Mergi la conţinut
  • 0

De La A La Z Despre Examenul Moto


StiucaCatalin

Întrebare

am vazut astazi topicul tipului de a picat si mi-a venit in minte chestii,multe chestii.cum sunt nerabdator si cum oricum pe aici se discuta despre regi, candidati la primarie,amanti si alte chestii am zis ca discutia asta nu o sa deranjeze prea rau.deci asadar,in concluzie si prin urmare,ce presupune examenul?o proba teoretica si una practica.ok,asta stiu.cea teoretica 20 de intrebari cu mini 17 rezolvate...si asta stiu.cea practica in poligon,fara oras,si asta stiu.acum vine intrebarea intrebatoare.ce presupune poligonul?ce probe sunt?cum se fac corect?care este timpul minim?care este viteza maxima/minima accepata?care este "baremul" si care este marja de eroare(daca exista asa ceva)?o schema in Paint m-ar lamuri foarte mult :biggrin: noapte (ne)buna sa aveti!


cu respect,
styuk

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recommended Posts

  • 0

pai astia-s nebuni?cum sa ceara urme pe asfalt?urmele pe asfalt arata "alunecarea" deci pierderea aderentei,deci o distanta de franare mult mai mare.is' nebuni.legat de viteze m-am gandit si eu azi-noapte ca nu are cum sa o verifice...dar totusi daca a fost "gandit" asa inseamna ca poti sa franezi pe distanta aia,deci trebuie sa ne iese si la 50...cate ore/sedinte se fac la scoala?oricum,sunt convins ca si scoala moto ca si cea auto sunt facute ca sa treci un examen.invatatul incepe abia cand te vezi in trafic,cand conduci.am prieteni care au picioare de lemn si acum dupa 2-3 luni de cand au luat carnetul.. sper sa imi dau drumul si sa nu am probleme.

cu respect,

styuk

pai astia-s nebuni?cum sa ceara urme pe asfalt?urmele pe asfalt arata "alunecarea" deci pierderea aderentei,deci o distanta de franare mult mai mare.is' nebuni.legat de viteze m-am gandit si eu azi-noapte ca nu are cum sa o verifice...dar totusi daca a fost "gandit" asa inseamna ca poti sa franezi pe distanta aia,deci trebuie sa ne iese si la 50...cate ore/sedinte se fac la scoala?oricum,sunt convins ca si scoala moto ca si cea auto sunt facute ca sa treci un examen.invatatul incepe abia cand te vezi in trafic,cand conduci.am prieteni care au picioare de lemn si acum dupa 2-3 luni de cand au luat carnetul.. sper sa imi dau drumul si sa nu am probleme.

cu respect,

styuk

Nu cred sa ceara urme pe asfalt, riscul sa cazi e foarte mare la nivelul de experienta.

Partea cu experienta pe sosele e altceva. Aproape nimic din ce ai invatzat in poligon nu se aplica pe strada. In poligon nu ai obstacole in afara de cele pe care le stii ca sunt acolo, in poligon nu-ti sare nimeni si nimic in fata, nu-ti deschide nimeni o portiera in nas, nu-ti pune nimeni frana brusc si nimeni nu face stanga fara sa se asigure. Pe strada inveti sa conduci motocicleta, pe strada te educi, te maturizezi, pe strada inveti sa reduci riscurile...asta daca mai apuci; si cand spun asta nu glumesc. Daca in primele doua luni de mers pe motor scapi viu, ori esti cumpatat si ai sanse mari sa mori de boala sau batranete, ori ai avut noroc chior si o sa ti se infunde pana la urma. Eu iti urez bafta multa, minte si mai multa, asfalt uscat si multa sanatate.

am si eu o intrebare: pot sa dau A si B deodata? as vrea in luna august sa ma apuc de scoala si sa le fac in paralel.

am si eu o intrebare: pot sa dau A si B deodata? as vrea in luna august sa ma apuc de scoala si sa le fac in paralel.

da, daca poti sa le programezi exact in acelasi timp. cu sala hai ca poti dar cu poligonul si traseul? cum faci? ca la poligon ai de astetat, la traseu la fel...dar legal se poate. sunt dosare separate

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Nu cred sa ceara urme pe asfalt, riscul sa cazi e foarte mare la nivelul de experienta.

