Mergi la conţinut
  • 0

Moduri De A Aborda Mersul In Oras


Cesar

Întrebare

Incep un topic util celor aflati la inceput pe motocicleta. Sa incercam sa ne referim doar la mersul in oras, rog pe cei mai experimentati dintre noi sa raspunda celor aflati la inceput. Strict la subiect, mersul in oras.

Am sa abordez un subiect pe care l-am vazut mai rar discutat. Mersul relaxat in oras.

Relaxat nu inseamna neatent sau adormit. Inseamna vigilenta adevarata fara crispare insa. Asta duce la un condus mai cursiv al motocicletei, utilizarea cu blandete sau cu fermitate a franelor, fara a le brusca insa.

Un lucru foarte important pe care vreau sa-l impartasesc e felul in care tratam ceilalti participanti la trafic. Cu ani in urma ma enervau la maximum soferii care nu ma observau, care imi blocau calea la semafoare, care nu se asigurau, etc. o vreme am mers in felul asta, enervandu-ma foarte usor din tot felul de evenimente de trafic. Lucrul asta nu mi-a adus nimic bun. Nu m-a influentat prea tare in mers dar imi afecta per ansamblu atentia si luciditatea. Am fost capabil sa observ ce greseli fac in situatii mai dificile cu masini care trageau de volan peste mine, pietoni iesiti din statia de RATB prin fata firobuzului, sosea udata de REBu etc. Am scapat fara nici o paguba, am avut acu 3 sau 4 ani un accident prostesc la 30 la ora cu o dubita, o cazatura cam la aceeasi viteza pe ploaie si cam atat.

Tragand unele concluzii am inceput sa renunt la niste impulsuri de moment care apoi imi afectau calmul si in final atentia si puterea de concentrare. Am incetat sa ma mai enervez pe soferi, am incetat sa ma mai intorc cu capul dupa cei care imi taie calea sau nu acorda prioritate. Daca nu reusesc sa-mi fac loc printre masini pana la semafor (evident, de cele mai multe ori sunt masini parcate aiurea sau soferii nu iti acorda 10-15 cm) m-am obisnuit sa astept si in coloana. Per total este vorba deci despre pastrarea unei stari mentale de calm care sa-ti permita vigilenta extrema si atentie ascutita la maximum.

Desi am mers mai multi km pe coclauri decat pe sosea pot sa spun ca e mult mai complicat pe strada iar abordarea mersului pe carosabil e foarte sofisticata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recommended Posts

  • 0

Intr-adevar, starea ne nervozitate generata de cate un sofer neatent sau rau intentionat, duce, in cele mai multe cazuri la un mers haotic.

Cel mai bine este sa iti pastrezi calmul, caci, de cele mai multe ori, daca te enervezi risti o cazatura.

Exemplu: in timp ce ma ratoiam la masina REBU care uda strada aruncand apa la greu pe banda mea (neputand sa o devansez), era sa ma bubuie unu' cu duba care m-a depasit la ureche prin dreapta. Faza cea mai nasoala este CA NU L-AM VAZUT, iar actiunea de depasire a acestuia, m-a luat prin surprindere total.

Starea de nervozitate iti reduce capacitatea de atentie si intuire a evenimentelor cu potential periculos.

In oras eu merg intodeauna cu doua degete "acoperind" ambriajul si frana fata. Scade timpul de reactie, in caz de evenimente bruste.

Din propria experienta, recomand ca verificatul oglinzilor proprii sa se faca sistematic la un interval regulat (si cat mai scurt). Atentie: verificatul oglinzilor il faci cat de rapid poti, mai ales daca esti intr-o coloana: riscul ca autovehicolul din fata sa franeze brusc te poate pune in dificultate sau, panicandu-te, poti bloca fata.

Intodeauna, aflandu-te intr-o coloana (indiferent de viteza de deplasare a acesteia), nu te baza doar pe oglinzi. Masina se poate afla in unghiul tau mort. Intodeauna, intoarce capul scurt.

Nu te baza ca daca ai pus semnalul, vei fi si lasat sa treci.

Atentie cu frana brusca in proximitatea intersectiilor si trecerilor de pietoni. Intodeauna asigura-te in oglinzi ca nu exista riscul te a fi bubuit din spate. Franeaza din timp.

