Mergi la conţinut
  • 0

18 Top Tips de mers cu motorul


turkish

Întrebare

Mai jos e o lista cu sugestii folositoare gasite intr-o revista moto mai veche. Lucrurile sunt si vor fi mereu valabile! Daca aveti completari, feel free sa faceti adaugari... :beer:

1. Intrarea in viraj - multi accelereaza in timpul virajului. Normal, trebuie sa apleci motorul in viraj cu gazul inchis, accelerezi doar cand ai atins axul curbei si vezi iesirea. Motorul se apleaca/schimba directia mult mai usor cu gazul inchis!

2. Umbre si reflectii - In oras, verifica umbrele care apar dintre masini si foloseste reflectiile din vitrinele magazinelor ca sa eviti pietonii care pot sa-ti iasa in fata.

3. Depasiri - majoritatea accidentelor au loc cand biker-ul loveste in lateral o masina care vireaza spre stanga. Niciodata sa nu depasesti in intersectii!

4. Soarele - Daca ai soarele in spate soferii de pe acelasi sens s-ar putea sa fie orbiti de razele care reflecta in propriile lor oglinzi si nu te vor vedea cand depasesti. Ajusteaza felul in care mergi, mareste siguranta.

5. No limit - Mergi in masura limitelor tale. Mareste treptat viteza si experienta pe motor si dupa aceea poti ridica nivelul.

6. Suprafete de drum - Invata sa recunosti tipurile diferite de asfalt. Unele au mai multa aderenta decat altele, mai ales cand sunt ude.

7. Fixarea privirii - Cand te uiti la un pericol ai mai multe sanse sa-l lovesti. Observa tot ce e in jur fara sa-ti fixezi privirea pe un anumit lucru. Daca iti fixezi privirea pe un anumit obiect in mijlocul drumului, sigur o sa dai peste el.

8. Experienta - mergi cu motorul cat se poate de des. Nimic nu inlocuieste experienta. Mergi in zone diferite si conditii de vreme cat mai variate.

9. Ritm - Cheia este sa-ti intrii in ritm si sa mergi cat mai "smooth". Poti merge rapid fara sa bruschezi manevrele.

10. Uita-te in fata - Niciodata sa nu urmezi o masina si sa te uiti la stopurile ei, la bara de protectie, etc. Uita-te inaintea masinii, pe deasupra sau pe lateral. Daca te uiti la masina o sa o lovesti daca franeaza. Concentreaza-te la ce se intampla in fata masinii si la nevoie vei urma automat calea libera in jurul ei. Daca trebuie sa te gandesti e prea tarziu!

11. Drumuri ude - Cand strazile sunt unde, foloseste frana de motor ca sa incetinesti inainte de viraje.Te face sa devii "smoother" si poti mentine o viteza mai mare.

12. Acopera frana - In oras, tine doua degete pe frana. Reduce timpul de reactie in caz ca trebuie sa franezi brusc.

13. Unghi inchis - Daca un viraj se inchide dintr-o data nu te panica! Uita-te spre iesire, si lasa motorul sa te duca acolo. In cele mai multe cazuri nu esti nici macar aproape de limita unghiului de inclinare si aderenta. Mai ai mult pana acolo! Daca te panichezi cazi anyway, macar incearca sa scapi. Invinge-ti frica, poti lua virajul!

14. Mergi defensiv - Fereste-te de tot ce e in jurul tau. Formeaza-ti o bariera invizibila in jurul tau si nu lasa nimic sa intre in zona ta de siguranta.

15. Cunoaste-ti motorul - Cand ai incredere in motor ai incredere sa folosesti tot ce poate cand e nevoie.

16. Wremea - Dace esti ud si ti-e frig nu te concentrezi la drum lung. Verifica vremea intainte de plecare si pregateste-te in functie de ea.

17. Verificare - In general, motorul sa fie in conditie buna de functionare, presiunea corecta la cauciucuri si ulei pe lant. Cinci minute iti pot scuti 5 saptamani pe pat de spital!

