Mergi la conţinut
  • 0
Autentifica-te  
marius,biciclistul

sub 34 de cai in primii doi ani?

Întrebare

Mi-a trecut o chestie prin cap acuma, si nu pot sa ma lamuresc singur. Parca imi amintesc de pe vremea cand invatam pentru permis ( B ) ca pentru A exista unele limitari, in sensul ca 2 ani nu ai voie sa conduci motociclete cu o putere mai mare de 34 cai. Asa este? Daca e asa, se aplica realmente acest lucru? Adica vad ca incepatori isi iau direct cu motoare mult mai puternice.

Pe mine nu ma bate gandul la asa ceva, eu as vrea sa iau un GS500 sau ceva mai vechisor (Honda VT 500 E,Honda Night Hawk, depinde de banii cei voi avea si de ce gasesc), Ca sa merg cu asa ceva trebuie sa mai astept 2 ani dupa ce iau A-ul sau cum?

Hopa ca am mai gasit ceva. Se pare ca memoria nu m-a lasat.

Art. 55. (1) Persoana care solicita examinarea in vederea obtinerii permisului de conducere trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

a) sa aiba varsta de cel putin 16 ani impliniti, pentru subcategoriile A1 si B1;

B ) sa aiba varsta de cel putin 18 ani impliniti, pentru categoriile A, B, BE, Tr, C si CE, precum si pentru subcategoriile C1 si C1E;

c) sa aiba varsta de cel putin 21 de ani impliniti, pentru categoriile D, DE, Tb si Tv, precum si subcategoriile D1 si D1E;

d) sa fie apta din punct de vedere medical si psihologic pentru conducerea autovehiculelor din categoriile si subcategoriile pentru care solicita examinarea;

e) sa faca dovada absolvirii, cel putin, a cursurilor primare;

f) sa faca dovada ca indeplineste conditiile prevazute de art.24 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, denumita in continuare ordonanta de urgenta.

(2) Posesorul permisului de conducere pentru categoria A are dreptul sa conduca o motocicleta cu o putere care depaseste 25 kW sau un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg ori o motocicleta cu atas cu un raport putere/greutate care depaseste 0,16 kW/kg, numai daca are o experienta de minimum 2 ani pe o motocicleta cu specificatii tehnice inferioare sau daca persoana are 21 de ani si promoveaza un test specific de cunostinte si comportament.

La treaba cu kW nu prea stiu, dar e ceva la mijloc deci. In ce consta ´´testul specific de cunostinte si comportament´´ stie cineva? Ca slava Domnului am peste 21 de ani.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

24 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

un prieten si-a luat A-ul acum cativa ani (pe vremea cand dadeai cu garcea in spate) si a mai dat un test suplimentar sa poata merge pe motocicleta mai mare. Din cate am inteles eu a dat un fel de poligon, dar ceva mai complicat.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

In general politia nu se leaga de acest lucru. O singura amenda am auzit sa se fi dat pentru asa ceva in 2 ani de zile, dar amenda s-a dat la comanda, adica au fost reclamatii si a doua zi a venit garcea in inspectie in zona si nu avea ce amenda sa dea si a dat-o p-asta ca de asa e in romania.

Testul specific de cunostinte si comportament nu se da nici la politie si nici la scoala de soferi ci la cluburile sportive in domeniu. E mai greu de intrat in posesia unui asemenea document. Oricum luandu-ti o motocicleta din acele exemple nu vei risca prea mult. Cel mai bine cred ca functioneaza cand ii argumentezi politistului ca chiar daca ai peste 25KW nu depasesti raportul de 0,16 kW/kg si sa il pui sa faca impartiri sa vezi ce iese. :blum:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Salut.Eu am luat un motor Suzuki de 400 cm cubi,nu stiu sa-ti zic cati cai are sau KW.Dar eu mai am permis B+E,C+E de vreo 8 ani.Nu cred ca se va lega politia de asta.

Acu am pe permis asa A;B+E;C+E.

O sa vreau si D cat de curand.Dar trebuie experienta de trafic.Nu cred ca are puterea motorului ceva.Totul e sa fii disciplinat in trafic.

Bafta si drum uscat.

E destul de puternic si la 400 cm cubi.Al meu are 4 supape pe piston.Dar e faorte bun la consum 3,5 l /100 km.am consum bun.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Aici nu conteaza cate grade ai!In primul lucru se respecta legea.Eu am tot abecedarul iar A-ul il am din Aprilie asa ca ar trebui sa ma conformez la ce scrie in decret :rtfm:

Eu am un FZR de 600 cu vreo 90 de calutii.Dar sincer merg cam cu frica, pt ca am auzit ca politia a inceput sa dea amenzii incepatorilor cu motoare mai mari de 34 cp.

