Mergi la conţinut

Pregatirea Motocicletei Pentru Curse Pe Circuit


Cesar

Recommended Posts

Interesant. Chestia cu evacuarea m-ar interesa si pe mine cum se poate seta la o motocicleta pe carburatie. Adica daca acum am evacuarea originala pana la jumate, apoi o finala racing GPR, filtru de aer standard?Banuiesc ca e mai rau chiar si decat daca as avea toba stock. Mi s-a parut ce am pierdut ceva in ture medii cand am instalat-o.

Merita sa modifici jigloare, apoi sa pui toba sistem complet, sa reglezi carburatoarele pentru noul sistem de evacuare? Se pricepe cineva sa faca setarile astea?

Sau e valabil mai mult pentru cele pe injectie, unde se cumpara evacuarea , se gaseste si harta de injectie potrivita- Power Commander, se pune filtru sport si da-i bataie?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant. Chestia cu evacuarea m-ar interesa si pe mine cum se poate seta la o motocicleta pe carburatie. Adica daca acum am evacuarea originala pana la jumate, apoi o finala racing GPR, filtru de aer standard?Banuiesc ca e mai rau chiar si decat daca as avea toba stock. Mi s-a parut ce am pierdut ceva in ture medii cand am instalat-o.

Merita sa modifici jigloare, apoi sa pui toba sistem complet, sa reglezi carburatoarele pentru noul sistem de evacuare? Se pricepe cineva sa faca setarile astea?

Sau e valabil mai mult pentru cele pe injectie, unde se cumpara evacuarea , se gaseste si harta de injectie potrivita- Power Commander, se pune filtru sport si da-i bataie?!

In mod normal ar trebui sa pui un kit de jiglere Dynojet. Acesta contine mai multe perechi de Main Jet-uri pentru situatiile: filtru stock +toba stock, filtru stock +toba sport, filtru sport +toba sport (din ce in ce mai mari). Reglajul se face din suruburile de amestec si de obicei este mentionat in instructiunile de instalare (se invarte surubul de amestec in sensul acelor de ceas...n ture). O motocicleta pe injectie cu Power Comm iti permite reglaje mult mai fine.

O mica pierdere de cuplu in turatii medii se datoreaza eliminarii "presiunii" dintr-un sistem de evacuare prin eliminarea sitelor. Acelasi fenomen se constata in cazul eliminarii servomotorului care actioneaza valva de pe evacuare la motocicletele mai noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ceea ce ai tu nevoie, este ce au zis si baietii mai sus .. un set de jiglere Dynojet si filtru de aer sport. Plecand de la premiza logica, o evacuare rapida are nevoie si de o admisie cel putin la fel de rapida, altfel va fi foarte dificil sa reglezi carburatia chiar si cu alte jiglere. Daca iti vei lua jiglerele Dynojet, in afara de main jeturi, iti recomand sa iti iei si cuiele de dozaj. Reglajul se poate face chiar daca ai numai finala, fara nici o problema. Eu te pot ajuta cu instalarea jiglerelor si sincronizare + reglaj, dar din pacate nu pot decat la inceputul sezonului urmator.

Cat despre motocicletele pe injectie, in momentul cand se shcimba filtrul sau toba, CDI-ul isi modifica dozajul in functie de informatiile primite de la senzorul de aer impreuna cu sonda lamda, incercand sa faca un amestec cat mai optim. Daca motocicleta are Power Commander, pe acesta se va incarca o harta corespunzatoare cu filtrul de aer si toba (finala sau completa) ... harti care se gasec pe site-ul Dynojet, pentru filtrele si tobele cu renume. In situatia in care nu exista harta, aceasta se poate face pe un stand Dynojet profesional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Dupa prima etapa din RoSBK de anul asta am tras niste invataminte:

Niciodata sa nu pleci la curse fara sa testezi motocicleta. Sunt multe care pot sa mearga pe dos, care sa nu mearga sau care sa mearga dezastruos.

