Mergi la conţinut

“Timbrul De Mediu” Si Steagurile Lui Pristanda


motorhead

Recommended Posts

Noua taxa auto, redenumita “TIMBRUL DE MEDIU”, este doar un alt provizorat la fel incorect ca orice forma de taxa auto impusa pana acum. Si asta pe de o parte pentru ca perpetueaza o abordare gresita si pe de alta parte pentru ca are un sistem de calcul demn de o comedie de Caragiale. Adica pe principiul “doua la primarie, doua la prefectura…” sa iasa la numaratoare ca steagurile lui Pristanda.

De ce este asa de incorecta? Pentru ca desi este denumit “TIMBRU DE MEDIU” aceasta taxa nu tine cont de cat polueaza o masina in fapt, ci doar de eticheta pe care o are in documente masina tranzactionata. Ori daca se vrea aplicarea principiului “Poluatorul plateste” ar trebui taxate toate masinile in uz, nu doar cele tranzactionate.

Mai mult decat atat, desi se calculeaza in functie de emisiile de CO2, valoarea timbrului de mediu nu creste proportional cu acestea, ci dupa o formula ciudata in care intra si cilindreea si norma de poluare, si vechimea, incat se ajunge la unele contradictii. Astfel, un gram de CO2 are o valoare in cazul in care provine de la masini Euro3 si o alta valoare daca vine de la o masina Euro4. La fel, un gram de CO2 provenit de la o motor de 1.000 cmc este mult mai indulgent taxat decat unul care vine de la o un motor de 1,99 litri (la jumatate).

Ori, in orice manual de fizica, un gram de CO2 este identic cu alt gram de CO2.

Concret… Pentru un VW Passat din 2010 cu motor de 1.6 litri turbo si emisii de CO2 de 187 g/km se platesc 329 Euro, iar pentru un Polo din 2006 cu acelasi motor aspirat, care emite doar 169 grame de CO2 la fiecare km se plateste un timbru de 761 Euro, adica mai mult decat dublu. Si asta chiar daca se aplica o reducere de 49% pentru vechime. Paradoxal, chiar si pentru un Touareg cu motor de 3 litri, produs in 2011 de acelasi VW, taxa ar urma sa fie mai mica – 592 Euro pentru emisii de CO2 de 193 g/km.

Aaaa… cica mai este calculata si in functie de vechime, deci teoretic in functie durata de viata ramasa, dar… Ce se intampla cu persoanele care folosesc o masina un an si apoi vor sa o vanda? Mi se pare ca vor trebui sa explice viitorilor cumparatori ca in pret este inclusa valoarea reziduala a taxei/timbrului…?

Adica, pe langa impozite si amenzi, eu – cumparatorul – va trebui sa verific si daca s-a platit sau nu taxa?

Si ce se intampla cu cel care are masina distrusa intr-un accident sau furata? Va putea recupera taxa platita, sau va putea inmatricula o alta masina in locul ei fara a plati un alt timbru? Sau va ramane si cu pantalonii in vine si cu banii luati?

Pai cum ramane cu “poluatorul plateste”? Pana la urma este un timbru de mediu sau doar un impozit pe tranzactie???

Rezolvarea logica ar fi fost introducerea acestui timbru sub forma unei cote de poluare calculata in functie de norma de CO2 in impozitul anual. Cat timp exista masina atata timp platesti timbrul de mediu.

Situatia este constientizata chiar si de Ministerul Mediului, care prin persoana din fruntea sa, Rovana Plumb, a recunoscut ca in viitor timbrul de mediu se va introduce in impozit urmand ca cei care au platit deja sa aiba o reducere vreme de X ani (in functie de cat platesti acum). Pana una alta, bugetul are nevoie de bani… sunt buni si astia

De ce nu s-a facut asta ACUM? Pentru ca ar insemna sa afectezi 5 milioane de proprietari de masini nu doar pe cei care vor sa cumpere una noua sau veche, din import sau de pe piata locala, adica nu mai mult de 500.000 de oameni.

