Mergi la conţinut

Kawasaki El252 Eliminator


Recommended Posts

Salut

[re-edited nov08]

Am un Kawasaki EL252 din 1997. M-am mai documentat si voi raspunde unor intrebari la care nu stiam raspunsul acum ceva timp.

1. Din acest motiv vreau sa schimb kitul de lant cu unul potrivit cu motorul asta. Si as vrea sa ma lamuresc ce tip si ce model ar fi ok. Inca ceva cu ce naiba sa dau pe el dupa cel montez sa nu imi fac neagra de ulei cu praf toata partea stanga la motor (aparatoare lant + brat furca + janta + cauciuc + telescop)

*Eliminatorul EL252 (tipurile fabricate dupa 1996, care au motor de 252cmc, si de obicei au si turometru) utilizeaza ca standard pinion fata 14 dinti, pinion spate 40 dinti (nu 44 ca EL250) si lant O-ring, 520. Variantele X-ring, VX-ring, bla bla-ring sunt variatiuni pe aceasi tema a O-ringurilor si deci asemanatoare in functie si utilizare. Legat de numarul de dinti, un schimb al numarului de dinti este o metoda f buna de optimizare a tinutei de drum (atata timp cat nu exageram).

Pe scurt - modificarea nr de dinti pe pinionul fata este dupa parerea mea inutila (un numar mai mic de dinti va uza lantul datorita unghiului mai mare, razei mai mici pe care circula lantul; un nr mai mare de dinti va putea crea probleme la distantele minime dintre lant si ghidajul acestuia). Deci modificarea nr de dinti pe pinionul spate este modalitatea usoara si convenabila de a modifica raportul de transmisie. Prin cresterea nr de dinti se obtine o crestere a acceleratiei dar in acelasi timp turatia motorului pt a mentine o viteza anume va fi mai mare -> creste acceleratia, creste turatia, creste consumul. Prin scaderea nr de dinti se obtine o scadere in acceleratie, dar turatia pt o anumita viteza scade. Implicit scade si consumul. -> scade acceleratia, scade turatia, scade consumul. Ideea generala e sa nu exageram.

2. Curatarea si sincronizarea carburatoarelor. Este o operatiune prea grea de facut acasa??? Ce credeti. Puteti sa imi dati ceva indicatii. Am cateva tutoriale de sincronizare de pe internet si nu pare asa greu. Doar ca la EL252 carburatoarele sunt inghesuite bine de tot.

*Curatarea carburatoarelor e recomandat sa o faceti doar daca motorul da semne ca nu ar merge bine si sunt indicii ca acestea ar fi de vina. Sincronizarea se realizeaza f greu si e recomandat sa o faca un specialist bun (presupune demontarea totala a carburatoarelor - se poate face si o sincronizare simpla din surubul de sincronizare dar aceasta nu presupune ajustarea componentelor interne din carburator.

Atat deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe lant trebuie sa dai doar cu spray de lant. Recomandarile zic ca e bine ca asta sa se faca la cam fiecare 300 km. In momentul in care lantul se incarca, trebuie spalat inainte de a se unge. Eu fac asta cu o perie rigida si cu motorina. Exista si sprayuri speciale de curatare, asa stiu.

Sincronizarea carburatoarelor se face de catre cei priceputi, cu scule potrivite. Asa stiu eu, asa ca eu nu-mi bag degetelele sa fac asta. Daca dai peste cap carburatoarele, fie nu-ti mai functioneaza utilajul, fie iti functioneaza prost si cu consum mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

M-am apucat de intretinerea de toamna a motorului. Voi pune cele mai importante mentiuni pt a servi unor oameni ca mine care nu stiu cum sa faca (si eu am aflat luna asta). :)

1. Golirea carburatoarelor de benzina - suruburile din partea inferioara, cu cap pt hexagon de 3mm, benzina va curge prin furtunasele aferente

2. Golirea rezervorului, aplicarea unui spray de lubrifiere in interior pt a evita formarea ruginei, demontarea acestuia si depozitarea la temp normala si umezeala minima (mentionez ca nu am un loc de depozitare incalzit)

3. Spalarea amanuntita - incluziv spite si locuri greu accesibile

4. Lustruirea suprafetelor vopsite

5. Reglarea cablurilor conform manualului

6. Schimbul placutelor de frana, kitului de lant, crush barului, anvelopelor

7. Confectionarea unei aparatori din cauciuc pt aripa fata sa nu mai arunce pietricele din asfaltul proaspat in grilajul de la radiator (mai nou pe la noi fiind f multe drumuri cu asfalt nou noutz in mii de straturi aplicat in fiecare luna)

8. Acoperirea motocicletei cu o husa buna!

Voi incerca sa pun si niste poze cu operatiuni de intretinere (cand voi schimba placutele de frana, lantul, schimb ulei, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am sa le iau treptat si voi pune ce cred ca e mai important.