Piese de schimb: neaparat manete de schimb, scarite, pedale, ghidoane. Astea se pot distruge si la cazaturi usoare. Capace de alternator-cambreiaj, starter clutch la fel: se pot sparge chiar daca au protectii de carbon-kevlar sau plastic. Soricei si power tape obligatoriu pentru carene. Cadru spate, daca planuiti intrari in forta, la o cazatura ori se stramba ori se rupe si devine inutilizabil.

Servisarea corecta a suspensiilor fata: am avut un coleg de boxa care si-a servisat suspensia superficial si a ramas fara ulei in jamba dreapta.

Asigurarea suruburilor: eu am reusit sa pierd un surub de etrier, lucru care se putea transforma intr-o catastrofa. Solutia ideala - gaurite capetele si bagate sarma de sigurantare.

Suruburi: de toate felurile. Daca nu avea Balamuc lazile cu suruburi, eram mancati: eu, Cazacu si inca vreo cativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta deja e ca la Daciile alea vechi, jumate de masina o aveai in portbagaj ca poate se strica ceva! :thumbup:

Eu daca as cadea superficial si s-ar putea rezolva cu soricei and stuff ar fi ok, probabil m-as mai da, desi mi-ar fi greu mental sa trec peste cazatura si sa mai fortez.

Daca as cadea si s-ar rupe manete, cadru spate si alte alea, eu m-as cere frumusel afara si poate as veni mai pregatit la o etapa ulterioara.

Dar nah, eu sunt doar turist pe acolo , probabil pentru maniaci trebuie luate toate la ei ca sa poata sa ia mai multe cazaturi pe weekend!:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Hai, deschid un topic mai vechi.Cu ce firma sau aranjor plecati voi pe circuit ? Eu ma dau des pe aproape toate circuitele mari din europa cu diverse firme din germania ca Bikepromotion.de, Prospeed.de etc. si ma uit tot timpul dupa romani dar nu m-am intinlit cu nici unul. Nu am fost niciodatå pe Seres este f. departe de mine. Cel mai departe am fost la Alcarras in Spania 4400 km. dus si intors. Super circuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Regulamentul la RoSBK este aici:

http://rosbk.ro/en/ruls

Cam ce este de schimbat la o motocicleta de strada:

In afara de cauciucuri, o evacuare de curse la pachet cu Power Comander, filtru de aer sport si o remapare corecta pe dyno ar fi de preferat.

Frane servisate cu lichid de curse - RBF sau Dot 5.1. Se lasa maneta stransa peste noapte cu un soricel cum zice Jumba. Pentru o frana mai usor dozabila recomand o pompa radiala. Placute de frana de calitate - racing carbon sau minim HH. Evitati placutele ieftine de strada, vor face fading si veti cadea. Etrierii trebuiesc servisati, toate pistoanele trebuie sa lucreze usor, fara intreruperi sau blocaje. Discurile de frana trebuie sa fie centrate.

Suspensii servisate si arcuri schimbate pe greutatea pilotului. Arcurile din furca fata, progresive, trebuiesc schimbate cu arcuri liniare.

Lantul se schimba cu lant mai subtire - 520 sau 525 in plus si calcatura se poate schimba pentru circuite mai virajate. O calcatura mai scurta inseamna accelerare mai puternica si iesire mai buna din viraje.

Scarite de curse neaparat - sunt reglabile mai sus, sunt mai scurte si la inclinari mari ale motocicletei, nu ajungi cu ele la pamant.

Ghidoane de curse - sunt mai largi decat cele de strada, pot fi montate mai jos asigurand o pozitie mai bine adaptata mersului la pista.

Comenzile se regleaza mai inclinat pentru ergonomie la pozitia de curse.

Carene de curse - iti fac viata mai usoara, sunt mai usor de carpit si daca mergi si pe strada cu motocicleta, nu faci decat sa le montezi/demontezi.