Asta n-ar fi o decizie tocmai inteleapta inainte de alegeri, si cum intotdeauna exista niste alegeri la orizont…

Pana una alta avem o propunere de “TIMBRU de MEDIU” care are toate sansele sa devina realitate.

Calculează valoarea TIMBRULUI DE MEDIU pe Money.ro. Trebuie să introduci caracteristicile masinii a afla cat ar fi timbrul de mediu daca legea ramane in forma actuala.

În calculul taxei se va ţine cont de emisiile de CO2 ale autovehiculului, de norma Euro in care este incadrat, de cilindree si de vechime. Vechimea autovehiculului se calculează în funcţie de data PRIMEI INMATRICULARI.

Sursa

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rezolvarea logica ar fi fost introducerea acestui timbru sub forma unei cote de poluare

calculata in functie de norma de CO2 in impozitul anual.

Cat timp exista masina atata timp platesti timbrul de mediu

Stimabile, e corect tot ce scrie în articol... până la aberația de mai sus.

"Păi cum rămâne cu “poluatorul plătește”...

Este un timbru pe proprietate... sau pe poluare?!

Timbru de mediu = plătești atâta timp cat poluezi, nu cat ești proprietar !...

Dacă din motive personale nu mergi cu utilajul doi-cinci ani...

nu îți ajunge impozitarea pe care o plătești pe proprietate la fisc?

Văd că ești om ineligent... ia gândește și găsește:

cum s-ar rezolva logic corect și simplu principiul "poluatorul plătește"... adică mai exact

numai când motrul funcționează !

search%20me.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt articole importate automat probabil din site-ul asta -

toate legile de le fac astia sunt o porcarie, chiar si strict tehnic vorbind, trecand peste orice altceva. dezastru. zicea unul pe la tv ca avea impresia ca cel mai prost guvern de la revolutie a fost al lui boc. asta de acum insa il bate de departe. asa e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am citat articole care rezonau cu punctul meu de vedere

sau pe care le propun dezbaterii forumului.

Nu poti sa inghiti pe nemestecate orice pare "super" unuia si nedrept altuia.

Un exemplu concret ar fi otevismul simplist

"impozitarea mai mult a bogatilor"

Pai daca toata lumea plateste X la suta dupa banii si bunurile detinute...

Nu este clar ca "bogatul corect" oricum plateste mai mult decat un paria?!

In orice domeniu ar fi cazul sa apelam nu numai la lozinci populiste...

ci la logica si bun-simt. Astfel s-ar rezolva omeneste orice!

Cand vor intelege romanii asta?!...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa stii un lucru, cu cat esti mai bogat platesti mai putin. e un paradox dar asa e. cand ai bani ai informatii, posibilitati. sunt multiple feluri in care poti sa dai m... la stat. lucrezi cu firme offshore, iti pitesti banii prin conturi pe afara, faci firme prin tari cu taxe mici si te prevalezi de tratatele pt evitarea dublei impuneri...de-astea. am insirat numai proceduri legale. problema este ca toate cele enumerate nu le poate face oricine pt ca implica niste costuri, le fac doar cei bogati. cei saraci sau cei care ridica nitel capul, aia sunt tintele gvernului si aia sunt cei mai afectati. cei realmente bogati au alte jocuri, au politicieni angajati intr-o tabara, alta sau ambele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg ca desteptii inventeaza noi sisteme de furt si impozitare!

Nici nu e rau si e firesc pentru noi...

sa platim inzecit bir pe fum, borduri si pe numarul de banci din parc...

... ca nici Tepes nu mai e la moda!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stimabile, e corect tot ce scrie în articol... până la aberația de mai sus.

"Păi cum rămâne cu “poluatorul plătește”...

Este un timbru pe proprietate... sau pe poluare?!

Timbru de mediu = plătești atâta timp cat poluezi, nu cat ești proprietar !...

