Mergi la conţinut

Recommended Posts

http://www.universmo...ii_in_48_de_ore

La accesarea acestui link

colegii motociclisti au la indemana o interesanta baza de date...

Enjoy!

Ocolul tarii in 48 de ore

autor: Dan Nastase, Filip Pitaru 2009-10-26

10137_ocolul-tarii-48-ore-1-mic.jpg

Turul Romaniei pe motocicleta...

Pentru multi dintre noi – un vis frumos,

pentru cativa pasionati – o excursie de placere in tot felul de variante... De timp si spatiu.

Noi am dat roata tarii

intr-un weekend...

Record Univers Moto

septembrie 2005

Motocicleta

Lumea ma cunoaste cu indicativul BMW R 1200 GS. Sunt motorul asteptat cu stoicism aproape un an de catre “capul rautatilor” din redactia “Univers Moto”. Numele meu este “Soldatul Universal” si cred ca acum am aratat ca fac fata cu succes acestui apelativ.

Impreuna cu Dan Nastase si Filip Pitaru am pornit intr-o sarja de cavalerie de neuitat. Am fost protagonistul unui adevarat blitzkrieg victorios, demn de renumele unui panzer bavarez. Am un motor cu doi cilindri boxer din noua generatie, racit cu aer/ulei de 1.170 cmc, cu patru supape pe cilindru. Pot oferi oricand o herghelie de 100 CP la 7.000 rpm si un cuplu maxim de 115 Nm la 5.500 rpm celor care doresc un touring-enduro de inalta fiabilitate. Am o cutie de viteze cu sase rapoarte, transmisia finala prin ax cardanic si frane disc Evo cu ABS. Nu sunt pretentios, nu consum mult, merg cu benzina de 95, iar, la nevoie, sistemul electronic “accepta” si esente mai putin rafinate. Accelerez suta in 3.9 secunde si pot alerga cu 210 km/h. Sunt o masinarie germana, rasata, onesta, care te scoate din orice situatie dificila. Ma dau “grande” pentru ca asa si sunt: cel mai mare (si la propriu, si la figurat) enduro... Impun respect de la prima privire si in mainile unui pilot iscusit demonstrez si de ce.

Navigatorul

Ma numesc Filip Pitaru, pentru prieteni Demostene. Se spune ca aventurile cele mai frumoase sunt cele neprevazute si pe buna dreptate asa si este! Cert este si faptul ca o pauza de tigara impreuna cu Dan la redactie a avut rolul de a alimenta din plin imaginatia... Incotro? Simplu! Spre casa, bineinteles! Doar ca pe un drum putin ocolitor... Vremea se anunta potrivita, motorul trage vartos, iar weekendul acesta in nici un caz nu trebuie iertat.

Asadar, buna dimineata! Un pont pentru calatorii insetati, fara cea mai mica urma de reclama mascata: trebuie sa incercati cafeaua de la OMV, o zi buna clar nu poate incepe altfel... O doza de regret mi se inghesuie in suflet odata cu primii metri parcursi, fiindca se pare ca experienta mea de pilot nu are nimic de-a face cu cea de pasager, iar primele viraje devin o mare provocare, din toate punctele de vedere. Ar fi trebuit sa se inventeze macar un ghidon destinat pasagerului, special pentru astfel de ocazii, cand strangerea lui ar fi creat macar un fals sentiment de siguranta si confort spiritual. Oricum, dupa primele sute de kilometri, vocea tacita care striga “Nuuuu!!!” sau scurt “Nu!” la fiecare abordare in forta a unei depasiri ori curbe s-a calmat, iar experienta de zeci de ani ca pilot a lui Dan a fost intr-adevar apreciata. Nu stiu daca exista vreo diferenta intre un motociclist in ipostaza de pasager si un “osandit”, insa ce pot spune este ca intre timp am capatat subit respect fata de oricine rezista mai mult de 10 minute pe saua din spate.

