Dintre toate motocicletele retro, Triumph Bonneville este cea care a reusit sa pastreze cel mai bine imaginea motocicletei originale, chiar daca la interior nu prea mai are multe in comun cu batranul bicilindru al epocii de glorie a industriei moto britanice.
Motorul are tot doi cilindri, este racit tot cu aer, dar distributia este una moderna, alimentarea este prin injectie (frumos camuflata sub doua false carburatoare si… cel mai important, nu lasa pete de ulei pe oriunde stationeaza mai mult de un minut asa cum o faceau modelele anilor ’70-’80.
Te astepti de la un motor ca asta sa aiba un caracter ‘batranesc’, dar daca te urci in sa si o iei din loc, vei descoperi ca motorul e surprinzator de vivace, echilibrat si chiar economic.
Ciclistica este si ea echilibrata insa nu fara cusur.
Frana fata este putin cam ‘subtire’, dar daca ar fi mai puternica ar pune la munca furca, nici ea foarte solida. E drept, nu vorbim de o sportiva, chiar daca motorul te imbie s-o mai alergi din cand in cand.
Pe langa furca nu ne-au placut nici ghidonul atipic, nici oglinzile, dar… sa fim seriosi, ambele sunt chestii care tin de gust si care pot fi remediate foarte usor.
Pozitia de pilotaj este placuta (facand abstractie de forma ghidonului), numai buna pentru plimbari relaxate prin oras, dar sunt de evitat drumurile proaste, din cauza suspensiei spate si a seii, ambele putin cam dure.
Chiar daca se fabrica in Tailanda de ani buni, calitatea finisarii nu are de suferit. Bonneville ramane un Triumph.
Foto: Orlando Dumitru
Model: Ruxandra Tatuaje: Ink.Mania Casca: AGV RP60 Cafe Racer Black (unitedmotors.ro)
Locatie: B&C Motoshop
Articol preluat de pe site-ul motorhead.ro