Rumentii de roata , de foaie spate si de jug trebuie sa functioneze in parametri.

Amortizor de ghidon absolut necesar mai ales la motocicletele mai noi cu geometrie care predispune la voblaj.

Gripuri de rezervor - pentru a evita incarcarea 100% a bratelor pe franare, mai ales la capatul liniilor drepte.

putin tarziu stiu, dar cum se spune mai pine mai tarziu decat niciodata... apropos de ghidoane, trebuiesc reglate cat mai in fata, astfel incat sa te oblige sa stai aplecat, si iti permit un bun feel-ing pe parcursul curbei, si la schimbari bruste de directie. scaritele trase cat mai in spate posibil, si mai in sus decat originalele, astfel incat sa maresti greutatea pe roata spate, deci mai mult grip. nu cred ca mai e necesar sa spun ca motocicleta in circuit se conduce cu picioarele pe scarite, nu cu fundul pe sa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Gidoanele nu se pun cat mai in fata si nici scaritele cat mai in spate si mai sus, doar ca asa trebuie puse ! Trebuie specificat ca acestea se regleaza in functie de pozitia pilotului si exista niste standarde dupa care se seteaza, astfel ca pilotul sa se simta comfortabil cu motocicleta, incat sa nu il oboseasca si sa nu ii afecteze stabilitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apreciez si sunt de acord cu ce spui, dar cu scaritele daca citesti mai atent, vei vedea ca am explicat de ce sa trag lejer in spate si se ridica mai sus. treaba asta te ajuta foarte mult si cand franezi mai tare si in ultimul moment, iar in schimbarea directiei iti simplifica mult miscarile.(am avut profesori buni prin italia). iar cu gidoanele, la chestia cu dus-ul lor cat mai in fata, practic e u fel de ciclistica schimbata. ajuta extraordinar in curbe, iar daca esti mai inalt, si pe linie dreapta. ghidonul dus in fata mareste videza de raspuns a motocicletei in schimburi de directie, dar daca esti mai mic de inaltime pierzi stabilitate pe drept. dar cum spui tu, fiecare face configuratia pe bunul sau plac. tot ce dam noi, sunt consilii. si eu am invatat multe de pe la lumea di italia, si chiar am avut ocazia sa cunosc motoristi mai renumiti si care mi-au explicat anumite chestii. oricum, discutiile in contradictie intre noi, parerea mea e ca ne ajuta pe fiecare. asa cei car stim mai invatam una alta, iar ce care nu stiu, invata mai mult ;) .  asfalt uscat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

            Nu sunt discutii in contradictie, pentru ca daca ar fi, ar insemna sa ne abatem de la subiect, si asta nu ne place aici pe Pro Bike. Doar am completat ceea ce ai vrut tu sa spui pentru ca sunt multi rideri care isi seteaza scaritele si ghidoanele doar ca asa trebuiesc setate, conform unor "profesori" care la randu lor au auzit de la alti "profesori" .  Trebuie sa se inteleaga ca setarile pe circuit, ca sunt in materie de ciclistica sau motor se fac in functie de pilot. Un pilot profesionist nu poate merge spre exemplu cu setarile unui altui pilot profesionist pentru ca pot fi doua stiluri total diferite de pilotaj care nu se pupa. In general, pe circuit, unghiul ghidoanelor se deschide cat mai mult in functie de feeling-ul pilotului pentru a ajuta la o mai buna priza pe viraje, franare, accelerare cat si pentru stabiliate mai mare si contravirare. Manetele de frana si ambreiaj se ridica si ele mai mult pentru a nu forta incheietura sa faca miscari prea ample, ceea ce duce la oboseala si disconfort. Scaritele se pun mai sus, in primul rand pentru a ajusta pozitia pilotului, stabilitate mai mare pe viraje, si ca sa permita un unghi mai mare de inclinare al motocicletei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Oaspete unpinned this topic

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...