Pastreaza distanta fata de vehicole; si daca vezi stopurile de frana actionate la vehicolul din fata, nu te baza pe faptul ca acesta se va pune in miscare pana il ajungi din urma. Again: franeaza din timp.

Foloseste-te de toata latimea benzii:

Sa zicem ca circuli pe banda, si in stanga ta se afla intrare/iesire pe o straduta, sau o parcare, sau accesul la o benzinarie... etc.

Avand in vedere ca in acel caz, pericolul te paste din partea ta stanga, pozitioneaza-te cat mai pe dreapta benzii tale. Astfel lovesti doi iepuri: eventualul sofer care vrea sa intre pe banda ta, te vede din timp si nu te trezesti in aripa lui; si, in caz de nu te vede, manevra ta de evitare nu va mai fi asa de brusca ca atunci cand ai fi fost situat pe mijlocul sau chiar stanga benzii.

Ca sa n-ai insa surprize, intodeauna redu viteza cand te apropii de intersectii indiferent daca ai sau nu prioritate.

De-asemenea, redu viteza cand vezi RATB-ul, maxi-taxi oprind in statie... nu se stie cum te poti trezi cu cate-un ametit de pieton.

Daca drumul are, sa zicem, trei benzi de mers pe sens, iar primele doua sunt ocupate de masini blocate in trafic, nu o arde cu 80-100 pe banda a treia. Exista intodeauna posibilitatea ca din coloana sa tisneasca vreun grabit. Mergi incet pe banda trei, si pozitioneaza-te cat mai pe stanga ei, astfel incat, daca iese vreunu' din coloana oprita, vei avea cat de cat timp sa reactionezi. "Regula" asta m-a salvat pe mine de-o bubuiala incercand sa ajung la semaforul unde se despart sensurile de acces spre Tineretului, respectiv Timpuri Noi; chiar dupa semaforul pe unde traverseaza pietonii sa ajunga la statia lui 133.

Nu urca rampe in viteza decat daca vezi ce-ti vine de sus. Adica sa-ti vezi banda pana dupa rampa. Cu toate ca depasitul este interzis in rampe, asa era sa ma bubuie unu' c-o dacie anu' trecut, pe drumul spre Alexandria. Idiotu' s-a pus in depasire chiar in varful dealului fara sa fie sigur ca nu-i urca nimeni in fata.

Regula asta poate fi extinsa si la coborat: nu alerga ca nebunu' fara sa vezi sigur ca nu-i nici draq in fata. Aflandu-ma pe drumul Alexandria - Bucuresti, pe o panta (viraj la dreapta cu coborare abrupta) coboram yo, iar in urcare se afla o semanatoare. Daca veneam tare, direct ce ma faceam felii.

Frate... si subtire cu viteza, mai ales pe drumuri care au stradute laterale.

Cam atat imi amintesc acum.

Va salut!

:beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

PE SCURT:

TREBUIE SA FII PARANOIC, CALM SI PSIHOPAT :yes:

Altceva nu-ti mai trebuie!

:thumbsup:

PSIHOPATIE

Subiecte conexe: psihopatie

Stare de dezechilibru psihologic caracterizat prin tendinte asociale fara deficit intelectual si fara atingere psihotica.

Simptome si semne - Psihopatia apare, in general, la inceputul pubertatii, dar semne premergatoare pot sa se manifeste din copilarie: cruzime cu animalele, brutalitate a copilului fata de camarazii sai etc. Subiectul, care nu-si poate invinge angoasa decat trecand la actiune, manifesta un comportament la limita normalitatii: stil de viata instabil, caracter dificil, autoritate, agresivitate; delicventa, conduitele perverse, toxicomania sunt manifestari frecvente. In mod obisnuit, o ameliorare spontana se manifesta dupa varsta de 40-45 ani si subiectul "se cuminteste".

Psihopatul are adesea un comportament provocant si violent. Familia, al carei rol este esential, trebuie sa stabileasca reguli care ii permit sa-si canalizeze agresivitatea (precizandu-i notiunile de bine si de rau, de exemplu). Nu trebuie sa ne lasam intimidati si trebuie sa ne pastram sangele rece pana cand psihopatul isi da seama ca agresivitatea lui nu serveste la nimic si ca ea este inteleasa ca o solicitare de afectiune. Doar in acest moment se poate stabili o comunicare verbala.