Asta e ce am auzit.Daca afla cineva ceva sigur sa dea de veste

Bafta si asfalt uscat

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
Cel mai bine cred ca functioneaza cand ii argumentezi politistului ca chiar daca ai peste 25KW nu depasesti raportul de 0,16 kW/kg si sa il pui sa faca impartiri sa vezi ce iese.  :blum:

<{POST_SNAPBACK}>

buna asta =))=))

cred ca prefera sa te lase sa pleci :scooter: decat sa ia foaia si creionul in mana... nu de alta, da' se aduna toata sectia :gora: si tot nu stiu cum sa inceapa impartirea :help:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Sa stii ca nici GS 500, daca nu e limitat, nu e limitat, depaseste limitele alea. Oricum, si eu am mers un sezon pe unul (prima mea motocicleta), si a fost OK. Acum, desi nu am implinit doi ani de cand am categoria A, am trecut deja la ceva mai mare (GSXF 600). Pana acum nu am luat amenda pentru ca motocicleta ar avea putere prea mare.

Cand am terminat scoala (am facut-o la 'Nea Iancu in Baneasa), instructorul mi-a zis ca imi poate elibera el o adeverinta din aia care sa ateste ca am facut cursul respectiv. Nu stiu exact ce trebuia sa fac eu pentru asta, ce am retinut era ca ma costa vre-un milion juma'...

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
nu te intreaba nimeni de KW , stai linishtit , doar la evenimente neplacute ... :) Mergi fara frica si atentie in trafic

tipul deja are vreo 4 ani de experienta.. postul e din 2005

:beer:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
tipul deja are vreo 4 ani de experienta.. postul e din 2005

:beer:

Da mai e din 2005.... dar din cate se vede nu a zis nimeni ce patesti daca te opreste cap de creta si tu ai sub tine un motor de peste 25kw si nu ai cei 2 ani de "experienta" sau acel curs suplimentar...

Am scris "experienta" ca de exemplu imi iau permisul la 18 ani si pana la 20 nu imi iau motor si nu conduc nimic... atunci aia 2 ani nu se considera experienta....

Deci, ce iti face cap de creta daca te opreste???? asta e intrebarea....

Numa' bine!!! :beer::beer:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Poa sa fie si din 2000 topicu, ca tot actuala e treaba, intradevar, cea mai mare ironie e cand unu isi ia permis sa zicem toate categoriile, facand si A ca "sa le aiba pe toate" pe plastic, si dupa 2-3 ani in care nu a condus decat masina si tir, ii pica pe mana un motor de 150Cai sa zicem, cu care ARE DREPTUL SA MEARGA!!! desi el din scoala n-a mai condus nik, si la scoala motorul are sub 20cai sigur; iar unu care s-a dat 10 ani pe la padure cu enduroaie si crosuti pana la cel mai violente, inca de mic copil, sau face motociclism de performantza pe circuite de viteza(totzi au sub 18 ani cand deja se dau cu motoare de minim 40cp si aproape sigur testeaza si un miar preparat de minim 180cp ), cand isi iau A tre sa dea testu ala, sau sa iasa 2 ani numai cu motoare sub 25kw :lol:

....da asta-i legea, n-ai ce face.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Replica asta este prea generalizata. Intr-adevar sunt si astfel de persoane, dar majoritatea sunt incepatori care vor motor. Fac scoala si sar pe un R de 120Cp, intrebandu-se ce se intampla daca ii prinde militia.

Baga un onchi la http://www.timberwoof.com/motorcycle/faq/europe.html sa vezi ce restrictii sunt in alte parti Franta de exemplu ("In France motorcycles are limited to max horsepower limit of 106bhp. Tuning is illegal if it takes the bike above this"), Germania etc.

Judecand per ansamblu eu zic ca este o chestie cat se poate de dreapta, si ar trebui respectata. Eu am respectat-o si nu vreau sa ma dau exemplu de "za best" dar este o lege nu degeaba pusa.

Multi ar fi trait daca...

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Parerea mea e ca ar trebui sa existe o asemenea lege si pentru cat. B!!!!!!

Adica ar fi mult mai de folos aceasta lege pt masini care fac mult mai multe victime decat motocicletele.

Dar e buna si pt cat A, dar din pacate nu se respecta...

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Eu sunt de parere ca daca stii sa conduci un TIR cu schimbator cu bataie (si gama)... nu te mai poate surprinde nimic :) Cat despre cei 2 ani, nu-ti zice nimeni nimic de chestia asta daca te opreste .. si oricum .. daca ti-ar spune ceva si vrea sa-ti dea amenda sau ceva, sa ii ceri sa-ti arate unde scrie sanctiunea pentru chestia asta (pentru ca nu e scrisa nicaieri)

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Nu prea sunt de acord cum ca "daca stii sa conduci un tir, gata esti regele soselei".

Iti spun eu ca te pot surprinde foarte multe chestii din celalalte categorii. La fel cum daca stii sa conduci un avion esti si maestru pe elicopter cu 5 ore de zbor.

