Mergi la conţinut
  • 0

Pilotajul Preventiv Sau Cum Sa Eviti Accidente


Florin Nx

Întrebare

Sunt incepator. Am cam 1200km la activ pe motocicleta, dar cateva sute de mii pe masina. Ma gandeam zilele asta ca in cei 1200km pe motocicleta am intalnit situatii periculoase exponential mai multe decat cu masina. Sunt invatat sa conduc preventiv. Scanez permanent drumul in departare si apropiere, marginile acestuia, drumuri laterale ca sa identific orice potential pericol. Chestia asta m-a salvat de cateva ori din situatii ce se puteau lasa cu urmari grave :

- trecere de pietoni. Viteza 50km/h in reducere. Pieton care se uita, ma vede, nu da semne ca vrea sa treaca. Totusi imi tin atentia pe el. Cand ajung la 2m de trecere sare in fata mea, brusc.Stoppie,scartait de roata - pietonul ingheata in fata mea. Oprit la 30cm de el....

- semafor la o intersectie T. In fata mea un mercedes Aclasse, fara vreo directie semnalizata - asa ca nu ma bag pe langa(eu voiam dreapta). Verde - A classe pleaca brusc, eu usurel in spate.Face 2m apoi franeaza la fel de brusc. Fara vreun motiv. Am reusit sa opresc la timp, insa era sa fiu busit de cel din spate. Evident A classe condus de o lady.

- bemveuri, multe cu numar de BG. Feriti-va de ele. Semnalizarile la bmw sunt optionale. In plus bravii conducatori cu ochelarii pe cap si ghiul pe mana scoasa pe geamul portierei au o placere sa te sicaneze. Daca cumva sunt in dreptul tau la semafor ambaleaza ostentativ pentru o liniuta, probabil. Eu i-am facut. Am ambalat si eu......si la verde.......am plecat obisnuit, lejer - ala a plecat glont de unu` singur.

- drum expres. Trafic destul de lejer, eu viteza undeva pe la 100-110 km/h. Vad in departare drum lateral dreapta si o dubita care astepta sa intre pe expres. Se uita stanga-dreapta si intra brusc. Franez(eram pregatit, un presentiment asa....) si claxonez. Se uita speriat la mine. Poate macar data viitoare va fi mai atent.