PARANOIA

Subiecte conexe: paranoia paranoia tratament delir psihoza

Psihoza caracterizata printr-un delir sistematic, fara diminuarea capacitatilor intelectuale.

Paranoia apare de cele mai multe ori la subiectii predispusi: supraestimarea de sine (orgoliu, megalomanie), rigiditate psihica (neincredere, dogmatism), erori de judecata cauzate de premise subiective, desi rationamentul este logic. Delirul de paranoia se dezvolta in mod coerent, uneori plauzibil, urmand o serie de interpretari si de polarizari afective: idealism pasionat, gelozie, revendicare privind un prejudiciu minor sau imaginar, erotomanie etc. Acest delir sfarseste prin a se constitui intr-un sistem permanent si de neclintit, functionarea gandirii, vointei si actiunii ramanand clara si ordonata.

Tratament - Acesta necesita, in general, spitalizarea. El asociaza neurolepticele cu psihoterapia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

cand am intrat prima data in trafic, in bucuresti, am fost "insotit" de un politist pe moto care a vazut semnu` de incepator si mi`a facut semn sa merg dupa el. super om..un drum care, in intervalul orar 8-9 AM il faci cu masina in 50 de min l`am parcurs in 5 minute.

am avut noroc..n`a avut cand sa`mi fie frica de trafic, sau sa ma strecor printre masini. nenea ala m`a fortat sa invat in 5 min ceea ce trebuia sa fac singur..si probabil ca nu imi iesea:)).dupa a trebuit sa merg din militari pana pe DN1. am fost surprins sa vad cat de multi automobilisti mi`au facut loc sa ma strecor. mare parte din drum m`am tinut, dupa unul, dupa altul, motociclisti..ma simteam mai sigur. de la toti am avut ceva de invatat. ex...de la un nene cu o hayabusa gri/albastru am invatat sa merg pe sinele de tramvai:D

nu e bun termenul de paranoic..sa`i zicem mai bine..cumpatat..preventiv..numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

hmm nu ai invatat sa mergi pe linia de tramvai. pur si simplu ai facut ce ai vazut la ala. Daca aluia ii taia cineva calea poate stia ce sa faca ... tu stii ce sa faci in cazuri din astea ? e pagubos sa crezi ca ai invatat nush ce doar pt ca l-ai vazut pe unu si ai facut si tu. + ca vezi ca urmaritul altor motociclisti poate fi destul de periculos pt ca in loc sa fii atent la traficul din jurul tau, tu te vei tine dupa coada alora.

cesar vorbea despre altcineva ... nu-i vorba de ce faci pe banda x sau cum te tii dupa o busa. spre exemplu, eu nu merg relaxat si am vazut pe destui care merg incordati, fac miscari care denota nervozitate samd era o replica in lost highway "smooth like a shit from a duck's ass" .. cam asa ar trebui sa conduci mobra :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Ai "invatat" sa mergi pe sinele de trmvai?De ce nu pe sarma?Nu ma intelege gresit,dar este vorba de conduita PREVENTIVA in oras.Cam cu ce rezultate crezi ca poti executa o franare de urgenta?Si apropo de franare-la inceputul manevrei(daca timp),faceti cateva "pedale",lumina rosie intermitenta sare mai usor in ochii adormitilor,mai ales ziua.Nu uitati ca avem lampa spate tot timpul aprinsa.Viram ,pe cat posibil frana de motor-asta nu blocheaza rotile.Nu ezitam,nu ne razgandim in timpul efectuarii manevrei-si o prostie daca faci,fa-o pana la capat.Pe banda de mers,e mai bine sa nu stam pe mijloc-ori st ori dr-fara sa depasim tarlaua.Carosabi umed(sau udat),distanta fata de cel din fata si din nou,fara frana brusca.In caz de forta majora,nu "inghetam"printre altele cautam cea mai buna solutie ptr cadere.Evident sunt chestii valabile in oras,cu viteza de rigoare.Cat despre psihologia de dictionar,asta nu ajuta absolut deloc,mai ales in situatia in care ai morcovul cu iepure cu vanator si pusca,etc si mai este si pe dinafara