18. Neprevazut - Asteapta-te la neprevazut. Cand esti pe motor sa nu ai incredere in nimeni. (Ex. Doi prieteni care se cunosteau de ani de zile au iesit la plimbare. In oras, cel din fata vede un amic pe trotuar si imediat, face "stoppie". Crash! Bikerul din spate intra in el! Morala: Oamenii sunt imprevizibili! Trust no one!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recommended Posts

  • 0

turkish...

continua cu astfel de posturi.... sunt foarte bine venite..

o sa fac sper in curand o baza de date cu toate informatiile utile de pe forum... tot ce pot gasi.. Toti care au postat informatii utile vor fi rasplatiti :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
turkish...

continua cu astfel de posturi.... sunt foarte bine venite..

o sa fac sper in curand o baza de date cu toate informatiile utile de pe forum... tot ce pot gasi.. Toti care au postat informatii utile vor fi rasplatiti :D

Noni,

Thanks. Cea mai mare rasplata ar fi ca baietii care citesc ce scriu sa bage la cap si sa puna in practica ce au invatat aici! :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

salutare...dau si eu un sfat...cand margi in spatele unei masini mergi in spatele unei roti fie din dreapta fie din stanga,niciodata pe centru...io asa am mers, la distanta mica in spatele unei dacii si mi-am luat o gura de canal...eu nu am patit mai nimic da ivanelu care il aveam la vremea aia a fost cam sifonat. Misto faza cu sfaturi utile,poate de acum incolo nu vom mai avea accidente moto,sau macar vor fi mai putine...saluthare,drum uscat si verde plin

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

...da intr-adevar...f util. La faza cu intrarea in curba....fara aceleratie si fara frana....o stiam si eu...teoretic, dar saptamana trecuta...uitasem de frana (fata)....si am zburat de pe motor. Noroc ca eram pregatit sa iau la 90 grade....si aveam viteza mica. Acum sa fiu sincer....mi-a frica sa pun frana fata :search:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

hehe R1der, mie mi se intampla sa alunec pe ele in fiecare zi. Le cam dau emotii participantilor la trafic :))

sunt foarte alunecoase marcajele si deobicei roara spate incepe sa danseze.. aseara a facut ceva mai rau decat in datile trecute dar si-a revenit imediat. so... atentie mare la marcaje si atentie si mai mare la mine cand merg eu pe ele.... sunt ff periculoasa! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
dohh ce am mai invatat eu ca poti aluneca foarte tare marcajele de pe drum :) sa nu radeti dar la mine s-a intamplat si nu era ud pe jos.

In aceeasi categorie intra si gurile de canal si grilajele metalice de pe marginea soselei! Aluneca rau de tot, mai ales cand sunt ude!... :boxed:

PS Zoltan, care este motivul pentru care nu se predau lucrurile astea esentiale in scolile moto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
In aceeasi categorie intra si gurile de canal si grilajele metalice de pe marginea soselei! Aluneca rau de tot, mai ales cand sunt ude!... :boxed:

PS Zoltan, care este motivul pentru care nu se predau lucrurile astea esentiale in scolile moto?

din lipsa de interes!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
din lipsa de interes!!!

Daca prevenirea accidentelor si salvarea vietilor nu prezinta un interes e nasol de tot! Socant.

Infiintez cateva scoli moto in tara si i-am executat tehnic pe toti instructorii astia care iau bani degeaba! Sa vad cine mai merge la ei!?..

:beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Eu sunt relativ de acord cu tine Salahhe, dar de exemplu pe vremea cand am dat examen la A (p'in unamienouasute....) nici nu existau scoli moto, si dadeam examen dupa ce invatam dupa ureche, dupa simt, dupa ce ne ducea sau nu ne ducea capul. Si de bine de rau suntem inca aici, intregi (nu neaparat si la cap :) )

Cred ca e mai valoros sfatul unui motorist cu experienta decat putinele informatii pe care ti le poate oferi un instructor moto (uneori lipsit de entuzasm) care abia apuca sa faca cu tine cateva ore ca sa iti arate cum se merge in viteza intai, eventual a doua. Mai ales ca si examenele sunt care cum, unii dau numai poligon, altii ies si/numai in oras... Asta e, motociclismul la n oi e deocamdata un fenomen mai degraba tolerat de autoritati, noi suntem pionieri intr-un fel si ne descurcam ca atare.

Si acum sa raspund intrebarii lui Turkish, de ce astea nu le inveti in scoli moto. In afara de ce am scris mai sus, nu se predau pentru ca uneori nici cei cu scolile moto nu le stiu sau nu au timp sa le predea. Scolile moto p'aci nu sunt nici pe departe luate asa de in serios ca cele auto (care nici ele nu sunt mare chestie), sunt fie facute de cate unul pasionat care incearca sa si traiasca din pasiunea lui, cat si de unii care pur si simplu au si ei un job, "timpul trece, leafa merge, noi cu drag muncim". Nu exista o pregatire serioasa a instructorilor moto, nu exista o tematica generala, baza ramane doar legea circulatiei (deseori studiata doar privat, fara ore speciale pe tema asta). Asta e motivul principal pentru care soselele noastre sunt pline de soferi prosti.

