Mergi la conţinut

Yamaha R6 99! Cilindrii Varza!


Recommended Posts

Va salut! Acum o luna mi-am cumparat de la cineva o moto r6 din 99, motocicleta nefiind inmatriculata (adusa din Italia) nu am putut sa o probez mai detaliat! I-am dat chee a pornit perfect mtorul mergea foarte frumos, i-am dat cateva accelerari, m-am uitat pe la ea am studiat ce era de vazut pe la ea mi-a placut toate bune si frumoase am batut palma! (MARE GRESALA). Dupa vreo 3 zile dupa o pornesc si o las sa mearga la relantiu ca asta de la care am comparat-o a zis ca sta de vreo 4 luni pe dreapta si nu a mai fost pornita de mult, dupa 90 de grade mobra se oprea singura si nu mai pornea nici daca ii dadeai foc. Cand se racea si ajungea pe la 60-70 de grade pornea perfect!

Am observat ca pe toba iesea foarte multi vapori de banzina si mirosea in toata curte.

Am cumparat bujii noi, am schimbat ulei, filtre, am chemat un mecanic sa imi curete si sa regleze carburatoarele. Dupa toate astea la fel facea.! Din curiozitate mecanicul a scos busonul de ulei de la ambreiaj si cum a fost deschis iesea numai fum alb pe acolo si mirosea a carburant grav rau de tot. El mi-a spus ca motorul pierde compresie la cald. A doua zii am dat motorul jos, l-am desfacut si am gasit cilindreea varza :(:(:(! Stratul de nicasil la 3 cilindrii s-a crapat iar la unul a sarit ca toti dracii! Ce este de facut cu acest motor? Eu ma gandeam sa il bucsez, dar nu stiu daca rezista camasile la turatiile care le are motorul. A mai bucsat cineva un motor de 'vitezana? Sa cumpar un motor sh imi este tarsa dupa teapa asta de o gramada de bani! Stie cineva unde se poate bucsa in bucuresti,si cam cat ar costa si mai ales daca tine? Mi-a iesit par alb din cauza lu nenorocitu asta!

post-38462-0-16836000-1344518493_thumb.j

post-38462-0-14835700-1344518507_thumb.j

post-38462-0-87971300-1344518522_thumb.j

post-38462-0-15275200-1344518539_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am mai vazut asa ceva la un LC4. Ii sarise nicasilul undeva mai sus sa zicem ca la tine - din poza nu se poate vedea chiar bine cat de mare e saritura si culmea asa l-a lasat si merge probabil si acum.

Alte turatii intr-adevar dar...

Depinde pana unde ajunge pistonul sus, la KTM-ul ala mergea repet.

Mai bine incearca sa iei un motor functional, poate gasesti la un pret bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca ar trebui sa consulti problema la un atelier specializat unde au freza si pot rectifica. Sigur cei de acolo vor gasi solutia. La utilajele care sunt acum pe piata, nu cred sa existe ceva ce nu se poate face. Camasi cred ca se pot gasi, se pot aleza dupa pistoanele existente, cu conditia ca pistoanele sa fie ok. Intr-adevar e scarpinatura cu mana stanga la urechea dreapta, dar macar esti sigur de un lucru. Am vazut in trecut cum un cilindru de Raba era adaptat pe un dr 650, masinaria merge si acum. Important e materialul din care sunt confectionati cilindrii, cum se comporta la temperaturi ridicate

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit cu cineva si mi-a spus ca se fac camasi foarte bune dintr-o fonta speciala la o turnatorie din Targoviste! A zis ca este unde prin Baicului atelierul unde bucsaza, alezeaza, honuiesc cilindree. Azi am fost si am cautat in tot Baicului si nu am gasit respectivul atelier! Mi-a mai spus un mester ca s-ar putea sa fie o problema cu camasile, sa se dilate prea mult la caldura si in turatii mari sa se "inclesteze" pistoanele si atunci motorul sa nu mai urce in turatii mari si camasile si pistoanele sa se faca varza! Mi-a "mancat" toti nervii motocicleta asta! Am cumparat ca un tampit o gramada de fiare vechi :sad:. Am sa mai caut atelierul sa vad poate ca il gasesc si am noroc sa scap mai ieftin, ca si sa iau un motor sh si sa fie si ala rupt mai bine ma lipsesc, apropoooo mi-am adus aminte ca e dusa si treapta a doua de viteza, unde se pot gasi pinioane noi, ca la fel ca si motorul, il iei sh cu sh te alegi! :sad:

@R1der a sarit destul de multicel si plus de asta a mai sapat si un sant de vreo 3cm. Pistoanele ajung la fata cilindreelor iar primul segment pana la marginea unde se vede calamina aia sau ce este, deci segmentul trece peste sparturi si automat "fuge" toata compresia.

