Mergi la conţinut

Yamaha Xt660R, Aproape Low-Cost


motorhead

Recommended Posts

2010-yamaha-XT660R_DPBSE_studio_002_tcm2

Cel mai adesea discutiile despre enduro intre pasionatii genului duc la nume precum KTM, Husqvarna, Gas Gas sau seria WR de la Yamaha. Rareori XT-ul este introdus in discutie, si pe undeva in mod justificat. Daca vezi enduro ca pe un sport, nu ai de ce sa te uiti la un XT, indiferenet de generatie, dar daca vrei un cal de povara, nu prea ai de ce sa te uiti in alta parte.

Motorul Minarelli de 660 cmc este un monocilindru reusit si, desi vibreaza destul de tare, ofera un compromis bun intre performante, confort si consum. Ca mai orice motociclindru de cilindree mare, raspunsul la acceleratie este prompt dar scurt, in sensul ca trage bine de jos dar se plafoneaza repede. Pe de alta parte, consumul raportat de utilizatori este plasat sub 5 litri la 100km. Trebuie avut in vedere ca XT660R este un commuter de oras si consumul inregistrat de utilizatori, desi considerat mediu este de fapt preponderent urban. Consumul poate creste substantial (peste 7) in regim off-road sau sport, dar tot asa poate scadea sub 4 la viteza constanta sub 100 km/h.

Viteza maxima (nedeclarata in mod oficial) este plasata undeva in zona a 170 km/h.

Ciclistica este corecta. Nici sportiva dar nici excesiv de “moale”. Suspensiile sunt din categoria “buget”: furca este complet ne-reglabila iar pe spate exista 5 trepte de pretensionare a arcului.

Ca adventure/all-road, XT660R este usoara dar pusa langa ale motociclete enduro de utilizare cotidiana ca Husqvarna TE 630 sau BMW G650X trece in “categoria SUMO”. Ceva kilograme se pot castiga daca se inlocuieste sistemul de evacuare cu doua tobe cu unul after-market.

Sistemul de franare nu este tocmai dintre cele mai performante ba chiar din contra. Pentru un enduro, atat fata cat si spatele sunt ok, dar pentru un commuter urban parca ar fi binevenit un plus de forta. Sunt curios daca prin inlocuirea furtunului de cauciuc al franei fata cu o conducta cu insertie metalica se obtine o imbunatatire considerabila.

Costurile de intretinere sunt moderate. Intervalul de revizii este la 10.000 km iar costurile pentru consumabile sunt convenabile.

Ca alternativa pentru cei care prefera asfaltul, exista Yamaha XT660X, un supermoto echipat cu jante de 17″ si cu frana fata mai buna (disc de 320 mm si conducta cu insertie metalica), cu bascula din aluminiu si cu ampatamant mai mic. Pentru aventurieri exista varianata Tenere (XT660Z) pregatita pentru drum, cu un rezervor de 23 de litri dar ;i cu o masa proprie de 208 kg (la plin)

Chiar si ca motocicleta noua, XT660R este destul de accesibila, cu un pret standard sub 6.900 Euro si cu oferte pentru exemplare din anii trecuti sub 5.000 Euro. Pentru un XT660R rulat din 2004-2005 pretul in Italia este plasat in zona a 2.200 Euro iar pentru un exemplar mai nou pretul urca spre 4.000 Euro. In Romania sunt putine exemplare la vanzare iar pretul este dictat mai mult de starea tehnica.

Yamaha XT660R 2004-2012 (specificatii)

achizitie: 10.500 lei (exemplu ~ 2.300 Euro)
amortizare (48 luni): 218,75 lei

cost/revizie estimat: 270 lei
numar de km pe an: 12.000 km
interval revizii: 10.000 km
cost revizii/an: 324 lei

consum mediu: 5 litri/100 km
cost combustibil: 2.900 lei

cost exploatare anual: 3.224 lei

cost exploatare/km: 0,27 lei
cost total/km: 0,49 lei
(inclusiv amortizare)

Altele
bujii: 1×36,49 lei
filtru aer: de la 60,26 lei
lant transmisie: de la 388,80 lei

anvelopa fata: de la 261,87 lei
anvelopa spate: de la 382,73 lei

2009-XT660R-static-05_tcm26-271468 2009-XT660R-static-06_tcm26-271471 2010-yamaha-XT660R_DPBSE_studio_002_tcm26-326366 Minarelli660 Yamaha-XT660R-01 Yamaha-XT660R-02 Yamaha-XT660R-03

t.gif



Sursa
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...