Oricum, ceea ce ai postat va face parte din chestiile pe care eu le voi transmite mai departe copiilor mei, macar atat pot face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
Eu sunt relativ de acord cu tine Salahhe, dar de exemplu pe vremea cand am dat examen la A (p'in unamienouasute....) nici nu existau scoli moto, si dadeam examen dupa ce invatam dupa ureche, dupa simt, dupa ce ne ducea sau nu ne ducea capul. Si de bine de rau suntem inca aici, intregi (nu neaparat si la cap :) )

Cred ca e mai valoros sfatul unui motorist cu experienta decat putinele informatii pe care ti le poate oferi un instructor moto (uneori lipsit de entuzasm) care abia apuca sa faca cu tine cateva ore ca sa iti arate cum se merge in viteza intai, eventual a doua. Mai ales ca si examenele sunt care cum, unii dau numai poligon, altii ies si/numai in oras... Asta e, motociclismul la n oi e deocamdata un fenomen mai degraba tolerat de autoritati, noi suntem pionieri intr-un fel si ne descurcam ca atare.

Zoltan are dreptate, cei care au deja permis au invatat cum au invatat si se descurca in functie de cum crede fiecare! Bine a spus ca in tara motciclismul este la inceput si voi sunteti pioneri. La asta vreau sa adaug ca sunteti pionierii care va jerfiti pe sosele pana se fac schimbari drastice...

Schimbarile necesare sunt:

- scoli moto cu instructori adevarati care sunt invatati sa predea la un anumit standard (foarte ridicat);

- instructorii sunt testati o data la doi ani, cine nu trece nu lucreaza!

- cursuri moto complet revizuite care sa cuprinda teorie, practica, practica si iar practica pe sosele in trafic normal, nu in poligon!

- un numar minim de ore de practica;

- cursuri pentru avansati - adica cei care deja au permis si ceva experienta sunt evaluati si indrumati sa scape de obiceiurile rele si sa perfectioneze tehnici noi;

- cursuri pentru cei ca Zoltan care au invatat sa mearga pe motor cand nu existau scoli moto. Aici se foloseste experienta lor dar se explica diferenta dintre metodele vechi si cele noi.

:beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Instructorii auto din Romania nu au mers niciodata cu un motor supersport, cross, sau ceva asemanator, in cel mai bun caz au mers cu jawa sau minsk-ul de la scoala si nu au pregatirea necesara.

Ei sunt preocupati ca elevii sa ia examenul, nu sa stie si altceva in afara de opturi. Nu cred(poate gresesc) ca vreun instructor moto a intrebat vreodata pe un motociclist experimentat ceva, cel putin eu am discutat cu cativa si chiar am fost cu motorul in poligon unde prieteni de-ai mei faceau ore. Macar o foaie trasa la xerox pe care sa le-o dea elevilor la sfarsit de curs...

De aceea sprijinul pe care cei experimentati il pot oferi altora este mai mult decat binevenit si de aceea ar trebui sa fim mai uniti ca si comunitate.

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Pai ce sa mai adaug la cele de mai sus? Nu prea ati mai lasat loc, domnilor, le-ati cam zis pe toate. Absolut de acord cu ce zici tu Turkish, ar fi bine ca toate astea sa fie aplicate. Se si aplica, intr-un fel, in grupurile unite de motociclisti unde ne educam reciproc, cu speranta ca modelele de urmat sunt pozitive. Cred ca la un moment dat ar putea fi o afacere buna sa faci o scoala de pilotaj pentru cei ce vor sa stie mai mult, si aici e datoria comunitatilor sa ii excluda pe cei care nu au nimic bun de transmis. Am vazut asa ceva si la auto, de ce nu ar fi si la moto? Nu de altceva, dar si motociclistii cu experinta au taxe de platit, guri de hranit si timp limitat :) Dar pana atunci, eu unul bag la cap tot ce vad, analizez si aplic ce cred ca e bine, si incerc sa transmit si la copiii mei tot ce stiu ca nu cumva sa ajungem sa ne injuram unii pe altii ca unul din noi a facut-o de oaie in trafic (asta in cazul fericit, ca la situatiile grave sau tragice nici nu vreau sa ma gandesc).

