Mergi la conţinut
on2r

poze Poveste De Primavara - Hu, At, It, Hr

Recommended Posts

Multumesc 990 Adventurer :thumbup:

...cum cineva m-a rugat sa-i trimit pe mail cateva detalii legate de organizare si traseu am "compus" o mica descriere venita din experienta avuta, nimic romantat numai chestiuni obiective...

TRASEU:

27.05 – Bucuresti -> Oradea (615 Km) / cazare Oradea

28.05 – Oradea -> Viena (560 Km) / cazare Viena

29.05 – Viena -> Kaprun (383 Km) / cazare Kaprun

30.05 – Kaprun -> Grossglockner Hochalpenstrasse -> Toblach (140 Km) / cazare Toblach

31.05 – Toblach -> Bozen -> Cortina D’Ampezzo -> Toblach (310 Km) / cazare Toblach

01.06 – Toblach -> Venetia (194 Km) / cazare Venetia

02.06 – Venetia / cazare Venetia

03.06 – Venetia / Split (653 Km) / cazare Split

04.06 – 10.06 – yachting

11.06 – Split -> Budapesta (754 Km) / cazare Budapesta

12.06 - Budapesta -> Oradea (308 Km) / cazare Oradea

13.06 - Oradea -> Bucuresti (615 Km)

Total: 4.500 Km

- am iesit prin Oradea fiindca pana acolo am mers cu moto si masina, in Oradea am lasat masina si cainele la socri, apoi am continuat cu motocicleta. alminteri o luam probabil prin Timisoara si ieseam prin Cenad

- drumul prin Romania stie toata lumea, atentie la caini, gropi, carutasi si kamikaze :-)

- pana la Viena drumul este neinteresant, autostrada pana te ia durerea de fund... :-))

- adevaratul traseu a inceput din Viena, am iesit din oras spre Traischirchen (destinatia fiind Kaprun), de acolo a inceput paradisul... :-)) pozele cu multe motociclete sunt de la o carciuma de pe drum, se numeste Am Kalten Kuchl si este loc de intalnire pt. motociclisti (cand am fost noi erau cel putin 50 de motorete)

- ruta am facut-o in prealabil pe google maps, am incercat sa nu fie prea mult de mers intr-o zi. Oradea-Viena de ex, Venetia-Split sau Split-Budapesta este cam maximum ce putem face noi in conditii de confort cat-de-cat. altii prefera sa mearga o zi si o zi sa viziteze pe jos, depinde de fiecare

- am facut in prealabil rezervari pt. cazare in fiecare localitate unde am inoptat. pensiunile le-am cautat pe net cam cu 2 luni inainte (google maps), am facut rezervari pe mail, in unele locuri mi-au cerut pt. confirmare datele cardului bancar.

- pt. fiecare loc de cazare am printat cate un A4 inclusiv cu harta, in caz ca GPS-ul nu se descurca

- in afara de GPS am mai avut o harta cu Alpii, ne-a ajutat ca sa ne facem traseul din Kaprun.

- din Kaprun am traversat Alpii spre Italia pe Grossglockner Hochalpenstrasse - atentie cand se deschide si sa nu ninga inainte, alminteri soseaua poate fi blocata un timp, pana dezapezesc baietii - pana la Toblach

- in Toblach am dormit 2 nopti, a 2-a zi am facut un circuit pe pasurile din Dolomiti

- de acolo am pornit spre Venetia unde la fel am stat 2 nopti, pt. a vizita pe indelete minunea...

