Mergi la conţinut

Aviatia Romana De Lupta


Excalibur

Recommended Posts

O vom lua mereu de la capat pentru cei care pricep greu si uita repede...

Cred ca deranjaza, de fapt, mai mult antagonicul vulgar- aristocrat din lumea noastra nebuna...

http://www.romania-a...sovietice-27604

http://forum.realita...hp/t-49967.html

http://www.youtube.com/watch?v=BapMOdsb2nk

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Daca accesati link-ul military... veti intra intr-o lume fabuloasa.
Inclusiv a avioanelor folosite de Romania in WW2.

Enjoy!

http://www.militaryf...ry-aircraft.asp

Putin dintre noi stiu ca la cosmopolita lista de mai sus... aviatia romana
mai adauga si cateva aparate de vanatoare britanice "Hurricane"...


"Regatul României a comandat 50 de avioane Hawker Hurricane (modelul Mk. I) de la Marea Britanie în anul 1940. Doar 12 au fost livrate înainte ca România să treacă de partea Axei. Avioanele au fost repartizate Escadrilei 53 Vânătoare (transferată la Comandamentul Aero Dobrogea) și au fost folosite în timpul operațiunii Barbarossa pentru protejarea zonelor de coastă ale României și a obiectivelor strategice din Dobrogea. În primele zile ale războiului, piloții români de pe Hurricane au doborât opt avioane fără a suferi pierderi. Locotenent aviator Horia Agarici a doborât 2 bombardiere sovietice DB-3 deasupra portului Constanța și încă unul (neconfirmat însă) deasupra Mării Negre. Două avioane Hurricane au fost pierdute până la sfârșitul anului 1941. Adjutant șef aviator Andrei Rădulescu a reușit performanța de a fi al doilea as din întreaga campanie, având 7 victorii confirmate și patru neconfirmate cu avionul său Hurricane. Alte câteva Hurricane care aparținuseră Forțelor Aeriene Regale ale Iugoslaviei au fost cumpărate în 1941 de la Germania nazistă. Escadrila 53 vânătoare a înlocuit treptat avioanele Hurricane cu modelul autohton IAR 80."

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca bazu s-a dat cu comunistii de l-au lasat in pace, vizanty a facut parnaie 5 ani si i-au confiscat averea. oricum indiferent ce /cum bazu s-a uschit rapid dupa razboi, ca pilot de linie la stat, vizanty doar la aproape 70 de ani. cine a fost mai destept? oricum, comunistii au fost mai permisivi cu cei de origine nobila, probabil din cauza ramificatiilor internationale ale familiior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Printul Bâzu Cantacuzino...

Personaj romanesc si românesc, aristocrat rasat si un pilot de exceptie!

Nici un scriitor, scenarist sau regizor din lume

nu cred ca ar fi putut avea o atat de mare imaginatie

pentru a construi si reda viata acestui cavaler al istoriei noastre.

Doar doua exemple fabuloase:

Intra in lupta impotriva Aliatilor pilotand un avion de vanatoare englezesc Hurricane...

si se intoarce din tabara de la Foggia dupa episodul colonelului Gunn...

pilotand un Mustang american!

http://www.ziare.com/cultura/documentar/romani-de-legenda-constantin-bazu-cantacuzino-asul-aviatiei-de-vanatoare-romanesti-i-1122122

http://books.google....epage&q&f=false

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 months later...

WW2 in Pacific

 

post-12124-0-48418600-1387122432_thumb.j

November 7, 1944, 244th squadron.
Lieutenant Toru Shinomiya, corporal Masao Itagaki, Sergeant Takeo Yoshida, Tadashi Abe corporal from the left.

Lt. Toru Shinomiya, leader of the 244th Shinten-Tai out of Chofu.

 

post-12124-0-70443000-1387119108_thumb.j

japanese air attack

 

 

http://www.worldwar2.ro/arr/

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Post-war

1951 - Rumanian.s tour de force...

Fotografia de jos, stanga paginii si textul care o insoteste....

post-31848-0-37973100-1383955685_thumb.j

 

 Video de la acelasi eveniment , Bazu Cantacuzino pe Bucker Jungmeister 133 ( inmatriculat EC-AEX)

http://www.britishpathe.com/video/hatfield-air-display

 

...si aparitia unui anunt referitor la la acest Bu 133 ( EC-AEX)

post-31848-0-65174200-1383963743_thumb.j

 

 

post-31848-0-76456500-1383964657_thumb.j

http://www.abpic.co.uk/photo/1039321/

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Contrary to what is written in history books today the Russian army did not invade, conquer or liberate the Romanian people from Nazi tyranny. It was the Romanian people under the leadership of King Michael ( the twenty one year old boy king) who ordered the German Commander - - Colonel Alfred Gerstenberg - - to removethe German Whermacht from Romanian soil on August 23, 1944.