Fiecare clasa are individualitatea ei, de aia sunt si categoriile pe carnet; individualitate ce se face mai resimtita de la 4 la 2 roti

Sunt atatea chestii diferite: echilibru, sistemul de franare, inclinatia in curbe, greutate/CP, ciclistica etc.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
Replica asta este prea generalizata. Intr-adevar sunt si astfel de persoane, dar majoritatea sunt incepatori care vor motor. Fac scoala si sar pe un R de 120Cp, intrebandu-se ce se intampla daca ii prinde militia.

Baga un onchi la http://www.timberwoof.com/motorcycle/faq/europe.html sa vezi ce restrictii sunt in alte parti Franta de exemplu ("In France motorcycles are limited to max horsepower limit of 106bhp. Tuning is illegal if it takes the bike above this"), Germania etc.

Judecand per ansamblu eu zic ca este o chestie cat se poate de dreapta, si ar trebui respectata. Eu am respectat-o si nu vreau sa ma dau exemplu de "za best" dar este o lege nu degeaba pusa.

Multi ar fi trait daca...

Prea multe ingradiri fac escapadele muuult mai "dulci" si pana la urma se transforma in drog, asta pe linga faptul ca, la atatea ingradiri(limitarea puterii in Franta in principiu) dau naibi de pamant cu ideea de democratie, libertate si drepturile omului, treaba care nu ar prea conta, daca nu s-ar bate insusi conducatorii acestor tzari cu caramida in piept.Un alt exemplu este Japonia unde impozitul la motociclete cu un motor de peste 400cc e colosal......si se mai cred ei civilizati, asta e lagar deja!!!!! :chair: Trebuie sa existe niste reguli, si sa fie respectate mai ales, da nici nu poti sa-ti bati joc de drepturile omului doar ca ii place un motor de 500cc sau de 120cai......la urma urmei e decizia fiecaruia ce face cu viata lui, chiar daca e mai mult sau mai putin constienta!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

ca tot vorbeai de democratie ... nu conteaza ca e inconstienta. libertatea nu se intelege prea bine cu paternalismul. oricum nu mi-as face iluzia ca impozitul acela e pentru a te proteja pe tine de ceva .. e mai degraba pt a extrage resurse. curba cererii nu-i f elastica pt anumite produse .. vezi tigari bautura motoare etc. in afara cazurilor de criza economica serioasa cand scade cererea agregata nu prea se intampla ca o majorare de taxa sa scada consumul. chestia asta e stiuta de cei care impun aceste taxe si tocmai de aia argumentul ca "o facem pt binele vostru" e bullshit.

daca vreau sa te protejez te informez. ce faci dupa asta ... e problema ta.

ca sa fiu mai clar. cata vreme cererea nu scade si acest lucru este cunoscut de policy makers inseamna ca politica nu isi atinge targetul. daca se persista cu ea e un semn destul de clar ca targetul real e altul. nu scaderea consumului ci pur si simplu extractia de resurse. cum tortul social e finit ca orice tort, orice resursa extrasa de la unii se duce la altii. cum partidele moderne sunt cartelizate, cum grupurile de presiune traiesc din rent seeking samd .. iete motiv bun pt a gasi orice justificare sa scoatem bani de la diverse categorii de oameni irelevanti la vot :)

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Nare nici o legatura condusul tirului cu condusul motorului... tiru ii mare si il vede oricine deci in consecintza ar trebui sa fie sinucigas ala care sa vrea sa iti taie calea sau complect idiot... in schimb cand esti pe motor esti invizibil!!! cand iti taie vreunul calea si te bagi in el sau da peste tine mai are si tupeul sa zica: "Nu te-am vazut!!!".... casca ochii ca daca eram cu tancu poate nu ma vedeai nici atunci, da nu ii bai ca te vedeam yo, da nu te vedeam bine!!! (era un spot publicitar cu treaba asta)

Nu e rea chestia dar oricum nu se respecta, si eu cred ca exista militzai care habar nau de treaba asta.

@Ra007 In japonia treaba cu impozitu cred ca ii valabila si la masini, ca nu ii de mirare de ce le modifica ei in asa hal incat din motor de 2 litri scot 450 de cai, practic ii tot motor de 2 litri deci impozit mai mic :))

Si vorba ta, fiecare face ce vrea cu viatza lui, deci nu ma intereseaza atata timp cat nu ma afecteaza.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
@Ra007 In japonia treaba cu impozitu cred ca ii valabila si la masini, ca nu ii de mirare de ce le modifica ei in asa hal incat din motor de 2 litri scot 450 de cai, practic ii tot motor de 2 litri deci impozit mai mic :))

Si vorba ta, fiecare face ce vrea cu viatza lui, deci nu ma intereseaza atata timp cat nu ma afecteaza.

Da, plus ca, un motor asa stresat tine mai putin decat unul mai normal de 2000 si 150cai, si ghici cine are de castigat din treaba asta.......deci mafia japoneza este si in industria auto-moto, iar statul le canta in struna :thumbdown: .....asa ca ar trebui facut ceva in caz ca se va intampla si la noi asa ceva(macar in privinta impozitului la moto) :help:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×