Daca la inceputul calatoriei in mintea mea se insurubase utopica idee ca puteam realiza totul si in 24 de ore (de ce nu?!), la Craiova socotelile mele s-au cam schimbat si i-am dat dreptate “batranului” Dan: “Ca sa reusim si sa nu ne rupem gatul, trebuie sa ne multumim cu 48...”. Poate singura modalitate sa rezisti unei astfel de performante ar fi adoptarea unei gandiri de kamikaze, eventual si cu ochii inchisi, fiindca drumurile noastre pline de cratere, denivelari “mestesugarite”, carute, caini si soferi dornici de a apela urgent la serviciile Casco nu prea iti ofera alternative. Insa mergem inainte, tot inainte... Saua, initial confortabila, incepe sa devina un veritabil pat chinezesc cu ace, iar noaptea isi face simtita pe deplin prezenta printr-o bezna angoasanta si printr-un frig care ar fi facut lumea sa jure ca tocmai m-am decuplat de la o priza de 220. Norocul si farul motocicletei ne permit sa gasim in apropiere de Baia Mare un loc calduros in care sa “innoptam”, bineinteles tot “in viteza”, pentru ca dimineata s-o stergem din nou la drum. Sa ma repet? O zi buna nu poate incepe fara o cafea potrivita! Mai ales dupa un somn de frumusete de doar 4 ore... Sighetu Marmatiei este tocmai indicat pentru a alimenta toate fiarele si stomacurile chiorainde, deci si rezervorul Soldatului Universal, care, pe buna dreptate, isi cere si el tributul.

Din nou tot inainte! Suceava, Iasi, Galati, Braila... Intre timp se pare ca metamorfoza seii a fost completa si inca ma mai intreb daca era vorba de fapt despre un pat chinezesc sau plita aragazului incins de acasa. Perpendicular cu aceasta traire, in mod cert frigul inconjurator devine si el insuportabil, pentru ca nici pantalonii din piele groasa nu ii mai pot face fata. Solutia de moment este una oarecum ingenioasa si venita rapid in lipsa de alternative: un popas de cateva minute la un “nonstop” pentru cumpararea unor ciorapi de dama! Desi un barbos imbracat in costum de motociclist, in miez de noapte, care te intreaba ce numar de dres i s-ar potrivi nu inspira chiar o totala incredere, se pare ca totusi am avut succes. Dupa un moment initial de teroare, care i se citea clar in priviri, draguta domnisoara a inteles motivul durerii mele. Asadar, cu noua mea pereche de “sosete lungi”, masura trei (a se tine minte pe viitor!), o luam din loc. Dupa Braila, in drum spre Constanta, oboseala se face si ea simtita si devine cronica, in pofida galetilor de cafea inghitite sau a energizantelor baute ca apa. Un popas de 20 de minute, timp in care se motaie letargic pe banca de lemn, la poarta unei case taranesti, echipati complet, cu castile pe cap si vizierele aburite, si suntem ca noi. Nu chiar, dar sa vrei si nu se poate sta mai mult. Frigul taios face imposibile chiar si cele mai elementare necesitati fiziologice. Mai bine mergi, iti ia gandul! Cel putin pana la Constanta, unde rasaritul ne prinde din urma. De acolo, fuga pana acasa e o joaca de copii!

10137_ocolul-tarii-48-ore-5-mic.jpg

Pilotul

Sunt Dan Nastase, un veteran motociclist care a dorit de foarte multi ani sa reuseasca turul tarii in 48 de ore... Ma bucur ca am realizat deosebita performanta alaturi de un coleg de redactie si in saua unui motor demn de toata lauda. Foarte multi motociclisti constientizeaza cat de obositor este acest lucru. Si, mai presus de orice, cat de periculos... Marturisesc cu toata luciditatea de care sunt capabil ca singura mea grija adevarata era responsabilitatea care imi revenea fata de omul pe care l-am ales sa imi fie tovaras de drum. Intr-o aventura care, pe soselele din Romania, si nu numai, s-ar fi putut termina tragic in fiecare secunda...

