Incep un topic util celor aflati la inceput pe motocicleta. Sa incercam sa ne referim doar la mersul in oras, rog pe cei mai experimentati dintre noi sa raspunda celor aflati la inceput. Strict la subiect, mersul in oras.
Am sa abordez un subiect pe care l-am vazut mai rar discutat. Mersul relaxat in oras.
Relaxat nu inseamna neatent sau adormit. Inseamna vigilenta adevarata fara crispare insa. Asta duce la un condus mai cursiv al motocicletei, utilizarea cu blandete sau cu fermitate a franelor, fara a le brusca insa.
Un lucru foarte important pe care vreau sa-l impartasesc e felul in care tratam ceilalti participanti la trafic. Cu ani in urma ma enervau la maximum soferii care nu ma observau, care imi blocau calea la semafoare, care nu se asigurau, etc. o vreme am mers in felul asta, enervandu-ma foarte usor din tot felul de evenimente de trafic. Lucrul asta nu mi-a adus nimic bun. Nu m-a influentat prea tare in mers dar imi afecta per ansamblu atentia si luciditatea. Am fost capabil sa observ ce greseli fac in situatii mai dificile cu masini care trageau de volan peste mine, pietoni iesiti din statia de RATB prin fata firobuzului, sosea udata de REBu etc. Am scapat fara nici o paguba, am avut acu 3 sau 4 ani un accident prostesc la 30 la ora cu o dubita, o cazatura cam la aceeasi viteza pe ploaie si cam atat.
Tragand unele concluzii am inceput sa renunt la niste impulsuri de moment care apoi imi afectau calmul si in final atentia si puterea de concentrare. Am incetat sa ma mai enervez pe soferi, am incetat sa ma mai intorc cu capul dupa cei care imi taie calea sau nu acorda prioritate. Daca nu reusesc sa-mi fac loc printre masini pana la semafor (evident, de cele mai multe ori sunt masini parcate aiurea sau soferii nu iti acorda 10-15 cm) m-am obisnuit sa astept si in coloana. Per total este vorba deci despre pastrarea unei stari mentale de calm care sa-ti permita vigilenta extrema si atentie ascutita la maximum.
Desi am mers mai multi km pe coclauri decat pe sosea pot sa spun ca e mult mai complicat pe strada iar abordarea mersului pe carosabil e foarte sofisticata.
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu.
Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.
Întrebare
Cesar
Incep un topic util celor aflati la inceput pe motocicleta. Sa incercam sa ne referim doar la mersul in oras, rog pe cei mai experimentati dintre noi sa raspunda celor aflati la inceput. Strict la subiect, mersul in oras.
Am sa abordez un subiect pe care l-am vazut mai rar discutat. Mersul relaxat in oras.
Relaxat nu inseamna neatent sau adormit. Inseamna vigilenta adevarata fara crispare insa. Asta duce la un condus mai cursiv al motocicletei, utilizarea cu blandete sau cu fermitate a franelor, fara a le brusca insa.
Un lucru foarte important pe care vreau sa-l impartasesc e felul in care tratam ceilalti participanti la trafic. Cu ani in urma ma enervau la maximum soferii care nu ma observau, care imi blocau calea la semafoare, care nu se asigurau, etc. o vreme am mers in felul asta, enervandu-ma foarte usor din tot felul de evenimente de trafic. Lucrul asta nu mi-a adus nimic bun. Nu m-a influentat prea tare in mers dar imi afecta per ansamblu atentia si luciditatea. Am fost capabil sa observ ce greseli fac in situatii mai dificile cu masini care trageau de volan peste mine, pietoni iesiti din statia de RATB prin fata firobuzului, sosea udata de REBu etc. Am scapat fara nici o paguba, am avut acu 3 sau 4 ani un accident prostesc la 30 la ora cu o dubita, o cazatura cam la aceeasi viteza pe ploaie si cam atat.
Tragand unele concluzii am inceput sa renunt la niste impulsuri de moment care apoi imi afectau calmul si in final atentia si puterea de concentrare. Am incetat sa ma mai enervez pe soferi, am incetat sa ma mai intorc cu capul dupa cei care imi taie calea sau nu acorda prioritate. Daca nu reusesc sa-mi fac loc printre masini pana la semafor (evident, de cele mai multe ori sunt masini parcate aiurea sau soferii nu iti acorda 10-15 cm) m-am obisnuit sa astept si in coloana. Per total este vorba deci despre pastrarea unei stari mentale de calm care sa-ti permita vigilenta extrema si atentie ascutita la maximum.
Desi am mers mai multi km pe coclauri decat pe sosea pot sa spun ca e mult mai complicat pe strada iar abordarea mersului pe carosabil e foarte sofisticata.
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri
42 răspunsuri la această întrebare
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.