Radiatorul

Foarte important e sa aveti grija de el. Este scump unul nou si nu stiu daca gasiti usor acealasi model. Foarte important este faptul ca in Romania circulam cateodata si pe drum neasfaltat sau pe drum prost asfaltat. Unele pietricele pot trece de gratarul standard si vor bloca accesul aerului.

Solutia este una relativ simpla, voi monta pe aripa fata o aparatoare (ca cele de la rotile de camion) din cauciuc cumparat de la metchim (cel pt talpa de papuci). In plus voi monta un gratar cu ochiuri mai mici (dar nu exagerat sa nu mai las aer sa treaca).

Radiatorul trebuie spalat destul de des, mai ales dupa mers prin praf sau ploaie. Mizeria se poate cimenta intre lamelele acestuia. Daca ati ajuns totusi cu un radiator plin de pamant, nu ma speriati. Se desface usor (cele 2 coliere de la furtunele de intrare si iesire plus cele 2 suruburi de prindere). Cu o clema de dosar plic si multa rabdare se slapa cu grija intre lamele pana iese toata mizeria. Nu folositi jet puternic de apa sa nu face mai mult rau.

*Daca va intrebati cum goliti antigelul pt a il schimba urmati pasii: 1. desfaceti capacul de langa ghidon 2. desfaceti surubul de pe pompa de apa (localizat langa schimbator, surubul de jos, cel mai iesit in exterior)

Aveti grija de radiatorul vostru, e un atu fata de motoarele fara :yes:

Frana fata - Schimbatul placutelor

Este o operatiune destul de simpla.

1. se ridica motocicleta pe un cric (al meu e improvizat)

2. se da roata jos (cu ocazia asta verificati rulmentii sa nu aiba joc, spalati si gresati cu vaselina vitezometrul

3. masurati grosimea discului - minim 4mm; placutele se vor schimba daca au sub 1mm grosime

* pe frana mea erau placute sintered asa ca am optat pt acelasi material

4. dati jos etrierul (doar in cazul in care frana este murdara, vezi poze)

5. se dau jos placutele vechi - si va uitati bine cum sunt asezate piesele cand le demoantati

6. apasati maneta de frana cu incredere pana iese pistonul vreo 2 cm in afara, il curatati bine bine pana e lucios si il gresati cu un pic de vaselina dupa care il impingeti inauntru pana la nivelul etrierului

7. montati etrierul la loc

8. montati placuta mare impingand etrierul spre exteriorul rotii sa puteti trece urechile placutei peste tijele din metal apoi montati placuta mica impingando in lacasul ei langa piston

9. dati de maneta de frana de multe ori pana recapatati presiunea. NU mergeti direct cu motocicleta daca nu aveti presiune pe frana!!!

*Daca nu reusiti sa restabiliti presiunea trebuie sa faceti o aerisire. Daca lichidul de frana este maro inchis spre negru sau daca nu aveti nivelul corespunzator de lichid in rezervorul de pe maneta trebuie sa schimbati lichidul de frana. De asemenea se recomanda schimbarea acestuia la 2 ani sau cand isi schimba culoarea.

Poze:

Etrierul pe bratul furcii:

post-14262-1226771621_thumb.jpg

Etrierul curatat si cu pistonul impins la maxim ca sa putem monta placutele:

post-14262-1226771654_thumb.jpg

Se strange din punctele de care tin eu cu degetele sa putem monta placuta mare:

post-14262-1226771665_thumb.jpg

Si se monteaza placuta mare trecand ghidjul de pe furca al etrierului prin urechile placutei

post-14262-1226771670_thumb.jpg

Lant si pinioane

Daca pinionul vostru arata cam asa:

post-14262-1226772760_thumb.jpg

este timpul sa il schimbati. Este f bine sa schimbati tot kitul (pinioane, lant). Unele din cele mai folosite sunt kiturile DID. Eu am cumparat sub 4 milioane tot kitul (pinion fata 14 dinti, pinion spate 40 dinti, lant X-ring 112 zale, zala de legatura cu nituire)

Pt montat va recomand un filmulet f util si explicit: cautati episodul nr 8

Este f usor de schimbat doar ca va trebuii sa dati jos radiatorul si galeriile de evacuare a gazelor ca sa ajungeti la pinionul fata :(

Hibernatul motocicletei iarna

Inca un link f util: cum sa ne pregatim motocicleta pt iarna

Dintre cei mai importanti pasi (pt mine):

1. spalatul motocicletei

2. astuparea gurii filtrului de aer (sub sa)

3. demontarea bateriei si aducerea ei in casa la caldura si incarcarea acesteia macar o data pe luna (curent sub 1A)

4. golirea carburatoarelor (sub fiecare exista 1 surub inbus de 3,5mm parca si un furtun - verificati si daca benzina care iese este murdara

5. astuparea tevii de esapament cu o punga legata cu elastic

6. dati cu ulei pe partile unde vedeti rugina

7. verificatul bujiilor si ungerea cilindrilor in interior

Voi detalia un pic pasul 7 pt EL252:

-va trebuie o cheie de bujii (de 16) lungaaaaa.