In primul rand, am hotarat ca nu va fi o competitie de viteza propriu-zisa. Trebuia pur si simplu sa rezistam cu stoicism rigorilor acestui raid. Adica sa parcurgem in 48 de ore 2.200 km. Cu pauze pentru alimentari, odihna, fotografii si intalniri cu prietenii...

Prima etapa: iesim din Bucuresti spre Alexandria sambata, 10 septembrie 2005, la ora 8.15 dimineata, si poposim la ora 4 spre ziua, dupa 950 km. Etapa a doua: rulam inca 1.250 km si intram in Bucuresti in dimineata zilei de 12 septembrie, la ora 8.10. In 2.200 km, motorul de 1.170 cmc s-a multumit cu 114 litri de benzina. Consum mediu: 5,2 l/100 km!

A fost o cursa de regularitate si rezistenta in care am condus si ziua, si noaptea... Insumat, in doua zile si doua nopti, am “dormit” doar 4 ore si 20 de minute! Intr-un pat, la un motel aflat langa Baia Mare, de la 4 pana la 8 dimineata, apoi, in ziua urmatoare, pe la doua noaptea, am picotit vreo 20 de minute pe o banca, in poarta unei case de tara, aproape de Constanta...

Cea mai crunta oboseala era sa ma doboare insa pe autostrada A2... la 50 km de Bucuresti! Am oprit motocicleta, i-am spus lui Filip sa ma “vegheze” si m-am pravalit in iarba de pe marginea drumului... Simteam in cap un arc voltaic care vroia sa imi paralizeze toate simturile. Ce pacat, sa pierdem tocmai acum, la final... Cu un imens efort de vointa, dupa numai cateva minute, am plecat mai departe. O voce venita din toata fiinta mea striga: “Ridica-te si lupta!”.

NONI,

multumesc mult pentru apreciere

si pentru editare!

post-12124-0-58885200-1321974319_thumb.j

post-12124-0-94286700-1322055802_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe drumurile Romniei de ieri ,...in 1926...un Tur al Romaniei s-a facut cu automobilul in 50 de ore si 15 minute. Distanta parcursa , 2447 km , pe o vreme continuu ploioasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

48 de ore turul Romaniei . Imposibil . Nu ai timp de o poza ,de o cafea , de o vorba , de o pauza

Turul a fost facut de doi jurnalisti moto cu o motocicleta pusa la dispozitie de BMW (nu stiu exact ce firma). Cred ca era nou aparuta pe piata. A fost un fel de road-test, in urma lui s-a nascut articolul pe care Excalibur (Dan Nastase) l-a citat. Pasager a fost Demostene (Filip Pitaru), care i-a urmat lui Dan Nastase in postura de redactor sef al UM. Deci se poate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FOTOREPORTAJ: Turul Romaniei intr-un weekend!

post-12124-0-96112400-1322302633_thumb.j

Pilot: Dan Nastase

Navigator, tripmaster si fotograf: Demostene

Motocicleta: BMW R 1200 GS "Universal Soldier"

Dimineata,pregatiri de plecare.

Demostene in dialog cu cizma neastamparata

post-12124-0-32469200-1322302697_thumb.j

post-12124-0-64836200-1322302741_thumb.j

Iesirea din Bucuresti: sambata, ora 8:15

post-12124-0-95925900-1322302783_thumb.j

Popas in Alexandria, ora 9

post-12124-0-14230300-1322302846_thumb.j

Palate rroman-esti

post-12124-0-11510600-1322303001_thumb.j

Pe sosea-ntalnesti de toate si carute si palate...

post-12124-0-35625000-1322303145_thumb.j

Umbra ne goneste din urma

post-12124-0-27578300-1322303191_thumb.j

Craiova, ora 11

post-12124-0-21979600-1322303283_thumb.j

post-12124-0-66288600-1322303323_thumb.j

Vointa de fier, cal de fier, Portile de Fier.

