Mergi la conţinut

Noaptea Muzeelor La Muzeul Aviaţiei Din Bucureşti


Recommended Posts

Daca vrei să descoperi lumea aviaţiei şi aeronauticii româneşti, să afli lucruri captivante despre exponatele cu valoare istorică de la Muzeul Naţional al Aviaţiei Române, atunci primeşte invitaţia Asociaţiei “Aripi Româneşti” de a vizita muzeul cu ocazia Nopţii Muzeelor. Nu uita să adaugi data de 19 mai 2012 în calendarul activităţilor tale. Te aşteptăm la Muzeul Naţional al Aviaţiei Române, din strada Fabrica de Glucoză, nr. 2-4, sector 2, Bucureşti, începând cu ora 21:00. Asociaţia “Aripi Româneşti” te invită la Noaptea Muzeelor pentru a te delecta cu poveştile despre viaţa şi activitatea aviatorilor din România.

Iată una din acestea:

în 2 octombrie 1931, Smaranda Brăescu a decolat la bordul unui avion, de pe aerodromul din Pipera. Aceasta stabileşte “Record naţional absolut”, fiind decorată cu “Crucea de aur a Virtuţii Aeronautice” – cea mai mare decoraţie a aviaţiei militare, din acele timpuri, urmând ca în 19 mai 1932, românca noastră să fie proclamată învingătoarea recordului mondial de coborâre cu paraşuta.

Asociaţia ”Aripi Româneşti” este o organizaţie neguvernamentală a cărei misiune este promovarea aviaţiei şi a zborului în toate formele sale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noaptea Muzeelor la Muzeul Naţional al Aviaţiei Române?

Asociaţia “Aripi Româneşti” îţi deschide poarta către Muzeul Naţional al Aviaţiei Române, din strada Fabrica de Glucoză, nr. 2-4, sector 2, Bucureşti, în data de 19 mai, a.c., începând cu ora 21:00.

în incinta Muzeul Naţional al Aviaţiei Române se află trei Hangare, declarate monumente istorice. în zona centrală a Hangarului I se află câteva avioane foarte valoroase: I.A.R. 813, care este unicat la nivel naţional, şi I.A.R. 823, avion pe care foarte mulţi dintre piloţii de astăzi au învăţat să zboare, în şcoala militară, avioanele de vânătoare cu reacţie din prima generaţie Yak 23 şi MiG 15, avionul Aero 45 şi replica avionului I.A.R. 80, principalul avion de vânătoare al românilor în cel de-al Doilea Război Mondial, care a avut mai multe victorii decât înfrângeri.

Hangarul al II-lea este dedicat aviaţiei reactive. Dintre exponante, poţi admira: avionul MiG 17, care a avut radar de bord şi motor cu postcombustie; MiG-ul 19, primul avion supersonic din dotarea aviaţiei noastre şi MiG-ul 21 F13, primul avion de acest tip care a aterizat în România.

între cele două hangare, care adăpostesc expoziţia de bază, se află un pasaj care păstrează aspectul unei străzi din Bucureştiul înterbelic, unde în vitrinele librăriei, chioşcului de ziare, cinematografului, cafenelei sau croitoriei pot fi găsite informaţii scrise despre aviaţia de altădată sau pot fi admirate uniformele de acum 70-80 de ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vă amintim că astăzi, 19 mai a.c., Asociaţia “Aripi Româneşti”, vă aşteaptă la Noaptea Muzeelor la Muzeul Naţional al Aviaţiei Române, începând cu ora 21:00.

Vizita la Muzeul Naţional al Aviaţiei Române vă va fi răsplătită de expoziţia care acoperă istoria aeronauticii române de la începuturi până la sfârşitul anilor ’60. Aceasta cuprinde: diorame, avioane militare, piese de artilerie antiaeriană, staţii de radiolocaţie, uniforme de aviatori şi costume de zbor, decoraţii, documente deosebit de valoroase.

Printre ordinele şi medaliile expuse, un loc aparte şi-l adjudecă Ordinul Naţional „Virtutea Aeronautică”, primul ordin de aeronautică din lume, instituit de regele Carol al II-lea, acordat în anul 1930.

Aşadar, dacă vreţi să descoperiţi mai multe despre istoria aeronauticii române sau să vă delectaţi cu poveşti despre viaţa şi activitatea aviatorilor din România, atunci vă invităm să vizitaţi Muzeul Naţional al Aviaţiei Române.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aviatia este la pamint si agricultura in aer....

pe mine sa nu contezi ...am lucrat in domeniu si nu mai vreau sa stiu de ele...

nu uita ozn este a-viatorul.. care este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate asa este...Insa este vorba despre istoria noastra; ori daca momentan aviatia la noi este asa cum este, totusi nu trebuie sa uitam ca am fost un popor cu o aplicare deosebita catre zbor si nu trebuie sa uitam ca am avut atatia si atatia asi si temerari ai aerului.

Muzeul aviatiei a fost la un pas de a deveni la randu-i istorie, terenul fiind considerat doar un cimitir de aparate de zbor vechi si nefolositoare, pe acel loc fiind vorba sa se ridice ANL-uri...asta ar insemna ca ne renegam cultura, ne renegam istoria si nu ii cinstim pe cei care din pasiune si devotament au lasat ceva in urma lor...

Sunt multe alte aspecte care ne intristeaza...faptul ca nu sunt fonduri sa se restaureze acel Mi-4, cred ca unicul ramas pe la noi si deasemenea (macar la nivel de vopsea) Mig-ul 29 Sniper...si multe si multe altele...

Scuze de off-topic, dar daca avem un muzeu al aviatiei, la care s-a muncit mult, macar sa il pastram pe asta si sa nu dam uitarii un aspect important din trecutul tarisoarei asteia, si-asa mult prea incercata de crudele vremi....mai ales cele in care acum cu rasuflu greu ne ducem existenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...