Dacă din motive personale nu mergi cu utilajul doi-cinci ani...

nu îți ajunge impozitarea pe care o plătești pe proprietate la fisc?

Văd că ești om ineligent... ia gândește și găsește:

cum s-ar rezolva logic corect și simplu principiul "poluatorul plătește"... adică mai exact

numai când motrul funcționează !

search%20me.gif

Interesant punct de vedere si corect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stimabile, e corect tot ce scrie în articol... până la aberația de mai sus.

"Păi cum rămâne cu “poluatorul plătește”...

Este un timbru pe proprietate... sau pe poluare?!

Timbru de mediu = plătești atâta timp cat poluezi, nu cat ești proprietar !...

Dacă din motive personale nu mergi cu utilajul doi-cinci ani...

nu îți ajunge impozitarea pe care o plătești pe proprietate la fisc?

Văd că ești om ineligent... ia gândește și găsește:

cum s-ar rezolva logic corect și simplu principiul "poluatorul plătește"... adică mai exact

numai când motrul funcționează !

search%20me.gif

N-as numi tocmai aberatie... In teorie cel putin, masina are ca scop deplasare proprietarului si a pasagerilor nu sa stea in fata blocului de pomana. Ai masina ca sa mergi cu ea... in afara de 7 mosi care nu vor sa se desparta de 10 "skode si dacii bashite" cumparate cu imprumut la CEC acum 40 de ani, oamenii cumpara masini ca sa mearga cu ele... deci sa polueze mai mult sau mai putin

alternativ ar putea fi introdusa in pretul benzinei, dar atunci nu ai cum sa incentivezi schimbarea masinilor vechi cu masini ecologice. pt detaliere, recomand un editorial pe care l-am publicat pe money.ro pe subiectul taxei.

parerea mea e ca cel mai bine e sa se plateasca un surplus pe langa impozit, in functie de norma de poluare... asa aberanta cum vi se pare, stimabile, solutia este aplicata in tari dupa care ar trebui sa ne luam.

la achiziatie se aplica taxa de achiziatie, iar taxa de poluare se plateste anual, odata cu impozitul ...

In felul asta, Nea' costica de la trei va fi fortat sa radieze rabla aia care polueaza prin faptul ca ocupa de pomana locul de parcare... Ca daca i-au crescut 3 fire de iarba pe langa roata din spate nu inseamna ca e eco.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@MotoRhead

Imi place ca tu ai bani si iti permiti numa' una si una cu super eco pe ele in timp ce Nea Costoca nu are bani nici de paine si cand se duce la tara sa isi recolteze vita de vie se taraie cu ce are.

Daca ti-ar baga un mega impozit pe masina de ultima generatie pe care o ai te-ai mai gandi la capra amarata a lu' Nea Costica?

PS:erai bun de politician....

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...dar atunci nu ai cum sa incentivezi schimbarea masinilor vechi cu masini ecologice. pt detaliere,

frate ce cuvinte inventezi! nu mai siluiti neica limba romana sa aratati ca sunteti destepti si mai cunosteti 5 cuvinte din alta limba. astia de vorbesc asa pasareste nu se pot de fapt exprima corect in nicio limba. termeni de felul asta sunt definiti drept barbarisme.

http://dexonline.ro/definitie/barbarism

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa parasim lumea asta utopica in care totul este corect si totul este gratis. Statul are nevoie de bani, ca de aia este pusa taxa aia.

Combinatia intre comunismul fara taxe si impozite si capitalismul cu masini moderne si TV cu diagonala de un metru (si ceva) si cu aifon si cu motocilete de ultim generatie nu prea exista... e o utopie in care noi romanii credem si care ne tine 20 (si ceva) de ani intre Occident si Orient.

Din pacate, traim intr-o lume bazata pe schimburi comerciale, si asta o recunosc si eu chiar daca nu sunt un fan al consumatorismului... chiar din contra.