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

ok, ok, m`am exprimat gresit:| am vrut sa zic (,) ca am mers prima data pe sine.

nu am zis nimic de conduita preventiva, nu am negat prezenta ei. nu m`am aventurat cum m`a taiat capul..am preferat sa astept momentul oportun.nu am trecut pe rosu, nu am lovit oglinzi si portiere, nu m`am luat la cearta cu soferii idioti(au fost destui), nu am incomodat pe nimeni in trafic. numai ca am avut cate ceva de invatat de la fiecare, fara sa stau concentrat doar pe actiunile lor. e normal ca inainte de toate tre` sa`ti aperi propria piele.

eu cred ca pot executa o franare de urgenta, fara a ma tavalii(acum depinde de caz)..am fost fortat de multe ori s`o fac, de cateva ori pe asfalt ud. si nu am cazut. cu toate ca aveam 130-140. se poate numi noroc...:))daca venea ceva din fata, era ghinion:-?? adevarul e ca m`am speriat destul de tare si si`a luat nenea cu loganu` injuraturi cat sa nu mai manance ceva vreme. restul au fost la viteze mai mici de 100. oricum, parerea mea, din cate am observat, e mai periculos sa franezi pe pamant/nisip/praf.cel putin, eu n`am gume pt asa ceva:))

cat despre mersul relaxat...e cea mai buna optiune, dar asa cum l`a definit @caesar, sa nu se inteleaga altceva.

nu ati zis de urcatul pe moto cand esti iritat, nervos,suparat. e la fel ca si cum te`ai urca beat..:)) e posibil sa nu ajungi intreg acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Eu zic sa discutam si tehnica de condus in oras, nu numai atitudinea mentala. Am vrut doar sa ma refer la acel subiect, in particular, in post-ul de deschidere.

Offtopic:

Azi dimineata la ora 8 am avut de facut un drum de la capatul bulevardulu Iuliu Maniu pana dincolo de Cora Pantelimon, Soseaua Garii Catelu. In primul rand parca n-am mai iesit din casa de douazeci de ani. Era incredibil de aglomerat :o Evident nu va zic nimic nou dar avand in vedere ca in ultimii trei ani am evitat astfel de ore pentru a traversa orasul, ma declar uimit de aglomeratie. Am facut traseul in 50 de minute. Putini nervi dar lejer. Am cerut lamuriri unui sofer in apropierea unui semafor referitor la faptul ca era sa dea peste mine. M-a injurat. Ce sa fac, asa au fost unii crescuti. Per ansamblu totul in ordine cu exceptia catorva scapari nervoase.

Am observat pentru a nu-stiu-cata oara cat de alunecos e asfaltul orasului. Cel mai periculos mi se pare asfaltul foarte neted, aproape lucios. Uneori il mai verific cu talpa cizmei cand sunt la semafor. Si pentru ca nu-i destul trag si tare de acceleratie cand plec de la stop. De fiecare data aluneca roata spate - nici o surpriza. Observatia asta duce la o singura concluzie referitor la franare:

Folositi TOATE Franele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

" Daca nu reusesc sa-mi fac loc printre masini pana la semafor (evident, de cele mai multe ori sunt masini parcate aiurea sau soferii nu iti acorda 10-15 cm) m-am obisnuit sa astept si in coloana."

uite Cesar, aici nu te inteleg... DE CE , sa fii primul la semafor , primul la plecare , PRIMUL CARE MOARE, si zic asta pentru ca am observat ca de ceva ani se foloseste "spiritul de turma"... ADICA: se da verde : toate conservele pleaca, DAR NICIODATA ultimii nu se uita atent daca trec pe verde , galben sau in p..la mea chiar ROSU... SO: cand la agariciu ala e ROSU, la mine(motociclistul..PRIMUL...) e VERDE, NU?