Am gasit un magazin in Mures unde renicasileaza cilindree (defap din cate am inteles le trimit in Ungaria la renicasilare) dar pretul este pe masura( 800 euro + alte cheltuieli, deci in jur de 100 euro, pfff no chance. :( mai bine iau 2 litrii de benzina si ii dau foc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu iti pierde speranta, nu dispera. Calm , gandeste la rece. Cerceteaza, documenteaza-te. Din vorba in vorba ai sa ajungi la rezolvare. Eu zic sa te impaci cu gandul ca ai mai avea vreo sansa anul asta. Eu zic sa te orientezi mai mult pe partea de reconditionare a motorului. E clar, motorul e varza, dar tu vrei sa il faci sa mearga bine ori vrei ceva cu care cat de cat sa te tarai ? Ma gandeam eu...vrei ceva bun sa iasa. Eu zic sa recauti acel atelier. Porneste de la un atelier de strungarie, deobicei baietii astia se stiu intre ei si te trimit de la unul la altul daca nu au ei utilajul. Vorba aia e domeniul lor si stiu cine e pe piata si cine nu.

Aia cu dilatatul e cu surle si trambite....se dilata cat ii permite si blocul motor. Pe seceta asta orice atelier care se respecta, e bucuros sa aiba clienti la care sa lucreze.

Invazia de produse noi din China le-au cam dat peste cap activitatea. Acum vezi doar activitate in primavara si toamna cand vin baietii cu piesele de tractoare la rectificat si modelat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa o sa fac, o sa mai caut si sper sa gasesc! Frate ma oftic incredibil de mult, moooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr de oftica imi vine sa imi dau cu toporul in oo, mi-am vandut si lucruri din casa ca sa strang banii de moto si mi-am cumparat o gramada de fier vechii :|:|:| ii doresc lu ala sa isi ia de 2000 de 'ero lumanari si tamaie! Eu stiu frate ca la mana a-2-3-4-5-a nu poti sa iti iei ceva ca nou dar nici sa nu merga deloc :( sa stau sa ma uit la ia in curte desfacuta toata :(. Asta este cand esti prost mai bine stai acasa! Ce sa fac acum tre' sa ma chinui sa il fac! Sa vedem dupa ce o sa-l fac ce rezultate avem! Aia cu dilatarea ramane de vazut! Azi am fost la un atelier la un nene care mi-a spus de atelierul asta si tot el mi-a dat un pret aproximativ de 700-800 de lei ! Si tot el mi-a spus ca atelierul asta cumpara camasile de la turnatoria aia din Targoviste pe comanda ca cica este fonta speciala rezistenta la caldura mare si forta de frictiune ridicata! Maine ma mai duc sa il intreb pe unde mai exact sa caut, ca nici el nu stie pe unde este mai exact!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite vezi...deja incepi sa iti strangi informatiile. 800 ron toata operatiunea si sa iti iasa bine nu e rau. Implica un efort financiar, dar dupa cum spuneam stii ca e facut nou. Asa dai 600 euro pe un motor second si iti tragi palme ca s-ar putea sa aiba ovalizati cilindri sau mai stiu eu ce probleme. Unde mai pui ca e posibil sa mai aduni fier vechi. Porneste sistematic, cheltuie cu cap. Atentie mare , daca reusesti sa iti faci setul motor, cum ii faci rodajul. Depinde doar de tine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cristidb exact asta trebuie sa fac, am vorbit cu cine care a avut un r6 din 99 si mi-a zis ca l-a bucsat si a mai mers cu ea dupa aia vreo 20mii km si a zis ca nu a avut nici cea mai mica problema, si pe urma a vandut-o! Din pacate atelierul nu este inchis de mai bine de 4 ani!

Am vorbit cu un mecanic si el mi-a spus ca daca aleg sa iau alt motor trebuie sa fiu foarte atent, cilindreea (blocul motor) si carterul sau cum se numeste partea dintre cilindree (bloc motor) si baia de ulei, ele trebuiesc neaparat puse in pereche impreuna cu arborele cotit care a fost pus pe acel motor si cuzinetii, aceste 2 piese din fabrica au scrisa o serie, adica pe ambele piese este scrisa aceeasi serie, o serie de imperechere, adica ma atentionat ca daca imi iau alt motor daca seriile dupa aceste piese sunt diferite sa ma feresc ca s-ar putea sa bata motorul! A dat ceva telefoane si a gasit vreo 4 motoare, 2 bulite cilindreea la fel ca la mine, unu cu o bataie la piston si unu cu arborele cotit defect :sad: Mi-a spus ca mai bine il bucsez (camasuiesc), a mai vazut r6 bucsate si mergeau foarte bine!