Faptul ca am folosit un cuvant importat din engleza nu cred ca schimba cu ceva intelesul ideii, asta daca nu cumva esti din start setat sa nu dai dreptate, si atunci vei caracteriza orice idee contrara celor pe care le ai deja si pe care vrei sa le aperi drept aberatie, imbecilitate sau... barbarism.

Insa la final, pentru ca nu are loc un schimb de idei nu castiga nimeni, si de pierdut am pierdut toti... eu pt ca voi fi vorbit de pomana, iar dvs pt ca v-ati consumat timpul blocand niste idei care va deranjeaza.

@R1der eu nu am masina de ultima generatie, si daca ai citi ce am scris eu, ai descoperi ca te iei aiurea de mine... in formula actuala, pe masina de ultima generatie nu platesti mai nimic, adica pt un SUV cu motor euro5 care costa 25.000-30.000 euro, taxa de 250 euro, este un mizilic... Eu am atacat taxa de 2-3000 euro pusa pe masini care in sine nu fac atat. Formula prin care cel cu masina veche de 30 de ani nu are nici sansa la o masina de 6-12 ani ci la una de 20-25, Oau... ce taxa buna pt mediu

V-ati setat pe paragraful citat de ilustrul cavaler batran si ati pierdut esenta articolului, un articol care subliniaza tocmai incorectitudinea taxei si modul aberant in care lucreaza... in loc sa sprijine evolutia catre o masina mai buna, te blocheaza la o masina din anii '90.

PS: imi place oricum ca pe un forum moto, discutia despre taxa auto are doua pagini de raspunsuri iar cele despre preluarea Husqvarna de catre KTM si formarea unui "aproape-monopol" pe piata de motociclete offroad nu au nici macar un raspuns...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@MotoRhead

PS:erai bun de politician....

...Poate un politician rroman... care poate sa taie si sa spanzure dupa gandirea si interesele lui

si nu pentru viata mai buna a majoritatii romanilor!

Nici un om corect nu vrea ceva gratis. De fapt, ca si comunismul... ar ar fi o utopie!

Vorbind concret despre subiectul "noua taxa verde":

Doru are dreptate cand sustine ca aceasta taxa (si multe, multe altele) frizeaza ilegalitatea.

Intr-o tara de drept nu trebuie sa poata impuna nimeni, nimanui unui cetatean liber

cand si cum - ii place si vrea - sa mearga cu masina lui.

Cand si ce masina poate sa cumpere sau pastreze.

E dreptul unui om liber care respecta legile.

Intotdeauna diferite inventii financiare nu au vizat doar "culoarea timbrului"...

ci spolierea cetateanului de rand si ingradirea drepturilor persoanei.

De peste doua decenii tara asta nu produce decat banditi si taxe peste taxe.

Bineinteles, banditii sunt oficiali, iar taxele din ce in ce mai imbarligate si aberante!

Indiferent de ce tari si guverne o mai fac

nu e corect sa poti impune o taxa de poluare... prin impozitarea dubla a auto respectiv.

Corect e sa platesti pentru orice fel de proprietate.

Incorect sa platesti pentru poluare cand motorul nu functioneaza!

Am mai spus-o si o repet:

Totul se poate rezolva omeneste, la orice nivel prin logica simpla si de bun-simt!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci domnule Dan Nastase spuneti in cuvinte ... Militez pt introducerea unui aparat care sa masoare cati km a facut masina X... si atunci va intreb cine plateste acel aparat.

Asta daca nu va gandeati la o taxa introdusa in pretul benzinei/motorinei, moment in care va intreb cum o sa explicati motociclistilor ca trebuie sa plateasca si ei taxa care pana acum era orientata numai catre masini... Mai mult, va mai intreb daca puneti si la GPL taxa aia.

Nu spune nimeni nimic despre nici o obligatie sau restrictie

PS: ca eram sau nu bun de politician nu are nici o relevanta... nu sunt politician

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorhead, nu ma iau de tine stai linistit ci doar de faptul ca admiti si esti de acord cu impozitarea NOXELOR masinii lui Nea Costica. Nea Costica e amarat si se taraie. TU cu gandirea asta ii ingradesti "ograda".

