Lasati deoparte euforia care deja v-a cuprins(sunt sigur) si realizati ca motorul pe care tocmai l-ati cumoparat(sau o sa) este o racheta pentru posibilitatile voastre si ca o cazatura se poate termina foarte urat.
* Purtati mereu echipament complet,
* NU scoateti motorul din garaj decat daca sunteti COMPLET echipat, casca prinsa
* NU luati NICIODATA un pasager pe motor oricat de frumos va roaga
* Nu dati motorul niciunui prieten incepator sau neavizat sa mearga cu el, nu lasati cheia in contact.
* NU circulati daca sunteti obositi, ati baut sau luati medicamente care pot influenta capacitatea de concentrare
* NU circulati daca motorul are vreo problema
* Daca este frig afara, cauciucurile sunt reci si aderenta este minima-aveti grija cu franele pana se incalzesc putin pneurile
* NU veniti cu motorul acasa daca l-ati cumparat din alt oras(rugati pe cineva cu experienta sau luati un papuc, o remorca)
* NU scoateti motorul in trafic decat dupa ce v-ati obisnuit cu el (esti un pericol si pt ceilalti)
* Mergeti in locuri necirculate si exersati franari controlate (oricine accelereaza dar mai greu este sa opresti), de la viteze care cresc progresiv. Aveti grija sa nu blocati frana fata=cazatura, daca se intampla eliberati imediat. Franeaza progresiv la inceput (ca sa transferi greutatea pe furca fata si sa presezi pneul mai tare in asfalt) si apoi mai tare. Unele motociclete franeaza mai bine cu frana spate, altele cu frana fata. Invatati sa folositi corect ambele frane. In situatii de aderenta scazuta ponderea franei spate creste.
* NU uitati picioarele in scarite cand va opriti sau franati mai tare.
* Tineti un deget peste frana cand circulati in oras "just in case", oricand poate tasni cineva dintre masinile parcate
* Nu intrati in curbe mai tare decat simtiti ca le puteti aborda (nu faceti intreceri cu nimeni, nu depasiti in intersectii)
* NU aduceti motorul intr-o plaja de turatie prea mare, isi va schimba comportamentul
* NU va fixati privirea asupre unui obiect care apare in fata (caine, piatra...), riscati sa il loviti
* Aveti grija la zonele cu nisip, pietris,umezeala, marcajele rutiere ude, ulei, zonele unde se lucreaza, evitati sa mergeti noaptea sau pe ploaie.
* NU stati exact in spatele unei masini, pe mijlocul benzii, nu va uitati la stopurile masinii, poate nici nu functioneaza(trebuie sa aveti o vedere de ansamblu, si sa observati ce este in fata masinii), adoptati o trasa defensiva din care sa puteti oricand ocoli si circulati cu viteza care va permite sa opriti oricand in siguranta
* NU stati paralel cu alta masina, poate oricand vira sau schimba banda fara sa va vada
* NU faceti slalom cu motocicleta in trafic si semnalizati mereu schimbarea directiei de mers. Aruncati o scurta privire peste umar cand depasiti eliminand unghiul mort. Evitati pt inceput oglinzile tuning care poate sunt mai frumoase dar in care nu vezi nimic
* Aveti grija cand depasiti coloane de masini, oricand una se poate angaja in depasire fara sa se asigure, faceti-va vazuti si auziti de soferi si pastrati o distanta laterala mai mare in astfel de cazuri;
* Daca sunteti prea aproape de masina din fata incetiniti usor, daca sunteti de cea din spate accelerati usor
* Daca o masina mare de pe banda 1 opreste sau incetineste la trecerea de pietoni dar voi nu vedeti nimic de ea , sigur un pieton se va angaja in trecere
* Verificati mereu motorul inainte de plecare in cursa: placutele de frana, cauciucurile, piulite si suruburi, presiunea in pneuri(f importanta - nu lasati o presiune mai mica niciodata), lichidul de racire, uleiul sa fie la maxim(poate sa si depaseasca putin, dar niciodata la minim - schimbul la 3-3500 km, sintetic) comenzile sa functioneze usor, farul sa fie MEREU APRINS, lantul sa fie curatat, intins si uns.(la 1000 km recomanda fabricantul)
* NU plecati in cursa cu viziera fumurie daca exista riscul de a va prinde seara
* Nu turati excesiv motorul pana nu se incalzeste si nu turati motorul pe loc, ii veti scurta viata
* Folositi claxonul cu incredere
* Mergfeti cu pneuri de calitate
* Motocicleta ati cumparat-o pentru voi si nu pentru a da bine la terasa. Daca vrei sa iesi o data pe an cu motorul mai bine renunta din start.
NU am vrut sa sperii pe nimeni doar sa va fac sa constientizati pericolele la care va expuneti ca si incepatori. In timp, se acumuleaza experienta si placerea va fi maxima!!
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu.
Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.
