_692535604150740_561698053101482

 

10649707_692535717484062_138901922082939

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In acest topic eu ma refer CONSTRUCTIV

strict la ILUSTRAREA Memorialului raliului Bucuresti-Giurgiu

moment de referinta in ISTORIA motorsportului romanesc!

Si mai fac referire la participarea motociclistilor la acest raliu

de-a lungul vremii si in prezent.

 

Nu este cazul sa discutam aici despre starea vremii la un raliu moto

atunci cand exista pasiune autentica!

PASIUNE venita cu generozitate si din partea organizatorilor,

si din partea motociclistilor din Romania!

 

In anii '70 Clubul Sportiv Municipal Bucuresti organiza in fiecare an cu succes

Raliul Bucuresti-Giurgiu cu numerosi participanti mototociclisti

DESI acest raliu se tinea sub auspiciile CUPEI 16 Februarie...

 

Este de prisos sa spunem ce inseamna sa concurezi cu motocicletele in luna februarie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fac referire la participarea motociclistilor la acest raliu de-a lungul vremii si in prezent.

 

Domnule Nastase, eu cred ca neparticiparea motociclistilor la raliuri/expozitii/evenimente de genul cursei Bucuresti-Giurgiu nu poate fi imputata organizatorilor.

 

(Precizez ca nu sunt membru al Retromotor si nici al altei forme de organizare moto sau auto sau de alta natura si ca la expozitia "doua roti istorice" am fost acceptat sa particip dupa o simpla convorbire telefonica de doua minute. Nu mi s-a cerut nimic, dimpotriva: mi s-a oferit ocazia sa expun Jivina Sovietica spre beneficiul vizitatorilor, desi ea nu e antica sau clasica; mi s-a oferit o fisa de expunere completata cu cateva date despre moto -asa cum au avut toate celelalte expuse- si mai ales mi s-a oferit un cadru prietenos de interactiune cu alti motociclisti, fie ei expozanti ori nu - intr-o atmosfera tare placuta, asa cum si Dvs. ati observat, sper, cand ati vizionat motocicletele expuse).

 

Cred ca de vina pentru neparticiparea motociclistilor cu vehiculele aferente este exact "decalajul" despre care vorbeste Automobilia si care exista intre proprietarii automobilelor de epoca si cei ai motocicletelor de epoca, in Romania. Acesta este un fapt.

 

Decalaj al numarului de proprietari, in primul rand. Decalaj de mentalitate. Decalaj de posibilitati financiare. Anume, am observat ca in RO sunt prezente din ce in ce mai multe masini de epoca, vintage sau clasice - evident importate. In foarte buna stare estetica si tehnica. Oamenii cu bani descopera si la noi ca o masina "de reprezentare" este mai curand un vehicol cu patina timpului si nu neaaparat ultimul model de "gipan". Si asta este foarte bine, as zice eu. De asemenea, o asemenea proprietate cere multi bani si un nivel superior de intelegere a ceea ce inseamna o masinarie veche. Am observat acelasi entuziasm si pentru motociclete - dar intr-o masura mult mai "timida" - de-aici si decalajul. In plus, mai rar se importa motociclete clasice la noi. Mai curand, inca se exporta: cate or mai fi de exportat... 

 

Povestea mosneagului care ara pamantul cu zundapp-ul a trecut (daca o fi fost vreodata adevarata). Acesta oricum nu ar fi participat la o cursa omagiala si nici valoarea fierului sau nu o pricepe dincolo de valoarea obiectului privita strict utilitar...

 

Sa nu uitam nici ca restaurarea in sine dar si mentinerea in stare de functionare a unei masinarii clasice/antice/vintage este in prezent aproape imposibila in RO, la standardele cele mai bune, tot datorita acestui decalaj. Cei cativa entuziasti ai motocicletelor vechi, demni de toata lauda pentru pasiunea lor (dar, din pacate, unii dintre ei macinati de frustrare si orgolii sterile) nu pot inlocui o masa critica. In plus, decalajul exista si intre RO si restul lumii. Va rog, cand aveti timp, sa rasfoiti articolul meu despre cursa Cannonball. Este edificator, cred, pentru diferentele dintre "noi" si "ei" : http://calatoriifestinalente.wordpress.com/2012/11/12/cannonball-run-cu-motociclete-antice-de-a-latul-americii/

 

Noi (motociclistii din RO, zic) nu avem "o masa critica" de proprietari de clasice/antice/vintage. 

 

Aceasta masa critica poate sa apara doar in timp si in conditii generale/personale favorabile economic... Sa speram in aparitia ei.  :smile:

 

________    _________  __________ 

Acum, domnilor, ies sa mai dau o lustruiala si-o cheie "Jivinei Sovietice", pentru evenimentul de maine la care voi participa si eu: parada la patru ace... Incepand cu ora 10, in Bucuresti si simultan in alte orase din aproape 60 de tari.

 

"With 256 rides across 57 countries we are aiming to raise money for helping to find a cure for Prostate Cancer. Distinguished Gentleman's Ride is a community and charity event that brings together riders of classic styled machines and dapper to raise money and awareness into men's health issues." http://www.pemotoare.ro/parada-moto-la-patru-ace-in-bucuresti-distinguished-gentlemans-ride-ajunge-in-romania/?fb_action_ids=812560715489873&fb_action_types=og.comments

 

 

10639722_705460856191548_146841675435536

 nu vin mobre la astfel de evenimente. 

 

Tu vii maine?

Imbraca-te la patru ace, lustruieste "utilajul" si hai cu noi. Vremea va fi frumoasa.

 

https://www.facebook.com/events/1474247989510700/?fref=ts

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu vii maine?

Imbraca-te la patru ace, lustruieste "utilajul" si hai cu noi. Vremea va fi frumoasa.

 

https://www.facebook.com/events/1474247989510700/?fref=ts

 

Nu am cu ce sa vin, M72-ul l-am vandut iar Uralul M63 inca nu este gata. 

 

Este de prisos sa spunem ce inseamna sa concurezi cu motocicletele in luna februarie!

 

Poate ca in trecut pasiunea era mai mare, oricum daca ar fi nins nu vad cum se mai putea concura. La editia din 12 aprilie nu a venit nimeni, a fost doar un Zundapp al carui proprietar s-a udat bine de la ploaie (il cunosc) si doua MZ-uri care banuiesc ca au fost aduse pe platforma. Expozitiile SMAEB si SAM Bucuresti au fost un fiasco total, tot din cauza vremii.

 

Vremea nefavorabila si-a spus cuvantul si daca nu se va tine cont de asta evenimentele moto organizate in perioade nefavorabile vor fi un esec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ne obliga nimeni sa discutam aici doar despre motocicletele vintage!

Sau situatia dezastruoasa de acum din Romania...

 

Raliul Bucuresti-Giurgiu

face parte din ISTORIA OAMENILOR si Motoarele lor minunate din ROMANIA.

 

Este cazul sa-i cinstim cum se cuvine!

 

"Ilustratorii" ar trebui sa faca ceva constructiv in privinta asta...

...Si "organizatorii" de raliuri!

 

post-12124-0-15680500-1411818579_thumb.j

 

post-12124-0-11422000-1411818385_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...