Partea cu experienta pe sosele e altceva. Aproape nimic din ce ai invatzat in poligon nu se aplica pe strada. In poligon nu ai obstacole in afara de cele pe care le stii ca sunt acolo, in poligon nu-ti sare nimeni si nimic in fata, nu-ti deschide nimeni o portiera in nas, nu-ti pune nimeni frana brusc si nimeni nu face stanga fara sa se asigure. Pe strada inveti sa conduci motocicleta, pe strada te educi, te maturizezi, pe strada inveti sa reduci riscurile...asta daca mai apuci; si cand spun asta nu glumesc. Daca in primele doua luni de mers pe motor scapi viu, ori esti cumpatat si ai sanse mari sa mori de boala sau batranete, ori ai avut noroc chior si o sa ti se infunde pana la urma. Eu iti urez bafta multa, minte si mai multa, asfalt uscat si multa sanatate.

da, daca poti sa le programezi exact in acelasi timp. cu sala hai ca poti dar cu poligonul si traseul? cum faci? ca la poligon ai de astetat, la traseu la fel...dar legal se poate. sunt dosare separate

Se face un singur dosar in care ai A-ul si B-ul si te poti duce la sala ori deodata ori separat .Iar programarea la traseu ti-o face in zile diferite ca nu au voie sa te lase sa dai 2 examene in aceeasi zi
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

In poligon la partea cu evitarile accelerez destul de tare in treapta 1, schimb in 2 iar imediat dupa ce evit acel jalon o las in frana de motor in 2 pt doua secunde iar apoi in 1 si motocicleta franeaza destul de violent ( Yamaha XT 600 ) Instructorul mi-a zis a nu mai accelerez asa tare si sa franez mai incet... LA felul in care ne invata el nu prindem nici macar 30 km/h la accelerare/evitare, nu o sa avem probleme la examen din cauza asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

In poligon la partea cu evitarile accelerez destul de tare in treapta 1, schimb in 2 iar imediat dupa ce evit acel jalon o las in frana de motor in 2 pt doua secunde iar apoi in 1 si motocicleta franeaza destul de violent ( Yamaha XT 600 ) Instructorul mi-a zis a nu mai accelerez asa tare si sa franez mai incet... LA felul in care ne invata el nu prindem nici macar 30 km/h la accelerare/evitare, nu o sa avem probleme la examen din cauza asta?

Nu cred ca vom avea probleme din cauza asta pt ca nimeni nu iti verifica viteza..tu doar sa accelerezi sa vada politistul ca ai accelerat putin cand ai evitat jalonul.Bafta la examen !:D
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Instructorul te-a invatat bine xsebi. E bine sa te inveti de pe acum sa nu bruschezi comenzile. Frana de motor este destul de violenta la motocicleta, daca nu este controlata bine te poate baga in derapaj cu spatele. Gandeste-te ca in ziua examenului e posibil sa ploua.

In plus, imediat dupa evitarea primului jalon, ai curba stransa spre stanga ca sa mergi spre evitarea jalonului 2. Daca nu reusesti sa franezi suficient, risti sa franezi in acea curba...iar urmarile sunt lesne de inteles.

Politistul nu vine cu radarul dupa el, deci cel mai bine este sa mergi cu o viteza la care sa te simti confortabil si la care poti face poligonul fara greseli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Instructorului i se pare violenta accelerarea si franarea, dar eu nu sunt incepator, am mai mers me multe motoare, cel mai puternic fiind Yamaha wr450f cu roti de supermoto. Stiu sa controlez un motor, dar probabil instructorului ii este frica pentru ca i-au mai dat motorul pe jos. Eu imi faceam griji ca nu o sa-i convina la politist viteza prea mica fata de 50 km/h. Aici daca ploua se reprogrameaza examenul peste o luna :ranting:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Salut.Din cate stiam eu, daca ai picat traseul poti da sala in 16 zile nu ? Acum intrebarea mea este : Calculul zilelor se incepe cu ziua in care a fost traseul sau urmatoarea zi ? (am dat traseul pe 25 iunie deci cred ca as putea sa dau sala pe 10 iulie nu ? )

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Salut.Din cate stiam eu, daca ai picat traseul poti da sala in 16 zile nu ? Acum intrebarea mea este : Calculul zilelor se incepe cu ziua in care a fost traseul sau urmatoarea zi ? (am dat traseul pe 25 iunie deci cred ca as putea sa dau sala pe 10 iulie nu ? )