post-12124-0-59311300-1322303425_thumb.j

Ora: 13:30 Stargate

post-12124-0-02878300-1322303492_thumb.j

post-12124-0-77736800-1322303559_thumb.jpost-12124-0-03462100-1322303581_thumb.j

Lugoj, ora 16:30

post-12124-0-44784100-1322303696_thumb.j

post-12124-0-20888700-1322303769_thumb.j

Timisoara, ora 18:30. Cu Smokey&Co. la o cafea

post-12124-0-73935700-1322303810_thumb.j post-12124-0-10222700-1322303855_thumb.j

Arad, ora 19:30

post-12124-0-95262000-1322303891_thumb.j

post-12124-0-36758600-1322303939_thumb.j

Carei, ora 1 noaptea

post-12124-0-91526000-1322304005_thumb.j

Satu Mare, ora 2 noaptea

post-12124-0-74395400-1322304061_thumb.j

post-12124-0-18500000-1322304203_thumb.j

Dupa un "somn" de 4 ore la Baia Mare, duminica ora 9:20

post-12124-0-75783500-1322304264_thumb.j

post-12124-0-60514000-1322304310_thumb.j

Demostene ascultand la casca muzica motorului

post-12124-0-79789100-1322304388_thumb.j

Babele... de la Pasul Prislop, ora 12:45

post-12124-0-59470500-1322304523_thumb.j

post-12124-0-21940500-1322304585_thumb.j

post-12124-0-96714300-1322304727_thumb.j

post-12124-0-11178100-1322304820_thumb.j

post-12124-0-38056000-1322304870_thumb.j

post-12124-0-78602200-1322304904_thumb.j

Suceava, ora 15:45

post-12124-0-60406100-1322304943_thumb.j

post-12124-0-91020400-1322305022_thumb.j

"Alimentam" cu Orestte&Co la Iasi, ora 18:30

post-12124-0-89042300-1322305094_thumb.j

Sfatul batranului: impotriva frigului, "te dregi" cu dresuri de dama

post-12124-0-12547200-1322305148_thumb.j

La ceas de noapte, un punct de rascruce: Braila, ora 2

post-12124-0-16801900-1322305208_thumb.j

"Vaporasele" noastre: Constanta, 6 dimineata

post-12124-0-52544200-1322305240_thumb.j

Ultimii 100 km. Stand up & fight!

post-12124-0-49860200-1322305271_thumb.j

Multumim Zeilor pentru victorie!

post-12124-0-27297200-1322305306_thumb.j

RECORD MOTO. INCONJURUL ROMANIEI IN 48 DE ORE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca scopul calatoriei a fost "se poate", asta e! Daca faci un tur al Romaniei in viata, il faci cum zici tu. Daca faci cate unul la anumite intervale, cauti alte provocari. Iar cand trebuie sa "vinzi" un concept sau sa demonstrezi, la provocarea unui producator, ca o motocicleta e buna pentru ceva anume, trebuie sa spui si o poveste.

Oricine, cu ceva efort, poate face concediu moto in tara, pe trasee poate mai faine sau mai spectaculoase decat asta, dar o asemenea poveste nu se vinde in o revista moto. Turul tarii in 48 de ore insa da, bravo celui/celor care au gandit si finalizat proiectul(pana la tiparire). Iau un exemplu la alta scara: sunt o multime de temerari care fac trasee deosebite, tururi ale lumii, tururi ale Asiei, trasee pana la cercul polar siberian cu Nipre ... dar trebuie sa fii Ewan McGregor si sa ai in spate o televiziune ca sa faci "Long Way Round" sau "Long Way Down", sau trebuie sa ai poezia soselei in tine si cateva persoane pline de idei si daruire alaturi de tine ca sa poti face Mongolia.ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La recorduri se vede caracterul oamenilor.

Motocicletele nu performeaza singure!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Teribila experienta.Oameni de fier.cal de fier,nervi de fier

FELICITARI.