- din Venetia am avut o zi de drum pana la Split, am incercat pe cat posibil sa urmam drumul care merge paralel cu coasta Adriaticii. drumul este superb insa am prins un vand ingrozitor, eram amandoi lipiti de motocicleta, motocicleta incarcata cu toate bagajele (3 cutii) si tot simteam ca fuge in lateral... suspans maxim fiindca o buna bucata de drum nu exista parapet, intre drum si Adriatica sunt doar... cativa popici de beton ;-) aici am avut cel mai mare consum, cam 6,4 cei aprox 650 Km i-am facut in exact 14 ore (de cand am plecat pana cand am ajuns in Split), incluzand bineanteles si pauzele de masa si de refacere

- in Split ne-am intalnit cu o gasca din Bucuresti cu care ne-am urcat pe yacht (rezervare de cu un an in urma), am petrecut o saptamana pe mare, din port in port, apoi am pornit din Split spre casa (nu am mai pus pozele de pe mare fiindca era off-topic)

- Split-Budapesta - drum lung si obositor, numai autostrada, cam 12 ore, am ajuns la destinatie cu dureri de fund :-) si ne-am hotarat sa vedem ce stie sa faca Bagster cu saua noastra...

- aaa, e bine ca spray-ul de lant sa fie in cant. suficienta, noua ni s-a terminat chiar sambata la plecarea din Split, ceea ce insemna ca duminica nu am fi gasit pe nicaieri, sa vezi ce am mai cautat prin Croatia un service moto care sa mai aiba si deschis, pana la urma din intrebare in intrebare am reusit

- consumul mediu a fost in jur de vreo 5,5, fara excese de viteza, inmultit cu 4,500 Km si un pret mediu al benzinei...

- cazarea intre 55 si 70 EUR/noapte, in functie de locatie...

ca recomandari legate de moto:

- parbriz touring - eu am un GIVI peste care am montat (acum) un MRA XScreen, la 160 la ora stau drept pe motocicleta, la un drum lung este perfect; in excursia de care povestesc am avut doar o extensie de parbriz tot de la GIVI (un spoiler mai mic), si-a facut treaba dar MRA-ul XCreen este muuuult mai eficient

- un sistem de comunicare cu pasagerul - eu am mers cu un Albrecht cu cablu de la Louis, se aude perfect, bateriile au tinut aproape un an, l-am legat la GPS pe mufa de casti, acum probabil ca o sa il schimb cu un Cardo bluetooth

- revizia la motocicleta inainte de plecare, verificare "din roata in roata", anvelope cat mai noi (eu aveam 6,000 cu ele cand am plecat, dupa inca 3,500 cu mandra in spate si bagaje am "consumat" toata anvelopa de pe spate) in plus aderenta este foarte importanta, mai ales in curbele din Alpi si mai ales daca este frig afara, eu nu m-as urca in veci pe motoreta daca gumele sunt mai vechi de 2 ani...

- GPS-ul este de ajutor, eu am un Mio vechi (auto) pe care vreau sa-l schimb la anul

Hmmm... daca vrea cineva sa mai stie ceva... shoot! :-)

Numai de bine,

Cristi

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am facut si eu o tura oarecum similara in 2007... numai ca am prins chiar inceputul iernii in muntii Dolomiti, mai precis in Cortina D'Ampezzo.

http://www.pro-bike.ro/forums/topic/35564-o-tura-scurta-prin-europa-24-30-sept-2007

As reface traseul oricand, privelistile sunt extraordinare... vorba ta, incepand din Austria.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Zumo 550 a fost un gps exceptional. A fost pentru ca a dat coltul acum cateva zile.. :))

E rezistent la apa, frig, socuri, il recomand!

Insa.. in aceeasi masura, spre exemplu drumul pana la Nordkapp si inapoi (~12.000 km) l-am facut cu gps-ul de pe un Nokia cu hartile preincarcate. La fel de mult m-a ajutat si gps-ul de pe iphone.

Daca ai 2000 de ron de 'scapat', merita din plin Zumo-ul. Daca nu, orice gps e la fel de bun.

Dupa multi km pe motor, am ajuns la concluzia ca drumurile pe care le-am facut cu harta in mana le-am inteles si mi-au ramas intiparite in minte pe cand cele cu gps-ul... vag. De ceva timp folosesc gps-ul doar pentru orientare atunci cand e nevoie. In rest, harta, un pix si o coala alba, e mult mai misto :)

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Guest
Comentezi ca oaspete. Dacă ai un cont, te rugăm să te autentifici.
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×