-stergeti bine praful inainte sa scoateti bujia sufland aer comprimat si langa bujie

-daca bujia are culoarea normala (maro cafeniu - gen cacao cu lapte sunteti fericiti - nu mai umblati la nimic decat la distanta dintre electrozi (care trebuie sa fie 0.6 - 0.7 mm - eu am pus 0.6 pt ca oricum se mareste in timp) NU bateti cu lera intre electrozi! bateti in electrodul curbat apoi masurati cu lera si eventual ajustati distanta. Daca bujiile au depuneri pe ele sau sunt albe sau negre - va trebuii sa gasiti cauza!

-puneti 1 ml de ulei de motor (eu am pus din restul de la schimbul de ulei) in fiecare cilindru cu autorul unei seringi

-schimbati in viteza a 6a si miscati de roata spate pt a misca pistoanele sa distribuiti uleiul in piston

-montati cu grija bujiile la loc ungand un pic filetul

-bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... ca idee ... eu am scapat cat de cat de problema radiatorului infundat schimband aripa fatza

i-am pus una de shadow si nu mai am probleme cu mizeria.... bineinteles am dublat grilajul de protectie punand pe interior o plasa luata de la un filtru de aer (de pe un buldoexcavator parca..... sita cu ochiuri miciaflata pe interiorul filtrului),

la capitolul placute de cand a facut un nene de la o autobaza ceva minune cu ferodou de ala bun nu am nevoie sa schimb placutele.....

sa incercati sa schimbati antigelul la 2 ani si lichidul de frana la fel

@ iridiu sa vezi distractie cum e de mare la el de 600 ,in ce priveste desfacerea surubului de purjare de la carburatoare toate is orientate spre dreapta ..., daca la primele doua carburatoare e cat de cat ok la al trei-lea si al patru-lea nu mai ajung neam.... nici cu cel mai lung imbus

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de radiator - o sa incerc in prima faza sa modific gratarul adaugand un fel de sita, iar aripa momentan voi adauga un decupaj de cauciuc de talpa (se gaseste pe la magazinele de gen metchim). ma voi chinuii sa fac un model care sa arate bine, daca nu exista intotdeauna posibilitatea schimbului aripii. japonezii nu sau gandit ca noi o sa mergem si prn pietris cu ele :rolleyes:

pt suruburile alea de golire a carburatoarelor sa sti ca m-am gandit si eu mult. nu prea rezolvi cu inbus lung mai ales daca nu ai unul din aliaj bun - mai rar pe la noi (pana si in magazine de specialitate). dar taicamiu a venit cu solutia ingenioasa. o surubelnita din aceea cu cap magnetic intrerschimbabil la care am adaugat 5 extensii pt masina de gaurit de mana (acea mici cu baterii) si in varf un cap inbus. a merg usor si e solid nu se va deforma ca un inbus lung si subtire. traim in romania, daca nu avem scule le inovam pe alea pe care le avem.

fain zl 600, f. f. fain :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de radiator - o sa incerc in prima faza sa modific gratarul adaugand un fel de sita, iar aripa momentan voi adauga un decupaj de cauciuc de talpa (se gaseste pe la magazinele de gen metchim). ma voi chinuii sa fac un model care sa arate bine, daca nu exista intotdeauna posibilitatea schimbului aripii. japonezii nu sau gandit ca noi o sa mergem si prn pietris cu ele :rolleyes:

pt suruburile alea de golire a carburatoarelor sa sti ca m-am gandit si eu mult. nu prea rezolvi cu inbus lung mai ales daca nu ai unul din aliaj bun - mai rar pe la noi (pana si in magazine de specialitate). dar taicamiu a venit cu solutia ingenioasa. o surubelnita din aceea cu cap magnetic intrerschimbabil la care am adaugat 5 extensii pt masina de gaurit de mana (acea mici cu baterii) si in varf un cap inbus. a merg usor si e solid nu se va deforma ca un inbus lung si subtire. traim in romania, daca nu avem scule le inovam pe alea pe care le avem.

fain zl 600, f. f. fain :beer:

aripa de shadow a mers la fix acolo..(numa a trebuit sa majorez gaurile umpic) , iar la radiator sita am pus-o pe interiorul grilajului existent

pt carburatoare multam de sfat o sa incerc si asa :beer:

iar pt posesorii de el600 cand veti ajunge(ca veti ajunge la un moment dat) sa fiti pusi in situatia de a schimba simeringul de la grup (aviz celor care au trotinete cu cardan) inainte sa introduceti simeringul nou in carcasa aveti grija sa decupati din ceva sticla de coca cola ... fanta etc o bucata care sa inveleasca axul de intra in grup. Intrucat (din motive stiute numai de japonezi si de cativa mecanici) axul este prevazut cu un sant situat exact acolo unde ar trebui sa intre simeringul in carcasa exterioara ......puneti simeringul pe ax .... culisati usor si taman cand tre aplicata o bataie (rupta din rai) circulara buza interioara a simeringului se propteste in santul mai sus mentionat( si nu mai pleaca de acolo nici cu cele mai alese blesteme si injuraturi)

de aceea va recomand sa folositi metoda de mai sus..... dupa ce ati fixat simeringul trageti pet-ul afara si gata

ps .... eu ... cu ocazia schimbarii simeringului ... am ramas usor blocat cand mi-am dat seama cate injuraturi a luat simeringul ,axul,japonezul de a facut acel sant si mama lui ,in decurs de doua ore..(dupa doua ore de luat dupa alfabet mi-a picat fisa cu sticla de plastic.... si asta din pura intamplare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

salut.