Pasiune de decenii pentru fier!...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

si eu am facut 900 si ceva , aproape o mie de km,in 24 de ore cu un cbr 1100 xx cu o ''pauza '' de 7 ore pentru incarcarea unui vagon de lemne....in alt an am facut 23 de mii de km in cateva luni cu un xj 900 f....problema vitala este starea nenorocita care te cuprinde noaptea de la ora zero in sus,efectiv nu reusesti sa ti tii pleoapele deschise...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

La recorduri se vede caracterul oamenilor.

Motocicletele nu performeaza singure!

Ma cam nervezi ca sa zic asa.Am facut acu 35 ani un tur de genul:Buc-Buzau-Focsani_Bacau-Bicaz-Obcina Mestecanis-Baia Mare-Cluj-Sibiu-Pitesti-Buc in 7 zile ,cu Mobra.5 pene de cauciuc si 4 spite schimbate.Nu am fost atent.Care este traseul strabatut de tine ca sa stiu daca ma bag la un record?

Sa-mi scrii ca sa stiu daca ma bag la o mica doborare de record.Dupa cum cred ca stii am o Honda Paneuropen 1300 ST,cam de 35.000 Km si posed si aproximativ 63 ani.Sunt sigur ca voi bate recordul tau,fara Demo in spate .Mai sper sa fie un inceput de concurs.Care e cel mai rapid.Asa cum era cursa Buc.-Brasov de acum mai bine de70 ani,la masini insa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In opinia mea...

Daca te bagi sau nu la genul asta de record... te priveste strict personal!

Traseul ti-l poti face foarte simplu din fotoreportajul raidului.

Etapele si timpii... sunt la discretia ta...

Sunt ferm convins ca acest tur l-am fi putut realiza in cel mult 40 de ore

daca nu ne-am fi oprit la palavre cu prietenii!

In lipsa martorilor poti dovedi traseul cu foto setate cu data si ora

si cu bonurile din benzinariile de pe traseu. (data si ora)...

Succes!

FOTOREPORTAJ: Turul Romaniei intr-un weekend!

post-12124-0-96112400-1322302633_thumb.j

Pilot: Dan Nastase

Navigator, tripmaster si fotograf: Demostene

Motocicleta: BMW R 1200 GS "Universal Soldier"

Dimineata,pregatiri de plecare.

Demostene in dialog cu cizma neastamparata

post-12124-0-32469200-1322302697_thumb.j

post-12124-0-64836200-1322302741_thumb.j

Iesirea din Bucuresti: sambata, ora 8:15

post-12124-0-95925900-1322302783_thumb.j

Popas in Alexandria, ora 9

post-12124-0-14230300-1322302846_thumb.j

Palate rroman-esti

post-12124-0-11510600-1322303001_thumb.j

Pe sosea-ntalnesti de toate si carute si palate...

post-12124-0-35625000-1322303145_thumb.j

Umbra ne goneste din urma

post-12124-0-27578300-1322303191_thumb.j

Craiova, ora 11

post-12124-0-21979600-1322303283_thumb.j

post-12124-0-66288600-1322303323_thumb.j

Vointa de fier, cal de fier, Portile de Fier.

post-12124-0-59311300-1322303425_thumb.j

Ora: 13:30 Stargate

post-12124-0-02878300-1322303492_thumb.j

post-12124-0-77736800-1322303559_thumb.jpost-12124-0-03462100-1322303581_thumb.j

Lugoj, ora 16:30

post-12124-0-44784100-1322303696_thumb.j

post-12124-0-20888700-1322303769_thumb.j

Timisoara, ora 18:30. Cu Smokey&Co. la o cafea

post-12124-0-73935700-1322303810_thumb.j post-12124-0-10222700-1322303855_thumb.j