pana aici toate bune! daca eu , motociclistul plec primul (ca doar am verde, ce... mea?!) , iar agaricii cu conservele(aia ultimii care trec de cele mai multe ori pe galben sau chiar ROSU) , baga mare ca sa treaca intersectia chit ca-i rosu , CE SE INTAMPLA CU MOTOCICLISTUL CARE PLEACA PRIMUL DE LA SEMAFOR? SI DE CELE MAI MULTE ORI PLEACA TARE ... :wacko:

pe scurt: de ce trebuie sa fii primul la semafor ca motociclist? :rolleyes:

mie , atunci cand mai conduceam motor , imi convenea sa ocup banda , ma plasam ca porcu' pe mijloc ma cracanam un pic sa imi destind oasele , iar ala din spate ce kacat putea sa ma faca? decat sa opreasca la 10-20 cm de mine cum se face si in cazul masinilor...(hai juma' de metru :D )

si n-am avut niciodata probleme cu plecatul "in coloana" si cu "statul in coloana"... cu toate ca "restul" amicilor se bagau ca dementii in depasiri pe dreapta , cu toate ca ala putea oricand sa traga putin de volan dreapta si gata... erai pe jos...

cam atat am avut de zis...

MOMENTAN :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Am inteles ce vrei tu sa intrebi. Vreau insa o ultima lamurire. Intrebarea vine din partea unui fost motociclist (definitiv)? Din partea unui fost si viitor motociclist sau intrebi pentru un prieten? :D

Eu am sa-ti raspund la dilema dupa ce-mi spui cum e situatiunea cu tine - moto or not? Ceilalti poate intra in jocul tau, cine stie? :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

DA , fost motociclist(da un mail sa-ti trimit o poza cu permisu' meu, certificate , etc...)nu mai am motocicleta(functionala) , si nici nu as mai conduce una in traficul de azi...

prefer "sa dau" cu tabla si nu cu OASELE, in caz de accident ...

intrebam si eu , asa , din PURA CURIOZITATE, ca nu i-am inteles niciodata pe cei care se baga ei in fata , sa fie primii la semafor... si sa plece primii...

si sunt vreo cativa amici carora le cam lipsesc "unele doage"...

pentru ei , daca mergi in limitele legale de viteza esti "un papagal"...

daca respecti regulile de circulatie , esti "SI MAI PAPAGAL"...

legile sunt facute sa fie incalcate... CAM ASA GANDESC EI...

si vroiam sa vad ce zic ALTII , tot motociclisti!

:blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Sunt sigur ca vei auzi mai multe variante de la mai multi motociclisti. Varainta mea e urmatoarea:

Incerc sa ma strecor printre masini (de cele mai multe ori precaut si cu viteza mica) pentru ca sa nu risc sa raman blocat in trafic (in Bucuresti deseori intersectiile se blocheaza de soferi care fac stanga, care intra pe galbe sau rosu, etc), ca sa ajung mai rapid la destinatie (rar de tot prefer fasia din dreapta intre trotuar si masini, si mai rar incerc contrasensul peste benzi de cele mai multe ori sunt intre benzi) si mai exista si confortul de a avea in fata drumul liber (nu inseamna ca nu sunt atent la cei ce trec pe rosu - ar fi fatal sa nu ma uit si sa o zbughesc cand se aprinde verdele) de unde sa vezi clar daca ai vreo groapa, obstacol, balta, etc., sau masina care merge pe doua benzi, sofer care vorbeste la telefon, care opreste fara sa semnalizeze si asa mai departe. Sunt mai multe motive nu am ambitia ca le pot constientiza acum pe toate. Cred insa ca le-am acoperit pe cele mai importante.

Sper ca sa vorbesti in topicul asta doar la subiect :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

On-topic, ca tot se vorbea de mersul printre masini:

Cand te afli in trafic, in actiunea ta de "crosetare" printre masini, nu stationa sadwich intre ele.

Intodeauna stai mai in fata lor: eviti astfel multe neplaceri.

Nu pleca tare de la stop: poate pleca unu' pe galben pe sensul care il intersectezi (asa si-a luat-o un prieten de-al meu intrand intr-un taxi care a trecut pe galben).

Atenti insa la "crosetatul" asta... nu face acest lucru daca sirul de masini se pune in miscare: risti ca unu' sa evite din scurt un obstacol aflat pe banda, sau poate ii sare omului un caine in roata... si ia ghici pe cine da jos.