Ice-Queen motorele astea sunt monobloc si camasile nu stiu daca sa le numesc camasi sau nu, defapt ele sunt placate cu nicasil, un strat de ordinea miimilor sau ceva de genul din cate am inteles ( adica foarte foarte subtire). Din cate mi-a spus el camasile se fac la dimensiunea la care este cilindru original, a zis ca masoara pistoanele segmentii, adica o face sa fie "ca de fabrica" daca scap doar cu 800 de ron bucsatu sunt tare :biggrin:, pe urma incepe alta distractie, set garnituri, ulei, filtre dar mi-a spus ca nu ma duce mai mult de 1800 de ron facut tot motorul, segmentii i-am cumparat deja ( sh normal ca noi....) dar i-am verificat si se incadreaza perfect in cerintele din manualul de reparatiie, ce ma mirat foarte mult esta ca, cuzinetii sunt aproape noi, si cei de la capacele bielelor si cei pentru arbore, culmea cica moto asta a mea are doar 23mii km, dar sunt sigur ca are de 3 ori mai mult de a ajuns in halul asta! Waaaiii frate scriu romane :)))

post-38462-0-75401700-1344609879_thumb.j

post-38462-0-31932300-1344609883_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

R1der Motorul nu are camasi el fiind monobloc si placat cu nicasil dar etapele pe care le-am inteles eu sunt: Cilindrii ce alezeaza(se largesc) anumiti milimetrii , se honuieste (daca nu ma insel asta insemna ca in capul cilindreelor se largeste putin mai mult, sa iasa o margine daca nu ma insel care sa nu dea voie camasii sa joace) sau se lipeste cu o pasta ceva de genu. diametrul exterior al camasilor o sa fie cat diametrul la care a fost largita cilindreea, iar interiorul camasilor il calculeaza dupa pistoane, segmenti, si asa din calculele lor iti lasa si toleranta de dilatare care le da lor! si asta este toata meseria.

E de treaba cu motorul asta, trebuie facuta si trepta a 2a hahaaaaaa, m-am plimbat vreo 500 de metrii cu ea pana sa o desfac si in treapta a2a in acceleratie mai puternica scapa in trepta a3a si smucea sau ramnea in a2a scapa si smucea cred ca ceva de genul facea, waaaa da in ce hal clantanea facea la fel ca si cand ai schimba treapta (clantanitul ala) m-am speriat am zis ca am atins eu cumva pedala, dar ma gandeam cum naiba sa schimb cand eu nici nu am atins maneta de ambreaj :biggrin:.

Si "motoleta mea" :| :(

post-38462-0-53807100-1344613654_thumb.j

post-38462-0-27153900-1344613663_thumb.j

post-38462-0-23541400-1344613674_thumb.j

post-38462-0-19515300-1344613706_thumb.j

post-38462-0-39020600-1344613711_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul neavand camasi nu poti folosi camasi asta e clar.

Apoi se ia cota pistoanelor de reparatie si se purcede la operatiunea de largire.

Segmentii nu au cum sa iasa, nu se face buza la cilindru.

In fine stiu despre ce e vorba sper sa iti iasa daca folosesti piese OEM si nu aftermarket si daca te duci la cine trebuie.

Schimba si cuzineti, rulmenti si tot ce mai e de schimbat sa nu te trezesti ca il crapi din nou pt a schimba niste fleacuri. Parerea mea.

Cat despre cutie...a 2a cade, cade de la mai multe, probabil cand fostii proprietari au dat-o pe o roata au schimbat aiurea treapta 2 fortand si automat apar uzuri.

De curiozitate tara de provenienta ( nu Japonia :P ) a motocicletei care a fost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde crezi? :biggrin: Din Italia :sad: deci imi dau seama ce a tras saracuta motocicleta :sad: oare chiar o avea 23 mii km? daca or fi reali e clar ce a tras asta la viata ei :|

Cuzineti, rulmenti, totul este stas pe ea, gume noi, lant nou, pinion, foaie noua, uleiul avea nu cred ca avea mai mult de 1000 de km era foarte putin inegrit, filtre noi !

Asta este prostia se plateste scump! Waaaaiiii si ce flacari scotea dupa 4000 rpm :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda...Italia, multe circuite, pasiune nemarginita pt alergat etc.