Arad, ora 19:30

post-12124-0-95262000-1322303891_thumb.j

post-12124-0-36758600-1322303939_thumb.j

Carei, ora 1 noaptea

post-12124-0-91526000-1322304005_thumb.j

Satu Mare, ora 2 noaptea

post-12124-0-74395400-1322304061_thumb.j

post-12124-0-18500000-1322304203_thumb.j

Dupa un "somn" de 4 ore la Baia Mare, duminica ora 9:20

post-12124-0-75783500-1322304264_thumb.j

post-12124-0-60514000-1322304310_thumb.j

Demostene ascultand la casca muzica motorului

post-12124-0-79789100-1322304388_thumb.j

Babele... de la Pasul Prislop, ora 12:45

post-12124-0-59470500-1322304523_thumb.j

post-12124-0-21940500-1322304585_thumb.j

post-12124-0-96714300-1322304727_thumb.j

post-12124-0-11178100-1322304820_thumb.j

post-12124-0-38056000-1322304870_thumb.j

post-12124-0-78602200-1322304904_thumb.j

Suceava, ora 15:45

post-12124-0-60406100-1322304943_thumb.j

post-12124-0-91020400-1322305022_thumb.j

"Alimentam" cu Orestte&Co la Iasi, ora 18:30

post-12124-0-89042300-1322305094_thumb.j

Sfatul batranului: impotriva frigului, "te dregi" cu dresuri de dama

post-12124-0-12547200-1322305148_thumb.j

La ceas de noapte, un punct de rascruce: Braila, ora 2

post-12124-0-16801900-1322305208_thumb.j

"Vaporasele" noastre: Constanta, 6 dimineata

post-12124-0-52544200-1322305240_thumb.j

Ultimii 100 km. Stand up & fight!

post-12124-0-49860200-1322305271_thumb.j

Multumim Zeilor pentru victorie!

post-12124-0-27297200-1322305306_thumb.j

RECORD MOTO. INCONJURUL ROMANIEI IN 48 DE ORE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In opinia mea...

Daca te bagi sau nu la genul asta de record... te priveste strict personal!

Traseul ti-l poti face foarte simplu din fotoreportajul raidului.

Etapele si timpii... sunt la discretia ta...

Sunt ferm convins ca acest tur l-am fi putut realiza in cel mult 40 de ore

daca nu ne-am fi oprit la palavre cu prietenii!

In lipsa martorilor poti dovedi traseul cu foto setate cu data si ora

si cu bonurile din benzinariile de pe traseu. (data si ora)...

Succes!

Avand in vedere ca suntem intre oameni gentili nu cred ca este cazul dovezilor.Mai stiu eu pe cineva care striga in gura mare "dovada" si nu mi-a placut.

Oricum problema va fi subiectul unui viitor topic ,strict si la obiect pe profil.

Mai bine arunc manusa de acum.

Domnu Nastase,propuneti un traseu in jurul romanicii,da in jurul romanicii,plecati cu avant tineresc si elan muncitoresc pe acest traseu,stabiliti un record si lasati-ne pe noi ailalti sa incercam sa batem acest record.Daca va declinati intaietatea si nu doriti sa fiti primul,scrieti colea ca sa stim,sa vina alt" nebun".

Revin si raspund la cele 40 ore.

Se poate mult mai bine.Cu conditia sa sa vrei neaparat aceasta chestie.Ramane sa vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@marin_mircea

Domnule Nastase, propuneti un traseu in jurul Romaniei,

plecati cu avant tineresc si elan muncitoresc pe acest traseu, stabiliti un record

si lasati-ne pe noi ailalti sa incercam sa batem acest record.

Daca va declinati intaietatea si nu doriti sa fiti primul,scrieti colea ca sa stim,sa vina alt "nebun".

Stimate,

In privinta "Turului Romaniei" eu am facut deja ceea ce mi-am propus!

Pentru mine, oricare alta provocare incepe dupa ce recordul vechi va fi doborat.

Conform "gentlemen's code" nimic nu este mai incitant

decat o provocare pentru un nou record!

Sunteti liberi!

Orice pas inainte

incepe doar dupa ce recordul inca in vigoare va fi doborat de altcineva!

