Mergi la conţinut
Autentifica-te  
motorhead

Motocicletele Anului 2012 – Top 5 All-Road

Recommended Posts

Categoria all-road este cea mai in voga, iar vedeta absoluta este R1200GS. Supermetia sa este contestata de multe modele, insa nici unul nu a reusit sa il detroneze.

Iata topul motocicletelor all-road aflate pe piata in 2012

2010-bmw-r1200gs-150x150.jpg1. BMW R1200GS – lider incontestabil chiar si in ultimul an de “cariera”

Motor boxer racit cu aer.
1170 cmc, 110 CP, 234 kg
Transmisie cardanica

BMW R1200GS este cea mai vanduta motocicleta pe piata din Italia, chiar daca italienii contorizeaza separat versiunea standard de versiunea Adventure, model plasat pe locul al treilea. R1200GS a demonstrat ca un boxer poate propulsa un motor adventure. In 2013, BMW va inlocui venerabilul boxer racit cu aer cu unul racit cu aer si lichid.

MCRST2012SRA-150x150.jpg2. Honda VFR1200X – Crosstourer, un Varadero cu motor in patru cilindri

Motor cu patru cilindri in V racit in lichid
1237 cmc, 129,2 CP, 275 kg
Transmisie finala prin cardan, optional transmiei DCT semiautomata

Honda a dominat o buna perioada categoria SUV-urilor pe doua roti, mai intai prin Africa Twin, mai apoi prin Varadero, insa in ultimii 10 ani, vechiul bicilindru cu transmisie prin lant a lasat locul unui V4 cu transmisie cardanica. Crosstourer-ul este derivat din sport-touring-ul VFR1200F si este singurul all-road cu transmisie DCT.

2012-triumph-tiger-explorer-3-150x150.jp3. Triumph Tiger Explorer – un GS cu trei cilindri

Motor cu trei cilindri in linie racit in lichid
1215 cmc, 135 CP, 259 kg
Transmisie finala prin cardan

In lipsa de inspiratie britanicii au copiat reteta lui BMW R1200GS si probabil daca s-ar fi priceput la boxere… Din fericire se pricep la motoare in 3 cilidri.

Honda-NC700X-2012-dinamic-18-150x150.jpg4. Honda NC700X – un all-road, mai mult “road” decat “all”

Motor cu doi cilindri in linie racit in lichid
670 cmc, 47,6 CP, 218 kg
Transmisie finala prin lant

Daca automobilistii au SUV-uri low-cost pecum Dacia Duster, motocilistii au Honda NC700X, o motocicleta ceva mai inalta decat media, dar nu la nivelul unui all-road veritabil. Honda propune acest model la un pret care compenseaza toate carentele, mai mic decata al oricarui alt competitor.

bmw_f800gs_08-150x150.jpg5. BMW F800GS – un adevarat adventure

Motor cu doi cilindri in linie racit in lichid
798 cmc, 85 CP, 207 kg
Transmisie finala prin lant

F800GS este un aventurier veritabil. Cand drumurile devin cu adevarat dificile nu ai nevoie de suspensii electronice si control al tractiunii, ci de roti potrivite, de suspensii cu o cursa destul de mare si de un motor robust.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×