Nu zic sa nu se impoziteze dar sa se salte si nivelul salarial. Pana una alta sa le lasam asa pt ca o sa mai avem putin pana ne pun astia taxe si pe aer respirat.

Si nu, nu pari ca ai fi genul de om care nu suporta societatea de consum. Imi cer scuze daca e o parere falsa dar asa mi se pare.

Si daca te referi la cumpararea masinii non euro sau Euro 1 si/sau 2, cu impozitare in functie de noxe tot nu nimic care sa ajute universul lui Nea Costica. Marii beneficiari de noroc nu se vor plange niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am intrat deja pe taramul discutiilor despre rolul statului in societate. Aici deja nu vreau sa ma bag pt ca am parere mai putin populista si s-ar putea sa supar domnisoarele virgine

daca Nea costica n-are bani de paine da are de benzina ca sa se duca la plantatia de vie ca sa aiba vin pana la vara cand gaseste el o solutie ca sa aiba 2-3 lei pt o bere... no comment (cu scuze pt aparatorii limbii romane)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri


Stimabile, oricat de stufoasa vrei sa faci discutia din acest subiect
eu militez pentru corectitudine:

Timbru de mediu = plătești atâta timp cat poluezi, nu cat ești proprietar !...

Intr-o tara in care oamenii sunt oameni
nimeni nu impune unui cetatean liber
ce sa faca cu timpul si banii lui, din ce an sa fie iubita lui...

cand si cum - ii place si vrea - sa mearga cu masina lui.


Adiacent m-ar interesa, apropo de subiect:
cate bujii sau cati litri de benzina poate cumpara un strungar roman dintr-un salariu
fata de un alt strungar traitor in Austria, Germania, etc

Sa auzim numai de bine!


asta e o discutie de felul aleia cu "ce varianta de comunism e mai buna".
taxa e ilegala deci nu trebuie sa existe. trebuie militat pentru a o desfiinta
nu discutat ce cuantum sau ce algoritm de calcul sa aiba.


Absolut corect!
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

re: husqvarna

monopolul era deja, husqvarna nu a contat niciodata, indiferent unde a fost lipita nu s-a simtit nimic. mai bine sa o lase sa moara in pace, dar vedeti, intotdeauna se va gasi unul sa dea un banut oarecare pe ceva reputatie. bmw ori sunt idioti ori cumpara marci sa fure tehnologie legal, desi e putin plauzibil. asa a facut si cu land rover. l-au luat, l-au dat. spun ca sunt idioti din cauza ca am impresia, fara sa detin cifre, ca investitiile facute in respectivele firme au fost mai mari decat profitul realizat din vanzare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am intrat deja pe taramul discutiilor despre rolul statului in societate. Aici deja nu vreau sa ma bag pt ca am parere mai putin populista si s-ar putea sa supar domnisoarele virgine

daca Nea costica n-are bani de paine da are de benzina ca sa se duca la plantatia de vie ca sa aiba vin pana la vara cand gaseste el o solutie ca sa aiba 2-3 lei pt o bere... no comment (cu scuze pt aparatorii limbii romane)

Gindire simplista de chiabur. Eu , de exemplu , fac naveta , masina e strict necesara. Taranii cara legume la piata cu masini vechi , dar care le produc bani. Mai sint exemple. Taxa asta , timbrul , pt. cine are cap si creier in el , este japca si bir , nu rezolva poluarea , care provine foarte mult din alte surse si care poluare este normala intr-o societate industriala. Daca nu ne convine , inapoi in copac.