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am fost martor la o proba de 2400km in 30 de ore.

in astea 30 de ore au intrat doua pauze, una de 2h pentru shopping (si timpul pierdut pana la supermarket) si una de 3 pentru somn. Se poate.

numai ca e mult mai hazliu sa ne dam mari pe un forum de amatori. Adica e mult mai interesant cand un profesionist isi arata talentele pe un forum de amatori. Nu mai bine aceleasi talente sunt etalate intre oameni de specialitate?

si atitudinea cu "alta provocare cand vechiul record cade" este asemanatoare cu atitudinea sportivilor de performanta care dupa ce doboara un record nu mai participa la competitii. Alergatorii de suta de metri nu mai alearga pana nu le doboara altcineva recordul, saritorii in inaltime nu mai sar pana nu le doboara cineva recordul si motociclistii care scot "best lap" nu se mai dau pe circuit pana nu bate cineva recordul lor. Cam asta e logica ? De fapt in sport nu se intampla asa ceva, dar aici nu vorbim de sport, vorbim de gentlemen.

singurul lucru pe care nu l-ar putea comenta nici unu dintre noi (ma refer la cei tineri) este faptul ca ne am nascut dupa. faptul ca nu am trait in aceeasi lume si nu am avut aceleasi conditii ne condamna la a nu putea repeta performantele.

Dar, totusi, in putinul timp pe care l am petrecut noi in sa, s-ar putea sa fi facut lucruri mult mai interesante. S-ar putea ca noi sa fi avut acces la lucruri la care "pe vremuri" nici nu se visa.

Si totusi, revenind , care este motivul pentru care un profesionist se ia la intrecere cu amatorii si isi etaleaza performantele in fara lor?

Personal nu am fost nicioadata un fan al scrierilor marca Dan Nastase. Nu este o critica, este o parere personala. Am insa un foarte bun prieten motociclist si el. Vorbeam cu tipul asta (eram langa motorete, cu curu pe zapada) si il intrebam: bai, acum dupa ani de zile, spune mi zi mie, de ce ti ai luat tu motocicleta ?Intrebam stiind ca eu l am ajutat sa o compere, ca pe mobra mea a mers inainte, ca eu l am ajutat sa cumpere echipamentul etc.. si tipul imi zice: bai, nu din cauza ta , din cauza articolelor lui Dan Nastase (articole si din reviste auto zicea el). Exista oameni care au fost influentati de acele articole.

totusi, este un soc , pentru mine, sa vad ca omul ala care a scris in asa fel incat a facut oamenii sa se urce in sa , se scalda in noroi pe forumuri.

Acum multi ani, sa fie 8 sau 9 eram la arc. Mi a fost rusine sa merg sa vorbesc cu Dan Nastase. M am uitat ca la un semizeu si mi a fost rusine sa incep un dialog pentru ca avem imaginea unui om care merita respectul si ma consideram prea mic ca sa am dreptul de a saluta macar. M am simtit in fata unei somitati , si eram mandru ca am trecut pe langa Dan Nastase.

Lucrurile s au schimbat dramatic atunci cand am inceput sa citesc postari pe forum, cand am inceput sa citesc aceleasi povesti cu copy paste si mi am dat seama ca in afara varstei si a faptului ca in anii 70 eu nu eram nascut sa alerg la curse nu e nimic altceva interesant.

Cursele alea erau interesante si aveau farmecul lor, dar in ziua de azi e mult mai greu sa ai o perormanta medie. Daca atunci faceai un tur de circuit in 3 minute erai rege, daca acum il faci in 2 minute esti sub-mediocru.

imi pare rau ca scriu postul asta, dar sunt foarte multe momente in care eu, sau alti oameni ca mine am vrea sa dam o replica dar ne este rusine. Ne este rusine ca dam replica unui barbat poate mai in vasta decat tatii nostri. Si chiar daca sesizam unele ironii "fine" si chiar daca suntem convinsi ca avem dreptate, preferam sa trecem peste.

imi pare rau ca am ajuns sa scriu asa ceva imi pare rau ca in memoria mea nu mai exista ideea ca "eram si eu pusti si era unu Dan Nastase care scria misto in reviste". Pur si simplu adultul din mine a vazut in Dan Nastase un om ca toti oamenii dar lipsit de modestie si cazut in ridicol. Nimic mai mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat de multa mizerie...

se screm sa produca cei mici la suflet si putini in fapt si spirit...

