motorhead Adaugat pe 28 Noiembrie, 2012 Share Adaugat pe 28 Noiembrie, 2012 Cel mai adesea discutiile despre enduro intre pasionatii genului duc la nume precum KTM, Husqvarna, Gas Gas sau seria WR de la Yamaha. Rareori XT-ul este introdus in discutie, si pe undeva in mod justificat. Daca vezi enduro ca pe un sport, nu ai de ce sa te uiti la un XT, indiferenet de generatie, dar daca vrei un cal de povara, nu prea ai de ce sa te uiti in alta parte. Motorul Minarelli de 660 cmc este un monocilindru reusit si, desi vibreaza destul de tare, ofera un compromis bun intre performante, confort si consum. Ca mai orice motociclindru de cilindree mare, raspunsul la acceleratie este prompt dar scurt, in sensul ca trage bine de jos dar se plafoneaza repede. Pe de alta parte, consumul raportat de utilizatori este plasat sub 5 litri la 100km. Trebuie avut in vedere ca XT660R este un commuter de oras si consumul inregistrat de utilizatori, desi considerat mediu este de fapt preponderent urban. Consumul poate creste substantial (peste 7) in regim off-road sau sport, dar tot asa poate scadea sub 4 la viteza constanta sub 100 km/h. Viteza maxima (nedeclarata in mod oficial) este plasata undeva in zona a 170 km/h. Ciclistica este corecta. Nici sportiva dar nici excesiv de “moale”. Suspensiile sunt din categoria “buget”: furca este complet ne-reglabila iar pe spate exista 5 trepte de pretensionare a arcului. Ca adventure/all-road, XT660R este usoara dar pusa langa ale motociclete enduro de utilizare cotidiana ca Husqvarna TE 630 sau BMW G650X trece in “categoria SUMO”. Ceva kilograme se pot castiga daca se inlocuieste sistemul de evacuare cu doua tobe cu unul after-market. Sistemul de franare nu este tocmai dintre cele mai performante ba chiar din contra. Pentru un enduro, atat fata cat si spatele sunt ok, dar pentru un commuter urban parca ar fi binevenit un plus de forta. Sunt curios daca prin inlocuirea furtunului de cauciuc al franei fata cu o conducta cu insertie metalica se obtine o imbunatatire considerabila. Costurile de intretinere sunt moderate. Intervalul de revizii este la 10.000 km iar costurile pentru consumabile sunt convenabile. Ca alternativa pentru cei care prefera asfaltul, exista Yamaha XT660X, un supermoto echipat cu jante de 17″ si cu frana fata mai buna (disc de 320 mm si conducta cu insertie metalica), cu bascula din aluminiu si cu ampatamant mai mic. Pentru aventurieri exista varianata Tenere (XT660Z) pregatita pentru drum, cu un rezervor de 23 de litri dar ;i cu o masa proprie de 208 kg (la plin) Chiar si ca motocicleta noua, XT660R este destul de accesibila, cu un pret standard sub 6.900 Euro si cu oferte pentru exemplare din anii trecuti sub 5.000 Euro. Pentru un XT660R rulat din 2004-2005 pretul in Italia este plasat in zona a 2.200 Euro iar pentru un exemplar mai nou pretul urca spre 4.000 Euro. In Romania sunt putine exemplare la vanzare iar pretul este dictat mai mult de starea tehnica. Yamaha XT660R 2004-2012 (specificatii) achizitie: 10.500 lei (exemplu ~ 2.300 Euro)amortizare (48 luni): 218,75 lei cost/revizie estimat: 270 leinumar de km pe an: 12.000 kminterval revizii: 10.000 kmcost revizii/an: 324 lei consum mediu: 5 litri/100 kmcost combustibil: 2.900 lei cost exploatare anual: 3.224 lei cost exploatare/km: 0,27 leicost total/km: 0,49 lei(inclusiv amortizare) Altelebujii: 1×36,49 leifiltru aer: de la 60,26 leilant transmisie: de la 388,80 lei anvelopa fata: de la 261,87 lei anvelopa spate: de la 382,73 lei Sursa Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.