Bordul are 23000 km, ea insa nu. Bordul se scoate se pune unul de curse si aia e. Apoi se scoate cel de curse si se pune cel vechi. De cacat dar cam asa sta treaba.

Oare de ce touringurile nu patesc nimic la 100000 km?

In fine, repar-o si bucura-te de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

cilindru, cilindri, cilindrii, cilindree...

:photo:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)) Aoleu doamne...de unde iesiti ma toti?

Prietene...daca stii ca n-ai habar de motociclete ,de ce nu apelezi la un cunoscator / mecanic? contra unei sume infime de bani ti-ar fi zis ca 2000E pe un R6 din 2000 este enorm...pe langa faptul ca dupa cum ai zis si tu...dadea flacari dupa 4000RPM...crezi ca e normal?

De fapt...s-ar putea ca vanzatorul sa nu fi vrut sa-ti traga teapa...dar tu...in dorinta de a te lauda...l-ai tinut in limitare pana a tusit nikasilul din cilindri...poate chiar cand avea socul tras...Manele asculti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit ca nu sunt manelar si nici nu ascult manele, a inceput sa scoata flacari dupa ce au fost curatate,reglate, sincronizate la un mecanic si mai ales ca evacuarea este libera, are pe ea o toba arrow pe care scrie clar "not for road use" nu are silencer, este teava. Cu motocicleta nu am putut merge din cauza ca nu era inmatriculata, asta este stiu ca mi-am luat teapa dar viata merge mai departe, si cui as putea sa ma lau in curte sa o tin in blana? lu mama? daca i-am dat de vreo 3 ori in blana, motorul a fost "busit" de cand a fost luata de ala din italia. nu aveam cum sa il aduc eu in starea aia mai ales ca a stat pe dreapta. GRABA STRICA TREABA! (foarte adevarat)! Si nu inteleg de unde dracu ai scos-o pe asta cu manele, mereu se gasesc "superiori" facand arogante, dar in fine! Strang bani si o repar! Asta este!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

In sfarsit dupa o gramada de zile muncite motocicleta a fost asamblata total, motorul functioneaza perfect :D :D :D, am muncit la el de mi-a scos par alb in cap! Maine ma prezint la "militie" sa o inmatriculez, abia astept maine sa o scot la plimbare :). Haporoporo, cam in cati km trebuie facut rodajul? 500-1000 km? Maine o sa urc si ceva poze cu albastruia :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit dupa o gramada de zile muncite motocicleta a fost asamblata total, motorul functioneaza perfect :biggrin: :biggrin: :biggrin:, am muncit la el de mi-a scos par alb in cap! Maine ma prezint la "militie" sa o inmatriculez, abia astept maine sa o scot la plimbare :). Haporoporo, cam in cati km trebuie facut rodajul? 500-1000 km? Maine o sa urc si ceva poze cu albastruia :biggrin:

In jur de 1000 de km dupa care obligatoriu schimbi uleiul. Cuzinetii in ce stare erau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Shiiiiiiiiiiitttttttttttttttttttt! :( am o problema care nu ii gasesc rezolvarea :( am stricat 2 schimburi de ulei, imi intra benzina in baie, benzina "inunda" motorul, camerele de ardere, aseara cand am dat jos carburatoarele la supapele de admisie era benzina pana la "gaturile" unde se prinde carburatoarele. ce are de face asa? nu stiu ce are m-a mancat :(. se umple motorul cu benzina in prostie :(. HELPPPPP!!!!!!!! nu am vazut in viata mea un motor care sa se scalde in benzina in halul asta. A trebuit sa scot bujile si sa invart motorul "la mana" casa scot benzina din cilindree, motorul nici nu se mai invartea ca era plin de benzina si facea compresie si ramanea blocat. Am scos carburatoarele si le-am testat sa vad daca scapa benzina, i-am dat la pompa sa faca presiune pana a ragait si nici urma de benzina, cum ii pun carburatoarele porneste perfect dupa ce scap de toata benzina din ea, dupa ce o las cateva ore bune gata numai porneste si e plina de benzina :(. ce sa ii mai fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Segmentii i-am schimbat si sunt ok are compresie belea, am dat jos iar carburatoarele si am impins cuiele cu mana si am observat ca uni agatau ceva si nu se mai retrageau sau mergeau mai greut, acum am desfacut carburatoarele si m-am apucat de "spalaturi stomacale" , spal fiecare piesa a carburatoarelor si dupa montaj sa vedem cum sta treaba, ele au fost reglate si sincronizate inainte de a desface motorul dar spalate nu cred ca au fost niciodata ca sunt negre ca fumu', si dupa ce le spal sa ma duc la o vulcanizare si sa le suflu la presiune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...