... Chiar si dintr-o simpla si placuta relatare a unui moment moto

unii incearca sa faca o zeama murdara!...

E usor sa arunci cu noroi si invective oriunde si oricand...

Nu va obliga nimeni sa fiti eroi, dar nici sa va "faceti" personalitatea

aruncand cu pietre intr-un om sincer.

Sunt "lipsit de modestie" relatand adevarul si "cazut in ridicol" pentru ca scriu aici?

Interesant!

Nu sunt superman, dar nici un neam de traista!

In lumea moto nu am cum sa ma dau mare, dar nici pigmeu nu sunt

si nu am cum sa imi fie rusine cu ceea ce am facut la viata mea.

In domeniul meu acestea sunt doar clipe traite, acum amintiri frumoase.

Nimeni nu este obligat nici sa imi repete sau sa imi divinizeze faptele,

dar nici sa imi scuipe viata, periplurile sau competitiile.

Fiecare la timpul lui.

Dar... Este mai usor sa ne discreditam valorile...

Si pe motoretism si aici am "citit" Oameni in fata carora mi-am scos palaria,

dar si lichele notorii...

Din fericire, inca, proportia este in favoarea celor civilizati.

Tot ceea ce am prezentat a fost adevarat.

Topicul se numeste "Turul Romaniei in 48 de ore".

Recordul din septembrie 2005 este public, apartine revistei Univers Moto

si a fost realizat in conditiile descrise in articol si fotoreportaj.

Demostene s-a ocupat de foto si navigatie, eu am condus BMW-ul.

Nicio problema pentru un om normal!

Tema nu este discreditarea unor pufosi si nici a unor profesionisti.

Din fericire, recordul nu este batut in cuie si forumul este dedicat moto...

Aici isi gasesc loc si oamenii educati dar si vespasienele...

Fiecare... dupa suflet, cultura, educatie...

si dupa cat este de motociclist!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, pe 02 February 2012 - 12:48 AM, a spus:
Chiar credeam ca e un record adevarat cu acte si parafa.

E clar ca nu te doare atunci cand te macina prostia!...
2.200 km in jurul tarii in 48 de ore... nu este un record?
E doar... " o plimbare" de doua zile?...
Poate in capul celor care nu au mers niciodata in viata lor 1.000 km/zi si peste
zi si noapte in conditiile traficului din Romania!
Gresesti profund Cesarica taica.
Si asta se vede si din faptul ca acest record rezista inca!

Pizma te murdareste la guritza de kakao?!...

Usere... Nu ai dovedit niciodata prin nimic noblete.
Sau valentele "grozave" de motociclist...Pe care le presupui oricand
doar pentru faptul ca uneori mergi la curse...
Cu ce rezultate... (recorduri)??!...
Nu ai dovedit decat infatuare pe forumurile moto, including pro-bike...
Nu iti afisezi decat prefacatoria...

post-12124-0-30910300-1328625759_thumb.j

Care ti-e competenta??
Cu acte si parafa... pe care tu le ceri altora...
Arata-ne si noua 'fo diploma de-a ta.
Macar una, sa vedem profesie sau pasiune moto.
...O cupa, o medalie, ceva!...

bicycle.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zi ceva despre recordurile tale inchipuite nastase. Nu e vorba despre mine. Eu nu visez ca am recorduri si nici nu umblu cu numele meu brodat pe camasa sau colantat pe motocicleta, prin tara, in loc sa o fi luat spre spitalul de boli de cap :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...