Ca incepator absolut (primele saptamani de moto), chiar nu este indicat sa te bagi printre masini.

Aaaa... si nu circula cu viteza printre ei... in caz de vreo "bucurie" o sa-ti fi dorit sa fi mers mai incet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

ca incepator si eu am evitat sa merg printre masini in timp ce acestea sunt in miscare..oamenii sunt imprevizibili si nu vreau sa risc. si la semafor oricum ma strecor cu viteza mica, nu vreau sa ma injure ca le agat oglinzile, sau , mai rau, sa le trag niste zgarieturi de toata frumusetea. nici mie nu mi`ar conveni. si eu as uri motociclistii din cauza asta.

oricum, daca astepti cuminte, foarte multi o sa`ti faca loc sa treci.

tip: nu uita sa le multumesti soferilor care fac asta.conteaza.

>>ss33>> era drumul liber, la tara, conosteam toate gropile si sincer, voiam sa vad cat se duce:D. nu ma asteptam sa dau de asfalt udat, chiar nu`mi explic cum a ajuns apa acolo. nu merg tare decat cand traficul imi permite si nu incomodez pe nimeni. oricum, viteza maxima "de croaziera" e pe undeva pe la 80-90-100. si mi`e mila de motoras sa`l tin in turatii mari(la 90 are 7500/13000 tur)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
ca incepator si eu am evitat sa merg printre masini in timp ce acestea sunt in miscare..oamenii sunt imprevizibili si nu vreau sa risc. si la semafor oricum ma strecor cu viteza mica, nu vreau sa ma injure ca le agat oglinzile, sau , mai rau, sa le trag niste zgarieturi de toata frumusetea. nici mie nu mi`ar conveni. si eu as uri motociclistii din cauza asta.

oricum, daca astepti cuminte, foarte multi o sa`ti faca loc sa treci.

tip: nu uita sa le multumesti soferilor care fac asta.conteaza.

>>ss33>> era drumul liber, la tara, conosteam toate gropile si sincer, voiam sa vad cat se duce:D. nu ma asteptam sa dau de asfalt udat, chiar nu`mi explic cum a ajuns apa acolo. nu merg tare decat cand traficul imi permite si nu incomodez pe nimeni. oricum, viteza maxima "de croaziera" e pe undeva pe la 80-90-100. si mi`e mila de motoras sa`l tin in turatii mari(la 90 are 7500/13000 tur)

=))

DECI , trebuie un VFR750/800fi care la 100km/h are fix 4850 de ture...

depinde si de ce pinion ai pe fata si ce "foaie ai pe spate" :D

la 200 km/h nu mai stiu... p-aproape de 10 mii :beer:

si pozitia pe un VFR nici nu se compara cu ZX10R aia de care ziceai tu... poti sa mergi de la bucuresti pana la Bacau ca tot nu iti amorteste nimic...

SAU HAYABUSA... nu amorteste nici ala din spate... si mai are si 1300 cmc... cuplu KACALAU nici nu mai schimbi a-6a... poti sa mergi cu a-6a la 60km/h si sa demarezi linistit ... fara sa mai schimbi...

IAR CONSERVAGII SUNT INAMICII TAI ! CA MOTOCICLIST! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

ma, nu tre` sa generalizam, pentru ca sunt si soferi care nu generalizeaza il legatura cu motociclistii, asta putem recunoaste. posibil ca un zx10r sa fie mai periculos decat busa, asta din mai multe motive..

n`am treaba cu pasagerul..acum cu motorasul asta iau pasager..aproape jumate din kilometrii pe care i`am facut au fost cu pasager. dar cand o sa trec la mai mare(de ex zx10r) primul lucru pe care o sa`l fac e sa ii pun capac /codita monopost si sa demontez scaritele din spate.

p.s. nu`mi place hayabusa, si cu hondele nu prea ma impac:)) nu ma intrebati de ce, sunt superbe/foarte bune, fiabile, etc..dar oricine are cate un fix, nu? numai cand aud "honda e honda frate.."

logic, honda nu e harley.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0
tanasescule m-ai transformat intr-un motociclist de forum :)) din cauza ta am tona de posturi:))