Nu stie nimeni ?
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Voi fi foarte atent de data asta ca m-am saturat deja de asteptat..Orele au fost ca si pana acum.Degeaba a zis el o sa facem restul orelor..mi-a tras teapa ca si inainte de examenul trecut ..am facut luni si azi cate o ora iar acum urmeaza sa ne cheme el inainte de examen pe toti cei care avem luni ca sa facem intr-o zi de dimineata de la 9 pana merge treaba bine :)) ( vorba lui).Macar acum sunt mai multi la examen si nu mai vine politistul cu gandul sa ne pice.. Eh oricum acum ma descurc mai bine si fac evitarea mai din timp ca sa nu o mai iau asa de strans si sa mai agat jalonul.

Sper sa fie bine ca oricum instructor e ca si cum nu as fi avut...O sa te anunt luni cum a fost :good: .Toate bune ! :thumbup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Bafta si mai multa atentie de data asta!ai facut restul orelor?

cu respect,

styuk

Chit ca s-au rupt norii aseara,azi a tinut vremea cu mine si pe la ora 12(dupa 5 ore de asteptat) a venit politistul in poligon:D( daca ploua nu mai dadeam examen :)) .. asa mi-a zis )...Nu a fost greu dar trebuie sa iti mentii atentia.De data asta am facut totul perfect..nu am mai avut probleme :good: .Iti urez bafta styuk si bafta tuturor celor care vor da A'ul.Asfalt uscat si toate cele bune :good:

P.S: Maine ma duc sa iau dovada ca sa ii pot face ITP'ul la mobra :sclerosis:.Auziti la itp trebuie sa mai iau si trusa medicala,stingator,becuri ceva ? Ca sa nu ma pice aiurea pe acolo ...

Apropo voi mai purtati semnul :excl: in spate ..ca nu prea am vazut pe nimeni desi ma gandeam ca m-ar ajuta lamaia in trafic pt ca asa as fi observat mai usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

La ITP iti verifica doar franele.Poate si luminile. Nu iti cere accesorii, gen triunghi sau trusa.

Eu port lamaia si consider ca e utila - cel putin pentru soferii care au obiceiul sa stea foarte aproape de cel din fata - am observat ca sunt mai precauti si pastreaza o distanta mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Ieri am luat si eu "sala", am facut doar 18 dar ce mai conteaza, pe 13 August am de dat in poligon da' acolo nu-i stres deloc. Fac poligonul bine din a-2-a sedinta, in prima tot incurcam 8-urile :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Ieri am luat si eu "sala", am facut doar 18 dar ce mai conteaza, pe 13 August am de dat in poligon da' acolo nu-i stres deloc. Fac poligonul bine din a-2-a sedinta, in prima tot incurcam 8-urile :)

E oficial, am si A-ul trecut pe permis, acu mai am de asteptat pana in primavara sa strang banii pentru un V-Strom :yahoo:

Later edit: A fost un tip care a dat si el cu mine azi dimineata si cand a terminat de facut poligonul nu o lasase pe liber si a dat drumul la ambreiaj... Dar a fost declarat admis si el. A fost foarte ok politistul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

mai am si eu putin.saptamana viitoare inchei scoala ca mai apoi sa depun dosarul.sper sa reusesc sa il iau pana plec la facultate.poligonul l-am facut perfect din a a doua incercare.m-a intrebat un instructor "tot astazi dai si tu?" :))))

cu respect,

styuk

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

aproape totul in cateva randuri.

1. Scoala moto

In primul rand trebuie sa-ti alegeti o scoala. Fiecare instructor/scoala are fanii sai - actuali motociclisti care acum se jura ca au invatat de la profesionisti - dar si oameni care sunt de parere ca ar fi invatat mai bine daca ar fi facut scoala moto cu un instructor de canto. Pana la urma e o chestiune de comunicare - nu oricare doi oameni se inteleg bine, desi luati separati sunt agreabili.

Pe langa instructor, este foarte importanta motocicleta pe care se va desfasura procesul; este de preferat o motocicleta cat mai noua, usoara si bine intretinuta. Cei mai vechi au facut scoala pe IJ (autorul), Minsk, MZ, etc si in prezent se descurca bine pe motociclete mai noi si mai puternice. Acum se pot gasi locuri unde se poate face scoala pe Suzuki GS 500, Marauder, Honda CBR, Hornet, etc.