Întrebare
Sher
Lasati deoparte euforia care deja v-a cuprins(sunt sigur) si realizati ca motorul pe care tocmai l-ati cumoparat(sau o sa) este o racheta pentru posibilitatile voastre si ca o cazatura se poate termina foarte urat.
* Purtati mereu echipament complet,
* NU scoateti motorul din garaj decat daca sunteti COMPLET echipat, casca prinsa
* NU luati NICIODATA un pasager pe motor oricat de frumos va roaga
* Nu dati motorul niciunui prieten incepator sau neavizat sa mearga cu el, nu lasati cheia in contact.
* NU circulati daca sunteti obositi, ati baut sau luati medicamente care pot influenta capacitatea de concentrare
* NU circulati daca motorul are vreo problema
* Daca este frig afara, cauciucurile sunt reci si aderenta este minima-aveti grija cu franele pana se incalzesc putin pneurile
* NU veniti cu motorul acasa daca l-ati cumparat din alt oras(rugati pe cineva cu experienta sau luati un papuc, o remorca)
* NU scoateti motorul in trafic decat dupa ce v-ati obisnuit cu el (esti un pericol si pt ceilalti)
* Mergeti in locuri necirculate si exersati franari controlate (oricine accelereaza dar mai greu este sa opresti), de la viteze care cresc progresiv. Aveti grija sa nu blocati frana fata=cazatura, daca se intampla eliberati imediat. Franeaza progresiv la inceput (ca sa transferi greutatea pe furca fata si sa presezi pneul mai tare in asfalt) si apoi mai tare. Unele motociclete franeaza mai bine cu frana spate, altele cu frana fata. Invatati sa folositi corect ambele frane. In situatii de aderenta scazuta ponderea franei spate creste.
* NU uitati picioarele in scarite cand va opriti sau franati mai tare.
* Tineti un deget peste frana cand circulati in oras "just in case", oricand poate tasni cineva dintre masinile parcate
* Nu intrati in curbe mai tare decat simtiti ca le puteti aborda (nu faceti intreceri cu nimeni, nu depasiti in intersectii)
* NU aduceti motorul intr-o plaja de turatie prea mare, isi va schimba comportamentul
* NU va fixati privirea asupre unui obiect care apare in fata (caine, piatra...), riscati sa il loviti
* Retrogradati treptele de viteza cand incetiniti - eliberati ambreiajul lent
* Aveti grija la zonele cu nisip, pietris,umezeala, marcajele rutiere ude, ulei, zonele unde se lucreaza, evitati sa mergeti noaptea sau pe ploaie.
* NU stati exact in spatele unei masini, pe mijlocul benzii, nu va uitati la stopurile masinii, poate nici nu functioneaza(trebuie sa aveti o vedere de ansamblu, si sa observati ce este in fata masinii), adoptati o trasa defensiva din care sa puteti oricand ocoli si circulati cu viteza care va permite sa opriti oricand in siguranta
* NU stati paralel cu alta masina, poate oricand vira sau schimba banda fara sa va vada
* NU faceti slalom cu motocicleta in trafic si semnalizati mereu schimbarea directiei de mers. Aruncati o scurta privire peste umar cand depasiti eliminand unghiul mort. Evitati pt inceput oglinzile tuning care poate sunt mai frumoase dar in care nu vezi nimic
* Aveti grija cand depasiti coloane de masini, oricand una se poate angaja in depasire fara sa se asigure, faceti-va vazuti si auziti de soferi si pastrati o distanta laterala mai mare in astfel de cazuri;
* Daca sunteti prea aproape de masina din fata incetiniti usor, daca sunteti de cea din spate accelerati usor
* Daca o masina mare de pe banda 1 opreste sau incetineste la trecerea de pietoni dar voi nu vedeti nimic de ea , sigur un pieton se va angaja in trecere
* Verificati mereu motorul inainte de plecare in cursa: placutele de frana, cauciucurile, piulite si suruburi, presiunea in pneuri(f importanta - nu lasati o presiune mai mica niciodata), lichidul de racire, uleiul sa fie la maxim(poate sa si depaseasca putin, dar niciodata la minim - schimbul la 3-3500 km, sintetic) comenzile sa functioneze usor, farul sa fie MEREU APRINS, lantul sa fie curatat, intins si uns.(la 1000 km recomanda fabricantul)
* NU plecati in cursa cu viziera fumurie daca exista riscul de a va prinde seara
* Nu turati excesiv motorul pana nu se incalzeste si nu turati motorul pe loc, ii veti scurta viata
* Folositi claxonul cu incredere
* Mergfeti cu pneuri de calitate
* Motocicleta ati cumparat-o pentru voi si nu pentru a da bine la terasa. Daca vrei sa iesi o data pe an cu motorul mai bine renunta din start.
NU am vrut sa sperii pe nimeni doar sa va fac sa constientizati pericolele la care va expuneti ca si incepatori. In timp, se acumuleaza experienta si placerea va fi maxima!!
Succes
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri
46 răspunsuri la această întrebare
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.