Mergi la conţinut
  • 0
Isha

Noul Cod Rutier - 19.01.2013

Întrebare

NOUL Cod Rutier: Cum se schimba viata motociclistilor?

Noul Cod Rutier va intra in vigoare pe 19 ianuarie 2013, moment in care motociclistii sub 20 de ani vor incepe sa se rareasca.

Astfel, pentru obtinerea permisiul pentru categoria A, candidatul trebuie sa indeplineasca inclusiv una dintre urmatoarele doua conditii:

- sa aiba cel putin 24 de ani;

- sa aiba cel putin 20 de ani si doi ani de pe o motocicleta din categoria A2.

Varsta legala minima pentru categoria A2 este de 18 ani. Varsta minima pentru categoria A1 este de 16 ani. In categoria A2 intra motocicletele cu puterea maxima de 25-35 kW, cu capacitatea cilindrica de cel mult 400 cm3, iar in categoria A1, motocicletele usoare cu o capacitate ce nu depaseste 125 cm3 si o putere de maxim 11 Kw.

"Masura va intra in vigoare la 19 ianuarie 2013. Suntem ultimii care aplica directiva (directiva europeana 126/2006)", a spus, pentru realitatea.net, seful Politiei Rutiere, Lucian Dinita.

sursa articol : http://www.9am.ro/st...ewsletter-Alert

Intrebari : Si..care ar fi totusi rostul? Mai putine accidente cu motoare pe minunatele sosele, drumuri si autostrazi romanesti??? :)) Rostul este clar : prea multa lipsa de ocupatie a unora care umbla cu hartzoage pline cu legi si regulamente. Mai intai sa faca drumuri si autostrazi normale si apoi sa se gandeasca la legislatie si siguranta motociclistului ( si nu numai ) !

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

19 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

Gherla maxima este introducerea subcategoriei "A2" , care in UE nu exista (dupa stiinta sau nestiinta mea) . In Fr , se poate conduce orice 2 roti cu cc125 maxim , daca se poseda cat "B"; altfel , ai nevoie de un curs de legislatie .Scuterele de pana la 49cc se pot conduce de catre o persoana de peste 30 ani , fara vre-o obligatie specifica.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Nici eu nu am bani de motor anu asta dar fac A-ul sa fie acolo. Sigur o sa se aglomereze scolile moto in urmatoarea perioada.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

oricum...e ingrozitor de valabila zicala : " ca la noi la nimenea" sau...mai nou : " Romania-tara tuturor posibilitatilor" ( din pacate ...facute de cei care-si urmaresc numai si numai propriile interese murdare sau anormale). pe mine nu ma mai mira absolut nimic in Romania- aici normalitatea e ciudatenie, iar ciudatenia e normalitate...asadar...cine supravietuieste junglei romanesti si iese om din ea ( la fel cum a intrat in ea), e un luptator adevarat; altfel...fiecare se transforma si nici el nu mai stie ce e : om sau animal- urmat de instincte. In concluzie : " traim in Romania si asta ne ocupa tot timpu'".

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

simplul fapt ca acest mare cod rutier se schimba aproape in fiece an e in sine o bataie de joc, iar ce contine aproape ca nici nu mai conteaza.

noile prostii din cod sunt abjecte.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Eu cred ca ar fi loc de un protest al motociclistelor si motociclistilor ( cu sau fara motoare in dotare :D ) ...asta ca sa fac haz de necaz :) ...ca tot e "anotimpul protestelor" si e "la mare moda" sa protestezi...poate poate...se trezesc aia de sus...de ne conduc cica...

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Spre rusinea mea, nu am cunostinta de noile prevederi ale codului rutier ce va intra in vigoare din 2013. Eu unul, as fi introdus obligativitatea ca oricine circula pe drumuri publice, sa aiba cunostinte despre regulile de circulatie (si aici nu ma refer la cum sa circule ecologic, cum sa puna o atela sau mai stiu eu ce alte aberatii, ci la faptul ca trebuie sa se asigure, sa-si semnalizeze intentia, sa nu intoarca pe banda continua, etc....) Am fost invatat sa respect pe toata lumea, dar nu pot intelege pe unii motocilcisti, pe unii scuteristi, cum nu-i inteleg nici pe unii conducatori auto, sa faci manevre fara sa te uti daca mai e cineva pe langa tine si daca nu cumva acel cineva va fi incurcat de manevra respectivului. Saptamana trecuta am avut 2 situatii neplacute, una cu un sofer de logan si una cu un scuterist. In ambele cazuri, nici unul din ei nu s-a uitat ca eu vin pe banda pe care s-au gandit in ultima clipa ca le-ar fi mai bine lor. In cazul scuteristului, am reusit sa franez si sa nu intru in el, iar el a fost deosebit de smecher ca a fost mai iute decat o motocicleta. In cazul Loganului, am franat si am culcat motorul din cauza ca m-am dezechilibrat, iar soferul a ridicat din umeri, a spus ca nu m-a vazut si a plecat ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Au venit sa ma ajute sa ridic motorul, un pieton si soferul masinii care circula in spatele meu.