daca tot se topeste zapada ma gandeam sa ma apuc de lucru.

am ramas in pana de idei la ce sunt surtunele notate cu ??? pe desene. in manualul de la kawasaki stuturile alea de pe carburatoare ar trebuii sa fie pt vacuum. si in poza din manual sunt conectate 2 furtune la ele. pe motorul meu unul e legat la un furtun, iar celalat are un dop (se vede in poza)

de asemenea ma intereseaza ce ar trebuii sa fie furtunul care iese dintre carburatoare ? ca nu duce nicaieri... sta in aer asa (am constata asta cand am schimbat filtrul de aer.

pozele:

post-14262-1232564000_thumb.jpg

post-14262-1232564007_thumb.jpg

daca ma poate ajuta cineva, multumiri.

_________________________________________________

-pana una alta, legat de filtrul de aer. nu stiam ca trebuie, dar filtrul de aer daca este tip spuma sau sintetic (nu e valabil pt cele din hartie) trebuie unse cu ulei. nu mult dar sa fie uniform peste tot, excesul storcanduse fara sa se rupa filtrul. curatarea se face in solventi mai putin periculosi (adica motorina, ca benzina se poate autoaprinde de la scantei electrostatice dintre mana si bluza de pe voi, sau de la o cheie scapata din mana)

sursa unde puteti citi mai mult: Intretinere filtru de aer

__________________________________________________

In pregatirile pentru primavara care bate la usa am mai facut cate ceva legat de motor.

Din cele marunte:

- cumparat anvelope Heidenau (o marca f accesibila la pret si zic eu calitativa, deoarece am si pe fata cumparat in vara anul trecut) (pt profil vezi poza mai jos)

- platit impozit :D - pana in martie e mai ieftin

- caut service pt ITP - sa nu uitati ca mai sunt si formalitati de facut :rolleyes:

- incarcat bateria care ajunsese la 12,10V (tensiune in gol) cea ce corespunde la aprox 25% din capacitate. Legat de baterie este important de retinut ca bateria NU se lasa in frig, SE completeaza cu apa distilata pana la semn SI NU se lasa sa se descarce sub 12 - 11.89V in nici un caz!

Pentru cei care nu vor sa dea o gramada de bani pe un incarcator din comert va exemplific incarcatorul construit de mine (ca sursa de tensiune eu am folosit alimentatorul de la laptop 18,5V DC; se poate utiliza si un traf obisnuit doar sa aiba minim 15V dc iesire si maxim aprox 25V):

Sursa circuitului: Incarcator acumulator plumb (normal)

Pret: aprox. 10 ron (se poate reduce in functie de ce aveti prin casa)

Functionalitate: in prima etapa incarca cu limitare de tensiune reglabila din rezistenta reglabila (recomandat 13,8V in gol) si curent de aprox. 1,2A; spre final cand tensiunea pe baterie ajunge spre 13,8V se reduce curentul pana la valori de > 100mA. In acest moment bateria este incarcata. Se poate lasa conectat deoarece incarcatorul va furniza curent doar cat este necesar in descarcarea naturala a bateriei. Eu prefer deconectarea dupa 24h si depozitarea bateriei intrun spatiu ferit de lumina, umezeala si caldura (dar nu valori negative).

Cateva imagini cu circuitul de incarcare (in pasi marunti):

post-14262-1233344102_thumb.jpg

*piesele

post-14262-1233344127_thumb.jpg

*gaurile si asezarea componentelor

post-14262-1233344136_thumb.jpg

*verificarea pozitionarii si taierea picioruselor

post-14262-1233344140_thumb.jpg

*desenarea cu marker de CD a cablajului

post-14262-1233344144_thumb.jpg

*clorura ferica coroziva

post-14262-1233344149_thumb.jpg

*imersia in FeCl3

post-14262-1233344153_thumb.jpg

*verificarea procesului de coroziune

post-14262-1233344159_thumb.jpg

*dupa spalare cu multa apa

post-14262-1233344163_thumb.jpg

*lipituri

post-14262-1233344189_thumb.jpg

*circuitul (varianta 1 - datorita incalziri puternice a radiatorului f mic, am montat un radiator pe masura, se poate vedea in ultima poza din post)

post-14262-1233344186_thumb.jpg

*in timpul incarcarii

Un alt circuit care mi se pare util si banal este lumina intermitenta pt stop. Date despre acesta:

Sursa: Lumini intermitente

Pret: <5 ron fara module de leduri

Functionalitate: Cel realizat de mine este destinat alimentari unei surse de lumina de maxim 10W. Pe acelasi site gasiti si varianta de 55W care utilizeaza un tranzistor final mai puternic. Ideea acestui circuit e simpla - cand pui frana pe langa lumina rosie a stopului sa mai aprinzi o lumina rosie intermitenta pentru a atrage atentia soferului neatent din spatele tau - adica ceva de genul acesta (exemplu) - se poate monta in interiorul stopului sau in incinta separata (dupa dorinta) :rolleyes:

Cateva imagini cu circuitul:

post-14262-1233346144_thumb.jpg

*circuitul

post-14262-1233346148_thumb.jpg

*si pe partea cealalta; se vede cat e de mic - se poate face si mai mic. pt a nu produce scurtcircuite se poate turna in silicon tot circuitul (mai ales pt varianta de leduri)

post-14262-1233346307_thumb.jpg

*cele 2 circuite plus 2 module de leduri; si noul radiator pt incarcator.

In final pt cei curiosi cum arata profilul pe anvelopa spate Heidenau (sunt ieftine si cu o simpla cautare pe google gasiti si magazinul romanesc):

post-14262-1233346420_thumb.jpg

*140/90-15 M/C TL K 65 de spate

*** Inca astept putin ajutor cu postul anterior cu furtunele de pe langa carburator :confused:

*** Si pt cei interesati :punk::punk::punk:ROCK City Open Air FETESTI

114_large.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:gora::jawdrop:

salut.

daca tot se topeste zapada ma gandeam sa ma apuc de lucru.

am ramas in pana de idei la ce sunt surtunele notate cu ??? pe desene. in manualul de la kawasaki stuturile alea de pe carburatoare ar trebuii sa fie pt vacuum. si in poza din manual sunt conectate 2 furtune la ele. pe motorul meu unul e legat la un furtun, iar celalat are un dop (se vede in poza)

de asemenea ma intereseaza ce ar trebuii sa fie furtunul care iese dintre carburatoare ? ca nu duce nicaieri... sta in aer asa (am constata asta cand am schimbat filtrul de aer.

pozele:

post-14262-1232564000_thumb.jpg

post-14262-1232564007_thumb.jpg

daca ma poate ajuta cineva, multumiri.

_________________________________________________

-pana una alta, legat de filtrul de aer. nu stiam ca trebuie, dar filtrul de aer daca este tip spuma sau sintetic (nu e valabil pt cele din hartie) trebuie unse cu ulei. nu mult dar sa fie uniform peste tot, excesul storcanduse fara sa se rupa filtrul. curatarea se face in solventi mai putin periculosi (adica motorina, ca benzina se poate autoaprinde de la scantei electrostatice dintre mana si bluza de pe voi, sau de la o cheie scapata din mana)

sursa unde puteti citi mai mult: Intretinere filtru de aer

__________________________________________________

In pregatirile pentru primavara care bate la usa am mai facut cate ceva legat de motor.

Din cele marunte:

- cumparat anvelope Heidenau (o marca f accesibila la pret si zic eu calitativa, deoarece am si pe fata cumparat in vara anul trecut) (pt profil vezi poza mai jos)

- platit impozit :D - pana in martie e mai ieftin

- caut service pt ITP - sa nu uitati ca mai sunt si formalitati de facut :rolleyes:

- incarcat bateria care ajunsese la 12,10V (tensiune in gol) cea ce corespunde la aprox 25% din capacitate. Legat de baterie este important de retinut ca bateria NU se lasa in frig, SE completeaza cu apa distilata pana la semn SI NU se lasa sa se descarce sub 12 - 11.89V in nici un caz!

Pentru cei care nu vor sa dea o gramada de bani pe un incarcator din comert va exemplific incarcatorul construit de mine (ca sursa de tensiune eu am folosit alimentatorul de la laptop 18,5V DC; se poate utiliza si un traf obisnuit doar sa aiba minim 15V dc iesire si maxim aprox 25V):

Sursa circuitului: Incarcator acumulator plumb (normal)

Pret: aprox. 10 ron (se poate reduce in functie de ce aveti prin casa)

Functionalitate: in prima etapa incarca cu limitare de tensiune reglabila din rezistenta reglabila (recomandat 13,8V in gol) si curent de aprox. 1,2A; spre final cand tensiunea pe baterie ajunge spre 13,8V se reduce curentul pana la valori de > 100mA. In acest moment bateria este incarcata. Se poate lasa conectat deoarece incarcatorul va furniza curent doar cat este necesar in descarcarea naturala a bateriei. Eu prefer deconectarea dupa 24h si depozitarea bateriei intrun spatiu ferit de lumina, umezeala si caldura (dar nu valori negative).