=))

UNDE SS-ULE? Te tin eu pe forum?

pentru a mia oara: ce kacat de treaba au posturile astea?! :blink:

rog pe admin, moderator , CAREVA sa-mi stearga nr. de posturi...(NU contul :P )

sau sa-l reseteze cumva...(lunar)

ca "deranjeaza" pe unii :D

sa fiu si "on-topic": Mersul in oras e nasol...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

:)) pai ma tii .. pana sa apari aveam 90 de posturi in 8 luni :))

mersul in oras e obositor. n-as zice ca e nasol .. dar pt ca nu conduc relaxat .. daca stau pe mobra mai mult de o ora continuu .. obosesc:)) e drept ca eu ies fix la orele de varf cu traficul ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Tanasescule, fratemeleu alb, singura ta sansa pentru a putea scrie la subiect ar fi ca sa te apuc din nou sa mergi pe motocicleta sau sa pui intrebari pentru care sa te pregatesti din nou, tehnic si sufleteste ca sa mergi pe doua roti. In orice alt caz, observi si tu cat de usor este sa deturnezi discutia spre balarii.

In concluzie, pe acest topic, ori te apuci din nou, ori ii lasi doar pe altii :thumbup1:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

=)) GATA SEFU'

DOAR POSTUL ASTA SI POATE "nenea R1DER" SA FACA "CURAT"...

Apropos: imi fata pisica si e 00:31... nu stiu cat o s-o mai mosesc... deocamdata are 2 pisoi... maine dimineata vedem si restul...

unde pot sa pun si eu ceva poze cu pisoii? ca "m-am pierdut" in forum... sau mie prea somn...

serios, stergeti toate prostiile pe care le-am scris eu... altfel nu mai intelege nimeni nimic... si da "forward"... ca oricum n-are ce citi...

:D

SCUZOAIELE DE RIGOARE...

P.S. : R1DER poate sa-mi dea si BAN+ WARN vreo 10 zile acolo, sa mai iau si eu o pauza... nu ma supar!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Stai nu te grabi, ca nu au trecut 12 ore, cine stie cat timp a mai pirdut stand langa pisica :D

ON topic: la mersul in oras cred ca conteaza foarte mult si motorul, adica clasa din care face parte. Daca e mai inalt, sau ai o pozitie care nu te favorizeaza sa o tii mult pe loc, sau are raza de bracaj mare, sau sunt mari si grele etc.

Odata am fost pana la Reghin si m-am intors in Cluj prin Tg. Mures. Toate bune si frumoase, drumul bun am mers linistit cu 130... pana la intrare in Cluj, unde deja din Feleacu cand a inceput urcarea era deja coada de masini pe amandoua benzile, si mi-am spus "iarasi e accident". Am inceput sa ma strecor, dar greu ca aveam si genti laterale si vreo 3, 4 km pana sus. Urcand incet am mai intalnit motociclisti care stateau la coada aia ca si masinile, care dupa ce ne-au vazut ca ne chinuim sa avansam mai repede s-au luat si ei dupa noi. Era cald afara, ventilatorul de racire mergea in draci, soferii aveau toti niste fete dezamagite, si locul dintre benzi era din ce in ce mai stramt.

Foarte putini dintre soferi s-au dat la o parte macar jumatate de metru ca sa putem trece, ca ne formasem o coada si de motoare intre cele doua de masini.

A fost un chin de vreo jumatate de ora de ziceai ca e mai complicat decat prin oras. Incepea sa ma doara mana de la ambreiaj, mi se pareau ca toate oglinzile imi stateau in cale. Tot asteptam sa vad masinile de militie si ambulanta dar nimic... si tot urcam. Cand am ajuns sus si din doua benzi se facea una, surpriza... masinile coborau toate in frana de motor, unele la distante de 50-70m fata de celelalte... si nici un accident.

M-am bucurat ca nu s-a pocnit nimeni, dar mi se parea nesimtire din parte soferilor care au stat atata la coada la urcare...iar la coborare stateau intr-a 2-a cel mai probabil si mergeau in pasul mortului negandindu-se la cei care inca sunt la coada si asteaptau.

In fine... mai trebuie sa treaca ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...