Pustii de 13-14-15 ani, alearga cu scuterele pe strazi de parca ar fi singuri pe acolo.Personal, cred ca trebuiesc niste schimbari in acest sens, schimbari care ii protejeaza in primul rand pe ei, dar asta nu inseamna ca pot fi introduse tot felul de aberatii.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Spre rusinea mea, nu am cunostinta de noile prevederi ale codului rutier ce va intra in vigoare din 2013. Eu unul, as fi introdus obligativitatea ca oricine circula pe drumuri publice, sa aiba cunostinte despre regulile de circulatie (si aici nu ma refer la cum sa circule ecologic, cum sa puna o atela sau mai stiu eu ce alte aberatii, ci la faptul ca trebuie sa se asigure, sa-si semnalizeze intentia, sa nu intoarca pe banda continua, etc....) Am fost invatat sa respect pe toata lumea, dar nu pot intelege pe unii motocilcisti, pe unii scuteristi, cum nu-i inteleg nici pe unii conducatori auto, sa faci manevre fara sa te uti daca mai e cineva pe langa tine si daca nu cumva acel cineva va fi incurcat de manevra respectivului. Saptamana trecuta am avut 2 situatii neplacute, una cu un sofer de logan si una cu un scuterist. In ambele cazuri, nici unul din ei nu s-a uitat ca eu vin pe banda pe care s-au gandit in ultima clipa ca le-ar fi mai bine lor. In cazul scuteristului, am reusit sa franez si sa nu intru in el, iar el a fost deosebit de smecher ca a fost mai iute decat o motocicleta. In cazul Loganului, am franat si am culcat motorul din cauza ca m-am dezechilibrat, iar soferul a ridicat din umeri, a spus ca nu m-a vazut si a plecat ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Au venit sa ma ajute sa ridic motorul, un pieton si soferul masinii care circula in spatele meu.

Pustii de 13-14-15 ani, alearga cu scuterele pe strazi de parca ar fi singuri pe acolo.Personal, cred ca trebuiesc niste schimbari in acest sens, schimbari care ii protejeaza in primul rand pe ei, dar asta nu inseamna ca pot fi introduse tot felul de aberatii.