Cateva imagini cu circuitul de incarcare (in pasi marunti):

post-14262-1233344102_thumb.jpg

*piesele

post-14262-1233344127_thumb.jpg

*gaurile si asezarea componentelor

post-14262-1233344136_thumb.jpg

*verificarea pozitionarii si taierea picioruselor

post-14262-1233344140_thumb.jpg

*desenarea cu marker de CD a cablajului

post-14262-1233344144_thumb.jpg

*clorura ferica coroziva

post-14262-1233344149_thumb.jpg

*imersia in FeCl3

post-14262-1233344153_thumb.jpg

*verificarea procesului de coroziune

post-14262-1233344159_thumb.jpg

*dupa spalare cu multa apa

post-14262-1233344163_thumb.jpg

*lipituri

post-14262-1233344189_thumb.jpg

*circuitul (varianta 1 - datorita incalziri puternice a radiatorului f mic, am montat un radiator pe masura, se poate vedea in ultima poza din post)

post-14262-1233344186_thumb.jpg

*in timpul incarcarii

Un alt circuit care mi se pare util si banal este lumina intermitenta pt stop. Date despre acesta:

Sursa: Lumini intermitente

Pret: <5 ron fara module de leduri

Functionalitate: Cel realizat de mine este destinat alimentari unei surse de lumina de maxim 10W. Pe acelasi site gasiti si varianta de 55W care utilizeaza un tranzistor final mai puternic. Ideea acestui circuit e simpla - cand pui frana pe langa lumina rosie a stopului sa mai aprinzi o lumina rosie intermitenta pentru a atrage atentia soferului neatent din spatele tau - adica ceva de genul acesta (exemplu) - se poate monta in interiorul stopului sau in incinta separata (dupa dorinta) :rolleyes:

Cateva imagini cu circuitul:

post-14262-1233346144_thumb.jpg

*circuitul

post-14262-1233346148_thumb.jpg

*si pe partea cealalta; se vede cat e de mic - se poate face si mai mic. pt a nu produce scurtcircuite se poate turna in silicon tot circuitul (mai ales pt varianta de leduri)

post-14262-1233346307_thumb.jpg

*cele 2 circuite plus 2 module de leduri; si noul radiator pt incarcator.

In final pt cei curiosi cum arata profilul pe anvelopa spate Heidenau (sunt ieftine si cu o simpla cautare pe google gasiti si magazinul romanesc):

post-14262-1233346420_thumb.jpg

*140/90-15 M/C TL K 65 de spate

*** Inca astept putin ajutor cu postul anterior cu furtunele de pe langa carburator :confused:

*** Si pt cei interesati :punk::punk::punk:ROCK City Open Air FETESTI

114_large.jpg

deci:

1 ce furtune vezi pe carburatoare ... intr-adevar sunt pt vacum( ala cu dop ) si ar trebui sa ai la fel pe ambele carburi.( doua doape ) iar celelalte trebuiau sa se uneasca undeva intre ele si da faca cumva legatura cu epuratorul de gaze (posibil sa spun prostii dar ma uit la mine si iti spun cum e )

2 supertare faza cu incarcatorul

3pune un link cu vanzatorul de anvelope daca tot ai adus vorba de el

4 spune te rog ca e pe bune faza cu afisul ala....... :wub::banana::beer:<:-P

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - ma mai gandesc si eu la subiectu asta

2 - mersi, da e simplu de tot - timp sa fie

3 - heidenau.ro simplu

4 - din cate se pare e pe bune, adica formatiile alea au confirmat si pe siturile lor

ps: ai putea sa dai un edit la mesaju de dinainte sa stergi citatu tot ce e in [ quote ][ /quote] cand dai edit. cred ca ar fi mai usor de citit ca e cam lung postul ala (de fapt mai multe posturi cumulate) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - ma mai gandesc si eu la subiectu asta

deci pe carburatoarele mele saunt furtunasele pt vacum.... si ceva furtune mai groase care plimba ceva lichid de racire( antigel)

daca vrei e ca un fel de preincalzitor al aerului care intra in amestecul carburant

cele de vacum.... duc la un fel de "ventil" montat pe epuratorul de gaze

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

[reedit]

Salut tuturor

M-am reapucat de intretinere :) si am rezolvat si misterul cu pinionul fata f tocit doar pe partea exterioara (aveti si niste poze cu pinionul uzat de la montarea inversa si o diagrama cu explicatiile mele dc sa tocit si dc trebe pus si invers). Sunt foarte sigur ca trebuie montat cu denivelarea spre exteriorul din mai multe motive:

-uzura excesiva la pinionul vechi - lantul rula ca cativa mm in lateral si tendinta lui de a rula putin mai incolo sa fie in linie cu pinionul spate a facut sa pape cuminte din lant 1,5 mm in 10 000km.