Ma simt obligat sa mai scriu , pt. cei care nu gindesc prea profund , am o masina si o voi repara la infinit. Stiti de ce ? Pt. ca nu am bani de una noua si mai putin poluanta , desi cu 5.jumate la suta mixt cred ca nu poluez exagerat. Cine e devina ? Toate guvernarile , pt. ca ne-au saracit , deci phula bani de masini noi si din pacate ca mine sint multi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nevoie de nici un aparat ca sa demonstrezi ca intr-o anume perioada nu mergi cu masina/motorul. In UK (si cred ca si in alte tari)exista posibilitatea de a scoate temporar din circulatie un autovehicul prin completarea unui formular online, o declaratie. Asta te scuteste de a mai da bani pe asigurare (si taxa) care e obligatorie cand nu ai acel document. Pur si simplu declari autovehiculul ca scos "de pe drumurile" publice. Ti-l poti parca pe alee privata, garaj etc si nu platesti nimic, nici taxa nici asigurare.

Dar platesti taxa de mediu in functie de emisiile de CO2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Statul roman ... este curios cum avem tot timpul tendinta de a "inobila" o sleahta de politicieni incapabili cu aceasta sintagma . Incapabili ptr ca , la fel ca si dl Poanta(una proasta),dupa "eliberarea" noastra ca si popor de sub teroarea comunista nu au facut altceva decat sa copieze modele de "democratie" si sa le adapteze mioritic .

Taxa la taxa , asta este hotia asta pe care "statul" o numeste pompos "timbru de mediu" , in ideea de a mai stoarce niste bani rapid intr-o flagranta ilegalitate .

Cetateanul , necunoscand nu stie si se supune, ptr ca sunt parghii ptr ca el sa fie strans cu usa . In tot acest timp , "statul" , se joaca cu sabia lui Damocles , dand-ui cate-un bobarnac in plictiseala sa se mai invarta putin .

In ultmii ani , au copiat la greu sistemul fiscal francez , dar nu si facilitatile acestui sistem .

Si in Franta se plateste o taxa de poluare dar , doar ptr auto inscrise dupa '09 ! In plus , taxa de inmatriculare este redusa la jumatate ptr un vehicul mai vechi de 10 ani ! NU SE PLATESTE IMPOZIT AUTO decat ptr masinile de lux (camping-car).

Logica e simpla - lasa-i cetateanului libertate de miscare ,el produce si-mi plateste impozit pe venit . In caz contrar , el produce mai putin sau deloc si devine asistat si cheltuie bani de la buget .

Sper ca intr-o zi ,intr-un impuls de solidaritate , toti posesorii auto din tara sa iasa si sa blocheze tot : artere rutiere , cai ferate , porturi ... sa vada si "statul" ca dincolo de manariile si posturile lor cumparate sunt totusi la mila si dispozitia cetateanului .

http://vosdroits.service-public.fr/particuliers/F19211.xhtml

http://vosdroits.service-public.fr/particuliers/F19911.xhtml

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fuckere lasa-i ca astia de au ramas pe aici li s-a atrofiat creierul, de asta si fac aia ce fac, adica ce vor. zi mai bine cu harley ala, cam cati km mergi pana te rupe de spate? cat baga, sa pun si eu intrebarea idiotilor? ma invart sa iau un road king si mi-e sa nu fac cum am facut cu un vtx, am mers 1500km si l-am dat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu privesc pe nimeni de sus, dar ma unele pareri care in general au starnit reactii violente... nu vreau sa avem discutii despre politologie, liberalism, noliberalism si anarhism pe un forum de motociclism.

Pana una alta, in articulele pe care le-am scris am vrut sa subliniez ca taxa/timbrul este de-an pulea si ca se pot gasi solutii mult mai echitabile (in opinia mea).

Dar se pare ca mister Nastase, mai nou si un Guru in politica si administratie nu doar in motociclism, considera aberant orice nu este 100% in tiparele dumnealui... si dupa el toata lumea.

Pun pariu de 60% dintre cei care m-au injurat nici macar nu au parcurs textul ala din prima pagina in intregime. Dar au parcurs "cat le trebuie"... sunt in general uimit de cum crede lumea ca poate intelege o idee parcurgand numai 50% din ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...