Mai jos e o lista cu sugestii folositoare gasite intr-o revista moto mai veche. Lucrurile sunt si vor fi mereu valabile! Daca aveti completari, feel free sa faceti adaugari...
1. Intrarea in viraj - multi accelereaza in timpul virajului. Normal, trebuie sa apleci motorul in viraj cu gazul inchis, accelerezi doar cand ai atins axul curbei si vezi iesirea. Motorul se apleaca/schimba directia mult mai usor cu gazul inchis!
2. Umbre si reflectii - In oras, verifica umbrele care apar dintre masini si foloseste reflectiile din vitrinele magazinelor ca sa eviti pietonii care pot sa-ti iasa in fata.
3. Depasiri - majoritatea accidentelor au loc cand biker-ul loveste in lateral o masina care vireaza spre stanga. Niciodata sa nu depasesti in intersectii!
4. Soarele - Daca ai soarele in spate soferii de pe acelasi sens s-ar putea sa fie orbiti de razele care reflecta in propriile lor oglinzi si nu te vor vedea cand depasesti. Ajusteaza felul in care mergi, mareste siguranta.
5. No limit - Mergi in masura limitelor tale. Mareste treptat viteza si experienta pe motor si dupa aceea poti ridica nivelul.
6. Suprafete de drum - Invata sa recunosti tipurile diferite de asfalt. Unele au mai multa aderenta decat altele, mai ales cand sunt ude.
7. Fixarea privirii - Cand te uiti la un pericol ai mai multe sanse sa-l lovesti. Observa tot ce e in jur fara sa-ti fixezi privirea pe un anumit lucru. Daca iti fixezi privirea pe un anumit obiect in mijlocul drumului, sigur o sa dai peste el.
8. Experienta - mergi cu motorul cat se poate de des. Nimic nu inlocuieste experienta. Mergi in zone diferite si conditii de vreme cat mai variate.
9. Ritm - Cheia este sa-ti intrii in ritm si sa mergi cat mai "smooth". Poti merge rapid fara sa bruschezi manevrele.
10. Uita-te in fata - Niciodata sa nu urmezi o masina si sa te uiti la stopurile ei, la bara de protectie, etc. Uita-te inaintea masinii, pe deasupra sau pe lateral. Daca te uiti la masina o sa o lovesti daca franeaza. Concentreaza-te la ce se intampla in fata masinii si la nevoie vei urma automat calea libera in jurul ei. Daca trebuie sa te gandesti e prea tarziu!
11. Drumuri ude - Cand strazile sunt unde, foloseste frana de motor ca sa incetinesti inainte de viraje.Te face sa devii "smoother" si poti mentine o viteza mai mare.
12. Acopera frana - In oras, tine doua degete pe frana. Reduce timpul de reactie in caz ca trebuie sa franezi brusc.
13. Unghi inchis - Daca un viraj se inchide dintr-o data nu te panica! Uita-te spre iesire, si lasa motorul sa te duca acolo. In cele mai multe cazuri nu esti nici macar aproape de limita unghiului de inclinare si aderenta. Mai ai mult pana acolo! Daca te panichezi cazi anyway, macar incearca sa scapi. Invinge-ti frica, poti lua virajul!
14. Mergi defensiv - Fereste-te de tot ce e in jurul tau. Formeaza-ti o bariera invizibila in jurul tau si nu lasa nimic sa intre in zona ta de siguranta.
15. Cunoaste-ti motorul - Cand ai incredere in motor ai incredere sa folosesti tot ce poate cand e nevoie.
16. Wremea - Dace esti ud si ti-e frig nu te concentrezi la drum lung. Verifica vremea intainte de plecare si pregateste-te in functie de ea.
17. Verificare - In general, motorul sa fie in conditie buna de functionare, presiunea corecta la cauciucuri si ulei pe lant. Cinci minute iti pot scuti 5 saptamani pe pat de spital!
18. Neprevazut - Asteapta-te la neprevazut. Cand esti pe motor sa nu ai incredere in nimeni. (Ex. Doi prieteni care se cunosteau de ani de zile au iesit la plimbare. In oras, cel din fata vede un amic pe trotuar si imediat, face "stoppie". Crash! Bikerul din spate intra in el! Morala: Oamenii sunt imprevizibili! Trust no one!)
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu.
Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.
Întrebare
turkish
Mai jos e o lista cu sugestii folositoare gasite intr-o revista moto mai veche. Lucrurile sunt si vor fi mereu valabile! Daca aveti completari, feel free sa faceti adaugari...
1. Intrarea in viraj - multi accelereaza in timpul virajului. Normal, trebuie sa apleci motorul in viraj cu gazul inchis, accelerezi doar cand ai atins axul curbei si vezi iesirea. Motorul se apleaca/schimba directia mult mai usor cu gazul inchis!