-in felul acesta saiba de fixare se curbeaza f putin si imobilizeaza pinionul pe ax - invers se misca f mult

-am un topic si pe forumul kawasaki unde mai multi utilizatori au confirmat montarea in acest fel

-din considerente de marketing, utilizare, etc... ar fi logic ca inscriptiile cu logoul firma si tipul pinionului sa fie spre exterior sa poti citi ce scrie pe pinion si fara sa il dai jos, nu?

post-14262-1237126597_thumb.jpg

post-14262-1237126609_thumb.gif

Raman momentan la misterul furtunaselor de la carburator. Daca poate cineva cu un alt Eliminator sa imi fac si mie o poza la carburatoarele lui si sa imi trimita as fi f recunoscator. Ma intereseaza cum sunt legate gurile de vacuum si furtunul dintre carburatore care iese pe sus - se vad in poza din postul anterior al meu.

Am o banuiala ca cel din mijloc este un furtun de aerisire si mentinere a presiunii atmosferice in "camera de nivel constant" (floating chamber - parca toti termenii tehnici suna mai bine in engleza). In singurul manual in care imi apare acel furtun dar nu se vede exact daca e vb de el scrie asa: "Vergaserbel

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Sal!

am o kawa el 250 din 1989 Desi am schimbat cam tot ce se poate la carburator in partea de jos adica, ( garnitura de la "pahar" , cuiele pontou, plutitoarele, "suruburile" pentru drenajul benzinei etc si desi am incercat diverse pozitii ale lamelei plutitorului inca se scurge benzina pe partea de jos a carburatorului( orificiul pentru supraplin) , Dc. stiti vreo solutie pt asta va rog spuneti-mi sau dc este o regula sau niste coordonate de reg;are a nivelului benzinei. Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal!

am o kawa el 250 din 1989 Desi am schimbat cam tot ce se poate la carburator in partea de jos adica, ( garnitura de la "pahar" , cuiele pontou, plutitoarele, "suruburile" pentru drenajul benzinei etc si desi am incercat diverse pozitii ale lamelei plutitorului inca se scurge benzina pe partea de jos a carburatorului( orificiul pentru supraplin) , Dc. stiti vreo solutie pt asta va rog spuneti-mi sau dc este o regula sau niste coordonate de reg;are a nivelului benzinei. Merci!

ce e ciudat ca la carburatoarele mele nu e orificiu de supraplin, cel putin eu nu lam vazut. am orificiile de golire carburatoare - in partea cea mai de jos care se controleaza cu un surub cu cap hexagonal. nivelul plutitorului oricum il gasesti in manualul de la kawasaki - am un manual in germana dar cel de la kawasaki ninja 250 e 99% identic cai acealasi motor si caraburator. il gasesti peste tot :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut.

Sincronizat carburatoarele (erau putin desincronizate). Un excelent ghid pt motoarele in 2 cilindri aici: Sincronizare Carburatoare Motoare Ninja

Eu am folosit furtum silicon (destul de tare ca a trebuit sal moi in apa fiarta). Si lichidul din furtul e ulei de motor uzat ca tocmai schimbasem uleiul. Metoda cu vasele comunicante e mult mai sigura sa nu introduceti accidental ulei in portul de vacuum.

post-14262-1241522091_thumb.jpg

Am verificat aliniamentul lantului. In sfarsit sunt sigur ca pinionul a fost montat invers inainte si de aceea a cedat asa repede si asa urat.

post-14262-1241522102_thumb.jpg

Mi-am facut spatar pt pasager ca aveam doar cadrul aceala de crom cumparat SH. Spatarul este facut simplu din:

-musama neagra

-burete cat de cat mai tare nu pt sters tabla - de la izolatia unui ford

-parchet 6mm

->> am decupat parchetul cat marimea spatarului. Am lipit buretele cu prenandez. Am invelit cu musama. Am capsat cu capsator din ala mare pe spate. Am taiat tot din parchet o forma mai mica sa intre in cadrul de crom sa nu se miste stanga dreapta. Le-am prins in holsuruburi. Am facut prindere din 2 bucati mici de tabla prinse tot cu holsuruburi sa nu cada din cadrum de crom. Am astupat tot spatele cu autocolant reflectorizant negru.

post-14262-1241522116_thumb.jpg

Am mai facut o priza de 12V pe pasticul de la contact dintro mufa RCA audio ca sa am o mufa mica pt gps. Pt instalatii electrice montati intotdeauna siguranta pe fir langa plusul bateriei indiferent daca aveti sau nu sigurante la gps, telefon, laptop, etc. Siguranta aia e pt fir sa nu faca scurt nu pt protectia aparaturii!!!!