PS. O singura observatie: in mod normal si acum e prevazuta obligativitatea de a da si o proba de trafic la examenul pentru A, ceea ce implica bineinteles si necesitatea de a face ceva ore "pe viu". In general nu se prea aplica, pentru ca motocicletele nu au dubla comanda, si nici instructorii, nici examinatorii nu isi iau raspunderea si nu au nici curajul de a parcurge traseu urban in spatele unui rookie. Asa ca daca acel rookie iese in trafic total nepregatit, dar are carnet, nu mai e raspunderea lor. Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul, ca sa-l citez pe nemuritorul Badea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
Pai ce sa mai adaug la cele de mai sus? Nu prea ati mai lasat loc, domnilor, le-ati cam zis pe toate. Absolut de acord cu ce zici tu Turkish, ar fi bine ca toate astea sa fie aplicate. Se si aplica, intr-un fel, in grupurile unite de motociclisti unde ne educam reciproc, cu speranta ca modelele de urmat sunt pozitive. Cred ca la un moment dat ar putea fi o afacere buna sa faci o scoala de pilotaj pentru cei ce vor sa stie mai mult, si aici e datoria comunitatilor sa ii excluda pe cei care nu au nimic bun de transmis. Am vazut asa ceva si la auto, de ce nu ar fi si la moto? Nu de altceva, dar si motociclistii cu experinta au taxe de platit, guri de hranit si timp limitat :) Dar pana atunci, eu unul bag la cap tot ce vad, analizez si aplic ce cred ca e bine, si incerc sa transmit si la copiii mei tot ce stiu ca nu cumva sa ajungem sa ne injuram unii pe altii ca unul din noi a facut-o de oaie in trafic (asta in cazul fericit, ca la situatiile grave sau tragice nici nu vreau sa ma gandesc).

PS. O singura observatie: in mod normal si acum e prevazuta obligativitatea de a da si o proba de trafic la examenul pentru A, ceea ce implica bineinteles si necesitatea de a face ceva ore "pe viu". In general nu se prea aplica, pentru ca motocicletele nu au dubla comanda, si nici instructorii, nici examinatorii nu isi iau raspunderea si nu au nici curajul de a parcurge traseu urban in spatele unui rookie. Asa ca daca acel rookie iese in trafic total nepregatit, dar are carnet, nu mai e raspunderea lor. Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul, ca sa-l citez pe nemuritorul Badea.

Eu nu-mi dau seama cum se face ca instructorii auto au voie sa te invete cum sa mergi cu motorul??? :chair:

Sunt doua lucruri complet diferite ca sa nu mai vorbim de + experienta care trebuie sa o ai! E clar de ce sunt ata de multe accidente banale, lipsa de pregatire + ignoranta! Auzi, inveti sa mergi pe motor in poligon si nu are nimeni curaj sa iasa cu tine pe strada! Cea mai mare prostie pe care am auzit-o. Deci toti iau bani degeaba pentru ca din moment ce nu au curaj sa iasa cu tine in trafic inseamna ca nici macar ei nu au incredere in propriile lor metode! :treaten:

In realitate se invata sa controlezi motorul in poligon ca sa fii capabil sa pastrezi echilibrul, sa folosesti instrumentele in timp ce mergi, sa inveti acceleratia, ambreiajul, franele... O data ce esti capabil, instructorul iese cu tine in traffic si comunica cu tine prin radio! Studentul in fata (singur pe motorul lui) si face exact ce aude in ureche: intoarce la stanga, la dreapta, ai grija la tractor, uite ce fustita misto pe trotoar :blum: , etc... In timp ce studentul e concentrat la mers, rolul instructorului este sa-l protejeze! De aceea iti trebuie specializare ca instructor moto, nu oricine stie ce si cum se protejeaza un student!

E super bine ca intre timp cei experimentati ii ajuta pe ceilalti, asa se invata cel mai bine, e fun si nu costa bani! Anul viitor vreau sa dau examenul de instructor moto si sa ma calific aici! Sa speram ca dupa aceea veti auzi de cel putin o scoala moto adevarata in tara unde inveti dupa standardele din UK!

Na ca m-ati facut sa-mi dau planul in vileag! Doh... :D Voi avea nevoie de cativa baieti valabili pe care sa-i calific instuctori ca sa-mi extind imperiul, asa ca tineti experienta moto cat mai ridicata!... Sa fie asa cum imi planuiesc!

:beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...