Mergi la conţinut
Autentifica-te  
motorhead

800 Cmc – Noul Standard De Cilindree Medie?

Recommended Posts

Action-Kawasaki-Z800-3-1024x682.jpg

In vreme ce piata auto a adoptat curentul “downsizing” ca arma impotriva poluarii si aglomeratiei, in lumea producatorilor de motociclete curentul este tocmai invers.

In lupta cu emisiile, motoarele masinilor scad ca cilindree, dar cresc in eficienata. Astfel vedem masini compacte cu motoare de un litru, sau chiar masini executive cu motor de 1,5 litri. In lumea motocicletelor motoarele devin din ce in ce mai mari, iar eficienta nu prea reprezinta o prioritate.

Motociclismul risca astfel sa piarda in fata masinilor si batalia pentru portofelele ecologistilor.  Astfel, categoria cea mai importanta pe piata europeana, cea a nakedurilor de cilindree medie

Reteta aplicata la inceputul anilor 2000 de Kawasaki a dat roade, Z750 este liderul clasei medii chiar si in ultimul an de existenta. La anul motorul va creste la 806 cmc.

In urma cu doar 10 ani, standardul clasei medii era 600 cmc, insa acesta a devenit insuficient in cursa pentru mai multi cai putere, astfel incat astazi mai avem un singur naked sportiv de 600 cmc si o serie intreaga de modele de 750-800 cmc.

Cresterea de cilindree nu aduce neaparat si o crestere a performantelor… iata cateva exemple:

Static-Kawasaki-Z800-4-300x225.jpgKawasaki Z800 – 58 cmc in plus

Liderul categoriei naked este Kawasaki Z750, cu peste 3650 de unitati vandute in Franta si 1.226 unitati in Italia (Z750+Z750R). Motocicleta japoneza a capatat un susplus de 58 cmc car a adus cu sine o crestere a puterii maxime pana la 113 CP.

Kawasaki Z750 2007-2012, 748 cmc, 106 CP la 10.500 rpm, 226 kg la plin
Kawasaki Z800 2013, 806 cmc, 113 CP la 10.200 rpm, 229 kg la plin

2011_FZ8_EUR_BWC1_STU_002_yamaha_tcm26-3Yamaha FZ8 – un FZ1 mai ieftin

Inlocuitorul vechiului FZ6 a adoptat o alta strategie. In loc sa creasca un motor de 600 cmc, Yamaha a pus la cura un motor de 1000 cmc. Astfel, din FZ1 a derivat versiunea entry-level, FZ8.

Yamaha FZ8 2010-, 779 cmc, 106,2 CP la 10.000 rpm, 211 kg la plin
Yamaha FZ6 2005-2009, 600 cmc, 98 CP la 12.000 rpm, 201 kg la plin

GSR750-3-300x188.jpgSuzuki GSR750

Dupa ce vechiul GSR echipat cu motorul micului Gixxer nu a reusit sa detroneze regele de atunci al clasei compacte, Honda Hornet, Suzuki a decis sa atace un alt segment.

Suzuki GSR750 2011-, 749 cmc, 106 CP la 10.000 rpm, 210 kg la plin
Suzuki GSR(600) 2006-2010, 600 cmc, 98 CP la 12.000 rpm, 208 kg la plin

Nici europenii nu scapa de sindromul “no replacement for displacement”

mv-agusta-brutale-800-12-300x200.jpgMV Agusta Brutale 800

La doar un an de la aparitia modelului 675, casa din Varese vine cu o versiune de 800 cmc. Cresterea de cilindree este insotita de o echipare mai bogata iar pretul creste pe masura. E drept, italienii pastreaza in oferta versiunea de 675 cmc, ca entry level.

MV Agusta Brutale 800 2013-, 798 cmc, 125 CP la 11.600 rpm, 167 kg la gol
MV Agusta Brutale 675 2012-, 675 cmc, 110 CP la 12.600 rpm, 167 kg la gol

 

Exista si producatori care nu au fost prinsi in valtoarea dopajului cu cmc. Cel putin nu deocamdata.

mhorn20113ya-300x225.jpgHonda CB600F Hornet

Singurul model Japonez care nu a urmat (inca) acest curent este Honda Hornet. De altfel Honda si-a concentrat eforturile pe modele mai mici, gama nakedurilor si a sportivelor ramanand oarecum in urma. Nu m-ar mira insa ca la finele anului urmator sa asistam la aparitia unui nou Hornet, mai ales ca actualul model implineste anul acesta sapte ani, avand deja un facelift operat in 2010 (modelul actual)

Honda CB600F Hornet 2011-, 599 cmc, 102 CP la 12.000 rpm, 198 kg la gol

2013-Triumph-Street-Triple-R-01-300x185.Triumph Street Triple 675

Un alt concurent care nu creste in 2013 este britanicul Street Triple. Tricilindrul acestuia ramane la 675 cmc deopcamdata insa nu m-ar mira ca un succes al italienilor sa ii deteremine pe sefii de la Triumph sa adopte motorul de 800 cmc de la Tiger.

Triumph Street Triple 675 2013-, 675 cmc, 106 CP la 11.850 rpm, 182 kg la plin

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×