The details of the German tyranny and terrorization on the following days can be read in the published book “Passage to Valhalla”.
 

1.jpg

Col. James Gunn      Capt. Constantine Cantacuzene

 

When the Romanian people and King Michael ousted the Germans they did not foresee the terror. The Germans tried to recapture the American POWs to use them as hostages during their retreat from Romania. The Romanians protected these POWs. A former enemy pilot Captain Constantine Cantacuzene offered to fly the American Colonel James Gunn to an Allied field to effect a rescue of the POWs this Romanian 

Captain was an ace fighter pilot with five bombers to his credit. Before leaving on that rescue mission Dr. Maniu the new Prime Minister sent a letter with Colonel Gunn begging the Allies and the American government to occupy Romania to keep the communists out. President Roosevelt and British Prime Minister Winston Churchill refused this request. This refusal to help free people was the cause of their enslavement. The details of this request is in the published book “Passage to Valhalla”.

 

By William J. Fili

 

  post-12124-0-92604900-1384008574.jpg  post-12124-0-80040500-1384008597.jpg   

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un minimum de bun-simt ma obliga sa rog un moderator sa scoata portretul lui hitler din pagina.

In acest topic nu facem apologia nici a lui stalin, adolf sau  churchill...

Pot  oricand sa pun o poza de epoca mult mai la subiect... respectiv Antonescu intalnindu-l pe Goering...

Dar... Aici ii omagiem pe acei minunati piloti romani viteji si masinile lor zburatoare.

 

Pe plan mondial, in epoca, iata o privire de ansamblu la capitolul Asii WW1 si 2:

 

http://www.briandunning.com/aces/

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum doresti :) Din punctul meu de vedere pe ici-colo mai punem cate ceva care face parte din atmosfera ww2 ( nu are legatura cu nici o apologie a niciunuia ) precum si aviatia japoneza ( atmosfera din care face parte si titlul toipcului) dar daca vrei ca topicul sa ramana strict in litera titlului, dorinta ti-a fost indeplinita :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ATENTIE:

In general... orice divagatie inteligenta este benefica cunoasterii.

Cu rugamintea ramanerii ontopic: AVIATIA ROMANA DE LUPTA.

In particlular WW2.

Multumesc pentru suport si pentru intelegere.

Dan Năstase, on 12 Nov 2013 - 4:12 PM, said:

Aici ii omagiem pe acei minunati piloti romani viteji si masinile lor zburatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-31848-0-42412400-1384281578_thumb.j

Bombardament in picaj.

Printre altele Ju 87 Stuka si Ju 88 (l-am mai intalnit cu denumirea, in ww2,  Super-Stuka)

A existat un episod la inceputul lui 1945 in care aliatii nu au reusit sa atinga doua tinte dupa bombardamente repetate "la greu". Dupa bombardamentele aliatilor,misiunea pentru lovirea celor doua tinte, au primit-o echipajele romanesti de pe Ju 87 si Ju 88.

Echipajele de pe Stukas-uri au lovit tintele... cu precizie matematica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Precizie dovedita prin numarul mare de tancuri rusesti T34 vanate "din zbor"...
Asa ca... o tinta statica... oricat de mica... era floare la ureche pentru bombardierii nostri in picaj !

 

post-12124-0-25252800-1386949932_thumb.j

 

post-12124-0-02039900-1386950607_thumb.j

 

post-12124-0-95902000-1386950207_thumb.j

 

post-12124-0-01992200-1386950406_thumb.j

Ju-87D, 3rd Dive Bomber Group, Soviet Union, 1943

 

post-12124-0-06628300-1386948787_thumb.j
Ju-88D-1 no.1 (W.Nr. 430650, White 1), 2nd Long Range Recon Squadron,

Soviet Union, June 1943.
The pilot of this aircraft, Sergent major TR aviator Nicolae Teodoru,
defected to the Allies on July 22, 1943 from south of Mariupol to Limassol, Cyprus.
This aircraft is currently on display at USAF Museum in Dayton, Ohio with erroneous tail number (105).

http://wn.com/german_ww2_stuka_ju87g_shooting_t-34_tanks_with_anti-tank_gun_combat_camera_video



 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...