2. Umbre si reflectii - In oras, verifica umbrele care apar dintre masini si foloseste reflectiile din vitrinele magazinelor ca sa eviti pietonii care pot sa-ti iasa in fata.
3. Depasiri - majoritatea accidentelor au loc cand biker-ul loveste in lateral o masina care vireaza spre stanga. Niciodata sa nu depasesti in intersectii!
4. Soarele - Daca ai soarele in spate soferii de pe acelasi sens s-ar putea sa fie orbiti de razele care reflecta in propriile lor oglinzi si nu te vor vedea cand depasesti. Ajusteaza felul in care mergi, mareste siguranta.
5. No limit - Mergi in masura limitelor tale. Mareste treptat viteza si experienta pe motor si dupa aceea poti ridica nivelul.
6. Suprafete de drum - Invata sa recunosti tipurile diferite de asfalt. Unele au mai multa aderenta decat altele, mai ales cand sunt ude.
7. Fixarea privirii - Cand te uiti la un pericol ai mai multe sanse sa-l lovesti. Observa tot ce e in jur fara sa-ti fixezi privirea pe un anumit lucru. Daca iti fixezi privirea pe un anumit obiect in mijlocul drumului, sigur o sa dai peste el.
8. Experienta - mergi cu motorul cat se poate de des. Nimic nu inlocuieste experienta. Mergi in zone diferite si conditii de vreme cat mai variate.
9. Ritm - Cheia este sa-ti intrii in ritm si sa mergi cat mai "smooth". Poti merge rapid fara sa bruschezi manevrele.
10. Uita-te in fata - Niciodata sa nu urmezi o masina si sa te uiti la stopurile ei, la bara de protectie, etc. Uita-te inaintea masinii, pe deasupra sau pe lateral. Daca te uiti la masina o sa o lovesti daca franeaza. Concentreaza-te la ce se intampla in fata masinii si la nevoie vei urma automat calea libera in jurul ei. Daca trebuie sa te gandesti e prea tarziu!
11. Drumuri ude - Cand strazile sunt unde, foloseste frana de motor ca sa incetinesti inainte de viraje.Te face sa devii "smoother" si poti mentine o viteza mai mare.
12. Acopera frana - In oras, tine doua degete pe frana. Reduce timpul de reactie in caz ca trebuie sa franezi brusc.
13. Unghi inchis - Daca un viraj se inchide dintr-o data nu te panica! Uita-te spre iesire, si lasa motorul sa te duca acolo. In cele mai multe cazuri nu esti nici macar aproape de limita unghiului de inclinare si aderenta. Mai ai mult pana acolo! Daca te panichezi cazi anyway, macar incearca sa scapi. Invinge-ti frica, poti lua virajul!
14. Mergi defensiv - Fereste-te de tot ce e in jurul tau. Formeaza-ti o bariera invizibila in jurul tau si nu lasa nimic sa intre in zona ta de siguranta.
15. Cunoaste-ti motorul - Cand ai incredere in motor ai incredere sa folosesti tot ce poate cand e nevoie.
16. Wremea - Dace esti ud si ti-e frig nu te concentrezi la drum lung. Verifica vremea intainte de plecare si pregateste-te in functie de ea.
17. Verificare - In general, motorul sa fie in conditie buna de functionare, presiunea corecta la cauciucuri si ulei pe lant. Cinci minute iti pot scuti 5 saptamani pe pat de spital!
18. Neprevazut - Asteapta-te la neprevazut. Cand esti pe motor sa nu ai incredere in nimeni. (Ex. Doi prieteni care se cunosteau de ani de zile au iesit la plimbare. In oras, cel din fata vede un amic pe trotuar si imediat, face "stoppie". Crash! Bikerul din spate intra in el! Morala: Oamenii sunt imprevizibili! Trust no one!)
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri
Top Posters For This Question
9
6
6
5
Popular Days
Nov 17
8
Oct 20
4
Dec 30
4
Nov 22
4
Top Posters For This Question
turkish 9 posts
f_zoltan 6 posts
R1der 6 posts
salahhe 5 posts
Popular Days
Nov 17 2006
8 posts
Oct 20 2008
4 posts
Dec 30 2006
4 posts
Nov 22 2006
4 posts
Popular Posts
turkish
Mai jos e o lista cu sugestii folositoare gasite intr-o revista moto mai veche. Lucrurile sunt si vor fi mereu valabile! Daca aveti completari, feel free sa faceti adaugari... 1. Intrarea in vir
f_zoltan
Eu sunt relativ de acord cu tine Salahhe, dar de exemplu pe vremea cand am dat examen la A (p'in unamienouasute....) nici nu existau scoli moto, si dadeam examen dupa ce invatam dupa ureche, dupa simt
98 răspunsuri la această întrebare
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.