Da, este dramatic traficul de pe soselele din Romania. Eu, pentru ca deocamdata sunt numai pieton, sunt enervata de faptul ca vad viteza, graba si iar viteza in trafic. Nici nu mai asteapta sa se termine verdele la semafor- trece peste tine pe zebra, ba chiar si claxoneaza sa te misti mai repede in timp ce inca e verde; si apoi, multa, prea multa lume confunda soselele astea amarate ( inguste si pline de gropi) cu pistele ; eu sunt de acord ca nu ti-ai luat nush ce scula ( masina sau motor) sa mergi cu ea in reluare, insa...suntem in oras...sunt multi care nu agreeaza viteza si pericolul de accidente e mare. Si apoi, mai sunt cei cu "minunatele" masini tunate ( mai nou am observat si la motoare); nu imi pot explica placerea lor de a avea o hardughie zgomotasa si in viteza...iar cand trece pe strada zici : wow, tractor cu reactie. e si poluarea fonica "in mare voga" acuma. eu inteleg ca iti place sa iti dichisesti masina, motorul, insa...nu vad placerea de a-i auzi plesniturile si mai-mai ca se dezmembreaza la 100 de km/h. Ma rog, toate astea inseamna lipsa responsabilitatii in trafic ( multi vad in masina sau motor o unealta de agatat, se dau mari cu ea, sfideaza...de parca masinaria aia-i sfanta-la urma urmei, sunt doar niste fiare cu care-ti faci treaba), lipsa cunoasterii regulilor de circulatie si a conduitei in trafic- fie ca esti pe 2 roti sau pe 4 roti..etc. Sunt inconstienti si mai devreme sau mai tarziu vor plati, insa...pana sa plateasca ei, in urma lor pot plati si altii nevinovati. Trist, dar foarte adevarat.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Limita de 400 cc la categoria A2 există de multă vreme în Europa ba chiar şi în Japonia. Apar reglementări benefice şi în domeniul scuterelor,din păcate adoptăm legile astea cu mare întârziere şi doar forţaţi de €uropa iar aplicarea lor în practică va fi la fel de "balcanică" precum ne-am obişnuit.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Da, este dramatic traficul de pe soselele din Romania. Eu, pentru ca deocamdata sunt numai pieton, sunt enervata de faptul ca vad viteza, graba si iar viteza in trafic. Nici nu mai asteapta sa se termine verdele la semafor- trece peste tine pe zebra, ba chiar si claxoneaza sa te misti mai repede in timp ce inca e verde; si apoi, multa, prea multa lume confunda soselele astea amarate ( inguste si pline de gropi) cu pistele ; eu sunt de acord ca nu ti-ai luat nush ce scula ( masina sau motor) sa mergi cu ea in reluare, insa...suntem in oras...sunt multi care nu agreeaza viteza si pericolul de accidente e mare. Si apoi, mai sunt cei cu "minunatele" masini tunate ( mai nou am observat si la motoare); nu imi pot explica placerea lor de a avea o hardughie zgomotasa si in viteza...iar cand trece pe strada zici : wow, tractor cu reactie. e si poluarea fonica "in mare voga" acuma. eu inteleg ca iti place sa iti dichisesti masina, motorul, insa...nu vad placerea de a-i auzi plesniturile si mai-mai ca se dezmembreaza la 100 de km/h. Ma rog, toate astea inseamna lipsa responsabilitatii in trafic ( multi vad in masina sau motor o unealta de agatat, se dau mari cu ea, sfideaza...de parca masinaria aia-i sfanta-la urma urmei, sunt doar niste fiare cu care-ti faci treaba), lipsa cunoasterii regulilor de circulatie si a conduitei in trafic- fie ca esti pe 2 roti sau pe 4 roti..etc. Sunt inconstienti si mai devreme sau mai tarziu vor plati, insa...pana sa plateasca ei, in urma lor pot plati si altii nevinovati. Trist, dar foarte adevarat.

In general, aceasta categorie de oameni, refuleaza prin intermediul masinii/motorului, nu pot iesi altfel din anonimat, nu sunt in stare sa capteze atentia decat prin mojicie, stridenta, badaranie. Dar, problema ce-a mai mare, consider ca este lipsa de respect fata de ceilalti participanti la trafic. Eu am constatat un lucru; am o masina mica, care se incadreaza in media normala, daca vreau sa intru intr-o artera principala (eu avand cedeaza), stai pana te uita dumnezeu. Blocheaza, se opreste in dreptul tau sa nu cumva sa intri in trafic inainte lor. Am si o masina mare cu care procedez in acelasi mod, adica ma opresc si astept sa se produca un gol sau sa ma lase cineva sa intru...surpriza....a treia sau a patra masina, cel mult, ma lasa sa intru. Cu motorul, am un altfel de noroc...ma lasa sa intru pentru a-l putea privi. Imi aduc aminte de prima mea iesire in vest, in 1990 in Germania, aveam carnetul de conducere luat in acelasi an....am ramas surprins, cand in mijlocul Frankfurtului, in trafic aglomerat, o masina de pe banda 1 a oprit si mi-a facut semn sa intru in trafic....dupa aceea m-am obisnuit...Cam asta este...cred ca factorul determinant in traficul din romania este bunul simt. Si semnalizatul si prioritatea la trecerea de pietoni, samd. tin in proportie de 90% de bun simt. Cred ca procentul de 10% care nu fac asta din nestiinta, este generos.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Sa inteleg ca daca nu am inca A-ul, si vreau sa dau de permis la anul , si am 27 de ani va trebui sa dau intai de A1, si apoi peste 2 ani sa dau de A, sau cei peste 24 pot da direct de A ?

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Sa inteleg ca daca nu am inca A-ul, si vreau sa dau de permis la anul , si am 27 de ani va trebui sa dau intai de A1, si apoi peste 2 ani sa dau de A, sau cei peste 24 pot da direct de A ?

Din cate stiu eu, ptr 27 de ani dai direct ptr A. Cei sub 24 au alte restrictii.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Ce bine ca intra in vigoare legea.