2. Acte si avize

Aviz psihologic - mergi la orice cabinet psihologic cu cateva zeci de lei in buzunar. Ai grija sa dormi bine in noaptea dinainte.

Analize medicale - intra in prima policlinica sau spital si intreaba de analize medicale pentru scoala de soferi. Sunt slabe sanse sa nu se poat face acolo setul de analize; daca totusi ai asemenea ghinion, incearca la urmatoarea policlinica.

Cazier - mergi la sectia de politie de care apartii. Dureaza intre cateva ore si cateva saptamani, in functie de mai multi factori (daca esti nascut in acelasi judet, daca platesti taxa de urgenta, daca esti intr-un judet naspa, etc). Unele scoli nu te obliga sa-l ai chiar din prima zi, dar e bine sa mergi la politie cat mai din timp.

Buletin de identitate, un set de fotografii tip permis, ceva bani si mergi la scoala.

3. Scoala

In principiu trebuie sa te prezinti la doua cursuri de pregatire. Cursul de legislatie, la care esti obligat sa mergi - desi personal nu stiu pe nimeni care sa se fi prezentat la el - si cursul practic - orele de mers prin poligon printre jaloane.

La majoritatea scolilor singurul lucru pe care-l vei invata este sa executi corect proba din poligon. Filmuletul de mai jos explica mult mai bine ce trebuie sa faci:

La alte scoli vei invata efectiv sa mergi. Cum sa ataci o curba, cum sa franezi, cum sa cazi (doar teorie) si alte lucruri extrem de utile.

Ba chiar vei iesi in trafic cu instructorul in spate.

4. Inscrierea pentru examen

Iei toate actele de la pasul doi, mai iei si de la instructor cateva hartii cum ca ai facut scoala si esti apt. Treci pe la un CEC, platesti o taxa de permis (de vreo 68 de lei). Apoi treci pe la Administratia financiara sau primarie, platesti 5 lei pentru taxa de examen.

Cu toate hartiile in mana te duci la politie sa te inscrii. In functie de noroc, vei gasi sau nu coada. In general proba teoretica se da pe loc, dar se poate sa fii programat pentru o anumita data. Deasemenea iti vor comunica data si ora la care sa te prezinti la traseu.

5. Examinarea teoretica

Daca nu inveti, nu treci. Examinarea e relativ simpla. Daca ai citit si inteles legea ar trebui sa reusesti sa raspunzi la macar 22 din cele 26 de intrebari. E bine sa-ti cumperi o carte de chestionare si sa rezolvi cat mai multe, pentru a avea antrenament.

Tehnic, examinarea se intampla in fata calculatorului dotat cu touch screen. Alegi variantele de raspuns corecte (atentie, pot fi intrebari cu doua sau trei variante corecte) si treci la urmatoarea intrebare.

Daca totusi nu reusesti sa raspunzi corect la 22 de intrebari, vei fi declarat respins si vei putea sa fii reexaminat dupa 14 zile lucratoare.

Iar daca ai deja permis (orice categorie) si pici sala, nu ti se suspenda permisul.

6. Traseul

Dupa ce ai fost declarat admis, te prezinti in poligon la data stabilita. Executi ce ai tot exersat in timpul scolii si gata. Ai permis.

Daca pici, reiei examinarea dupa 14 zile lucratoare. Adica si sala.

Succes!

sursa:motociclism.com

P.S cum scap de fundalul asta?spre final nu stiu cum disparu...

cu respect.

styuk

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Salutare. De 3 zile mi-a ajuns permisul acasa. Pot sa spun ca daca inveti putin e foarte simplu totul...

La sala in mures am avut 17 corecte si 0 gresite...cand am vazut asta am gresito pe urmatoarea:"> am terminat cu 19 puncte..

Dupa o saptamana eram programat la poligon...

M-am urcat pe motor am pornit si nu am mai dat atentie celor din jur si am facut corect totul, mai putin chestia cu o mana...de la emoti mi-a tremurat putin mana si am calcat linea...am trecut poligonu cu nota 9

Acum am permisu in mana.

Pana sa incep orele mi se parea atat de greu..dar acum as face poligonu fara probleme..

Succes tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...