Si pt siguranta personala am invelit bratele furcii cu autocolant reflectorizant alb. Arata si bine si acuma sper ca nu ma vor mia orbi cu faza lunga soferi care au impresia ca sunt o dacie cu un singur far :rolleyes:

post-14262-1241522110_thumb.jpg

Vreme buna si Km multi!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

In timp ce lucram la genti laterale si topcase mi-am modificat si casca. Nu e un subiect care tine de EL252 dar cred ca e ok sal postez aici cai scurt si util. :rolleyes:

Deci pt inceput materiale necesare:

-rabdare

-unelte ascutite (cutit, surubentite, forfecutza, etc)

-o pereche de casti cu sau fara microfon

-2 mufe mama jack stereo

* pt microfon se poate folosi mufa mono, se poate renunta la microfon, pt unele casti va fi nevoie de fire noi pt a cabla casca

Si cum o poza face cat 1000 de cuvinte, poze :beer:

post-14262-1242826968_thumb.jpgpost-14262-1242826973_thumb.jpgpost-14262-1242826978_thumb.jpg

post-14262-1242826983_thumb.jpgpost-14262-1242826993_thumb.jpgpost-14262-1242827000_thumb.jpg

post-14262-1242827005_thumb.jpgpost-14262-1242827010_thumb.jpgpost-14262-1242827015_thumb.jpg

post-14262-1242827019_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

A venit si timpul unor amortizoare noi. Nu mi-am putut permite luxul sa cumpar de la Kawasaki cu 200 euro un set original nou asa ca am optat pt cele de pe Louis. (pana acuma sunt ok pt oras si fara incarcatura - cum se cor comporta la drum lung cu pasagera si bagaje vom afla in curand :yes: )

Amortizorul original l-am desfacut din curiozitate stiintifica. Partea tampita e ca a cedat semeringul (probabil) pt ca in rest totul e in stare perfecta si fara uzura. Banuiesc ca in timp pierd ulei incet incet si dupa un timp face joc si scapa uleiul mai repede. Pare reparabil :), dar vom vedea.

O poza cu amortizorul desfacut/taiat - am taiat cu flexul in 2 locuri: a) partea capsata unde este semeringul si B) langa sudura originala din partea inferioara; contrapiulita e de 14 in rest ies usor daca aveti grija.

Si o poza: :rolleyes:

post-14262-1243544892_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
A venit si timpul unor amortizoare noi. Nu mi-am putut permite luxul sa cumpar de la Kawasaki cu 200 euro un set original nou asa ca am optat pt cele de pe Louis. (pana acuma sunt ok pt oras si fara incarcatura - cum se cor comporta la drum lung cu pasagera si bagaje vom afla in curand :yes: )

Amortizorul original l-am desfacut din curiozitate stiintifica. Partea tampita e ca a cedat semeringul (probabil) pt ca in rest totul e in stare perfecta si fara uzura. Banuiesc ca in timp pierd ulei incet incet si dupa un timp face joc si scapa uleiul mai repede. Pare reparabil :), dar vom vedea.

O poza cu amortizorul desfacut/taiat - am taiat cu flexul in 2 locuri: a) partea capsata unde este semeringul si B) langa sudura originala din partea inferioara; contrapiulita e de 14 in rest ies usor daca aveti grija.

Si o poza: :rolleyes:

post-14262-1243544892_thumb.jpg

asta e amortizorul de pe spate nu??

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e amortizorul de pe spate nu??

da :rolleyes:

faza nasoala e ca amortizorul este in stare perfecta doar ca cedeaza in timp semeringul. dar este capsat si dupa ce ca necesita flex sa il scoti de acolo nici nu cred ca se gasesc inlocuitori. cred ca mai simplu e sa faci un corp nou. nam scule acuma dar ma tenteaza ideea sa fac un corp nou pt amortizor si sa folosesc pistonul inters si arcul, pt ca sunt dupa cum am zis, in stare perfecta.

oricum miscarea e pur de marketing - capsat sa arunci tot si sa iei nou. 200-350 euro setul la reprezentanta in functie de tara.

cat despre cele de pe louis - is ok daca merg singur cu pasagera deja loveste la capatul cursei pe denivelari (exact cum au scris si in review cumparatorii pe louis)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
una peste alta ca sa raspund la un post al tau ( in care nu gaeai orificiile de prea plin) ele se afla in partea din spate a ccorpului( spre filtrul de aer) iar ca element de identificare ar trebui sa ai( cel putin teoretic ) doua furtunase care nu duc nicaieri

Nu vad f clar in spatele carburatoarelor, dar sigur nu am nici un furtunas(e) care ies in parte din spate (spre filtrul de aer). La mine: 2 sunt in partea de jos si sunt cele de golire (au cate un robinet actionat de o cheie hexagonala), 1 iese in sus dintre carburatoare la mijloc si este aerisirealor plus furtunele de vacuum, benzina si antigel.

Or fi modele diferite (se poate datorita diverselor reglementari de mediu sa difere putin)

post-14262-1245880064_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad f clar in spatele carburatoarelor, dar sigur nu am nici un furtunas(e) care ies in parte din spate (spre filtrul de aer). La mine: 2 sunt in partea de jos si sunt cele de golire (au cate un robinet actionat de o cheie hexagonala), 1 iese in sus dintre carburatoare la mijloc si este aerisirealor plus furtunele de vacuum, benzina si antigel.

Or fi modele diferite (se poate datorita diverselor reglementari de mediu sa difere putin)

post-14262-1245880064_thumb.jpg

uite cam cum e la mine ... in zonele incercuite is furtunele de preaplin vin 2 cate 2

post-9616-1245907133_thumb.gif

post-9616-1245907179_thumb.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...