Macar asa nu mai vezi teribilisti de copii care se urca de pe scuter direct pe un motor puternic si peste ceva timp ai vezi la stiri....

crezi ca daca de pe scuter se urca pe 125 sau pe 600 conteaza... ?si cu un scuter de 49 care prinde 80 daca esti teribilist te lipesti de copac, cred ca totul tine de teribilul din tine si de putearea ta de a te controla fie ca esti pe 49 sau pe 600.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Comunitatile moto chiar au lucrat impreuna cu politia rutiera la astfel de legi, pentru ca in multe tari din lume e asa, mi se pare o evolutie normala.

Cativa zeci de parinti vor ramane cu copilul lor teribilist de 18 ani in loc sa-l dea prada unui R6, de exemplu.

Iar daca este atat de pasionat se urca intai pe scuter de la 16-18, apoi pe un 400 de la 18-20, si cand ajunge la agregate de 180de cai si are A-ul deja are experienta si in trafic si in manuirea utilajelor.

Iar cei care n-or sa considere ca e cool sa ai intai din astea mici asteapta pana la 24 de ani ca sa-si R1-ul visat. Intre timp se plictiseste nemotorizat, isi ia masina si conduce de la 18-24, face zeci de mii de km in care se invata cu traficul, ii mai trece si teribilismul inceputului.

Asta e traducerea libera a acestei legi....

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Legea e fix pix. Si acum este o lege precum daca ai sub doi ani de A nu ai voie sa mergi pe motor mai puternic de nu stiu cati kw (vreo 30 parca, sa ma corecteze care stie exact). Problema este ca nimeni nu stie de ea, cel putin din randul gaborezilor. Sau daca stiu de ea nu au procedura pentru asa ceva, ergo legea e fix pix.

In alta ordine de idei mi se pare de bun simt sa te asiguri ca ala care se suie pe motor puternic are o experienta relevanta si/sau este responsabil datorita varstei.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
Legea e fix pix. Si acum este o lege precum daca ai sub doi ani de A nu ai voie sa mergi pe motor mai puternic de nu stiu cati kw (vreo 30 parca, sa ma corecteze care stie exact). Problema este ca nimeni nu stie de ea, cel putin din randul gaborezilor. Sau daca stiu de ea nu au procedura pentru asa ceva, ergo legea e fix pix. In alta ordine de idei mi se pare de bun simt sa te asiguri ca ala care se suie pe motor puternic are o experienta relevanta si/sau este responsabil datorita varstei.

Exista o mentiune in codul rutier la art. 38 spune ca "posesorul permisului de conducere categoria A are dreptul sa conduca o motocicleta cu o putere care depaseste 25kw sau un rapost putere/greutate de 0,16 kw/kg [...] numai daca are o experienta de minim 2 ani pe o motocicleta cu specificatii tehnice inferioare sau daca persoana are 21 ani impliniti si promoveaza un test specific de cunostinte si comportament." ....cam asa suna....

Eu consider ca ar fi binevenita o astfel de prevedere care sa inaspreasca conditiile de obtinere a permisului de conducere. Mie, personal, mi se pare anormal sa circule cineva in trafic, fara sa fie verificat ca cunoaste un minim de reguli de circulatie. Participantii la trafic care folosesc scuterele acelea fara a necesita permis, au mentalitatea...de ce sa stau la culoarea rosie a semaforului pentru ca nu are ce sa imi ia...sau eu trec ca sunt mic si nu mai stau sa dau prioritate de dreapta...sau hai ca incap printre oglinzile astora doi...etc....un motociclist sau un conducator auto, este imediat sanctionat la o incalcare a regulilor de circulatie daca este observat de politist, in schimb pe "ei" nu ii opreste nimeni pentru ca sunt constienti ca nu au ce sa le faca...deocamdata...

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Eu era sa o patesc o data cu un scuterist.Eram pe banda 2 cu masina si l-am vazut ca vine din dr, fara prioritate,dar m-am gandit ca ar face logic dr pe prima banda. Numai ca asa am crezut eu pana cand m-am trezit la cativa cm in fata mea(a facut dr direct pe banda 2). Am pus o frana de am scartiit rotile si el bine mersi si-a vazut de drum. Asa cum am stat si eu o luna de zile cu motorul langa mine si nu puteam sa ies cu el pt ca faceam scoala si nu aveam permis( il mai porneam doar ca sa-i aud sunetul) asa sa astepte si ei pana dau de permis.

Daca ai vezi pe stada....incalca toate regulile posibile si imposibile si nu le zice nimeni nimic.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×